Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind de E70 facelift (2010-2013) nog altijd veruit de mooiste X5.

Rijdt erg goed, ruim, betrouwbaar en tegenwoordig als Euro 5 diesel ook nog eens niet duur (voor wie durft).

Wat ervoor kwam en erna kan me niet echt bekoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
      Ik vind de E70 facelift (2010-2013) nog altijd veruit de mooiste X5.

Rijdt erg goed, ruim, betrouwbaar en tegenwoordig als Euro 5 diesel ook nog eens niet duur (voor wie durft).

Zo knap als die was gaan ze er geen meer maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Bwa

Ik heb tussen 2 auto's door een 991 als daily gereden. Ik kon niet klagen

Als vervangwagen ook enkele dagen een 1st gen panamera hybrid gereden. Toen was het systeem nog niet echt optimaal te noemen. Auto voelde ook niet zo snel aan.

en dan zeg je iets over anderen...

Als ik me niet vergis was de 991 van de baas

Dus bij wie is het nu: "het is belangrijk wat er op de oprit staat"?
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

en dan zeg je iets over anderen...

Als ik me niet vergis was de 991 van de baas

Zeg ik ergens dat die 991 van mij was?

De 991 is idd van mijn exbaas, staat hier al genoeg vermeld. Toen mijn leon verkocht was en ik de V60 nog niet had, heb ik een tijdje met die 991 mogen rijden als daily. Ik heb met dat ding ook 4 jaar mogen/kunnen tracken, dus ik heb wel recht van spreken lijkt me over hoe zoiets rijdt op circuit?

Dat ik een panamera meekrijg als vervangwagen, doet er niet toe lijkt me? Stond op Duitse platen en in koeien van letters stond de garagenaam er op. (net zoals de A3, macan en boxster die ik eens meekreeg) Wat valt daar aan te winnen.. Als je kan lezen, ging het hem niet over de vervangwagen an sich, maar over de techniek hybride-benzine van dat model toen en het systeem van de huidige panamera.

En jij weet blijkbaar beter hoe mijn financiën ervoor staan dan ikzelf, want jij kent mij?

Nochtans staan er 2 auto's op de oprit en schiet er op het einde van onze maand nog genoeg loon over om die auto's te verantwoorden bij onze levensstijl, als dat hetgeen is wat je wilt horen .
          Ik heb een VAA-vriendelijke auto gekozen. Ik kon evengoed een of andere dikke SUV bestellen met een VAA dat 2x zo hoog ligt per maand, maar daar heb ik geen zin in en komen we terug on-topic zoals hierboven was gezegd, en idd voor een daily salariswagen kies ik eerder naar de fiscaliteit dan naar eigen goesting.

Moest ik prive een daily kiezen, zou het fiscale mij minder uitmaken en kom ik wss bij een totaal ander type auto terecht.
          Last edited by kefkie; 23/10/2019, 14:32.
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
            Ik vind de E70 facelift (2010-2013) nog altijd veruit de mooiste X5.

Juist die is er ook nog.

De nieuwe X5, in de juiste spec, ziet er ook niet verkeerd uit.

Ik ben alleen geen fan van het nieuwe tellerpaneel bij BMW. Veel te druk.

BMW X5 45e

Comment

Ik heb ook nog getwijfeld tussen de X5 diesel of de E39. Uiteindelijk die laatste gekozen. Topkar, alleen wist die weg wel goed naar het benzinestation en de garage

De X5 heb ik uiteindelijk niet genomen wegens de automaten die nogal eens lastig konden doen bij de diesels bij hevig gebruik.

Ja en die 4.8is van op uw foto nog meer!
              Verbruik van die 530i was wel nog 'ok' gezien de rijstijl. ik zat rond de 12liter en daar werd goed met doorgereden.
              Voordeel was die grote tank, dan viel het verbruik niet zo op :-D nog zo iets nostalgisch: grote benzinetanken...
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Een grote tank maakte het rijbereik inderdaad nog doenbaar.

70 liter tank

Ik heb nu een 45 (of 50) liter tank. En dat is toch een pak minder.
                BMW X5 45e

Comment

Zeg ik ergens dat die 991 van mij was?

De 991 is idd van mijn exbaas, staat hier al genoeg vermeld. Toen mijn leon verkocht was en ik de V60 nog niet had, heb ik een tijdje met die 991 mogen rijden als daily. Ik heb met dat ding ook 4 jaar mogen/kunnen tracken, dus ik heb wel recht van spreken lijkt me over hoe zoiets rijdt op circuit?

Dat ik een panamera meekrijg als vervangwagen, doet er niet toe lijkt me? stond op Duitse platen en in koeien van letters stond de garagenaam er op. Wat valt daar aan te winnen..

En jij weet blijkbaar beter hoe mijn financiën ervoor staan dan ikzelf, want jij kent mij?

Nochtans staan er 2 auto's op de oprit en schiet er op het einde van onze maand nog genoeg loon over om die auto's te verantwoorden bij onze levensstijl, als dat hetgeen is wat je wilt horen . Ik heb een VAA-vriendelijke auto gekozen. Ik kon evengoed een of andere dikke SUV bestellen met een VAA dat 2x zo hoog ligt per maand, maar daar heb ik geen zin in.

Ik vind het hilarisch dat jij nog altijd dezelfde persoon bent als al die jaren geleden.

Fantaseer nog wat.
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Ik vind het hilarisch dat jij nog altijd dezelfde persoon bent als al die jaren geleden.

Fantaseer nog wat.
                    Schattig.

Itt een paar jaar geleden ben ik wél volwassener geworden . Mss moet je het eens vragen in het befaamde whattsapp groepke aan Y. aangezien die nu voor een bepaald deel mijn vennoot is en mijn financiën van voor tot achter kent .

Dat jij de nog -ondertussen uitgeklaarde van 3 of 4 jaar geleden- verhalen blijft geloven, is eerder uw probleem dan het onze.

Ik hoef hier verder niet op in te gaan.
                    Last edited by kefkie; 23/10/2019, 14:46.
                    BMW X5 45e

Comment

Schattig.

Itt een paar jaar geleden ben ik wél volwassener geworden . Mss moet je het eens vragen in het befaamde whattsapp groepke aan Y. aangezien die nu voor een bepaald deel mijn vennoot is en mijn financiën van voor tot achter kent .

Dat jij de nog -ondertussen uitgeklaarde van 3 of 4 jaar geleden- verhalen blijft geloven, is eerder uw probleem dan het onze.

Ik hoef hier verder niet op in te gaan.
                      Fantastisch hoe snel jij op je paard zit en je onmiddellijk in het defensief gooit.

Ik heb nergens iets van jou financiën gezegd/gevraagd, dat mij ook niet interesseert. Ik heb uitsluitend gezegd dat het nog steeds hetzelfde is als zoveel jaar geleden.

Blijkbaar toch nodig om jezelf te verantwoorden. Ik zal mijn conclusie voor mezelf houden.

Wel grappig dat ge uw eigen schoonbroer nu ook wééral verraadt net zoals toen

Comment

Fantastisch hoe snel jij op je paard zit en je onmiddellijk in het defensief gooit.

Ik heb nergens iets van jou financiën gezegd/gevraagd, dat mij ook niet interesseert. Ik heb uitsluitend gezegd dat het nog steeds hetzelfde is als zoveel jaar geleden.

Blijkbaar toch nodig om jezelf te verantwoorden. Ik zal mijn conclusie voor mezelf houden.

Wel grappig dat ge uw eigen schoonbroer nu ook wééral verraadt net zoals toen

Gij weet toch, dat ik oorspronkelijk ook in die groep zat, dus dat ik perfect weet dat die bestaat .

Verder hoef ik niet op uw gezeik in te gaan, want aan uw zin te lezen, ken je het hele verhaal nog steeds niet.

Ik ging er vanuit dat iedereen na 3-4 jaar wel iets volwassener zou zijn geworden. Blijkbaar zijn er een paar dat dus nog steeds niet.
                        Last edited by kefkie; 23/10/2019, 16:13.
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik ben al een oude lul, dus voorbereiding niet nodig
                          +1

Comment

Correctie, hij staat er half naast.

Comment

Een grote tank maakte het rijbereik inderdaad nog doenbaar.

70 liter tank

Ik heb nu een 45 (of 50) liter tank. En dat is toch een pak minder.

E34 M5 heeft 90 liter tank
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

E34 M5 heeft 90 liter tank
                                Godverdekke nog beter.

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

Ja de aarde warmt op, maar hoe erg is het nu écht? De gevolgen van verschillende klimaatmodellen van IPCC, MIT etc. liggen heel ver uit elkaar.
                                  Erger dan men wenselijk acht om in het openbaar toe te geven (massahysterie gaat de zaak ook niet veel vooruit helpen).
                                  Wat al die klimaatmodellen wel gemeen hebben:
                                  Je hebt een optimistisch rekenmodel (alles zit mee), een uiterst pessimistisch rekenmodel (alles zit tegen) en allerlei scenario's daartussen.
                                  Telkens blijken de theoretische meest pessimistische scenario's in de praktijk ingehaald te worden door de werkelijkheid. En dat steeds sneller.

Comment

• tis allemaal te laat ivo
                                    we zijn gedoemd

het zou om mee te lachen zijn, moest het zo triest niet zijn

Comment

Allemaal correct natuurlijk.

Maar er zijn wagens die even fijn rijden, maar niet het posh imago hebben van P.
                                      Ik heb er geen idee van; ik weet redelijk wat van auto's maar op basis van wat ik zie, lees en hoor kan ik niet deftig oordelen of er evenwaardige alternatieven zijn met een ander imago.
                                      In de prijsklasse waar ik naar kijk, stelt dat luxeprobleem zich ook niet

Over tanks: momenteel mijn grootste tank ooit, 73 liter, wel als optie gekozen.
                                      Last edited by noctilucus; 23/10/2019, 16:43.
                                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Ik heb al meerdere keren met een Porsche proefgereden, ik ben tot enkele jaren geleden altijd van plan geweest om er ooit eentje te kopen. Vanalles uitgeprobeerd, van verschillende jaartallen. Rijdt dat fijn? Jazeker. Ik ging er altijd heen met de M3 (beetje getweakt naar mijn goesting, ophanging bvb. Nooit een meerwaarde gevonden, niet kwa rijbeleving, snelheid, bochten, enz... anders had ik er vast eentje gekocht. Een GT3 op circuit is natuurlijk een ander verhaal, maar daar was ik niet naar op zoek. Uiteindelijk blij dat ik de stap niet gezet heb, nu past mijn imago al helemaal niet meer, eerder bij een E34

Moest ik nog terug in de tijd gaan, voldoende budget hebben aan mijn 25-30, dan kocht ik een Lotus Elise of Exige. Zeker geen Porsche.
                                        Heb er vroeger ook nog mogen mee rijden, dat is pas rijbeleving! Zelfs bijna eens in het decor geparkeerd met de verkoper naast, ding gaf veel te veel vertrouwen in de bochten
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik vrees dat ik niet in een Lotus pas. Of toch zeker niet deftig genoeg
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X