Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Met de winter in zicht : All season banden, de voor - en nadelen - Update 2019
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk BerichtenIk rij all +30 jaar met all season banden, echt een aanrader, zijn van het merk 'ikvertrekoptijdenhoumijnverstanderbij' !!
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk BerichtenVoor jou zouden banden van het merk 'Alshetsneeuwtgaiktevoetofblijfikthuis' nog beter zijn...
Destijds had ik de C-Crosser met 4 x 4 en dacht de hele wereld aan te kunnen in de sneeuw. Maar niets was minder waar. Vertrekken geen probleem, maar bij stoppen of in een bocht, schuift dat even hard als een ander. Mijn vrouw had toen in haar leasingcontract winterbanden en dus eens met hare Audi A3 de baan op in de sneeuw en dat was een wereld van verschil. Dat stopte gewoon en dat pakte gewoon de bochten. Sindsdien wil ik enkel nog AS of Winterbanden in de winter.
Een jaar of 15 terug stonden we in de file op een bergpas in Oostenrijk met ne maat met zijne VW Bora 'zonder' winterbanden. Een andere maat had een Audi A3 met winterbanden. We stonden achter mekaar en terwijl we stil stonden, begint onze auto gewoonweg te glijden. Mijne maat had geen kick gegeven. Zomaar uit het niets begon die te schuiven en dat richting de dieperik. Ik stond op het punt uit de auto te springen en toen kon hij met wat gas geven zich terug naar de andere kant begeven. Op zo een moment wilt ik toch niet meer op zomerbanden daar staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk BerichtenVoor jou zouden banden van het merk 'Alshetsneeuwtgaiktevoetofblijfikthuis' nog beter zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Inderdaad. Verstand erbij houden of niet of op tijd vertrekken of niet. Ge schakelt er geen risico's mee uit. Als er ineens een kind voor uw auto uitglijdt, dan hebt ge met winterbanden/AS-banden meer kans om nog te kunnen stoppen dan op gewone banden met uw verstand erbij.
Destijds had ik de C-Crosser met 4 x 4 en dacht de hele wereld aan te kunnen in de sneeuw. Maar niets was minder waar. Vertrekken geen probleem, maar bij stoppen of in een bocht, schuift dat even hard als een ander. Mijn vrouw had toen in haar leasingcontract winterbanden en dus eens met hare Audi A3 de baan op in de sneeuw en dat was een wereld van verschil. Dat stopte gewoon en dat pakte gewoon de bochten. Sindsdien wil ik enkel nog AS of Winterbanden in de winter.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Onze Xdrive op zomerbanden doet het MERKELIJK minder goed op gladde ondergrond op zomerbanden. Op winterbanden mag je daarmee in de sneeuw “gewoon” doorrijden bij wijze van spreken. Je voelt het amper.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenOnze Xdrive op zomerbanden doet het MERKELIJK minder goed op gladde ondergrond op zomerbanden. Op winterbanden mag je daarmee in de sneeuw “gewoon” doorrijden bij wijze van spreken. Je voelt het amper.
4 x 4 heeft niet veel te zeggen. Enkel dat ge makkelijker weggeraakt in de sneeuw, maar in de bocht gaat hij even hard rechtdoor en als ge remt, schaatst hij gewoon. Iets dat ge met winterbanden niet voor hebt. Dus de combinatie van 4 x 4 met winterbanden is superieur
- Likes 1
Comment
-
Vandaag Goodyear Vector 4seasons besteld voor op het karretje van mijn vriendin. Benieuwd naar hoe die gaan rijden. Ik heb zelf een winter- en zomerset. Ik begin wel het praktische en economische van all seasons in te zien, setje velgen en tpms-sensoren minder weegt mss op tegen de nadelen.
Comment
-
Bij mij is het er afgelopen weekend toch niet van gekomen om de winterbanden op te leggen. En buiten de afgelopen twee dagen mss, heb ik niet echt de indruk dat ik daar heel rouwig om moet zijn, als ik zie dat de minimum temperatuur niet onder de 4-5 graden zakt, en het door de dag tot 12 graden kan oplopen.
Nu niet dat het heel veel uitmaakt. Maar in die omstandigheden zal er niet heel veel verschil zijn tussen zomer en winterbanden, en zijn all-seasons mogelijks zelfs de beste keuze.
(Nu in mijn geval is het verschil iets groter mss, met A-merk zomerbanden en B-merk winterbanden, maar de zomerbanden zijn dan wel weer iets ouder/meer afgesleten, dus heel moeilijk te zeggen eigenlijk.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenBij mij is het er afgelopen weekend toch niet van gekomen om de winterbanden op te leggen. En buiten de afgelopen twee dagen mss, heb ik niet echt de indruk dat ik daar heel rouwig om moet zijn, als ik zie dat de minimum temperatuur niet onder de 4-5 graden zakt, en het door de dag tot 12 graden kan oplopen.
Nu niet dat het heel veel uitmaakt. Maar in die omstandigheden zal er niet heel veel verschil zijn tussen zomer en winterbanden, en zijn all-seasons mogelijks zelfs de beste keuze.
(Nu in mijn geval is het verschil iets groter mss, met A-merk zomerbanden en B-merk winterbanden, maar de zomerbanden zijn dan wel weer iets ouder/meer afgesleten, dus heel moeilijk te zeggen eigenlijk.)
Comment
-
Snap eigenlijk niet waarom mensen het nog moeilijk maken. Winterbanden zijn extra kosten, AS banden zijn ietske duurder als zomerbanden. Desondanks ik mijne gas wel weet staan in de bochten, heb ik niet te klagen van die Continental AS banden. Doen perfect wat ze moeten doen en op nog geen enkel moment een uitbraak gehad ... in geen enkel seizoen. Ik weet het ondertussen wel. Als ik voor ne nieuwe auto moet gaan zien, zit dat al in de onderhandeling in de garage.
In mijn geval had ik nog de winterbanden liggen van een vorige wagen, dus goedkoop stel velgen voor erbij en ik kan nu een aantal jaren verder, aangezien de zomerbanden ook nog een jaar of 3 meekonden op dat moment. Als ik die winterbanden niet had liggen, had ik nu al all-seasons gekocht als "winterband" en de zomerband zo verder op gereden.
Comment
-
Snap eigenlijk niet waarom mensen het nog moeilijk maken. Winterbanden zijn extra kosten, AS banden zijn ietske duurder als zomerbanden. Desondanks ik mijne gas wel weet staan in de bochten, heb ik niet te klagen van die Continental AS banden. Doen perfect wat ze moeten doen en op nog geen enkel moment een uitbraak gehad ... in geen enkel seizoen. Ik weet het ondertussen wel. Als ik voor ne nieuwe auto moet gaan zien, zit dat al in de onderhandeling in de garage.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenMaar wat als je maar 8k km per jaar doet?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenMaar wat als je maar 8k km per jaar doet?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Een extra kost niet echt. Ik heb mijn setje OEM BMW winterwielen 1000€ betaald, was een promo. Daar koop je enkel de 4 banden voor. Dat setje 18” velgen zal ik ooit nog voor minimum 500€ kwijtgeraken. En ondertussen slijten mijn zomers niet. Ik kan er wel van genieten eigenlijk, en ook van de topprestaties in de gepaste seizoenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Is mijn plan inderdaad ook wel bij de volgende keer dat er nieuwe banden moeten komen.
In mijn geval had ik nog de winterbanden liggen van een vorige wagen, dus goedkoop stel velgen voor erbij en ik kan nu een aantal jaren verder, aangezien de zomerbanden ook nog een jaar of 3 meekonden op dat moment. Als ik die winterbanden niet had liggen, had ik nu al all-seasons gekocht als "winterband" en de zomerband zo verder op gereden.
Maar bij ons gaan de auto's buiten op 3 a 4 jaar en telkens een andere bandenmaat. Dus is het meest logische AS banden. Ofwel onderhandelt ge ze bij de aankoop van de wagen, ofwel pas nadat de zomerbanden waarmee de auto geleverd is, op zijn. De bandenboer heeft me laten weten dat ze eventueel wel de banden willen overnemen als het niet mogelijk is dat hij met AS geleverd wordt. Dan betalen we enkel de meerprijs op de banden. Maar wel rechtstreeks van de garage naar hem rijden zodat er nauwelijks km's op zitten.
Comment
Comment