Mededeling

Collapse
No announcement yet.

“FIAT stopt met kleine auto’s bouwen”.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • “FIAT stopt met kleine auto’s bouwen”.



    Wat moeten ze dan gaan doen?

    Wie kijkt in de prijslijsten van Fiat zal een paar dingen opvallen.
    Het gamma is niet even vers meer en ook niet helemaal compleet.
    De Fiat 500 is naar automobiele maatstaven een klassieker.
    Waarschijnlijk kun je straks kiezen of je ‘m nieuw koopt of als youngtimer gaat rijden.
    Voor de goede orde, de 500 is inmiddels al 12 jaar oud.

    Maar het is niet alleen de 500.
    De huidige generatie Panda (de ‘319’), is ook alweer bijna negen jaar oud.
    De Tipo is redelijk vers, maar niet geschikt voor alle markten, zoals de Nederlandse: dankzij de CO2-belasting is die auto te duur.
    Dan is er een sportwagen, de 124, die nauwelijks verkoopt en twee varianten op de 500: de 500L en de 500X.
    Wat dat betreft kon de in middels aangekondigde samenwerking met PSA niet snel genoeg komen.



    Fiat heeft al plannen voor de toekomst en die zijn op zijn minst verrassend te noemen.
    Aan Autonews Europe laat FCA’s CEO Mike Manley weten dat Fiat het A-segment gaat verlaten.
    Die uitspraak is zeer opmerkelijk, want het merk grossiert juist in A-segmenters.
    Ondanks dat de 500 en Panda op leeftijd zijn, verkopen ze nog erg goed voor een merk als Fiat.



    Fiat moet zich volgens Manley meer gaan richten op grotere auto’s.
    In dat segment zijn de marges hoger en qua ontwikkelingskosten scheelt het niet eens zo veel.
    Wanneer het gaat gebeuren is nog niet bekend, maar de Panda moet er sowieso aan geloven en ook de toekomst van de 500 lijkt hoogst onzeker.
    De onderkant van het Fiat-gamma moet nu het B-segment zijn.
    Fiat is altijd erg populair in dat segment geweest met de Uno en de (Grande) Punto, maar die is vorig jaar uit productie gegaan zonder dat er een opvolger klaarstond.



    Het A-segment is sowieso een lastige.
    De Ford Ka+ gaat eruit en ook de in Zuid-Korea gebouwde Karl heeft ook geen toekomst bij Opel.

    https://www.autoblog.nl/nieuws/fiat-...24#post-132124
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

  • #2
    Dus ze gaan hun businessmodel over boord gooien.

    Comment


    • #3
      FCA heeft 40% marktaandeel in het Europese A-segment (Panda, 500, Ypsilon) en ze gaan daar mee stoppen.
      Goed plan, NOT.
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • #4
        There losing their mind ...
        ​​​​​Maar ik denk ook misschien wat grootheidswaanzin nu ze samen met PSA in zee gaan?
        ik vind het wel opmerkelijk en raar dat ze zo snel nadat ze met de fusie naar buiten zijn gekomen al zo een radicale uitspraken en beslissingen nemen.
        Juist hetzelfde met alfa ... jaren zeggen dat ze terug emotie willen en spannende modellen (gtv, 8C) en nog geen week na het nieuws worden ze al afgeschreven en enkel 2 suv's aangekondigd voor de komende jaren. Zo gaan ze er ook niet bovenop geraken.

        Nu Fiat net hetzelfde ... De elektrische Fiat 500 en de nieuwe modulaire panda moest het van het worden de komende jaren voor Fiat en nu het nieuws dat ze er mee gaan stoppen en niet meer gaan investeren maar ook op de suv's gaan springen (wat jaren te laat is want ze hadden deze al lang moeten hebben).

        Achja we zullen wel zien wat de toekomst brengt maar ik zie het toch somber in voor FCA
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • #5
          Ik begrijp er ook niet veel van, alles wat van Fiat Fiat maakt word gewoon over boord gegooid
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #6
            Tja, ik wens hun veel succes in het B-segment. Gelukkig is daar amper concurrentie.

            Comment


            • #7
              En in een segment groter wil gewoon niemand met een Fiat rijden.
              Kijk naar Citroen, Peugeot, Ford, Opel: de C6, 607, Scorpio, Omega, .... allemaal geschrapt omdat niemand dat nog koopt.


              En nu zou Fiat zijn kleine auto's de nek om draaien?
              Wat gaan ze dan doen, de C1/AYGO, 108 nog een Fiat badge geven ook....

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                There losing their mind ...

                lol
                Als Engels te moeilijk is, hou het dan gewoon bij Nederlands

                De rest van je post in het Nederlands is trouwens wel dik in orde
                Dat zijn we hier niet gewoon


                Last edited by RX-8; 05/11/2019, 17:07.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten


                  lol
                  Als Engels te moeilijk is, hou het dan gewoon bij Nederlands

                  De rest van je post in het Nederlands is trouwens wel dik in orde
                  Dat zijn we hier niet gewoon


                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                  Comment


                  • #10
                    Topidee!
                    Gooi net datgene overboord wat in je dna zit. Net datgene waar je sinds je ontstaan net ontzettend goed in bent.
                    't Is een strak plan. Het ongetwijfeld exorbitante loon van Manley is duidelijk goed besteed.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • #11
                      De B-segment auto gaat alleen een succes worden als ze hem aanbieden voor een A-segment prijs.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #12
                        soortement prijsafspreken he...en anders heb je de dacia in be voor 7500

                        Comment


                        • #13
                          Laat me weer denken aan deze oeroude mop

                          Vijf Duitsers in een Audi Quattro komen aan bij de Italiaanse grens. Een agent van de Italiaanse grenspolitie houdt hen tegen en zegt: ‘Het is illegaal om met vijf personen in een Quattro te zitten.’ ‘Wat bedoelt u, illegaal?’ vraagt de Duitse bestuurder verbaasd. ‘Quattro betekent vier,’ zegt de Italiaanse agent. ‘Ja, maar Quattro is de naam van de auto,’ zegt de Duitser. ‘Hier, kijk in de papieren: deze auto is ontworpen voor vijf personen.’ ‘Niet mijn schuld,’ zegt de agent. ‘Quattro betekent vier. U hebt vijf mensen in uw auto zitten en overtreedt bijgevolg de wet.’ ‘Idioot!’ reageert de Duitser geprikkeld, ‘haal je overste, ik wil iemand spreken die intelligenter is dan jij!’ ‘Sorry,’ zegt de agent, ‘maar dat zal niet gaan. Hij is druk bezig met twee personen in een Fiat Uno.’

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Laat me weer denken aan deze oeroude mop

                            Vijf Duitsers in een Audi Quattro komen aan bij de Italiaanse grens. Een agent van de Italiaanse grenspolitie houdt hen tegen en zegt: ‘Het is illegaal om met vijf personen in een Quattro te zitten.’ ‘Wat bedoelt u, illegaal?’ vraagt de Duitse bestuurder verbaasd. ‘Quattro betekent vier,’ zegt de Italiaanse agent. ‘Ja, maar Quattro is de naam van de auto,’ zegt de Duitser. ‘Hier, kijk in de papieren: deze auto is ontworpen voor vijf personen.’ ‘Niet mijn schuld,’ zegt de agent. ‘Quattro betekent vier. U hebt vijf mensen in uw auto zitten en overtreedt bijgevolg de wet.’ ‘Idioot!’ reageert de Duitser geprikkeld, ‘haal je overste, ik wil iemand spreken die intelligenter is dan jij!’ ‘Sorry,’ zegt de agent, ‘maar dat zal niet gaan. Hij is druk bezig met twee personen in een Fiat Uno.’
                            Blijft leuk.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • #15
                              Chance dat het geen Cinquecento was...
                              King of the Ludospace - currently running nr. 6

                              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                              Comment


                              • #16
                                607 geschrapt?? Die heeft het beter gedaan dan zijn verkoopsdoelstellingen. Carrière van meer dan 10 jaar achter de rug...
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                  Chance dat het geen Cinquecento was...
                                  Dan hadden ze geen boete gehad met 4 man in de auto

                                  Comment


                                  • #18
                                    Fiat stopt met kleine auto's bouwen ? Ze kunnen ze ook nog altijd van ver in elkaar schoppen ipv. te bouwen

                                    Comment


                                    • #19
                                      A-segment auto’s zijn toch niet echt bruikbaar.
                                      De meesten hebben amper ruimte voor kleine kinderen achterin, laat staan tieners.
                                      Dus een B-segment auto is veel bruikbaarder, en een logisch vervolg t.a.v. Een A-segmenter.
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat een wijsheid ..

                                        Comment

                                        Working...
                                        X