Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electrische auto produceert evenveel CO2 als diesel of benzine!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik neem aanstoot aan deze bewering. Wij hebben ons leven lang al inspanningen gedaan voor het milieu. Geen nieuwbouw, zelden vliegreizen, altijd carpoolen, isoleren, sorteren al 25 jaar en doen weinig kilometers. Hebben nooit een diesel gehad. Neem altijd de fiets naar het werk. Als petrolhead wordt hier zeker de wereld niet kapotgesneden met 12K/jaar. Wie doet beter?
    Zoals 9 keer op 10 wordt er veel te eng enkel naar die verbrandingsmotor gekeken als het over milieu gaat.
    Voor zover ik weet beweer jij niet dat een EV slechter is voor het milieu dus mijn uitspraak was niet aan u gericht.
    Er zijn wel degelijk petrolheads die niks om het milieu geven maar daar hoor jij niet bij.
    De zaken die jij opnoemt doe ik ook, heb mijn woonplaats en werk zodanig gekozen dat ik zo weinig mogelijk kilometers moet maken met de auto, en tegenwoordig rij ik met elektrische deelwagens. Ik werk als IT’er sinds kort ook op een project ivm elektrische deelmobiliteit, een bewuste keuze want ik heb de jobs maar voor het uitkiezen en verdien genoeg om een ferme wagen te leasen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Voor zover ik weet beweer jij niet dat een EV slechter is voor het milieu dus mijn uitspraak was niet aan u gericht.
      Er zijn wel degelijk petrolheads die niks om het milieu geven maar daar hoor jij niet bij.
      De zaken die jij opnoemt doe ik ook, heb mijn woonplaats en werk zodanig gekozen dat ik zo weinig mogelijk kilometers moet maken met de auto, en tegenwoordig rij ik met elektrische deelwagens. Ik werk als IT’er sinds kort ook op een project ivm elektrische deelmobiliteit, een bewuste keuze want ik heb de jobs maar voor het uitkiezen en verdien genoeg om een ferme wagen te leasen.
      Hattip to you sir!
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

order66 je wordt vrijgesproken.

Wat mij vooral opvalt hoe klaarblijkelijk klimaat en milieu op een hoop gegooid wordt. Geef ik om het milieu ? Ja daarom heb ik 20 bijenkasten en koop ik drank in glazen flessen. Ga ik mee in het hele klimaatverhaal ? Dat is een ander verhaal. Uiteraard verandert het klimaat maar over de echte oorzaak is niet iedereen het eens. Maar sommige meningen zijn populairder dan andere…

Comment

flappy : heb jij een elektrische wagen?

Edit : neen dus.

Laat ons zeggen dat jij met je verbrandingsmotor al meer kilometers gereden hebt dan ik zou hebben moest ik 200 jaar worden.
          ik kan niet kiezen waarmee de wetgever ons verplicht te rijden tijdens de werkuren. Federdrive heeft al gepleit voor omschakeling naar enkel en alleen automaat. Als dat het geval had geweest had mijn baas elektrische voertuigen gekocht. Want ja, die is daar ook mee bezig. Mijn eigen km's heb ik met 2/3 verlaagd.
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

order66 je wordt vrijgesproken.

Wat mij vooral opvalt hoe klaarblijkelijk klimaat en milieu op een hoop gegooid wordt. Geef ik om het milieu ? Ja daarom heb ik 20 bijenkasten en koop ik drank in glazen flessen. Ga ik mee in het hele klimaatverhaal ? Dat is een ander verhaal. Uiteraard verandert het klimaat maar over de echte oorzaak is niet iedereen het eens. Maar sommige meningen zijn populairder dan andere…
            niet iedereen het eens? Inderdaad, mensen die niet met klimaat bezig zijn, zijn het daar niet over eens. Klimaatwetenschappers zijn quasi unaniem (op een paar uitzonderingen na) eens.
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

ik kan niet kiezen waarmee de wetgever ons verplicht te rijden tijdens de werkuren. Federdrive heeft al gepleit voor omschakeling naar enkel en alleen automaat. Als dat het geval had geweest had mijn baas elektrische voertuigen gekocht. Want ja, die is daar ook mee bezig. Mijn eigen km's heb ik met 2/3 verlaagd.
              Als je dit voor jezelf kan verantwoorden en ermee kan leven... ok.

Hoe heb je het aangepakt om 2/3de minder kilometers te doen? Interesse.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

minder rijden misschien? hoe doe je dat anders?

en wat moet ik verantwoorden? We zijn gebonden aan het wettelijk kader waarin we moeten opereren. Er zijn momenteel geen elektrische wagens waar een handgeschakelde versnellingsbak in zit. En zo lang de wetgeving onderscheid maakt tussen verschillende types van rijbewijzen naargelang de versnellingsbak, zijn we gebonden aan dat type van auto's. Mijn baas heeft daarom al ipv dieselmotoren gekozen voor benzinemotoren op lpg. Ook tijdens de lessen wordt gekeken hoe we het aantal kilometers konden verlagen. Dit jaar nieuw systeem ingevoerd waardoor we gemiddeld per les 15 kilometer minder rijden. Tel maar op over een heel jaar.
                www.peugeotforum.be

Comment

en wat moet ik verantwoorden? We zijn gebonden aan het wettelijk kader waarin we moeten opereren. Er zijn momenteel geen elektrische wagens waar een handgeschakelde versnellingsbak in zit. En zo lang de wetgeving onderscheid maakt tussen verschillende types van rijbewijzen naargelang de versnellingsbak, zijn we gebonden aan dat type van auto's. Mijn baas heeft daarom al ipv dieselmotoren gekozen voor benzinemotoren op lpg. Ook tijdens de lessen wordt gekeken hoe we het aantal kilometers konden verlagen. Dit jaar nieuw systeem ingevoerd waardoor we gemiddeld per les 15 kilometer minder rijden. Tel maar op over een heel jaar.
                  Jullie blijven dan lokaler rijden (lange rechte steenwegen en dergelijke vermijden) of hoe vertaald zich dat die 15km minder?

Comment

niet iedereen het eens? Inderdaad, mensen die niet met klimaat bezig zijn, zijn het daar niet over eens. Klimaatwetenschappers zijn quasi unaniem (op een paar uitzonderingen na) eens.
                    Op een paar uitzonderingen na... en diegene die het er niet mee eens zijn zijn er niet mee bezig... Besef je wel hoe hooghartig dat klinkt ?

Het is niet de eerste maal in de geschiedenis dat de luidst verkondigde mening er flagrant naast zit.

Comment

betere planning van de leerlingen
                      iets meer focus op de manoeuvres
                      keuze van de routes maar met de leerlingen die in Alken examen willen gaan doen valt dit bijna niet te doen omwille van de afstand. Leerlingen die in Geel examen gaan doen, kunnen we veel meer doen betreffende de routeplanning.
                      ik rijd ook 's avonds op een tijdstip waar er nog weinig ander verkeer is en dat vertaalde zich vroeger al snel in afstanden van boven de 80km per 2 uur les. Zit momenteel rond de 65 km zonder kwaliteitsverlies.

kortom veel meer gericht op efficiënter met de auto omgaan. Geen één instructeur die erom gemekkerd heeft.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Op een paar uitzonderingen na... en diegene die het er niet mee eens zijn zijn er niet mee bezig... Besef je wel hoe hooghartig dat klinkt ?

Het is niet de eerste maal in de geschiedenis dat de luidst verkondigde mening er flagrant naast zit.
                        het waren vroeger degene die het luidste riepen dat er klimaatverandering zat aan te komen, dat die werden teruggefloten. Hoe gelijk hebben ze nu gekregen?

hooghartig? Nou, het zijn net degenen die er het slechtst over geïnformeerd zijn, die alsmaar beweren dat er 1. niets aan de hand is, 2. bakken kritiek uiten op degenen die zeggen dat er wel een probleem is en zich er voor inzetten. Dat is net hooghartigheid.
                        www.peugeotforum.be

Comment

het waren vroeger degene die het luidste riepen dat er klimaatverandering zat aan te komen, dat die werden teruggefloten. Hoe gelijk hebben ze nu gekregen?

hooghartig? Nou, het zijn net degenen die er het slechtst over geïnformeerd zijn, die alsmaar beweren dat er 1. niets aan de hand is, 2. bakken kritiek uiten op degenen die zeggen dat er wel een probleem is en zich er voor inzetten. Dat is net hooghartigheid.
                          Je hebt gelijk. Ik ga ook proberen 15km per dag minder met de auto rijden en met wat geluk sneeuwt het dan volgend jaar opnieuw.

Comment

15 km per les

eerst leren lezen misschien. 4 lessen per dag = 60 km
                            per week dus 300 km
                            per jaar 48 weken in theorie

en dat wij het niet alleen kunnen veranderen weten we ook wel. Maar wij doen moeite in de mate dat we kunnen. En dat in plaats van andere mensen proberen belachelijk te maken.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Het kon misschien ook zijn dat je dichter bij het werk gaan wonen bent, of omgekeerd, of je werk deed hiervoor bepaalde inspanningen... mogelijkheden zat toch? Minder rijden sowieso ja

Als ik het zo begrijp ben je rij-instructeur? Had ik niet gezien in mijn kristallen bol Dan zitten jullie goed om een economische rijstijl aan te leren. Zo is de job dan toch te verantwoorden
                              Goed dat jullie management inspanningen doet om het zo milieuvriendelijk mogelijk te houden

Comment

eco style waar kan, vlot waar moet (en dus ook de bijhorende hoge toerentallen en gaspedaal gebruik) omdat dat een deel van het examen is (opnieuw opgelegd door wetgever)

minder rijden zelf door: werk dichter bij huis en niet omgekeerd, bewuster omgaan met mijn verplaatsingen (door dingen te combineren ipv ze elk apart te doen)
                                www.peugeotforum.be

Comment

.. Wij hebben ons leven lang al inspanningen gedaan voor het milieu. Geen nieuwbouw, zelden vliegreizen, altijd carpoolen, isoleren, sorteren al 25 jaar en doen weinig kilometers. Hebben nooit een diesel gehad..
                                  Buiten dat carpoolen idem hier, maar ik zou niet durven beweren dat dat inspanningen leveren is voor het milieu ;-) :-D

Comment

15 km per les

eerst leren lezen misschien.
                                    Ik geef geen les he...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Buiten dat carpoolen idem hier, maar ik zou niet durven beweren dat dat inspanningen leveren is voor het milieu ;-) :-D
                                      Goh... wij kunnen gerust elk een andere auto naar het werk gebruiken hoor wegens andere werkuren. Nu heb ik bvb al gedaan, zit te wachten tot mijn vrouw klaar is met werken
                                      Normaal zelfs met de fiets altijd, maar vandaag kon het even niet.
                                      Er wordt zelden alleen in de wagen gereden.

Comment

Ik bedoel al dat andere, order.
                                        Ik heb geen nieuwbouw omdat ik dat op dat moment niet kon betalen, ik heb dus gerenoveerd voor mijn portemonnee, niet voor het milieu.
                                        Ik ga niet met de vlieger op reis, omdat ik met de auto meer kan meepakken.
                                        Ik isoleer mijn huis niet voor het milieu, maar omdat ik geen zin heb om mijn geld door de tochtspleten te gooien.
                                        Ik sorteer al 25 jaar omdat het moet, omdat je papier niet in je PMD en je glas niet bij het restafval mag.
                                        Ik rij geen diesel, omdat ik dat nooit aangenaam gevonden heb, en ik toch niet genoeg kilometers rij om de meerkost er uit te halen.

Ik heb geen zin om zowel 's morgens als 's avonds telkens een uur te verliezen in het verkeer, dus ik woon dicht bij mijn werk, maar gewoon voor mijn eigen gemak, niet voor het milieu.
                                        Ik ben ook bij 2 kinderen gestopt, maar niet met mijn ecologische voetafdruk in het achterhoofd.

Ik zou dus kunnen zeggen kijk eens wat een inspanningen ik lever, maar dat zou niet juist zijn ;-)

Comment

Hahaha ja, maar bon, het helpt wel waar je inspiratie ook mag vandaan komen

Comment

Working...
                                          X