Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met de winter in zicht : All season banden, de voor - en nadelen - Update 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    Maar na enkele duizenden km met die Crossclimate's ben ik volledig overtuigd. Als ik ooit een nieuwe koop komen die er direct onder bij aflevering! Wereld van verschil.
    Je bent niet de enige, idem hier! Beste beslissing ooit
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Met ons huidig snel opwarmende klimaat, lijkt me dat ook de beste optie.

      Moest ik privé autorijden, zou ik er ook meteen voor opteren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Met ons huidig snel opwarmende klimaat, lijkt me dat ook de beste optie.

        Moest ik privé autorijden, zou ik er ook meteen voor opteren.
        Ook met achterwielaandrijving?
        Op een voorwielaandrijving zou ik er ook direct voor kiezen.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

        Comment


        • Tijdje geleden nu dat ik nog met RWD reed, maar zelfs daar zou ik het mee durven overwegen ja.

          18j geleden had ik een E46 320d als bedrijfswagen, en hadden we nog geen winterbanden regeling.
          Mits een beetje anticiperen ben ik daar ook altijd mee op mijn plaats geraakt ;-)
          Maar eerlijk toegegeven, zou ik dat nu niet meer doen...

          Veel hangt ook af van je auto gebruik natuurlijk.
          Zelf rijd ik vrij vaak zeer lange afstanden, vooral richting Polen.
          Dan vind ik een goede winterband nog altijd een veilig gevoel geven.

          Mijn vrouw rijdt met all season's op haar Seat Arona, maar komt er amper mee de kempen uit, en doet nog geen 10K/jaar
          Dan is het zeker aangewezen in ieder geval.

          Maar Jocar is blijkbaar ook zeer tevreden van zijn all/season's, dus the proof is in the pudding zeker? ;-)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Maar Jocar is blijkbaar ook zeer tevreden van zijn all/season's, dus the proof is in the pudding zeker? ;-)
            Ge moogt gerust zijn

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Zit te twijfelen...
              Afgelopen jaren met een BMW 3-reeks op de baan, dus achterwielaandrijving.
              Twee keer per jaar naar de bandencentrale om banden te wisselen.... (pff)
              Vroeger nooit winterbanden gehad.

              De BMW gaat eruit en er komt opnieuw een voorwiel-aangedreven wagen.
              Opnieuw zomer- en winterbanden of de garage vragen bij levering de af-fabriek banden te wisselen voor 4-seizoensbanden (bv. Michelin Crossclimate, mits meerprijs, waar sommigen hier zo lyrisch over doen)?
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

              Comment


              • Moest ik privé rijden, met een voorwiel aandrijver zou ik zeker voor All season's gaan in België.

                Als je nu op wintersport gaat met de auto of iets dergelijks, is't al iets anders, maar verder kom je met AS, in België easy op je plaats.

                Comment


                • Geen wintersport, naar het zuiden in de zomer.
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                    Geen wintersport, naar het zuiden in de zomer.
                    Nuff said dan ;-)

                    Mijn vrouw rijdt nu al twee jaar op all season's.
                    Seat Arona 1.0 115pk DSG

                    Ik heb er zowel in de zomer als vorig jaar bij winterse omstandigheden al eens wat mee "geëxperimenteerd". Die dingen doen echt goed hun job.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Mijn vrouw rijdt nu al twee jaar op all season's.
                      Slijten ze niet sneller?
                      En wanneer moeten all seasons dan vervangen worden, want zomerbanden mogen minder profiel hebben dan winterbanden alvorens je ze moet vervangen.
                      Heb alleszins nooit aangedurfd met winterbanden tot op het wettelijke te blijven rijden, onder de 3-3,5 mm liet ik ze vervangen.
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                      Comment


                      • Heb het nogal gezegd. Beste is natuurlijk een goede zomerband en een goede winterband. Maar ik ben nu aan mijn 2de setje AS bezig en wil niet meer anders. Alleen al de luxe van niet elke kaar te gaan wisselen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                          Slijten ze niet sneller?
                          En wanneer moeten all seasons dan vervangen worden, want zomerbanden mogen minder profiel hebben dan winterbanden alvorens je ze moet vervangen.
                          Heb alleszins nooit aangedurfd met winterbanden tot op het wettelijke te blijven rijden, onder de 3-3,5 mm liet ik ze vervangen.
                          Onze all seasons slijten effectief sneller als de zomerbanden die er vroeger op lagen. Betreft de werkauto van mijn vriendin.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik ben net de profieldiepte eens gaan meten, de hoofdgroef zit op een 4.5 a 5 mm (met een tandestoker bij gebrek aan beter materiaal atm) na 51000km, geplaatst 7/2016 - wist geeneens dat ze er al zo lang op lagen, niet slecht denk ik voor een 2.3 ton zware auto op smalle 225 banden (michelin cc)

                            eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik er een sport van maak proberen nooit te remmen, pak mijn bochten best hard want ik wil dan ook geen snelheid verliezen aan de andere kant

                            ik was aan het zoeken naar de profieldiepte nieuw (7.6mm) en vond ook nog dit
                            quote...een 3mm sleet op 51k

                            ze zullen idd wat rapper slijten, maar tis nu niet dat het een dure band is

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                              Onze all seasons slijten effectief sneller als de zomerbanden die er vroeger op lagen. Betreft de werkauto van mijn vriendin.
                              Bij mijne Tiguan ook. Denk dat ik met de originele 60000km gedaan heb en nu met de AS 40000. Een 5000km geleden vervangen naar nieuwe AS.

                              Comment


                              • Hier ist vervangen op 15.000km ipv 35.000.
                                En na rondvraag bij haar collega's is het daar even snel.

                                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                Comment


                                • 51.000 met nog veel profiel
                                  40.000
                                  15.000

                                  Serieuze verschillen...
                                  Hoe doe je dat eigenlijk, banden op 15.000km oprijden?
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                    51.000 met nog veel profiel
                                    40.000
                                    15.000

                                    Serieuze verschillen...
                                    Hoe doe je dat eigenlijk, banden op 15.000km oprijden?
                                    Zij hangen vast aan een type band, Vredestein quatrac 5 in 175/70/14, is maar een 1.0 met 68pk. De Uniroyal AS banden hielden dat een pak beter uit, ligt dus puur aan het merk.

                                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                      51.000 met nog veel profiel
                                      40.000
                                      15.000

                                      Serieuze verschillen...
                                      Hoe doe je dat eigenlijk, banden op 15.000km oprijden?
                                      15000km heb ik zelf nog nooit voor gehad. Band die bij mij ooit het snelste op was vooraan, waren zomerbanden van Uniroyal. Vooraan erdoor op 25000km.

                                      40000km was ik ook ni meer gewoon
                                      Maar daar kan ik wel mee leven.

                                      Langste was ooit 110000km met de Michelin’s die standaard op de C-Crosser lagen. Zomervanden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Zij hangen vast aan een type band, Vredestein quatrac 5 in 175/70/14, is maar een 1.0 met 68pk. De Uniroyal AS banden hielden dat een pak beter uit, ligt dus puur aan het merk.
                                        Ik ben anders wel 2 keer heel tevreden geweest over de Quatrac 4, zowel bij de Sportage, als bij de GLA. 80k km en 70k km en er was nog steeds zo goed als geen slijtage te zien toen ik de auto's verkocht. Ik denk dus dat het vooral aan gebruik en rijstijl ligt. De Vredestein en de Michelin komen trouwens meestal als beste uit de testen. Met mijn huidige CrossClimates doe ik zeker 100k.
                                        1. Vredestein Quatrac 5 105W, oordeel “Voorbeeldig” resultaat 2+/2+/2+
                                        2. Michelin CrossClimate+ SUV 105W, oordeel “Voorbeeldig” resultaat 2/2/1-
                                        3. Continental AllSeason Contact 105V, oordeel “Goed” resultaat 1/2+/2
                                        4. Goodyear Vector 4Seasons SUV 105W, oordeel “Goed” resultaat 2-/2+/2
                                        5. Nokian Weatherproof SUV 105V, oordeel “Voldoende” resultaat 1/2-/3+
                                        6. Falken EuroAllSeason AS210 105V, oordeel “Voldoende” resultaat 2/3+/2
                                        7. Gripmax Status AllClimate 105W, oordeel “Niet aan te bevelen” resultaat 3/4-/2-
                                          De geteste onderdelen zijn Sneeuw, Nat wegdek, Droog wegdek.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Ik ben nu de 40.000 km gepasseerd met de CrossClimates op de Mégane en dat profiel ziet er op het eerste zicht nog altijd goed uit, zou eens moeten kijken wat er effectief nog op zit.
                                          Net even opgezocht, de Michelin Energy's op de C4 zijn op 68.000 km vervangen, dat zouden de CrossClimates dus ook wel moeten halen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X