Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met de winter in zicht : All season banden, de voor - en nadelen - Update 2019

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    Zou me niet verwonderen dat er ooit iemand met zomer- en winterremblokken afkomt
    Kom, meteen een zomer-en winterwagen dan
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Kom, meteen een zomer-en winterwagen dan
      schitterend idee
      en van beiden een week- en weekendversie

Comment

schitterend idee
        en van beiden een week- en weekendversie

Als autoliefhebber zeg ik niet nee! Ik ga dat idee eens langs de vrouw pitchen
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Als autoliefhebber zeg ik niet nee! Ik ga dat idee eens langs de vrouw pitchen
          hehe niet vergeten van meer te vragen dan dat je nodig hebt om uiteindelijk te krijgen wat je in gedachten had

Comment

Zou me niet verwonderen dat er ooit iemand met zomer- en winterremblokken afkomt

Hoe? Da’s toch vanzelfsprekend? Ge gaat me toch niet vertellen dat ge nu nog met zomerblokken rijdt?

Eigenlijk zou ge eens met zomer en winterbanden in de sneeuw moeten gaan rijden. Dan beseft ge pas wat het verschil is en dat het niet alleen maar te maken heeft met gezond verstand.

Om bij lij thuis te komen moet ge een serieuze heuvel op- en af. Ik heb jaren meegemaakt dat bij hevige sneeuw er boven en aan elke kant beneden politieagenten staan om het verkeer te regelen. En dat wil zeggen, 200m tussen elke auto en selecteren op welke banden zodat niet iedereen met zomerbanden achter mekaar zit. Aan de ene kant geraakt men zonder winter of AS banden nauwelijks boven en naar beneden moet ge opletten dat ge niet begint te schuiven. En schuiven is de gracht in. En ge moet niet veel doen om te beginnen schuiven.

Comment

Natuurlijk is er verschil tussen zomer en winterbanden, daar heb ik zelf nooit aan getwijfeld. Maar of het echt nodig is moet iedereen maar voor zichtzelf uitmaken. Ik heb er nog nooit gekocht en ben het ook niet van plan
              Ik denk dat ze ook banden moeten maken voor de maandagmorgen, als ze allemaal nog zitten slapen in de wagen
              Zo van die zware tapbanden, die gigantisch veel lawaai maken
              En vandaag was het mistig, zullen ook weer veel ongevallen aan te wijten zijn, dus mistbanden nodig
              En voor alle dagen dat het regent regenbanden. En als het dan weer droog is droogbanden.
              Ben ook fan van rekverbanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Om bij lij thuis te komen moet ge een serieuze heuvel op- en af. Ik heb jaren meegemaakt dat bij hevige sneeuw er boven en aan elke kant beneden politieagenten staan om het verkeer te regelen. En dat wil zeggen, 200m tussen elke auto en selecteren op welke banden zodat niet iedereen met zomerbanden achter mekaar zit. Aan de ene kant geraakt men zonder winter of AS banden nauwelijks boven en naar beneden moet ge opletten dat ge niet begint te schuiven. En schuiven is de gracht in. En ge moet niet veel doen om te beginnen schuiven.

in uw geval zou ik opteren voor wielen met veel grotere diameter en 4 reductiebakken

Comment

On_Slow wil je deze nacht die maandagbanden komen opleggen aub, ik moet morgen werken

Comment

in uw geval zou ik opteren voor wielen met veel grotere diameter en 4 reductiebakken
                    In mijn geval heb ik niets nodig en heb ik genoegen met mijn AS banden De anderen op zomerbanden zullen wat harder vloeken. Gelukkig valt het maar eens 1 x om de 2 jaar voor en de mensen van het dorp zelf weten dat ze dan beter een omweg nemen via een andere gemeente zodat ze niet Den Tomme over moeten Maar het zijn vooral de pendelaars die de sluipwegen nemen die bij ons in de problemen geraken

Comment

Als het vriest geraak ik ook niet in mijn garage op zomerbanden.
                      Vind winterbanden op zo een moment veel comfortabeler en dan zit er nog eens een andere velg onder ook zodat ik minder snel een andere wagen koop.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                        Als het vriest geraak ik ook niet in mijn garage op zomerbanden.
                        Vind winterbanden op zo een moment veel comfortabeler en dan zit er nog eens een andere velg onder ook zodat ik minder snel een andere wagen koop.
                        En dan nog zoiets. Het parochiezaaltje waar ik Aikido doe, is met een heel stijle oprit om op de parking te geraken. Als wij beneden trainen, is boven een muziekorchest aan het oefenen. Als er effectief sneeuw ligt, komt nauwelijks iemand opdagen omdat ge zonder winterbanden totaal niet boven geraakt en er beneden maar 3 plaatsen zijn. Voor de rest kunt ge daar nergens uwe auto kwijt.

Comment

Bij mij aan de garages is het ook een korte steile oprit, vorige winter eerst sneeuw mogen ruimen want ik geraakte er op geen enkele manier op met mijn zomerbanden. In het verleden reed ik er met winterbanden zonder probleem op.
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

mijn kantoor ligt op een heuveltop. Iedere winter weer smeek ik om veel sneeuw. Geraak ik niet tot daar met mijn zomerbandjes.Jippie

Comment

Ik heb jaren op zomerbanden gereden en d'r is nooit een plaats geweest waar ik met die zomerbanden niet geraakte.
                              Ik ging zelfs de moeilijke wegen opzoeken waarvan ik hoorde dat er mensen waren die op die plaats niet boven geraakte of zo en steeds lukte het mij wel.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Met andere woorden ... wij zijn sukkels die niet kunnen rijden?

Gaan we een wedstrijdje aangaan?
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

Dat heb ik niet gezegd he, ik ken de situatie bij jullie niet, ik kan alleen zeggen wat ik hier altijd gezien gedaan heb.
                                    Sinds eind 2015 ben in overgestapt op all seasons (CrossCliamtes) en sindsdien niet meer op zomerbanden gereden.

En dat wedstrijdje, wat had je in gedachten?
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik heb jaren op zomerbanden gereden en d'r is nooit een plaats geweest waar ik met die zomerbanden niet geraakte.
                                      Ik ging zelfs de moeilijke wegen opzoeken waarvan ik hoorde dat er mensen waren die op die plaats niet boven geraakte of zo en steeds lukte het mij wel.
                                      Maar in uwe regio is ook alles plat hé

Als er een goed pak sneeuw ligt, wil ik u vragen om in Huldenberg de Smeysberg op te rijden En ja, die weg heeft links en rechts allemaal huizen staan waar de bewoners dus moeten geraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Idem hier, zelfs niet in Oostenrijk of Polen destijds. Een keer kettingen nodig gehad in Zwitserland maar dat gaat ook zonder winterbanden.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idem hier, zelfs niet in Oostenrijk of Polen destijds. Een keer kettingen nodig gehad in Zwitserland maar dat gaat ook zonder winterbanden.
                                          Jama ja, het gaat over de winter hé

Ik heb veel ellende in Oostenrijk gezien. Wij hebben een transportfirma gehad en reden destijds continu op Oostenrijk. Dat was nog in de tijd dat er aan de beklimmingen van die houten bakken stonden met een zand/zoutmengeling om voor de wielen te strooien om boven te kunnen geraken. Veel camions gezien die zich zelf met een stang verbonden hadden om zo samen naar boven te klimmen. Ook regelmatig dan ergens moeten stoppen om koffie te drinken en een uurke te wachten tot alle diensten voorbij waren gekomen. Veel auto's aan de kant zien staan die er niet geraakten.

En zoals ik al eens vermeldde, zo ooit in Kaprun gestaan in de file op een bergpas waar ineens out of the blue onze auto begon te schuiven richting afgrond.

Comment

Working...
                                          X