Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Goede vraag : wat wordt je volgende indien het GEEN firmakrel zou zijn? Zelfde of iets anders?
    Het wordt hier inderdaad weer een salaris/ bedrijfswagen discussie.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Er wordt in die redenering alleen naar de uitstoot gekeken. Altijd hetzelfde argument om firmawagens te verantwoorden. De milieukosten bij productie van nieuwe wagens zijn enorm groot. Die oude E, Cayenne of AMG... wil ik nog eens zien of bereidheid is om de taksen jaarlijks te betalen. Zijn extremen ook.
      Ik heb een Q7 3.0tfsi op het oog. Blokje uit de S4.

Jaarlijkse taks van net 1.000€.

Ik vind dat goed te doen.
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Daar gaat het hier niet om.
        Er wordt beweerd door iemand dat een firmawagen niet meer gemoedsrust geeft dan een privewagen en door anderen dat het voordeel t.o.v. een privewagen quasi nihil is.
        Dat het een deel van het loon is ontken ik niet. Dat daar een kleine bijdrage op moet betaald worden aan vadertje staat is maar normaal.
        Ik misgun het niemand, maar Tommie is hier één van de weinigen die beseft of wil beseffen dat hij een onmiskenbaar mooi voordeel geniet. Dat heeft niets met afgunst te maken.
        das een deel van het loon, iedereen probeert te optimaliseren binnen het wettelijk kader

als je tegen tommie gaat zeggen dat zijn volgende een smart is pleeg je diefstal
        verworven rechten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ik doe nog geen 5000 km per jaar, da ik mijn auto ga laten staan zoda jullie er 100 000 kunnen rijden, ben al bezig!

Belasten op de km's die gereden worden, da moet er komen!

Wees gerust, dat zal er van komen, en dan zal jij die ocharme 5000 km per jaar rijdt zelfs meer mogen betalen dan dat je nu al doet... wees daar ook maar zeker van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Wees gerust, dat zal er van komen, en dan zal jij die ocharme 5000 km per jaar rijdt zelfs meer mogen betalen dan dat je nu al doet... wees daar ook maar zeker van.
            Ocharme? Ben ik dan verplicht om veel km’s te rijden misschien?

Voor woon werk gebruik ik vaak de scooter, die km’s zijn daar ni bijgerekend. Heb het voordeel van dicht bij men werk te wonen.

De wagen is meer voor de fun, ni voor in de file te gaan staan.

De toekomst zal het uitwijzen, ma als ik een auto echt wil ga ik het mij toch ni laten zolang ik het kan betalen. Ik zou gerust zonder kunnen, maar daarvoor rij ik te graag en kinderen heb ik toch ni dusja, hoef ik ook geen chauffeur voor te spelen.
            Last edited by ; 12/10/2019, 01:37.

Comment

• Terug On-topic, ben begonnen met een Renault r5; daarna kadett gti,2x Opel Calibra, 2x Peugeot 306 cabrio,Mercedes 250d,lada niva ( voor de bouw),Opel Corsa 2x, bmw 725 tds,Mercedes 230clk,Mercedes a170cdi,Porsche 993 Carrera 4,Porsche 996 cabrio 4x,Porsche 968,Renault spider, Opel speedster 3x,bmw 318i cabrio, bmw m3 e46,Nissan navara ,range rover,Mercedes c220 2x,Mercedes e220 2x, Mercedes e350cdi,Hummer h2 sut,bmw 635d cabrio,bmw x5, bmw520d,Opel Gt,Chrysler prowler en nu uiteindelijk een citroen berlingo (om gaan te werken),een Mercedes a180d voor de vrouw en de zoon en sinds vorige week een bmw m4 cabrio. Over het algemeen toch het liefst een Duitse wagen met een voorkeur voor bmw en een afkeer gekregen van Mercedes....

Comment

• M4 cabrio? Dikke kar. Proficiat! Al een topic over?
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Ik heb een Q7 3.0tfsi op het oog. Blokje uit de S4.

Jaarlijkse taks van net 1.000€.

Ik vind dat goed te doen.
                  jaarlijkse tax van 1000euro goed tedoen?
                  op 10 j de prijs van een hele auto......goeie klant voor vadertje staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

Dat is veel geld, maar wel nog betaalbaar.

Ik zou graag een E39 M5 op de oprit zetten, maar dat is 5.000€/per jaar. Dat is pas teveel
                    BMW X5 45e

Comment

Ik betaal bijna het dubbele, en krijg dat geld van vadertje staat.
                      Z4 M40i

Comment

Idem hier, ik zou het er ook niet willen aan geven. Ik zit voorlopig nog goed met 176 € per jaar
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Dat is veel geld, maar wel nog betaalbaar.

Ik zou graag een E39 M5 op de oprit zetten, maar dat is 5.000€/per jaar. Dat is pas teveel
                          NOG IN GEEN 1000 JAAR zou ik zulke bedragen betalen om met een auto te mogen rijden.
                          al goed dat er zotten zijn die dat wel doen,anders liep het begrotingstekort nog meer op
                          maar als je dan bedenkt dat ze een sms actie op poten moeten zetten om een kind te redden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Tuurlijk werk ik er voor, maar wat ik betaal is enkel een belasting op het gebruik er van.

Probeer jij maar eens met een nettokost van 200€ met een Polo te rijden zonder investering vooraf. Ik heb daar een Volvo V90 nearly full option D4 voor.
                            Ze kunnen dat alleen afnemen als ik ontslagen word, en dan nog wordt het meegeteld in de ontslagvergoeding.

Jij kan failliet gaan, dan komt een deurwaarder eerst en vooral het rollend materieel ophalen, want dat is verkoopbaar.
                            En dan sta je ook stil.
                            Daar heb je volledig gelijk in. Daarom heb ik mijn wagen prive aangekocht, daar kunnen ze dus niet aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                              Terug On-topic, ben begonnen met een Renault r5; daarna kadett gti,2x Opel Calibra, 2x Peugeot 306 cabrio,Mercedes 250d,lada niva ( voor de bouw),Opel Corsa 2x, bmw 725 tds,Mercedes 230clk,Mercedes a170cdi,Porsche 993 Carrera 4,Porsche 996 cabrio 4x,Porsche 968,Renault spider, Opel speedster 3x,bmw 318i cabrio, bmw m3 e46,Nissan navara ,range rover,Mercedes c220 2x,Mercedes e220 2x, Mercedes e350cdi,Hummer h2 sut,bmw 635d cabrio,bmw x5, bmw520d,Opel Gt,Chrysler prowler en nu uiteindelijk een citroen berlingo (om gaan te werken),een Mercedes a180d voor de vrouw en de zoon en sinds vorige week een bmw m4 cabrio. Over het algemeen toch het liefst een Duitse wagen met een voorkeur voor bmw en een afkeer gekregen van Mercedes....
                              Gij wisselt sneller van wagens dan onderbroek.

Comment

Ocharme? Ben ik dan verplicht om veel km’s te rijden misschien?
                                Die ocharme was gericht op het beperkte aantal km's dat je rijdt (en dus minder vervuild) dat zelfs jij daar dan in de toekomst meer gaat voor mogen betalen als die km-heffing (het eerlijke de vervuiler betaald principe) er komt met de tarieven die ze daar voor willen gaan gebruiken. Dus ik snap niet dat er iemand daarvoor staat te springen?

Last edited by Tigra; 12/10/2019, 12:40.

Comment

Die ocharme was gericht op het beperkte aantal km's dat je rijdt (en dus minder vervuild) dat zelfs jij daar dan in de toekomst meer gaat voor mogen betalen als die km-heffing (het eerlijke de vervuiler betaald principe) er komt met de tarieven die ze daar voor willen gaan gebruiken. Dus ik snap niet dat er iemand daarvoor staat te springen?

Ik weet ni hoeveel da gaat zijn e, toch maar normaal dat iemand die mee rijdt meer betaald? De tarieven ja, geen idee waar ik die kan terugvinden, idem rijtaks enzo, ik vind da nooit ergens terug. Misschien kom ik er wel goedkoper vanaf. Voor mijn scooter betaal ik niets en vind da eigenlijk beter dan die overprijsde e-bikes! En ik rij nog een pak sneller ook.
                                  Last edited by ; 12/10/2019, 13:21.

Comment

Ik weet ni hoeveel da gaat zijn e, toch maar normaal dat iemand die mee rijdt meer betaald? De tarieven ja, geen idee waar ik die kan terugvinden, idem rijtaks enzo, ik vind da nooit ergens terug. Misschien kom ik er wel goedkoper vanaf. Voor mijn scooter betaal ik niets en vind da eigenlijk beter dan die overprijsde e-bikes! En ik rij nog een pak sneller ook.
                                    Vergeet dat maar dat het goedkoper gaat worden, met de tarieven die toen in die "test-tool" gebruikt werden kwam het voor de gemiddelde auto al vanaf 3500 km per jaar duurder uit. Dus de vervuilder betaald idd, maar iedereen is opeens de vervuiler, jij ook met je beperkte aantal km's.

Comment

Vergeet dat maar dat het goedkoper gaat worden, met de tarieven die toen in die "test-tool" gebruikt werden kwam het voor de gemiddelde auto al vanaf 3500 km per jaar duurder uit. Dus de vervuilder betaald idd, maar iedereen is opeens de vervuiler, jij ook met je beperkte aantal km's.
                                      Denk da ik maar een kleine voetafdruk heb in geval van vervuiling. :-D Ik ga nooit op reis, rij weinig km’s en woon in een energiezuinige woning. Ik kan uiteraard nog meer doen, mijn luxe opgeven en in een grot gaan wonen. :-D Zouden die politiekers zelf nog weten wa ze moeten doen om goed te doen? Tis ni gemakkelijk, ma als we der iets wil aan veranderen moet iedereen mee en da gaat nooit gebeuren. Het draait hier ook altijd om geld, meer dan om het milieu.

Comment

• Ik zeg dus fuck you Greta !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                                          Ik zeg dus fuck you Greta !!!
                                          En zo gaat de wereld dus naar de kloten e. Aleja, dien aardkloot zal zijn eigen wel herstellen, nada wij eerst uitgeroeid zijn.

Comment

Working...
                                          X