Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electrische auto produceert evenveel CO2 als diesel of benzine!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idd! Ik denk dat het zo gaat aflopen. Ik zie het ook liever anders maar dat er iets moet gebeuren aan de huidige verkeersovervloed staat buiten kijf en dan spreek ik nog niet over uitstoot.

Let's face it, veel rijplezier voor ons autofreaks zal er op de openbare weg niet meer bij zijn. Tegen dan heb ik toch stilaan de gezegende leeftijd bereikt om rondgereden te worden

"Hey Mercedes of Hey Dacia, kom eens uit uw kot en pik mij op aan de voordeur, ik moet pampers gaan kopen en vergeet mijn looprek niet" klinkt toch goed

Hopelijk blijft er toch een mogelijkheid bestaan dat wie wil kan blijven 'genieten' van zijn oud gebakje
    Uiteindelijk komen we met teveel mensen op deze aardkloot te zitten en ipv meer parkings, heb ik de indruk dat ze net minder parkings voorzien. Dus autobezit is een enorme aanslag op onze infrastructuur. Veel file's, veel ongevallen, veel parkeerplaats nodig,... . Bij zelfrijdend autogebruik zijn er nagenoeg geen parkings nodig, zullen ongevallen zo goed als verdwijnen, zijn er geen file's meer,... .

Er zullen nog steeds de mensen zijn die zelf gaan rijden, al dan niet met oldtimers, maar heb enkel schrik dat dit enkel nog weggelegd gaat zijn voor de rijke mensen.

Had het liever anders gezien, want dacht op mijn pensioen ne dikke AMG te kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      Men rijdt omdat het moet, niet omdat men wil. Dus die gaan in de toekomst zeker niet wakker liggen van de zelfrijdende auto. Als het, volgens hen toch, maar niet teveel geld gaat kosten maakt het allemaal niet zo uit.
      Idd! Ik merk dat aan mijn zoon bv. Terwijl ik vroeger stond te watertanden om achter eender welk stuur te kunnen kruipen rijdt hij eigenlijk niet graag met de auto. Als we er samen op uit trekken is hij blij dat ik wil rijden, ook met zijn auto. Interesse in auto's, nihil!

Rijden omdat het moet en mij wat uitlachen als autofreak, maar dat geeft soms wel hilarische discussies

Er zijn uitzonderingen natuurlijk maar in tegenstelling tot vroeger heeft het merendeel van de jongeren nog weinig interesse in de heilige koe

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Ik heb nog met trage auto's gereden.
        VW Passat 1984 1.6d met 54pk : op vlakke weg was dat best OK. Als je in barchon naar boven moest.... 80-90 km/h, maar ik reed daarmee met veel plezier.
        Opel Kadett 1991 1.3s 75pk: voelde aan als een raket omdat die zo licht was, en die motor zo goed reageerde

Maar die Clio voelde aan als een slak.
        De Polo nu is zeker niet lichter, maar de 90pk TSI voelt zo veel vlotter aan (en dat is maar 15pk verschil...). Echt een enorm verschil, en het zijn ook mijn kinderen die totaal hetzelfde ervaren. Ik had met die Clio nog niet zo veel last, omdat ik de motor wel doorduwde naar 5-6000t als dat nodig was, maar aangenaam is anders.
        Eigenlijk zeg je het zelf dat we rotverwend zijn he....
        passat 1600 d 54pk best ok....en waarom?omdat we het gewend waren,als er nu iets op de markt komt onder 100pk (en dan hou ik me nog flink in)doet men precies of de wereld vergaat.
        en waarom ,om van het ene rode licht naar het andere te rijden,om van de ene file naar de andere te rijden,om van nul naar honderd......oeps mag niet........
        mss moeten we daar eens wat meer bij stilstaan,autofan kan je ook zijn zonder in die wedloop(zowel prestatie's als financieel)mee te gaan
        Last edited by ; 13/02/2020, 16:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

Eigenlijk zeg je het zelf dat we rotverwend zijn he....
          passat 1600 d 54pk best ok....en waarom?omdat we het gewend waren,als er nu iets op de markt komt onder 100pk (en dan hou ik me nog flink in)doet men precies of de wereld vergaat.
          en waarom ,om van het ene rode licht naar het andere te rijden,om van de ene file naar de andere te rijden,om van nul naar honderd......oeps mag niet........
          mss moeten we daar eens wat meer bij stilstaan,autofan kan je ook zijn zonder in die wedloop(zowel prestatie's als financieel)mee te gaan
          Rotverwend ....
          Ik weet wel dat die Passat toen maar 1200kg woog, nu is dat 1600kg, maar de vermogens zijn rapper gestegen.
          Feit was, die 1.6d had zijn koppel al vanaf 1200t, en nadien gebeurde er niet veel. Toen accepteerden we ook nog dat het bergop wat trager ging...

Anderzijds, het is toch gewoon gek dat we nog altijd accepteren om 2000€ extra te betalen voor een auto met ofwel 4 grotere gaten in het blok of een paar extra lijnen software.
          Vroeger kostte een 2.0 4cil een pak meer dan de 1.6, en nu kost een Polo 115pk een pak meer dan de 95pk terwijl het 100% dezelfde hardware is.

Die wedloop is niks meer of minder dan dat waar autobouwers mee weg komen, maar ook wat de klant koopt.
          Als VW vandaag een Passat op de markt zet met 60pk, dan denk ik niet dat iemand dat gaat kopen.
          Hetzelfde met airco. Enkel op de allerkleinste en goedkoopste modellekes wordt dat nog in optie aangeboden. Op een Golf of een Megane moet zoiets standaard zijn.

Comment

Idd! Ik merk dat aan mijn zoon bv. Terwijl ik vroeger stond te watertanden om achter eender welk stuur te kunnen kruipen rijdt hij eigenlijk niet graag met de auto. Als we er samen op uit trekken is hij blij dat ik wil rijden, ook met zijn auto. Interesse in auto's, nihil!

Rijden omdat het moet en mij wat uitlachen als autofreak, maar dat geeft soms wel hilarische discussies

Er zijn uitzonderingen natuurlijk maar in tegenstelling tot vroeger heeft het merendeel van de jongeren nog weinig interesse in de heilige koe
            In mijn omgeving zie ik dan weer bet het omgekeerde, in mijn tijd was ik 1 van de weinige die op zijn 18de voor zijn rijbewijs ging, amper 20% van de jongeren tussen 18 en 20 had toen zijn rijbewijs.
            Als ik dat nu zie, dan heeft 80 to 90 % van de jongeren tussen de 18 en de 20 zijn rijbewijs, dat is een heel groot verschil.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Van 2016:
              "Het aantal min-twintigjarigen dat een rijbewijs haalt, is de voorbije vijf jaar met een kwart gedaald."
              Het aantal min-twintigjarigen dat een rijbewijs haalt, is de voorbije vijf jaar met een kwart gedaald. Dit in tegenstelling tot de dertigers, wier aantal in de examencentra met een kwart is gestegen, ook al omdat ze vaak herkansen. “Wie pas na zijn 30ste zijn praktisch rijexamen aflegt, heeft een veel lagere slaagkans dan iemand van 18 jaar.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                In mijn omgeving zie ik dan weer bet het omgekeerde, in mijn tijd was ik 1 van de weinige die op zijn 18de voor zijn rijbewijs ging, amper 20% van de jongeren tussen 18 en 20 had toen zijn rijbewijs.
                Als ik dat nu zie, dan heeft 80 to 90 % van de jongeren tussen de 18 en de 20 zijn rijbewijs, dat is een heel groot verschil.
                Ik heb het net als Flappy niet over rijbewijs behalen maar over interesse in auto's. Mijn zoon heeft zijn rijbewijs ook maar verder zegt een auto hem niks, ik zie dat ook bij zijn vrienden.

Ik en velen samen met mij waren vroeger altijd bezig met en over auto's, gespreksonderwerp nummer 1. Ik imiteerde zelfs ruitenwissers met mijn vingers in mijn slaap
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik imiteerde zelfs ruitenwissers met mijn vingers in mijn slaap
                  mijn gewrichten stonden niet toe de wissers van een w116 of 911 na te doen

Comment

• ik tekende altijd auto's vroeger, altijd. Zat over de schouder van mijn vader mee te kijken hoe die met de pedalen omging, hoe die schakelde. Maakte er een sport van om alle merken en types te kennen.
                    Heb gelukkig wel wat de passie kunnen doorgeven aan de kinderen. 12 en 15 jaar oud en allebei al meerdere keren zelf met de auto gereden ... and they love it. Ze vragen dikwijls genoeg wanneer we nog eens gaan rijden met de auto.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      De statistieken vertellen toch iets anders. De situatie hier thuis...

Mijn kinderen hebben allemaal hun rijbewijs, maar van de 4 zijn er toch 2 waar dat pas op hun 22e was.
                      De oudste heeft geen auto, en wil ook geen auto meer hebben. Hij woont in een stad, en gebruikt in hoge nood een deelauto, al is dat misschien 3-4 keer per jaar.
                      De 2 middenste hebben er één of zijn het aan het regelen, en de jongste studeert nog. Auto is het laatst van haar zorgen.

Feit is, ze realiseren dat het echt veel geld kost, en als het niet nodig is, dan niet. Je moet ook toegeven dat als je alleen woont, en huur of lening moet afbetalen, en dan nog een auto er bij, dan is er weinig ruimte om te sparen of zelfs niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

mijn gewrichten stonden niet toe de wissers van een w116 of 911 na te doen
                        Hahaha, jouw handen mogen ook meedraaien hé bobo. Mijn favorietje waren toch die van een W114

Comment

ik tekende altijd auto's vroeger, altijd. Zat over de schouder van mijn vader mee te kijken hoe die met de pedalen omging, hoe die schakelde. Maakte er een sport van om alle merken en types te kennen.
                          Heb gelukkig wel wat de passie kunnen doorgeven aan de kinderen. 12 en 15 jaar oud en allebei al meerdere keren zelf met de auto gereden ... and they love it. Ze vragen dikwijls genoeg wanneer we nog eens gaan rijden met de auto.
                          Ik moet ongeveer 5 geweest zijn toen ik bijna elk merk en type bij naam kende

Comment

Ik moet ongeveer 5 geweest zijn toen ik bijna elk merk en type bij naam kende
                            Ik had veel van die kwartetten. Ik kende zelfs alle specs vanbuiten
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• zaten nochtans veeeeeeeeeeeeel fouten in
                              www.peugeotforum.be

Comment

zaten nochtans veeeeeeeeeeeeel fouten in
                                Als manneke van 7 jaar was je daar niet mee bezig. Met de foto’s en de specs was ik uuuuuren zoet
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Wat een freaks hier allemaal se
                                  Kwartetten had ik ook van auto's en camions. Vermits mijn moeder en toenmalige stiefpa een transporfirma hadden, zat ik dan ook altijd tussen de camions.
                                  Pa was dan ook autoliefhebber, maar mits gebrek aan sollen, waren dat altijd vrij oude, maar toch leuke wagens. Spitfire, bar8, Capri's, kever, 280SE, ...

Mijne zoon daarentegen, die is helemaal niet into auto's. Auto op afstandsbediening speelt hij ff mee en dan heeft hij het gezien. Ik deed vroeger niet anders. Ik had een mand vol met matchbox auto'kes die ik dan ook aan hem heb gegeven. Ik speelde er veel mee, en als ik nu vraag aan hem waar ze zijn, weet hij het niet
                                  Rij nu al 3 jaar met een VW en laatst was hij boos op mij omdat hij dacht dat ik met een Ford reed en hij dat tegen iedereen had zitten zeggen. Die kent geen enkel merk van auto's. Enige waar die mee bezig is, is Fortnite

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Mijne zoon daarentegen, die is helemaal niet intoauto's. Auto op afstandsbediening speelt hij ff mee en dan heeft hij het gezien. Ik deed vroeger niet anders. Ik had een mand vol met matchbox auto'kes die ik dan ook aan hem heb gegeven. Ik speelde er veel mee, en als ik nu vraag aan hem waar ze zijn, weet hij het niet
                                    Rij nu al 3 jaar met een VW en laatst was hij boos op mij omdat hij dacht dat ik met een Ford reed en hij dat tegen iedereen had zitten zeggen. Die kent geen enkel merk van auto's. Enige waar die mee bezig is, is Fortnite
                                    Hahaha, herkenbaar van toen de mijne nog klein was. Spijtig genoeg gaat dat zo blijven, hoewel spijtig, ik wou eigenlijk dat ik ook zo was

Comment

Hahaha, herkenbaar van toen de mijne nog klein was. Spijtig genoeg gaat dat zo blijven, hoewel spijtig, ik wou eigenlijk dat ik ook zo was
                                      Zo heel erg vind ik dat niet, maar binnen 10 jaar is hij 18 en dan weet ik niet of het nog echt autorijden is en de interesse van de jeugd in auto's gaat sowizo achteruit. Ik hoop dat hij er ooit anders over denkt.

Toen ik jong was, was pa altijd wel aan auto's aant sleutelen en mijne stiefpa aan de camions. Elke vakantie als ik bij mijn ma was, was het de overal aan en camions smeren en banden omdraaien op de velg, banden uitsnijden, ... . Kreeg er gelukkig ook goed voor betaald en daarom dat ik ook zo graag ging Grappige was dat ik op 12 al banden moest wisselen op de velg. Wiel afnemen ging, maar dan moest ik het wiel naar binnen rollen. Als dat mis ging en hij viel om, moest ik mijne stiefpa gaan roepen voor deze weer recht te zetten

Pa had een zwak voor Mercedes en 2 modellen van Ford, zijnde Capri en Taunus. Dus telkens als hij ne Capri had, kwam er nen Taunus mee omdat hij vond dat de boite van de Capri zeer slecht was, en hij dus die boite wisselde met nen Taunus en de Taunus terug verkocht Ben zo als 10 jarige bijna in een brand gebleven toen er benzine uit nen Taunus in de garage liep en door een kerosinekacheltje in brand vloog. Ik was omringd door de vlammen met enkel die Taunus achter mij. Gelukkig de snelle reflex gehad om onder de auto door te kruipen

Ondertussen is dat bij pa wat eruit. Die rijdt wel nog graag met Mercedes, maar koopt altijd de goedkoopste die hij kan vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Tegen die tijd neem ik een looprek als ik nog leef.
                                        een looprek ? Boring .... beter een rolstoel met een verbrandingsmotor. Liefts met open uitlaat. Kunnen ze horen waar je zit als je weer eens de weg kwijt bent in je eigen buurt

Comment

kan ik verstaan. In ''mijnen tijd' kon je met een eenvoudige set sleutels al heel veel doen.
                                          En nu blijf je er beter af :-) En rijden is ook niet leuk meer. Kans op flitsen of in de file staan

Comment

Working...
                                          X