Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met de winter in zicht : All season banden, de voor - en nadelen - Update 2019

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Jama ja, het gaat over de winter hé
    Dat was in de winter hé. Bij een echte winteraanval heb je daar sowieso kettingen of spijkerbanden nodig.

Ik blijf erbij, in België heb je bij een normale rijstijl meer dan genoeg aan goeie 4 seasons om het veilig te houden. Maar iedereen denkt en koopt wat hij wil natuurlijk
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dat was in de winter hé. Bij een echte winteraanval heb je daar sowieso kettingen of spijkerbanden nodig.

Ik blijf erbij, in België heb je bij een normale rijstijl meer dan genoeg aan goeie 4 seasons om het veilig te houden. Maar iedereen denkt en koopt wat hij wil natuurlijk
      Idd, voor mij alleen nog maar AS banden. Had er in het begin wat schrik van omdat ze zeggen dat het net geen zomer- en net geen winterband is, maar ben echt tevreden.

Ben het zelfs ff gaan opzoeken, en ik heb €165,85/st voor de Continental AS. De Michelin's waren €31/st duurder.

Comment

Denk niet dat er evenredig ongevallen vermeden worden door het gebruik van winterbanden. Is maar één die er beter van wordt.
        't Is nu weer wachten op het jaarlijks artikel op autogids.be waar ze het ook aanraden
        Denk beter een paar accidenten met blikschade meer dan 10 miljoen velgen en banden extra

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
          Denk niet dat er evenredig ongevallen vermeden worden door het gebruik van winterbanden. Is maar één die er beter van wordt.
          't Is nu weer wachten op het jaarlijks artikel op autogids.be waar ze het ook aanraden
          Denk beter een paar accidenten met blikschade meer dan 10 miljoen velgen en banden extra
          Zolang er geen sneeuw ligt, gaat dat idd geen verschil maken. Maar als het regent en vriest of er veel sneeuw valt, ziet met 's avonds toch de vele beelden van auto's die van de weg geraakt zijn of andere wagens geraakt hebben. Ik zag overlaatst al beelden van Baraque Fraiture waar er auto's in de sneeuw tegen mekaar zaten. Kan zijn dat ze evenzeer met winterbanden mekaar gepakt hebben hé. Geen idee. Maar het kan voorvallen. Maar de laatste 12 jaar heb ik denk ik nog maar 3 of 4 x in de sneeuw gereden. Dus op zich als ge die 3 of 4 jaar waart binnen gebleven, had ge er ook gene last van

Maar vermits ik elk jaar nog naar Oostenrijk ga en ze daar verplicht zijn, rij ik op AS banden

Comment

als de LEZ in Gent in werking treedt kunt ge binnenkort misschien een zware diesel kopen voor de prijs van 4 winterbanden en daar mee rijden als het eens sneeuwt :-)

Comment

Uiteindelijk komt het bij de Belg altijd op hetzelfde neer : je wil het wel of niet betalen
              Als je in de mentaliteit zit van leasing/bedrijfswagen, en er moet een cent uit eigen zak komen... zal het niet gebeuren.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Uiteindelijk komt het bij de Belg altijd op hetzelfde neer : je wil het wel of niet betalen
                Als je in de mentaliteit zit van leasing/bedrijfswagen, en er moet een cent uit eigen zak komen... zal het niet gebeuren.
                AS banden zijn maar een fractie duurder als zomerbanden en presteren ook prima. Zomerbanden slijten niet als ge op winterbanden rijdt. Dus aan het einde van de rit komt het op hetzelfde neer. Enkel zit ge met kosten van omleggen of een extra paar velgen. Dus daarom dat we hier nu allemaal enkel nog AS banden mogen leggen.

Ik heb met mijne C5 destijds op 3 jaar tijd 155000km gedaan en dat op 1 reeks zomerbanden en 1 reeks winterbanden. Moet wel zeggen dat beide sets compleet op waren na die 155000km en ze nog nieuwe banden hebben moeten leggen voor de verkoop. Dus op zicht valt dat mee, maar zaten we wel met de kosten van telkens naar de bandenboer te moeten om ze om te leggen. En dat was mijne minst favoriete omdat ge daar niet op afspraak kon gaan en uwe auto moest binnen brengen en ze u gingen bellen als m klaar was. Gelukkig zitten we daar niet meer

Comment

Over prestaties wens ik niet meer te discuteren. Dat is hier al voldoende besproken. Wie niet wil zien dat winter en zomerbanden in deze respectievelijke seizoenen beter presteren, is blind of wil het niet weten. Daarmee zeg ik niet dat as banden niet “goed” zijn. Dat hangt af van de eisen van de gebruiker. Ik zal dus nooit bij de “hier nu allemaal” horen
                  Ik verwissel mijn wielensets zelf. Duurt amper 45 minuten. Doe het nog graag ook, en kan mijn moment zelf kiezen.
                  Velen willlen gewoon geen kosten maken, hoe dat ook in de long run uitkomt. Op dat bepaalde moment willen ze gewoon geen geld uitgeven. Ik zie het in mijn omgeving soms ook. Alle excuses zijn goed om niet in de buidel te hoeven tasten.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Op dat bepaalde moment willen ze gewoon geen geld uitgeven. Ik zie het in mijn omgeving soms ook. Alle excuses zijn goed om niet in de buidel te hoeven tasten.
                    Je kan ook het nut niet inzien van aan bepaalde dingen geld te hangen omdat iedereen het doet. En het ergens anders aan uitgeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Je kan ook het nut niet inzien van aan bepaalde dingen geld te hangen omdat iedereen het doet. En het ergens anders aan uitgeven
                      Ja natuurlijk, klopt. Ik heb zelf wel nog nooit iets gekocht “omdat iedereen het doet”...

Comment

Over prestaties wens ik niet meer te discuteren. Dat is hier al voldoende besproken. Wie niet wil zien dat winter en zomerbanden in deze respectievelijke seizoenen beter presteren, is blind of wil het niet weten. Daarmee zeg ik niet dat as banden niet “goed” zijn. Dat hangt af van de eisen van de gebruiker. Ik zal dus nooit bij de “hier nu allemaal” horen
                        Ik verwissel mijn wielensets zelf. Duurt amper 45 minuten. Doe het nog graag ook, en kan mijn moment zelf kiezen.
                        Velen willlen gewoon geen kosten maken, hoe dat ook in de long run uitkomt. Op dat bepaalde moment willen ze gewoon geen geld uitgeven. Ik zie het in mijn omgeving soms ook. Alle excuses zijn goed om niet in de buidel te hoeven tasten.
                        Ik heb voorheen al een paar keer gezegd dat goede zomerbanden of winterbanden beter zijn dan AS banden. Maar het hangt puur van het gebruik af. Voor hetgeen ik met de wagen doe, voldoet hij perfect. Ik ga er niet mee op de Ring rijden en de AS banden doen in de sneeuw perfect wat ze moeten doen. Ik rij soms ook wel vrij sportief en heb in het begin de AS banden goed getest om te zien hoe ver ik ermee geraak eer hij uitbreekt. Maar ge kunt echt wel heel ver gaan, terwijl ik alleen maar las dat die Michelin's zo goed waren en ik dus wat sceptis was over de Continentals.

Maar voor mij is een AS band perfect. Ik moet geen tijd verliezen in de bandencentrales met wisselen en ik ben altijd in orde om naar Duitsland en Oostenrijk te gaan in de winterperiode.
                        Maar moest ik een snelle funcar erbij hebben, zou die zeker op deftige zomerbanden liggen ... omdat ik er in de winter wss niet mee buiten kom

Nu is het bij elke hevige sneeuwbui in 'Vlaanderen' dat de kranten vol staan over winterbanden. Maar wees maar zeker dat de vraag er ook is om ze te verplichten of niet, maar dat de politiekers schrik hebben voor de publieke opinie. Want VB zal die minister wss weer aan de schandpaal nagelen Maar ben er vrijwel zeker van dat AS banden of winterbanden op een gegeven moment wel verplicht gaan worden, tenzij de opwarming van de aarde zich nog sneller gaat voort zetten

Comment

Overschot van gelijk. Jij gebruikt jouw wagen ook anders dan ik. Ik verlang dat die dingen echt wel 100% presteren. Op mijn hobbywagens liggen ook zeer sportieve zomerbanden, heb ik geen winters voor want komen niet buiten dan, zelfs niet in de regen.

Comment

Overschot van gelijk. Jij gebruikt jouw wagen ook anders dan ik. Ik verlang dat die dingen echt wel 100% presteren. Op mijn hobbywagens liggen ook zeer sportieve zomerbanden, heb ik geen winters voor want komen niet buiten dan, zelfs niet in de regen.
                            Zo reed ik met mijn moto's altijd met banden die zeer goed plakten, maar waar de achterband op 6000km op was. Vermits ik de laatste jaren nog maar max 500km/jaar deed, voelde ik dat niet. De jaren dat ik 15000km/jaar deed en op circuit reed, was dat wel wat duurder. Maar vrienden/kennissen die dagelijks gaan werken met de moto, die leggen heel andere banden die minder plakken, maar wel dubbel zo lang mee gaan.

Comment

Zo reed ik met mijn moto's altijd met banden die zeer goed plakten, maar waar de achterband op 6000km op was. Vermits ik de laatste jaren nog maar max 500km/jaar deed, voelde ik dat niet. De jaren dat ik 15000km/jaar deed en op circuit reed, was dat wel wat duurder. Maar vrienden/kennissen die dagelijks gaan werken met de moto, die leggen heel andere banden die minder plakken, maar wel dubbel zo lang mee gaan.
                              Ja dat zijn keuzes van die mannen. Kiezen voor de fun, of voor de portemonnee

Comment

Ja dat zijn keuzes van die mannen. Kiezen voor de fun, of voor de portemonnee
                                Ik bezie de kost op lange termijn. Andere kunnen wel zeggen dat het banden zijn die 'maar' 6000km mee gaan, maar ik moest ze maar om de 4 à 5 jaar vernieuwen
                                Mensen verklaren mij ook zot met een iMac van €2000, maar ge doet er 10 jaar mee. Op die tijd heb ik ook 2 pc's van €1000 erdoor gejaagd.

Comment

Zo is het met mijn hobbywagens ook voor de banden.

Vooral niet denken dat ik een flappengooier ben omdat ik de beste banden wil, of winterbanden. Ik zoek het allemaal wel uit, Apple bvb is idd een goed voorbeeld. Het is duur in aankoop, maar je krijgt er nog mooi geld voor als je het verkoopt, en ze vliegen er op 2dehands op gelijk wolven. Binnen de 12u is dat verkocht (wel altijd perfect met doos enzo, wij dragen zorg voor ons gerief).

Comment

Zo is het met mijn hobbywagens ook voor de banden.

Vooral niet denken dat ik een flappengooier ben omdat ik de beste banden wil, of winterbanden. Ik zoek het allemaal wel uit, Apple bvb is idd een goed voorbeeld. Het is duur in aankoop, maar je krijgt er nog mooi geld voor als je het verkoopt, en ze vliegen er op 2dehands op gelijk wolven. Binnen de 12u is dat verkocht (wel altijd perfect met doos enzo, wij dragen zorg voor ons gerief).
                                    Verkoop van mijne iMac heb ik zelfs nog niet aan gedacht. Mijn PC's zelf zijn voor de vuilbak na een 5-tal jaar.

Maar op een funcar waar ge max 2000 a 3000km/jaar doet en alleen in de zomer buiten komt, kunt ge dan ook wel echte goeie plakbanden leggen. Als ze dan maar 30000km mee gaan, is het nog geen geld geweest over die periode.

Maar eerst was ik sceptisch over AS banden in het algemeen, maar ze overstijgen toch echt mijn verwachting. Ik heb al zomerbanden gehad die slechter presteerden als de AS banden waar ik nu mee rij.

Comment

Maar eerst was ik sceptisch over AS banden in het algemeen, maar ze overstijgen toch echt mijn verwachting. Ik heb al zomerbanden gehad die slechter presteerden als de AS banden waar ik nu mee rij.
                                      Ik ook, ik heb jaren zomer en winter op zomerbanden gereden omdat ik altijd hoorde dag all season banden vlees noch vis waren, niet goed in de zomer en niet goed in de winter.
                                      Ik deed vroeger ook max 10.000 km (zelfs een tijdje minder dan 5.000 km) op een jaar en dan is wisselen tussen winter en zomer banden ook een beetje zot.
                                      Dan ben ik stilaan meer kilometers beginnen doen en begon ik toch terug aan winterbanden te denken, maar het bleef toch te weinig (richting de 15.000 km), op die moment begon ik de reclame voor de CrossClimates op tv en internet te zien en dat wekte mijn interesse omdat de zomerbanden die toen op de C4 lagen echt wel aan vervanging toe waren. Na heel wat testen bekeken te hebben, heb toen de beslissing genomen om voor all seasons te gaan en ik was er zo tevreden van dat ik bij aankoop van de Mégane daar ook direct CrossClimates op heb laten leggen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Begrijpelijk. Maar ik denk dat ik mijn wagens gewoon “anders” gebruik dan jullie Voor mij zijn winter/zomer het enige wat ik wil. Natuurlijk presteren de winterbanden anders qua rijgedrag, maar dat is ok. Ik pas mijn rijgedrag altijd aan aan de rijomstandigheden, in de winter of in de regen dus totaal ander rijgedrag. Wij doen ook maar 12k per jaar.

Comment

Vandaag zijn er Goodyear all seasons op het karreke van mijn vriendin geplaatst. Ik ga morgen met haar bolide werken. Benieuwd hoe dat gaat rijden, ik heb de volle 67pk ter beschikking om te testen
                                          Als alles bevalt zullen, wanneer het ooit nodig is, mijn wintervelgen voorzien worden van all seasons ipv winterbanden. Nu een dikke week op weg met mijn winterbanden en met deze temperaturen vind ik dat nog niet super rijden.

Comment

Working...
                                          X