Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Consistentie VIN ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Consistentie VIN ?

Hoe consistent worden VIN schema's eigenlijk toegepast ?

We hebben een Ford Mondeo Clipper gekocht, maar hebben de wagen nog niet, wel al inschrijvingsbewijs. Volgens VIN lookups (zelfs op etis.ford.com) hoort bij die VIN echter een sedan ipv een break. Het 4de karakter is een F, wat ook volgens volgende overzicht een 4d saloon is : https://en.wikibooks.org/wiki/Vehicl...ean_body_types . Is hier iets vreemd aan de hand, of is het normaal dat VINs niet zo consistent zijn en lookups verkeerde resulaten kunnen opleveren ?

ik weet dat mijn broer vroeger een paar keer is gaan zien naar een golf G60. Bij het checken van het VIN nummer bij D'ieteren (toen kon dat nog) is hem steeds geadviseerd de wagen te laten staan omdat de nummer niet overeenkwam met het type van auto.

Wat zegt uw lokale ford dealer hierover?
    www.peugeotforum.be

Comment

Bij Ford nog niet gaan horen. Is een nieuwe wagen bij Cardoen, en dus geïmporteerd uit buitenland.

Comment

Vreemd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          ik weet dat mijn broer vroeger een paar keer is gaan zien naar een golf G60. Bij het checken van het VIN nummer bij D'ieteren (toen kon dat nog) is hem steeds geadviseerd de wagen te laten staan omdat de nummer niet overeenkwam met het type van auto.

Wat zegt uw lokale ford dealer hierover?
          da's niet verwonderlijk voor dergelijke wagen, zullen wel omgebouwde geweest zijn

Comment

nope, waren nummers van een jetta, zelfs polo zat ertussen. maw gepikte auto's met ander nummer erin
            www.peugeotforum.be

Comment

Uw Mondeo zal samengesteld zijn uit 2 modellen, hopelijk is die beter gelast als de Ford op deze foto.

http://
              Z4 M40i

Comment

Zal toch wel ok zijn. Ondertussen hebben we de auto en heb ik een account aangemaakt voor de FordPass app en via VIN auto toegevoegd en in de app verschijnt die wel als een break. Bovendien bleek volgens de bovenstaande site dat de auto gefabriceerd is in Spanje, terwijl volgens het gelijkvormigheidsattest hij in Duitsland van de band gerold is. Dus die site met VIN informatie of andere VIN decoders zijn toch niet zo heel betrouwbaar.

Comment

Working...
                X