Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electrische auto produceert evenveel CO2 als diesel of benzine!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

    Tja, voor banden is het simpel. Hoe zachter, hoe beter de wegligging, en dus hoe meer slijtage. Banden maken die niet slijten kan niet.
    En met een electrische auto zou je net iets minder slijtage moeten hebben van je remblokken door de regeneratie tijdens het vertragen.
    Maar ik denk ook dat het een minderheid is die iedere keer vol gas accelereert met die electrische auto. Dat kan een paar keer leuk zijn, maar je doet het toch niet iedere keer denk ik.
    En het gewicht van de wagen speelt geen rol ? EV-s wegen 100-den kg meer dan traditionele.
    Remmen, banden... alles lijdt onder deze extra kilo's.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
      Brits onderzoek: “Autobanden produceren 1.000 keer meer fijnstof dan benzine- en dieselmotoren”

      https://www.hln.be/auto/brits-onderz...oren~a85db748/
      https://www.emissionsanalytics.com/n...aust-emissions

      “What is even more frightening is that while exhaust emissions have been tightly regulated for many years, tyre wear is totally unregulated – and with the increasing growth in sales of heavier SUVs and battery-powered electric cars, non-exhaust emissions (NEE) are a very serious problem.”

      Wat gaan ze nu doen, banden onder wagens verbieden?
      Ja met al die idiote versmallingen om het verkeer op secundaire wegen en dorpen af te remmen genereren ze volgend mij giga veel remstof en slijtage op die punten. Ik moet zo geen versmalling voor mijn deur.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten

        Ja met al die idiote versmallingen om het verkeer op secundaire wegen en dorpen af te remmen genereren ze volgend mij giga veel remstof en slijtage op die punten. Ik moet zo geen versmalling voor mijn deur.
        Eigenlijk zijn idioten de reden van al die versmallingen op secundaire wegen en dorpen

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • ...ik probeer quasi nooit te remmen das een deel van mijn plezier van rijden...allemaal verloren energie, mijn parcours elke dag perfectioneren (shiftman dus vaak niemand achter mij die er last van heeft) en met de electrische auto en het 1-pedaal rijden wordt dat nog makkelijker in de toekomst

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            ...ik probeer quasi nooit te remmen das een deel van mijn plezier van rijden...allemaal verloren energie, mijn parcours elke dag perfectioneren (shiftman dus vaak niemand achter mij die er last van heeft) en met de electrische auto en het 1-pedaal rijden wordt dat nog makkelijker in de toekomst
            Idem! 100k km met banden en remblokken zijn dan ook geen probleem hier. Helaas zijn mijn auto's tegenwoordig verkocht voor ik aan die kmstand zit
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

              En het gewicht van de wagen speelt geen rol ? EV-s wegen 100-den kg meer dan traditionele.
              Remmen, banden... alles lijdt onder deze extra kilo's.
              niet te vergeten dat ook het wegdek sneller slijt tgv. het overgewicht

              Comment


              • Een beetje wel maar zoiets werkt heel exponentieel, onze wegen zijn voorzien op vrachtwagens en het is niet zo dat 1 60 tonner maar 2 x zoveel schade aanricht als een dertigtonner... das mss x 200

                Een 2 ton auto veroorzaakt geen schade, tenzij mss op je eigen onaangepaste oprit


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • nochtans dat in de wegentaks het gewicht in rekening gebracht wordt, zal wel een reden voor zijn ?

                  Comment


                  • https://www.hln.be/auto/zeven-belgis...jden~a1feea9d/

                    geofencing
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                      nochtans dat in de wegentaks het gewicht in rekening gebracht wordt, zal wel een reden voor zijn ?
                      Aja, om te kunnen incasseren, een elec auto heeft geen cilinderinhoud

                      Maar er zit nu toch geen factor gewicht in atm dacht ik...co2 ja (en das uiteindelijk ook gewicht deels)...in nl wel op gewicht, altijd geweest, maar of dat te maken had met slijtage of eerder dikke auto - dikke pree




                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                        nochtans dat in de wegentaks het gewicht in rekening gebracht wordt, zal wel een reden voor zijn ?
                        Enkel in NL.

                        Wegen zijn gemaakt op een asbelasting van 12T per as.
                        Als je daar een factor 10 onder zit, dan geeft dat alvast een verwaarloosbare schade, en het verschil tussen 500kg en 800kg per as is echt niks.
                        Boven de 10T gaat het veel sneller.

                        Vrachtwagen heeft normaal maximaal 12T per as.

                        Comment


                        • Met zo al dichtslibbende wegen vind ik het toch niet zo een goed idee om overal maar te blijven vertragingsonstakels in te bouwen. Op bepaalde stukken hier in de buurt ontstaan gewoon filles voor die versmallingen tijdens de ochtendspits omdat een kant ze niet wil doorlaten. Ze staan nog liever in de versmalling aan te schuiven en heel de boel te blokkeren


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment



                          • Beter een file dan een slachtoffer

                            Om de zotten tussen het toenemend sluipverkeer af te remmen komen er binnenkort op algemene aanvraag van de buurt hier nu ook eindelijk wegversmallingen, de 2 bestaande vluchtheuvels helpen niet want daar razen ze nog over

                            Hopelijk zet het tijdverlies daardoor hun ook aan om terug de normale weg te nemen tijdens de spitsuren ipv hier onze rustige omgeving te komen verstoren en onveilig te maken
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • ze rijden daar inderdaad soms met een rotvaart door terwijl de omgeving in mijn ogen net aanzet tot een rustige rijstijl
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ze rijden daar inderdaad soms met een rotvaart door terwijl de omgeving in mijn ogen net aanzet tot een rustige rijstijl
                                Idd! 's Morgens is het niet te doen. Allemaal te laat met de telefoon in de hand en aan het oor. Moderne auto's hebben toch Bluetooth aansluiting

                                Ook de nabijheid van een groot kinderdagverblijf komt het probleem niet ten goede.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • voor een verkeersdrempel moet je nog afremmen, zo een plantenbak chicane kan je proberen zo snel mogelijk te nemen.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • Nieuw onderzoek, nieuwe cijfers! Maar nu wel wat beter onderzoek: men neemt zowel voor EV als voor ICE productie CO2 (locatie afhankelijk!), verbruik (van SpritMonitor) en raffinage CO2 mee.
                                    Het is nu onomstotelijk bewezen: ook als het productieproces wordt meegenomen, zijn elektrische auto's vele malen schoner dan modellen met een verbrandingsmotor.


                                    Leuke calculator ook:
                                    https://www.transportenvironment.org...-electric-cars

                                    Gemiddeld stoot een EV in Europa dus 84g CO2 per km uit.
                                    Niet weinig tov een ICE? Maar dan moet je ook alles meetellen voor een ICE en dan komt die op 233gr.

                                    Rij je echter met je EV die geproduceerd is in China in Polen rond, dan stoot die toch ook wel even 183gr uit.
                                    Rij met je Zweedse EV in Zweden rond, dan stoot die slechts 47gr uit.

                                    Een ICE gaat dus in zijn leven altijd meer CO2 produceren (en dat gaat nog omhoog gaan door slijtage motor).
                                    Een EV is reeds milieuvriendelijker en kan dus 4x milieuvriendelijker worden afhankelijk van de landelijke energievoorziening.
                                    Last edited by Chris_147; 21/04/2020, 17:16.

                                    Comment


                                    • maar benzine moet je niet recycleren en batterijen wel

                                      Comment


                                      • Maar benzine kan je niet recycleren en batterijen wel

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Nieuw onderzoek, nieuwe cijfers! Maar nu wel wat beter onderzoek: men neemt zowel voor EV als voor ICE productie CO2 (locatie afhankelijk!), verbruik (van SpritMonitor) en raffinage CO2 mee.
                                          Het is nu onomstotelijk bewezen: ook als het productieproces wordt meegenomen, zijn elektrische auto's vele malen schoner dan modellen met een verbrandingsmotor.


                                          Leuke calculator ook:
                                          https://www.transportenvironment.org...-electric-cars

                                          Gemiddeld stoot een EV in Europa dus 84g CO2 per km uit.
                                          Niet weinig tov een ICE? Maar dan moet je ook alles meetellen voor een ICE en dan komt die op 233gr.

                                          Rij je echter met je EV die geproduceerd is in China in Polen rond, dan stoot die toch ook wel even 183gr uit.
                                          Rij met je Zweedse EV in Zweden rond, dan stoot die slechts 47gr uit.

                                          Een ICE gaat dus in zijn leven altijd meer CO2 produceren (en dat gaat nog omhoog gaan door slijtage motor).
                                          Een EV is reeds milieuvriendelijker en kan dus 4x milieuvriendelijker worden afhankelijk van de landelijke energievoorziening.
                                          Wat een grap... is weer een zeer onpartijdige club :

                                          Europe’s leading advocates for clean transport & energy

                                          Comment

                                          Working...
                                          X