Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Indien er een ban komt op benzine en diesels, aan wie gaan we onze huidige kar nog kwijt raken, als we willen veranderen? Aan het tempo dat ze nu LEZ zones opzetten, SUV’s als paria’s willen weigeren in sommige grootsteden, diesels verketterd worden, EV in de hemel worden geprezen als DE oplossing, vraag ik me af waar we onze “pre-historische” wagens gaan kwijt raken? En hoe beperkt gaat de keuze zijn voor een nieuwe?
    Export buiten Europa. Al worden die regels ook steeds strenger en strenger.
    Oud ijzer Feit is dat je een gigantisch waardeverlies gaat moeten slikken, dus zorg er voor dat je de boot niet mist. (op tijd verkopen en elektrisch/hybrid gaan)

    Comment


    • Maar als je die met toeters en bellen uitgeruste Duster vergelijkt met de concurrentie zit je nog met een erg scherpe prijs. Pakweg een met dezelfde opties uitgeruste Kia Sportage kost 10k € meer, een premium geval minstens het dubbel.
      Voor wie het allemaal niet veel uitmaakt is Dacia de ideale oplossing, kijk maar naar hun verkopen tegenwoordig.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Om dan een groene rakker je een proces aan te doen wegens grondvervuiling...
        Laat maar komen

        Comment


        • Een Dacia met toeters en bellen is nu eenmaal een pak aangenamer en nog altijd het scherpste aanbod op (nieuw) autogebied, dit valt gewoon niet te ontkennen (of je nu voor of tegen bent)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

            Laat maar komen
            Haalt z'n riotgun vanonder het stof.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

              Haalt z'n riotgun vanonder het stof.
              Haha, nee dat nu ook weer niet

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

                Export buiten Europa. Al worden die regels ook steeds strenger en strenger.
                Oud ijzer Feit is dat je een gigantisch waardeverlies gaat moeten slikken, dus zorg er voor dat je de boot niet mist. (op tijd verkopen en elektrisch/hybrid gaan)
                Dat is inderdaad in ons geval zowat onze vrees. Op ongeveer hetzelfde moment zullen we beide wagens moeten vervangen als we nu niet handelen. Maar het blijft voor ons een puzzel waarvan de stukjes niet mooi in elkaar willen passen. 't Is zowat de kwadratuur van de cirkel bij ons. Ik denk dat we er niet gaan uitkomen zonder sowieso een aanzienlijk verlies te slikken en ons te troosten dat het, als we niks ondernemen, nog erger zal zijn...
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                Comment


                • Hier dezelfde situatie hoor. Mijn wagen is helemaal niet aan vervanging toe en ik heb geen zin (en eerlijk gezegd geen budget) voor een hybrid/elektrische wagen maar ik wil geen duizenden euro's kwijt zijn op de huidige. Budget is eigenlijk een first world problem, ik kan een elektrische Japanner kopen maar wil graag bij Mercedes blijven. De elektrische of hybride opties bij Mercedes liggen een stuk hoger qua prijs dan wat ik (tweedehands) wil uitgeven (pakweg maximum 30K).

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                    Hier dezelfde situatie hoor. Mijn wagen is helemaal niet aan vervanging toe en ik heb geen zin (en eerlijk gezegd geen budget) voor een hybrid/elektrische wagen maar ik wil geen duizenden euro's kwijt zijn op de huidige. Budget is eigenlijk een first world problem, ik kan een elektrische Japanner kopen maar wil graag bij Mercedes blijven. De elektrische of hybride opties bij Mercedes liggen een stuk hoger qua prijs dan wat ik (tweedehands) wil uitgeven (pakweg maximum 30K).
                    Budgettair gaat oprijden altijd het voordeligste zijn. Ik weet dat de auto dan minder waard wordt, maar hoe ouder hoe kleiner de afschrijving per jaar. Dus op een gegeven moment hangt er toch nog een aardig prijskaartje aan vast. Zeker een benz. En al die jaren kunt ge verder sparen en zijn de alternatieven betaalbaarder.

                    Comment


                    • Nu DE vraag: Is Utah nu al wat wijzer?

                      Comment


                      • Ik niet alleen.... de rest is hier ook aan het nadenken ( of beter, was al aan het nadenken) en kunnen hun opties, vragen, bedenkingen, beslommeringen hier uiten. Dus ja, ik ben al wijzer. De rest ook vermoed ik?
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Budgettair gaat oprijden altijd het voordeligste zijn. Ik weet dat de auto dan minder waard wordt, maar hoe ouder hoe kleiner de afschrijving per jaar. Dus op een gegeven moment hangt er toch nog een aardig prijskaartje aan vast. Zeker een benz. En al die jaren kunt ge verder sparen en zijn de alternatieven betaalbaarder.
                          Maar 't probleem is ook dat blijven doorrijden met beide wagens in eerste instantie wel het voordeligst kan zijn maar dat ze dan ook allebei tegelijk moeten vervangen worden. Wij hebben 2 betrouwbare wagens echt nodig en hebben geen tussenkomst van werkgever voor aankoop en onderhoud. Ik weet niet hoe uw persoonlijke financiële situatie is maar 2 nieuwe wagens tegelijk aanschaffen, dat is voor ons financieel een deftige stap te hoog.
                          Daarom dat wij altijd proberen te spreiden. Wat er op neer komt dat we constant 1 wagen afbetalen en eens afbetaald de 2de vervangen. Maar nu met de snel veranderende regelgevingen en klimaatbezorgdheden moeten we stevig vooruitzien dat we ons niet klem zetten binnen een jaar of 4-5.
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

                          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                            Maar 't probleem is ook dat blijven doorrijden met beide wagens in eerste instantie wel het voordeligst kan zijn maar dat ze dan ook allebei tegelijk moeten vervangen worden. Wij hebben 2 betrouwbare wagens echt nodig en hebben geen tussenkomst van werkgever voor aankoop en onderhoud. Ik weet niet hoe uw persoonlijke financiële situatie is maar 2 nieuwe wagens tegelijk aanschaffen, dat is voor ons financieel een deftige stap te hoog.
                            Daarom dat wij altijd proberen te spreiden. Wat er op neer komt dat we constant 1 wagen afbetalen en eens afbetaald de 2de vervangen. Maar nu met de snel veranderende regelgevingen en klimaatbezorgdheden moeten we stevig vooruitzien dat we ons niet klem zetten binnen een jaar of 4-5.
                            Mits de verbouwingen laat onze financiële situatie het ook niet toe om 2 wagens tegelijk te kopen die we echt zouden willen. Dus 2 rijkelijk uitgerustte C-klasses zal niet lukken Maar als ik zelf auto's koop, is het NOOIT nieuw omdat ik die 30% minwaarde het eerste jaar niet wil slikken. Dus koop dan steeds wagens van max 3 jaar oud. En rij daar dan een 4-tal jaar mee.

                            Als ge met 2 wagens zit, moet ge idd zo uitkomen dat ge telkens 1 vervangt in de helft van de levensduur van de andere. Anders is dat niet te doen.

                            Ik begrijp dat mensen graag splinternieuw rijden, maar dat maakt uw situatie dan nog moeilijker. Als ge zoals ik vroeger deed om de 4 jaar een max 3 jaar oude auto koopt, dan is uw investering veel lager omdat ge die minwaarde niet zo zwaar moet slikken. Maar in de huidige situatie ligt dat idd wel een stuk moeilijker als ge wilt overgaan naar EV of stekker hybride. Moest ik nu zonder wagen vallen, kocht ik wss gewoon een GLE coupé van een jaar of 4 oud. Wss gewoon ne naft. Ik zie privé niet naar verbruik, taks en BIV. Fun mag wat kosten.

                            Hopelijk geraakt ge er aan uit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                              Maar 't probleem is ook dat blijven doorrijden met beide wagens in eerste instantie wel het voordeligst kan zijn maar dat ze dan ook allebei tegelijk moeten vervangen worden. Wij hebben 2 betrouwbare wagens echt nodig en hebben geen tussenkomst van werkgever voor aankoop en onderhoud. Ik weet niet hoe uw persoonlijke financiële situatie is maar 2 nieuwe wagens tegelijk aanschaffen, dat is voor ons financieel een deftige stap te hoog.
                              Daarom dat wij altijd proberen te spreiden. Wat er op neer komt dat we constant 1 wagen afbetalen en eens afbetaald de 2de vervangen. Maar nu met de snel veranderende regelgevingen en klimaatbezorgdheden moeten we stevig vooruitzien dat we ons niet klem zetten binnen een jaar of 4-5.
                              Hoe oud zijn beide wagens?

                              Ik denk dat veel mensen tegenwoordig "bang" zijn om een beetje langer met hun huidige auto te blijven rijden. Ik heb het dan niet zozeer over de goesting die boven komt om gewoon te veranderen van auto (omdat het leuk is) maar eerder omdat ze veel te vroeg denken dat hun auto "op" is (of dat ze dat moment juist willen voor zijn) . Ik denk dat het altijd goedkoper blijft om een oude auto aan het rijden te houden, op voorwaarde dat je een goeie hebt. Eén van m'n auto's hier is bv. een 31 - jarige Ford, wel ik rijd daar al 7 jaar mee. 99,9 % noemt het oude onbetrouwbare rommel, maar het tegendeel is waar: ik heb qua running kost nooit een betere gehad.

                              Comment


                              • Maar je volgende zal misschien niet alleen bepaald worden door jou, maar door de regelgeving op dat moment. Net zoals misschien zal bepaald worden welke beperkte toegang nog zal hebben met je huidige. Denk maar aan LEZ en bijkomende heffingen op de niet ecologische wagens. Een beetje zoals de stookolie wet die nu werd uitgevonden door onze nieuwe Vlaamse regering. Je wordt in een hoek geduwd.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Maar je volgende zal misschien niet alleen bepaald worden door jou, maar door de regelgeving op dat moment. Net zoals misschien zal bepaald worden welke beperkte toegang nog zal hebben met je huidige. Denk maar aan LEZ en bijkomende heffingen op de niet ecologische wagens. Een beetje zoals de stookolie wet die nu werd uitgevonden door onze nieuwe Vlaamse regering. Je wordt in een hoek geduwd.
                                  Mijn moeder woont pal tussen 2 LEZ zones, dus bij haar pensioen is de euro 3 diesel er uitgegaan. Vervanger: een bijna tien jaar oude hybride waar ze overal mag mee komen en een belachelijk lage vaste+gebruiks- kost.

                                  Voor 5000 euro probleem opgelost. Gaat dat voor iedereen de oplossing zijn? Nee, maar ik denk wel dat we geen paniek moeten gaan zaaien.

                                  Een deel van haar twijfel om met de euro3 door te blijven rijden was ingegeven doordat soort info die ze kreeg uit haar omgeving ...



                                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                    Hoe oud zijn beide wagens?

                                    Ik denk dat veel mensen tegenwoordig "bang" zijn om een beetje langer met hun huidige auto te blijven rijden. Ik heb het dan niet zozeer over de goesting die boven komt om gewoon te veranderen van auto (omdat het leuk is) maar eerder omdat ze veel te vroeg denken dat hun auto "op" is (of dat ze dat moment juist willen voor zijn) . Ik denk dat het altijd goedkoper blijft om een oude auto aan het rijden te houden, op voorwaarde dat je een goeie hebt. Eén van m'n auto's hier is bv. een 31 - jarige Ford, wel ik rijd daar al 7 jaar mee. 99,9 % noemt het oude onbetrouwbare rommel, maar het tegendeel is waar: ik heb qua running kost nooit een betere gehad.
                                    Niet oud. De Kangoo camionette is bijna 5 jaar en dik 25K/jaar gebold. Supergoeie wagen en running kost is super laag. Nu komen er wel zwaardere kosten aan (distributie en banden). En de Scénic pas 3 en door omstandigheden maar 10K/jaar. Super comfortabel voor ons gezin maar veel te weinig km voor een diesel. De schrik op komende technische problemen daardoor is er wel wat.
                                    Ik weet dat ook wel dat die nog jaren kunnen bollen maar ik weet ook dat die dan op hetzelfde moment quasi waardeloos/onnuttig worden en moeten vervangen worden. Nu zijn die nog een beetje verkoopbaar, binnen 4 jaar niet meer.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                    Maar je volgende zal misschien niet alleen bepaald worden door jou, maar door de regelgeving op dat moment. Net zoals misschien zal bepaald worden welke beperkte toegang nog zal hebben met je huidige. Denk maar aan LEZ en bijkomende heffingen op de niet ecologische wagens. Een beetje zoals de stookolie wet die nu werd uitgevonden door onze nieuwe Vlaamse regering. Je wordt in een hoek geduwd.
                                    Inderdaad. Het bakkersautoke dat ik voor het werk gebruik moet tot aan het station Brussel Zuid. En de LEZ van Mechelen komt binnenkort bijna tot aan onze deur. De Scénic gebruiken we voor langere uitstappen en vooral onze reizen naar Oostenrijk en Duitsland. En daar worden ze ook snel veel strikter op diesel. Een dak op het zuiden vol zonnepanelen... Allemaal dingen om rekening mee te houden. 't Is -naast het feit dat we misschien wel actief iets willen doen voor het milieu- vooral een zoveel mogelijk vermijden van problemen in de toekomst.
                                    Bijkomend: Ik ben niet zo technisch, rijd veel 's nachts en het is zowat horror voor mij om 's nachts op de ring van Brussel in panne te staan. Daarom dat we steeds vrij snel onze wagens wisselen voor een nieuwe met garantie. Ik weet ook dat dat flauw is maaja.
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                    Comment


                                    • Beter nu over denken dan te laat reageren. Gaat niet over paniek. Maar over trachten vooruit te zien. Pro-actief te zijn. Iets wat je moeder dus blijkbaar gedaan heeft door haar huidige in te ruilen voor een hybride.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                                        Niet oud. De Kangoo camionette is bijna 5 jaar en dik 25K/jaar gebold. Supergoeie wagen en running kost is super laag. Nu komen er wel zwaardere kosten aan (distributie en banden). En de Scénic pas 3 en door omstandigheden maar 10K/jaar. Super comfortabel voor ons gezin maar veel te weinig km voor een diesel. De schrik op komende technische problemen daardoor is er wel wat.
                                        Ik weet dat ook wel dat die nog jaren kunnen bollen maar ik weet ook dat die dan op hetzelfde moment quasi waardeloos/onnuttig worden en moeten vervangen worden. Nu zijn die nog een beetje verkoopbaar, binnen 4 jaar niet meer.
                                        Als het is voor de portefeuille kan je toch niet beter af zijn dan die "kosten" te maken. Wat maakt het uit dat die auto binnen 4 jaar waardeloos wordt... dat zal die eventuele nieuwe die je nu zou kopen binnen 8-9 jaar ook. Mijns inzien maak je als particulier op een auto van amper 3 tot 5 jaar oud altijd een te groot verlies ten opzichte van de nieuwprijs... langer rijden is dan de boodschap.

                                        Comment


                                        • ...en met een nieuwe auto kun je ook in panne staan op de r0, al snap ik uw punt wel hoor

                                          Comment

                                          Working...
                                          X