Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw volgende wagen, zelfde merk/ model/ type of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Ik wil wel eens zien hoeveel 911’s er op circuit geraken.
    Klopt.
    Mijn baas heeft een paar jaar geleden een 911 Cabrio gekocht.
    Dat is een garagequeen nu.
    Hij gebruikt die auto als hij eens naar de zee rijdt en niet te veel moet mee pakken, en voor de door Porsche georganiseerde rondritjes.
    Als je hem 1:1 spreekt, dan interesseert het hem eigenlijk geen zak hoe snel die van 0-100 gaat. Of dat nu 4 of 5s is, who really cares.
    Sowieso als het regent of slecht weer is... garage.
    Een circuit heeft die auto nog nooit gezien.

    Het was een droom, en die is vervuld nu, en nu een paar jaar later is het excitement ook weg.
    Hij zal de auto ook nooit op de oprit laten staan. Hij vermoedt dat zijn buren zelfs niet weten dat hij een Porsche heeft.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

      Klopt.
      Mijn baas heeft een paar jaar geleden een 911 Cabrio gekocht.
      Dat is een garagequeen nu.
      Hij gebruikt die auto als hij eens naar de zee rijdt en niet te veel moet mee pakken, en voor de door Porsche georganiseerde rondritjes.
      Als je hem 1:1 spreekt, dan interesseert het hem eigenlijk geen zak hoe snel die van 0-100 gaat. Of dat nu 4 of 5s is, who really cares.
      Sowieso als het regent of slecht weer is... garage.
      Een circuit heeft die auto nog nooit gezien.

      Het was een droom, en die is vervuld nu, en nu een paar jaar later is het excitement ook weg.
      Hij zal de auto ook nooit op de oprit laten staan. Hij vermoedt dat zijn buren zelfs niet weten dat hij een Porsche heeft.
      In begin is alles leuk en tof, maar het wordt al snel een gewoonte waardoor de excitement idd snel weg is. Ik ben ook iemand die zijn auto zo goed en proper mogelijk probeert te houden, maar net daarom geniet ik er niet de volle 100% van, zal bij uwen baas ongeveer hetzelfde verhaal zijn. Tegenwoordig zeg ik al is sneller foert! Regenen of ni... en dan geniet ge daar gewoon nog meer van, hier kunt ge uwe wagen toch ni 100% proper houden, is trouwens al meer dan een maand geleden da ik em nog heb afgewassen. De laatste keer was voor een rit naar Zeeland eind augustus. Die Gyeon coating werkt wel goed.

      Wel ni te vergelijken met een Porsche natuurlijk, maar alles hangt af van uwe financiële toestand en de ene is al sneller content dan de andere. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, mijn eerste 2de hands wagentje moest er ook altijd proper bijstaan.
      Last edited by ; 24/10/2019, 10:44.

      Comment


      • Op zich niet zo erg als hobbywagens niet dagelijks gebruikt worden, mss zelfs beter. Iedere keer dat ik in de M3 of de M5 stap is het dan wel weer speciaal. Ik heb de M3 sinds 2012, en iedere keer dat ik er kan mee rijden is het een feest. Kijk, het gaat vandaag weer eens gebeuren
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Als mensen eerlijk zijn tegenover zichzelf, dan weten ze dat dikke Pk bakken voor daily gebruik in Vlaanderen geen enkel nut meer hebben. Een Porsche 911 van vandaag heeft minimum 385 Pk, het rijdt hier in de compleet verzadigde Noorderkempen als 's Gravenwezel, Schilde, Brasschaat, enz... vol van die bakken. En daar rijden ze dan met hun bergen Pk's in de zones 30, 50 en 70. Het prestige van een 911, daar gaat het nog om. De Pk's en prestaties zijn van ondergeschikt belang. Ligt er nu 250 Pk of 500 Pk onder de kap, in de praktijk geeft dat geen hol verschil.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Als mensen eerlijk zijn tegenover zichzelf, dan weten ze dat dikke Pk bakken voor daily gebruik in Vlaanderen geen enkel nut meer hebben. Een Porsche 911 van vandaag heeft minimum 385 Pk, het rijdt hier in de compleet verzadigde Noorderkempen als 's Gravenwezel, Schilde, Brasschaat, enz... vol van die bakken. En daar rijden ze dan met hun bergen Pk's in de zones 30, 50 en 70. Het prestige van een 911, daar gaat het nog om. De Pk's en prestaties zijn van ondergeschikt belang. Ligt er nu 250 Pk of 500 Pk onder de kap, in de praktijk geeft dat geen hol verschil.
            Deels akkoord. Mijn 530i (231 pk) werd toch af en toe eens gevloerd. Trage personen voorbij steken gaat vlotter en zonder stress. Invoegen op de snelweg gaat uitermate vlot. een open stukje kan je eens mooi doornemen. Van een zingende zes-in-lijn kan je toch genieten als liefhebber!
            De Skoda Octavia RS TDI die ik onlangs had was ook zo een leuke vlotte wagen. Nu terug een Tiguan 1.5 TSI (150pk) en als je daar iemand mee voorbij wil steken, moet je goed anticiperen hoor => minder stressloos rijden.

            Maar ik ben het eens dat je aan een Porsche GT3 weinig zult hebben bij het dagelijks pendelen. Het zal misschien eerder frustrerend zijn zelf.
            Om nog een voorbeeld te geven, als daily denk ik dat een Alpina B3 ook leuker is dan een M3.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Als mensen eerlijk zijn tegenover zichzelf, dan weten ze dat dikke Pk bakken voor daily gebruik in Vlaanderen geen enkel nut meer hebben. Een Porsche 911 van vandaag heeft minimum 385 Pk, het rijdt hier in de compleet verzadigde Noorderkempen als 's Gravenwezel, Schilde, Brasschaat, enz... vol van die bakken. En daar rijden ze dan met hun bergen Pk's in de zones 30, 50 en 70. Het prestige van een 911, daar gaat het nog om. De Pk's en prestaties zijn van ondergeschikt belang. Ligt er nu 250 Pk of 500 Pk onder de kap, in de praktijk geeft dat geen hol verschil.



              Jammer u opnieuw te moeten tegenspreken
              Iedere keer dat ik met mijn daily buiten kom, zelfs al is het maar om mijn zoon van school af te halen, kan ik die pk’s ten volle benutten. Natuurlijk niet de hele tijd, niet nodig en geen behoefte aan. Maar wij rijden enorm veel op het klaverblad, dus ook langs E17-E40-R4. En daar is het toch altijd leuk en handig, invoegen of inhalen. Ik weet nog dat ik met de 318 geregeld gefrustreerd zat met een gevloerde gaspedaal om in te voegen bvb. Dat is nu allemaal dik mogelijk.
              Wel akkoord met de belachelijke pk race. Daar heeft niemand wat aan imo.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Een Porsche die niet op circuit gebruikt wordt, mag je dat dan beschouwen als een SUV of zelfs een echte terreinauto die nooit modderpadje ziet?
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Een Porsche die niet op circuit gebruikt wordt, mag je dat dan beschouwen als een SUV of zelfs een echte terreinauto die nooit modderpadje ziet?
                  Niet helemaal.
                  Ik erger me veel minder aan een Porsche in de stad dan aan een Dodge Ram.

                  Je kan gewoon nergens meer een auto tot zijn volle potentieel gebruiken. Zelfs in mijn V90 kan ik nooit langer dan 8s plankgas geven zonder verkeersovertreding.

                  Comment


                  • Maar wat is de fun aan vol gas zitten geven op een rechte baan.
                    Dan toch liever wat bochtige wegjes opzoeken om wat te gaan rijden, daar heb ik veel meer plezier aan.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten




                      Jammer u opnieuw te moeten tegenspreken
                      Iedere keer dat ik met mijn daily buiten kom, zelfs al is het maar om mijn zoon van school af te halen, kan ik die pk’s ten volle benutten. Natuurlijk niet de hele tijd, niet nodig en geen behoefte aan. Maar wij rijden enorm veel op het klaverblad, dus ook langs E17-E40-R4. En daar is het toch altijd leuk en handig, invoegen of inhalen. Ik weet nog dat ik met de 318 geregeld gefrustreerd zat met een gevloerde gaspedaal om in te voegen bvb. Dat is nu allemaal dik mogelijk.
                      Wel akkoord met de belachelijke pk race. Daar heeft niemand wat aan imo.
                      Wat jij daar zegt in verband met hernemingen qua inhalen en invoegen, dat kan ik ook met m'n 320d (1.565 kg / 380 Nm). komt qua gewicht/koppel verhouding wat overeen met uw 535xi. Cijfers zijn cijfers.



                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Maar wat is de fun aan vol gas zitten geven op een rechte baan.
                        Dan toch liever wat bochtige wegjes opzoeken om wat te gaan rijden, daar heb ik veel meer plezier aan.
                        Inderdaad, da is wa ik meestal doe, ipv de grote banen ga ik eerder de binnenwegen nemen, kunt ge op sommige plaatsen nekeer goed hard rijden zonder kans op geflitst te worden ook. Onlangs zo nekeer 120 km/u op een kort stukje na enkele bochtjes, links en rechts velden, geen verkeer, da spel tot 7000 toeren trekken, moet zeggen da ik snel aan de 100 zit, ik wil ni weten wa da me zo een pk monster moet zijn. Me zo een MX-5'je voelt da natuurlijk allemaal redelijk snel aan, me u gat tegen de grond en het dak open.
                        Last edited by ; 24/10/2019, 17:11.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                          Wat jij daar zegt in verband met hernemingen qua inhalen en invoegen, dat kan ik ook met m'n 320d (1.565 kg / 380 Nm). komt qua gewicht/koppel verhouding wat overeen met uw 535xi. Cijfers zijn cijfers.


                          Ok. Blijkbaar had ik beter een 184pk 320d gekocht Perfect voor in het huidig verkeer natuurlijk, daar niet van. Ik heb in ieder geval super veel plezier aan die heerlijke 6 in lijn op deze trajecten Wat ik weet, is dat mijn vriend zijn 320d niet meegaat. Maar bon, misschien de uwe wel. Het is tenslotte een rode.
                          Last edited by order66; 24/10/2019, 17:23.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Ik vind dat ik met de V90 (190pk/400Nm voor +1700kg) toch geregeld moet doorstampen op vooruit te geraken. Op de autostrade leg ik die geregeld vitesse of 2 terug om even in te halen.

                            Mijn E39 was marginaal sneller dan een F1x 520d maar ik reed veel liever met de E39 om die eens naar 6.500 toeren te sleuren dan een diesel.


                            Ieder z'n goesting.
                            Last edited by kefkie; 24/10/2019, 17:26.
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                              Ok. Blijkbaar had ik beter een 184pk 320d gekocht Perfect voor in het huidig verkeer natuurlijk, daar niet van. Ik heb in ieder geval super veel plezier aan die heerlijke 6 in lijn op deze trajecten Wat ik weet, is dat mijn vriend zijn 320d niet meegaat. Maar bon, misschien de uwe wel. Het is tenslotte een rode.
                              Hernemen op basis van koppel kan ik jakkel nog wel snappen denk ik.

                              Hernemen op basis van puur vermogen kan het imo nooit.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                Ok. Blijkbaar had ik beter een 184pk 320d gekocht Perfect voor in het huidig verkeer natuurlijk, daar niet van. Ik heb in ieder geval super veel plezier aan die heerlijke 6 in lijn op deze trajecten Wat ik weet, is dat mijn vriend zijn 320d niet meegaat. Maar bon, misschien de uwe wel. Het is tenslotte een rode.
                                Bij gebrek aan deftige argumentatie kan je 't natuurlijk ook altijd in 't belachelijke trekken... .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                  Hernemen op basis van koppel kan ik jakkel nog wel snappen denk ik.

                                  Hernemen op basis van puur vermogen kan het imo nooit.
                                  I second that. De 535i op sport blijft trouwens goed in de toeren hangen en heeft een erg scherpe gasrespons. Heerlijk om de sporen te geven.
                                  Last edited by order66; 24/10/2019, 17:29.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                    Hernemen op basis van koppel kan ik jakkel nog wel snappen denk ik.

                                    Hernemen op basis van puur vermogen kan het imo nooit.
                                    Het is heel simpel en het komt altijd op hetzelfde neer, zeker op autofora, en al zeker hier, al jaren. De benaming 320d klinkt bij vele 'echte' autoliefhebbers niet zo mooi in de oren, en dat doet de motor letterlijk ook niet. Het is een kletterende viercilinder diesel met een longinhoud van amper 2 liter. Inderdaad, dat spreekt niet meteen tot de verbeelding. Maar de cijfers zijn de cijfers wel. Toen 20 jaar geleden de E46 330d uitkwam, dan sprak men van een regelrecht koppelmonster voor zo'n middenklasse gezinswagen. De F3x pre LCI 320d zet nu exact dezelfde cijfers neer, hij heeft zelfs meer koppel dan een E46 M3. De LCI doet het zelfs nog beter, en toch wordt een 320d door velen nog steeds afgeschilderd als een wagen die niet vooruit te stampen is. Nota bene in een tijd waarin pestmaatregelen en verkeersdrukte alom gekende en dagelijkse dingen geworden zijn. Een 320d kan meer dan enkel met het verkeer mee. Dat is een uitspraak van me gebaseerd op ervaring en feiten. Mijn 320d in sport in combinatie met de achttrapsautomaat is simpelweg snel bij legale snelheden (onder de 120). De prestatieverschillen in de praktijk met Pk bulkende auto's is marginaal bij gebruik op de openbare weg tegen de gangbare snelheden en verkeerstoestanden. Qua pure acceleratie van 0 tot 100 ofzo, wint zo'n 3-liter uiteraard, die gaat sowieso ook al minder schakelmomenten moeten ondergaan en de Pk's blijven de Pk's uiteraard. Over beleving, geluid enzomeer spreek ik mij niet uit. Ik heb het puur over de prestaties. De marketing laat ons geloven dat we 't allemaal kunnen gebruiken, en we trappen er allemaal lekker in. De realiteit zegt echt wel andere dingen. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je nog echt kon gassen, maar die ligt al even achter ons hoor.

                                    Als zelfs Chris Harris het zegt: https://youtu.be/zKrXFTL_6pw?t=377
                                    Last edited by Jakkel; 24/10/2019, 17:54.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                      Het is heel simpel en het komt altijd op hetzelfde neer, zeker op autofora, en al zeker hier, al jaren. De benaming 320d klinkt bij vele 'echte' autoliefhebbers niet zo mooi in de oren, en dat doet de motor letterlijk ook niet. Het is een kletterende viercilinder diesel met een longinhoud van amper 2 liter. Inderdaad, dat spreekt niet meteen tot de verbeelding. Maar de cijfers zijn de cijfers wel. Toen 20 jaar geleden de E46 330d uitkwam, dan sprak men van een regelrecht koppelmonster voor zo'n middenklasse gezinswagen. De F3x pre LCI 320d zet nu exact dezelfde cijfers neer, hij heeft zelfs meer koppel dan een E46 M3. De LCI doet het zelfs nog beter, en toch wordt een 320d door velen nog steeds afgeschilderd als een wagen die niet vooruit te stampen is. Nota bene in een tijd waarin pestmaatregelen en verkeersdrukte alom gekende en dagelijkse dingen geworden zijn. Een 320d kan meer dan enkel met het verkeer mee. Dat is een uitspraak van me gebaseerd op ervaring en feiten. Mijn 320d in sport in combinatie met de achttrapsautomaat is simpelweg snel bij legale snelheden (onder de 120). De prestatieverschillen in de praktijk met Pk bulkende auto's is marginaal bij gebruik op de openbare weg tegen de gangbare snelheden en verkeerstoestanden. Qua pure acceleratie van 0 tot 100 ofzo, wint zo'n 3-liter uiteraard, die gaat sowieso ook al minder schakelmomenten moeten ondergaan en de Pk's blijven de Pk's uiteraard. Over beleving, geluid enzomeer spreek ik mij niet uit. Ik heb het puur over de prestaties. De marketing laat ons geloven dat we 't allemaal kunnen gebruiken, en we trappen er allemaal lekker in. De realiteit zegt echt wel andere dingen. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je nog echt kon gassen, maar die ligt al even achter ons hoor.

                                      Als zelfs Chris Harris het zegt: https://youtu.be/zKrXFTL_6pw?t=377
                                      Ja en, ik spreek u niet tegen denk ik?

                                      Ik zeg dat ik DENK dat als een je een x20d laat hernemen puur op koppel tegen een x35i, dat het wel gelijk kan oplopen. 320d heeft 380nm bij 1.750 toeren en de 535i heeft er 400 bij 1.200 toeren blijkbaar.

                                      Maar dat er eenmaal de PK's bijkomen door kickdown of zelfs halfgas een x20d serieus wat meters zal verliezen. Hetgeen je toch beaamd denk ik.

                                      En ik spreek gewoon over pure hernemingen op een baan waar de factor "verkeer" en andere miserie wordt geschrapt.

                                      Ik rij nu ook met een 2ltr diesel (190pk/400Nm) en ik stoor mij aan die ratelende diesel op ralenti en boven de 3k toeren. De volvo-diesel doet echt afbreuk aan de overige kwaliteiten van de V90 imo.
                                      aar dat zijn jammer genoeg compromissen die gesloten moeten worden qua fiscaliteit als salariswagenrijdend persoon. En ik vind de D4 (2ltr diesel dus) nipt in een koets van een V90. Zeker hier in noord Antwerpen/net over de grens in NL, waar er nog rustige zwierige polderbanen liggen. Maar dat is een persoonlijk gevoel. Mijn schoonbroer rijdt er soms ook mee rond en hij vindt dat wel vlot aanvoelen..

                                      Ik ben overlaatst gaan rijden met een 530e. Doe mij maar de 520d anyday. De 2ltr benzine, dat is pas een mak blok imo.

                                      Zelf ben ik nu al enkele maanden passief opzoek naar een E39 540i touring. Niet voor de prestaties want ik denk dat een gechipte 320d wel sneller kan zijn. Maar puur voor het gevoel te hebben om met een redelijk dikke V8 rond te karren.
                                      Last edited by kefkie; 24/10/2019, 18:12.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                        Ja en, spreek ik u ergens tegen?
                                        Nee, zeg ik ook niet hé.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                          Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je nog echt kon gassen, maar die ligt al even achter ons hoor.
                                          Bwa, trek gewoon eens een weekje naar bv. de Sierra Nevada. Perfect asfalt, duizenden (haarspeld)bochten, nauwelijks verkeer, geen flitspaal noch politie te zien en onderweg kan je nog even binnenwippen op twee circuits en je - zonder tegenliggers - al helemaal uitleven .
                                          Last edited by ivob2; 24/10/2019, 18:07.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X