Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik weet niet of ik de auto als een voordeel moet bezien. Ik zou mss liever met de fiets gaan werken, maar dat gaat niet met mijn job

Ik word belast op 7500km/jaar privé en daar zal ik dan ook zoiets rond zitten met woon-werkverkeer erbij. Al de rest van de 45 à 50000km de laatste jaren is puur voor werk.

De voordelen voor mij zijn inderdaad dat als er iets aan scheelt, ge u nergens zorgen over hoeft te maken of wekelijks die 'min' op uw afschriften ziet van het tanken.

Maar in mijn ogen zijn er 3 leaserijders:
    1. Zij die dan eindelijk met een wagen kunnen rijden die ze anders niet zouden 'kunnen' kopen of niet 'zouden' kopen.
    2. Zij die perfect kunnen rijden wat ze willen
    3. Zij die moeten rijden met 'net niet' of 'totaal niet' wat ze willen rijden.

Ik behoor tot die laatste groep. Ik ben heel blij met mijne Tiguan, maar een R-line pakket was nog fijner geweest. Maar moest ik nu voor de moment privé kopen, dan was het wss een Mercedes GLE Coupé (wel occasie). Dat is een wagen die ik nooit zal hebben als firmawagen omdat het budget dat niet toe laat.
    Ben ik daarom ongelukkig? NEEN. Maar dat neemt voor mij weg dat een firmawagen 'alleen' maar voordelen heeft.

Ok, ik kan privé dan nog een wagen erbij kopen, maar ik heb maar 2 staanplaatsen en de garage is meestal als magazijn in gebruik. Door de ligging van mijn huis, kan ik niet 1 auto net voor het huis parkeren.

Maar goed, te klagen hebben we ook niet natuurlijk.

Wel nog een voetnoot: Moest ik nu op 10 à 20km van huis wonen, dan zou ik met de fiets gaan werken en geen idee wat ik dan zou doen. Want zo een GLE is dan wat overkill om erbij te hebben. Mss dan een oud krel erbij ofwel een kleinere funcar, type A45 AMG of RS3 of zo.

Comment

• mensen hebben geen weet van de mogelijkheid, de bazen zullen het niet voorstellen mss omdat het administratief nogal een kluwen is
      maar vakbondsmensen zullen op de vergaderingen wel met elkaar praten, en zo geraakt het beter bekend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Dat cafetaria plan is niet zo veel in voege hoor, maar het is gelukkig wel iets dat stilletjes zijn ingang krijgt
        Mijn vrouw heeft ook haar wagen via een cafetariaplan. Zij heeft het in het begin uitgerekend en aan het einde van de rit, kost het evenveel als een eigen wagen. Ze heeft een Citroën C4 en destijds gaan zien voor een Megane en dan de berekeningen gaan maken. Financieel scheelde dat nagenoeg niets, maar ze heeft wel het gemak ivm defecten, ongevallen en om de 5 jaar een nieuwe Daarvoor heeft ze het gedaan om dan niet direct die 13 à 15000 uit te hoeven geven. Ik probeer al een paar jaar haar te overtuigen om te stoppen daarmee en samen een Porsche 911 occasie te kopen waarmee zij kan gaan werken omdat ze echt maar 20km/dag doet voor het werk. Zo had ik dan een funcar voor in het weekend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Wat is het probleem....
          Je bent iets kwijt dat je nooit betaald hebt.

En laat me eerlijk zijn. Mijn V90 mag ik onbeperkt in heel Europa gebruiken en die kost me netto 200€ per maand. (VAA ca 400€)
          Voor het pensioen hoef ik het niet te doen, dat zit toch al aan het maximum.
          Dus ik geef 100% toe dat ik daar stevig voordeel mee heb.

Als ik ontslagen wordt koop ik ofwel iets 2dehands, ofwel zoek ik een job met een auto.

Als die auto morgen in brand vliegt heb ik dezelfde dag een vervangauto, en een tijdje later een nieuwe. Dus ja, dat geeft me een enorm gerust gevoel.

Ik heb meer stress over de tweede (zelfgekochte) auto in het gezin dan over die firmawagen.
          Iets kwijt dat je nooit betaald hebt? Je wagen maakt deel uit van je loon, je draagt er persoonlijk voor af en je werkt er elke dag voor...
          Maar goed, dat heeft met mijn allergie voor loondienst te maken. Ik wil voor mijn eigen inkomen kunnen zorgen.
          Dat voordeel waarover je spreekt is je gegund hoor, je werkt er voor. Ik zou er persoonlijk niet mee kunnen omgaan dat iemand anders die voordelen waar ik voor gewerkt heb zomaar kan afnemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            mensen hebben geen weet van de mogelijkheid, de bazen zullen het niet voorstellen mss omdat het administratief nogal een kluwen is
            maar vakbondsmensen zullen op de vergaderingen wel met elkaar praten, en zo geraakt het beter bekend
            Bij ons zijn de vakbonden net het grootste struikelblok
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

Iets kwijt dat je nooit betaald hebt? Je wagen maakt deel uit van je loon, je draagt er persoonlijk voor af en je werkt er elke dag voor...
              Maar goed, dat heeft met mijn allergie voor loondienst te maken. Ik wil voor mijn eigen inkomen kunnen zorgen.
              Dat voordeel waarover je spreekt is je gegund hoor, je werkt er voor. Ik zou er persoonlijk niet mee kunnen omgaan dat iemand anders die voordelen waar ik voor gewerkt heb zomaar kan afnemen.
              Die rechtsonzekerheid is als zelfstandige toch even groot vandaag de dag?
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Bij ons zijn de vakbonden net het grootste struikelblok
                probeer me in te beelden waarom?

Comment

probeer me in te beelden waarom?
                  Net wat je hier ook tegenkomt. Zo houden ze ook thuiswerk en glijdende werkuren tegen. "Want onze arbeiders zijn dan benadeeld" ...
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• ja, just verschillende statuten...makkelijker als iedereen bediende is

Comment

ja, just verschillende statuten...makkelijker als iedereen bediende is
                      Het makkelijkste is iedereen zelfstandig Iedereen rijk en dikke leasebak

Comment

• opgelost

Comment

• Vraagje voor de firmawagen-eigenaars hier: indien je fa wagen weg is, welke wagen zou je dan privé kopen? Iets anders? Zelfde?
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Vraagje voor de firmawagen-eigenaars hier: indien je fa wagen weg is, welke wagen zou je dan privé kopen? Iets anders? Zelfde?

Voor mij geen v90 meer

Zal een auto worden van een jaar of 4-5 oud a la Cayenne, X5, Q7,...
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Vraagje voor de firmawagen-eigenaars hier: indien je fa wagen weg is, welke wagen zou je dan privé kopen? Iets anders? Zelfde?
                              Oudere comfortabele wagen, E-klasse of zo voor 5000 euro. Heb zo mijn Volvo gekocht een paar jaar geleden en dat was het leuker dan al de nieuwe wagens die ik ervoor en erna via de firma heb gehad.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

Tuurlijk werk ik er voor, maar wat ik betaal is enkel een belasting op het gebruik er van.

Probeer jij maar eens met een nettokost van 200€ met een Polo te rijden zonder investering vooraf. Ik heb daar een Volvo V90 nearly full option D4 voor.
                                Ze kunnen dat alleen afnemen als ik ontslagen word, en dan nog wordt het meegeteld in de ontslagvergoeding.

Jij kan failliet gaan, dan komt een deurwaarder eerst en vooral het rollend materieel ophalen, want dat is verkoopbaar.
                                En dan sta je ook stil.

Comment

• Zo zie je maar dat firmawagens zo milieubelastend nog niet zijn: allemaal recente wagens, en iedereen houdt de CO2 in de gaten, want dat voel je in je portemonnee.
                                  Geen firma-auto meer? Dan kopen we een oude E, of een Cayenne/X5, een A45 AMG of een oude 911,,, allemaal knappe wagens, maar ze stoten wel een pak meer uit dan je muesli-leaser
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Tegenwoordig koopt iedereen een wagen naar wat die uitstoot. Das bijna altijd het eerste wat ik hoor als er iemand een nieuwe wagen heeft gekocht, die stoot maar ... uit e! Who cares... Iedereen denkt ook dat iedereen zomaar geld heeft voor een nieuwe wagen te kopen, de mensen die dat niet hebben zijn er natuurlijk de dupe van, extra taksen en als ze ergens komen waar het niet meer mag nog is een boete erboven op... Terwijl ze beter eerst is de grote vervuilers zouden aanpakken!

Ik doe nog geen 5000 km per jaar, da ik mijn auto ga laten staan zoda jullie er 100 000 kunnen rijden, ben al bezig!

Belasten op de km's die gereden worden, da moet er komen!
                                    En al die bedrijfswagens waar de zoon of dochter mee rijdt, omdat de ouders die eigenlijk toch ni nodig hebben, afschaffen zou ik zeggen!
                                    Last edited by ; 11/10/2019, 18:22.

Comment

Tgoh, ik begrijp die uitleg wel omdat veel mensen het als een kado zien, een extraatje en dat is het niet. Het is gewoon een deel van je loon, dat dat fiscaal minder zwaar belast wordt maakt het interessant. Mocht ik datzelfde inkomen kunnen krijgen zonder maaltijdcheques, gsm, internet en wagen, waar ik trouwens allemaal wel een eigen bijdrage voor betaal, zou ik veel gelukkiger zijn. Want ik wil met mijn inkomen doen wat ik wil en de afgunst die het opwekt is ook niet fijn. Het is ook hypocriet, mocht ik 10 000 euro per maand hebben krijg ik geen commentaar en wanneer ik 1000 euro krijg en een BMW mag gebruiken van de zaak ben ik overal de gelukzak.
                                      Daar gaat het hier niet om.
                                      Er wordt beweerd door iemand dat een firmawagen niet meer gemoedsrust geeft dan een privewagen en door anderen dat het voordeel t.o.v. een privewagen quasi nihil is.
                                      Dat het een deel van het loon is ontken ik niet. Dat daar een kleine bijdrage op moet betaald worden aan vadertje staat is maar normaal.
                                      Ik misgun het niemand, maar Tommie is hier één van de weinigen die beseft of wil beseffen dat hij een onmiskenbaar mooi voordeel geniet. Dat heeft niets met afgunst te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Zo zie je maar dat firmawagens zo milieubelastend nog niet zijn: allemaal recente wagens, en iedereen houdt de CO2 in de gaten, want dat voel je in je portemonnee.
                                        Geen firma-auto meer? Dan kopen we een oude E, of een Cayenne/X5, een A45 AMG of een oude 911,,, allemaal knappe wagens, maar ze stoten wel een pak meer uit dan je muesli-leaser
                                        Er wordt in die redenering alleen naar de uitstoot gekeken. Altijd hetzelfde argument om firmawagens te verantwoorden. De milieukosten bij productie van nieuwe wagens zijn enorm groot. Die oude E, Cayenne of AMG... wil ik nog eens zien of bereidheid is om de taksen jaarlijks te betalen. Zijn extremen ook.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Daar gaat het hier niet om.
                                          Er wordt beweerd door iemand dat een firmawagen niet meer gemoedsrust geeft dan een privewagen en door anderen dat het voordeel t.o.v. een privewagen quasi nihil is.
                                          Dat het een deel van het loon is ontken ik niet. Dat daar een kleine bijdrage op moet betaald worden aan vadertje staat is maar normaal.
                                          Ik misgun het niemand, maar Tommie is hier één van de weinigen die beseft of wil beseffen dat hij een onmiskenbaar mooi voordeel geniet. Dat heeft niets met afgunst te maken.
                                          Zo zie ik het ook.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X