Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electrische auto produceert evenveel CO2 als diesel of benzine!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja die snelladers zijn enkel nodig aan snelwegen.
    Maar is het daar al niet dat de fransen mee in de problemen zitten? Heb het artikel niet in detail gelezen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Ja die snelladers zijn enkel nodig aan snelwegen.
      Maar is het daar al niet dat de fransen mee in de problemen zitten? Heb het artikel niet in detail gelezen.
      klopt,maar ik heb het eerder over de situatie in be,en de opmerking van bobo over a'dam.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
        de grote vraag is mijn inziens,
        met hoevelen hebben we die xxl vermogens nodig?
        de echte veelrijders moeten die persee in een stad kunnen laden met die hoge vermogens?
        volstaan dan de palen langs de snelwegen en eventueel de grote invalswegen niet.
        ik denk dat voor de meesten die 11kw voldoende is,meer is leuk,maar noodzakelijk?
        ik behelp me nog altijd voor 99% met een 3.7kw thuislader en dat voldoet prima.(zonder dure aanpassingen)
        ja natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen....
        Je slaat de nagel op de kop.
        Snelladers met 100 kW en meer zijn enkel nodig langs autostrades waar je op een kwartier weer genoeg wil bijladen voor een paar honder km.
        In een stad is 11kW meer dan genoeg. 11kW levert je circa 50km bereik op per uur.
        Als je een stad bezoekt, dan is dat in 90% van de gevallen op minder dan 100km van je huis, en als het verder is, dan blijf je ook wat langer.
        Stel dat je met je Tesla een dagje h/t Parijs of Amsterdam wil doen, dan sta je daar makkelijk een uur of 5-8 geparkeerd, en dan is je batterij gewoon terug helemaal vol. Kans is dan erg groot dat je niet eens moet laden op de autostrade.

        Mijn collega heeft een Tesla 3 voor privégebruik, en die gebruikt zelfs een gewoon stopcontact met 2kW. 2 keer per week een nachtje aan de lader, en hij komt toe. Op een nacht komt er sowieso 24kWh bij, en dus met 2 nachten 48kWh en dat is voldoende voor 250km.
        Die auto rijdt niet zo veel, en dit schijnt genoeg te zijn bij hem.
        Als hij meer begint te rijden, dan komt er een paal met 4kW. Dan is de batterij op een nacht ook vrijwel vol (zeker omdat ze niet elke dag helemaal leeg is).

        Comment


        • ik wist niet dat ze in A'dam enzo snelladers in de stad hebben. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

          Comment


          • Zie net dat in A'dam er inderdaad enkele snelladers zijn.
            Nuja 1 snellader van 100 kw kan 10 auto's opladen op dezelfde tijd dan 10 trage laders . Wat is het verschil dan? Trage laders hebben als nadeel dat de auto er lange tijd geparkeerd staat, en ook blijft staan als de wagen reeds volgeladen is. De trage laders nemen ook parkeersplaaten af voor ICE's, en kunnen ook onterecht bezet worden door ICE's.
            Misschien zijn 11 KW 3 fase laders wel een 'slecht' compromis, men moet al veel aanpassingen doen aan het elektriciteitsnet om in elke straat 11KW palen te kunnen zetten, terwijl het niet echt een probleem is voor het elektriciteitsnet om rustig thuis op 3KW te laden.
            Men kan dan beter investeren in elektriciteitsleidingen om de snellaadstations aan de rand van de stad van stroom te voorzien, op gunstige plaatsen (dicht bij hoogspanningsnet, in de buurt bij bedrijven die ook al een zware aansluiting hebben).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              ik wist niet dat ze in A'dam enzo snelladers in de stad hebben. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
              in a'dam blijken er toch nogal wat te staan vooral op de grote invalswegen,helaas ook nogal wat defecten nl.chargemap.com
              Last edited by ; 04/03/2020, 14:07.

              Comment


              • in adam hebben maar weinigen een (eigen) plek en weinig garage's, je hoopt toch een beetje te kunnen rekenen op werkende infrastructuur...de berichtgeving over falen mag dan dikwijls een negatieve anti-ev teneur hebben, maar er schuilt natuurlijk allemaal wel een grond van waarheid in

                Comment


                • Binnenkort is er een laadpaal oplossing, door Bart Somers, Belgisch 5e minister van leefmilieu…

                  De doelstellingen zijn op een aantal vlakken ambitieuzer dan het Vlaamse plan van Minister van Leefmilieu Zuhal Demir.


                  Vlaanderen heeft nu al 2 ministers, bevoegd voor leefmilieu, lekker efficiënt…

                  Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) lanceert een eigen klimaatplan voor de lokale besturen. Daarbij mikt hij beduidend hoger dan het Vlaamse klimaatplan van Zuhal Demir (N-VA), minister van Leefmilieu en zijn collega in de Vlaamse regering.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Vlaanderen heeft nu al 2 ministers, bevoegd voor leefmilieu, lekker efficiënt…

                    Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) lanceert een eigen klimaatplan voor de lokale besturen. Daarbij mikt hij beduidend hoger dan het Vlaamse klimaatplan van Zuhal Demir (N-VA), minister van Leefmilieu en zijn collega in de Vlaamse regering.
                    Jobcreatie! De politiekers zorgen goed voor zichzelf.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Brits onderzoek: “Autobanden produceren 1.000 keer meer fijnstof dan benzine- en dieselmotoren”

                      https://www.hln.be/auto/brits-onderz...oren~a85db748/
                      https://www.emissionsanalytics.com/n...aust-emissions

                      “What is even more frightening is that while exhaust emissions have been tightly regulated for many years, tyre wear is totally unregulated – and with the increasing growth in sales of heavier SUVs and battery-powered electric cars, non-exhaust emissions (NEE) are a very serious problem.”

                      Wat gaan ze nu doen, banden onder wagens verbieden?
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                      Comment


                      • Ergens is het wel een punt. Er wordt te weinig onderzoek gedaan om banden en remblokken minder slijtagegevoelig te maken. Daar zit ook erg veel fijnstof.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Ergens is het wel een punt. Er wordt te weinig onderzoek gedaan om banden en remblokken minder slijtagegevoelig te maken. Daar zit ook erg veel fijnstof.
                          Tja, voor banden is het simpel. Hoe zachter, hoe beter de wegligging, en dus hoe meer slijtage. Banden maken die niet slijten kan niet.
                          En met een electrische auto zou je net iets minder slijtage moeten hebben van je remblokken door de regeneratie tijdens het vertragen.
                          Maar ik denk ook dat het een minderheid is die iedere keer vol gas accelereert met die electrische auto. Dat kan een paar keer leuk zijn, maar je doet het toch niet iedere keer denk ik.

                          Comment


                          • Is hetzelfde als met een sportwagen. In het begin gaat ge daar wat steviger mee rijden voor de sensatie en na een paar maanden is dat over.

                            Comment


                            • De mazoutprijzen zijn in vrije val

                              Comment


                              • Tja, de Arabieren hebben een beetje ruzie met Rusland. En het Coronavirus helpt ook niet.

                                Comment


                                • Laat maar komen grietje

                                  Comment


                                  • Spijtig dat we zelf geen tank en station hebben, het is de moment. Ik had vroeger een lief met een rijke vader, die had in zijn garage zijn eigen pompstation
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


                                      En met een electrische auto zou je net iets minder slijtage moeten hebben van je remblokken door de regeneratie tijdens het vertragen.

                                      wordt bijvoorbeeld zwaar onderschat bij Tesla. Daar wordt die regen. afgeschakeld onder de 15° om de batterij te beschermen.

                                      Comment


                                      • De Nederlanders blijven er alvast in geloven, ook hier in België.
                                        In de nieuwe AH in Borsbeek hebben ze toch wat laadpalen voorzien. Er was er ook nog ééntje aan een mindervalide plaats.




                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • En op Brussels airport mogen we nu ook eindelijk het tarief weten op de P1 parking:




                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X