Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electrische auto produceert evenveel CO2 als diesel of benzine!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

    Proper...en hoeveel diesels kunnen er een jaartje rondrijden per afgeschoten raketje ?

    En hoeveel verbruiken die graafmachines en technici om al die kabels te leggen?

    Als we niet af een toe een nieuwe Elon Musk, Steve Jobs of ander genie hadden dan reden we nog met paard en kar, zonder GPS, en onze telefoons hadden nog draaischijven.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten


      En hoeveel verbruiken die graafmachines en technici om al die kabels te leggen?

      Als we niet af een toe een nieuwe Elon Musk, Steve Jobs of ander genie hadden dan reden we nog met paard en kar, zonder GPS, en onze telefoons hadden nog draaischijven.







      Ja den Elon heeft al veel uitgevonden... (en nu ga ik even braken).

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

        Het is pure waanzin.
        voor een groot deel mogelijk gemaakt door de aankopen van Tesla fans .... die dan ook nog durven denken dat ze de wereld aan het redden zijn

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Als zijn plan lukt, dan zijn we binnenkort van de afzetters van Proximus en Telenet af. Internet via satteliet overal ter wereld. Gedaan met roaming. En veel minder kabels in de straten.
          Ge denkt dat dat gratis gaat zijn ?

          Da's iets zoals OneWeb dan. Die zijn daar ook al een tijdje mee bezig. Wij maken op ons werk printplaten voor in die satellieten :-)

          Comment


          • De verkoop van elektrische auto’s zit al langer in de lift, en elektrisch rijden zou steeds haalbaarder worden. Elektrische auto’s worden immers almaar goedkoper. Maar dat blijkt niet uit de cijfers die onderzoeksbureau Jato Dynamics onder de loep nam. Deze tonen immers dat elektrische auto’s duurder worden en dat het prijsverschil met de jaren oploopt. Het verhaal achter de cijfers.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Verwachte boetes voor autofabrikanten in 2021 wegens co2 uitstoot:
              https://electrek.co/2020/02/21/repor...#disqus_thread

              Last edited by Chris_147; 22/02/2020, 10:50.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Verwachte boetes voor autofabrikanten in 2021 wegens co2 uitstoot:
                https://electrek.co/2020/02/21/repor...#disqus_thread

                Ze hebben de Duitsers weer eens goed liggen... ik vraag me af hoe lang ze dit gaan blijven pikken.

                Comment


                • en de duitsers gaan ook nog eens minder CO2 kunnen verwerken, want Tesla heeft weer een bos moeten rooien om een factory neer te planten :-)

                  Comment


                  • De Duitsers hebben zichzelf de das omgedaan! Ze hebben zelfs gelobbyd om te verkrijgen dat grotere, zwaardere auto's meer mogen uitstoten:


                    Een fabrikant als Fiat die dus kleine, lichte en goedkope wagens maakt, gaat het dus veel moeilijker hebben om de norm te halen. Op een stadsautootje van 10.000€ kan je moeilijk een plug-in hybride installatie van 5.000€ plaatsen. Op een Mercedes van 60.000€ wel.

                    Het wordt tijd dat 'premium' niet alleen het duurste, grootste en snelste betekent, maar ook het meest milieuvriendelijkst! De voorbije jaren hebben ze telkens recordwinsten gemaakt, maar alleen maar geïnvesteerd in nog grotere, zwaardere en duurdere wagens. Dan moeten ze nu maar op de blaren zitten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      De Duitsers hebben zichzelf de das omgedaan! Ze hebben zelfs gelobbyd om te verkrijgen dat grotere, zwaardere auto's meer mogen uitstoten:
                      https://www.autonieuws.be/uitlaat/48...2021-verklaard

                      Een fabrikant als Fiat die dus kleine, lichte en goedkope wagens maakt, gaat het dus veel moeilijker hebben om de norm te halen. Op een stadsautootje van 10.000€ kan je moeilijk een plug-in hybride installatie van 5.000€ plaatsen. Op een Mercedes van 60.000€ wel.

                      Het wordt tijd dat 'premium' niet alleen het duurste, grootste en snelste betekent, maar ook het meest milieuvriendelijkst! De voorbije jaren hebben ze telkens recordwinsten gemaakt, maar alleen maar geïnvesteerd in nog grotere, zwaardere en duurdere wagens. Dan moeten ze nu maar op de blaren zitten.
                      “Ze moeten op de blaren zitten...” Serieus ?

                      Hoe langer en hoe meer je een stier slaat hoe groter de kans wordt dat hij je eens achterna komt. Wat als de Duitsers eens beginnen denken als de Engelsen en ze foert zeggen ? Het “uitstoot-probeem” ineens opgelost wegens heel Europa op zijn gat ?

                      Last edited by Elwood; 22/02/2020, 13:18. Reden: Omdat jullie graag ondersteunende artikeltjes lezen

                      Comment


                      • Serieus ja. Het is niet dat deze boetes ineens uit de lucht komen vallen. Maar de CEO's keken niet verder dan het volgende kwartaal.

                        - Zetsche heeft het mooie weer gemaakt bij Mercedes, maar niet voorbereid op de transitie die er nu zit aan te komen. Ondertussen is hij wel lekker op pensioen.
                        - VW/Audi heeft het aan zichzelf te danken dat hun melkkoe, de diesel, nu overal in de ban wordt gedaan, ondanks hun onaflatend lobbywerk.
                        - BMW stond goed voor de EV transitie, maar ook dankzij weeral een CEO die niet in EV's geloofde, is bijna heel hun development team vertrokken naar voornamelijk Chinese fabrikanten.
                        Volledig eigen schuld dus.

                        Het is heel erg voor de duizenden werknemers die nu ontslagen gaan worden, maar men heeft ook niet veel compassie getoond voor de Grieken, Spanjaarden of Portugezen 10 jaar geleden. Als we de boetes nu uitstellen om wat Duitsers aan het werk te houden, dan kunnen we evengoed volledig het communisme invoeren.
                        En ik ben het ook kotsbeu dat als je voor een multinational werkt, er bij afvloeiingen hemel en aarde worden bewogen, maar als je voor een kmo werkt je aan je lot wordt overgelaten.

                        Btw Duitsland beseft goed genoeg dat de EU hun een fantastische afzetmarkt heeft gegeven: https://www.reuters.com/article/us-e...-idUSKCN1SE07Z

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Serieus ja. Het is niet dat deze boetes ineens uit de lucht komen vallen. Maar de CEO's keken niet verder dan het volgende kwartaal.

                          - Zetsche heeft het mooie weer gemaakt bij Mercedes, maar niet voorbereid op de transitie die er nu zit aan te komen. Ondertussen is hij wel lekker op pensioen.
                          - VW/Audi heeft het aan zichzelf te danken dat hun melkkoe, de diesel, nu overal in de ban wordt gedaan, ondanks hun onaflatend lobbywerk.
                          - BMW stond goed voor de EV transitie, maar ook dankzij weeral een CEO die niet in EV's geloofde, is bijna heel hun development team vertrokken naar voornamelijk Chinese fabrikanten.
                          Volledig eigen schuld dus.

                          Het is heel erg voor de duizenden werknemers die nu ontslagen gaan worden, maar men heeft ook niet veel compassie getoond voor de Grieken, Spanjaarden of Portugezen 10 jaar geleden. Als we de boetes nu uitstellen om wat Duitsers aan het werk te houden, dan kunnen we evengoed volledig het communisme invoeren.
                          En ik ben het ook kotsbeu dat als je voor een multinational werkt, er bij afvloeiingen hemel en aarde worden bewogen, maar als je voor een kmo werkt je aan je lot wordt overgelaten.

                          Btw Duitsland beseft goed genoeg dat de EU hun een fantastische afzetmarkt heeft gegeven: https://www.reuters.com/article/us-e...-idUSKCN1SE07Z
                          Ik denk dat het voor progressieve geesten en wereldverbeteraars niet altijd even duidelijk is dat er steeds iemand moet zijn die de rekening kan betalen... waarschijnlijk omdat zijzelf dat nooit zijn.

                          Hoeveel draagt Duitsland bij aan het EU-budget ? Ik schat dat het 20% is. Tegenover klanten die me 1\5 van mijn jaarinkomen bezorgen gedraag ik mij in ieder geval respectvol. Maar ja “respect” is waarschijnlijk weer een conservatieve term gebruikt door gasten die niet helemaal meer mee zijn.
                          Last edited by Elwood; 22/02/2020, 14:15.

                          Comment


                          • dat van die boete's en die ceo's bevat veel waarheid.
                            het is niet de eerste keer dat die vetbetaalde zonderlingen de job en toekomst van massa's werknemers in gevaar brengen door foute (of zelfs geen)beslissingen.
                            maar inderdaad als het te warm wordt vertrekken ze wel ,met gevulde zakken wel te verstaan,of ze vluchten vanuit de gevangenis naar een of ander belasting paradijs.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                              dat van die boete's en die ceo's bevat veel waarheid.
                              het is niet de eerste keer dat die vetbetaalde zonderlingen de job en toekomst van massa's werknemers in gevaar brengen door foute (of zelfs geen)beslissingen.
                              maar inderdaad als het te warm wordt vertrekken ze wel ,met gevulde zakken wel te verstaan,of ze vluchten vanuit de gevangenis naar een of ander belasting paradijs.
                              Ik denk dat je de druk waar die gasten onderstaan niet mag onderschatten. Aandeelhouders, vakbonden,... je moet presteren. Er is een groot verschil of je een nieuw merk bent dat net komt piepen met kakelverse werknemers of je een mega automerk bent die een geschiedenis van vele decennia heeft. Hoe machtig zijn de duitse werknemers in de auto-industrie niet denk je ?

                              En achteraf “foute beslissingen” roepen is makkelijk als je ze zelf nooit moet nemen.

                              Comment


                              • makkelijk?das waar,maar gaan lopen met de winst van..... ook
                                die 'machtige' gewone werknemers zie ik dat nog niet zo snel(kunnen) doen.
                                en de druk?beslissingen MOETEN nemen?daar hebben ze zelf voor gekozen.
                                en nee,net als bij die machtige gewone werknemers zijn ook die sukkelaars van ceo's niet allemaal dezelfde
                                Last edited by ; 22/02/2020, 14:43.

                                Comment


                                • Als men ook effectief de verantwoordelijkheid zou dragen misschien ja...
                                  Als er op dat niveau een fout gemaakt wordt, mag men vertrekken en krijgt men een heel mooi kadootje mee.

                                  En daarnaast is het verschil echt gewoon belachelijk... En zeker de toename aan verschil :
                                  Snel opgezocht, eerste wat ik tegenkwam.

                                  CEO compensation has grown 940% since 1978
                                  Typical worker compensation has risen only 12% during that time



                                  Maar goed, is off-topic.
                                  Last edited by Phate; 22/02/2020, 14:50.

                                  Comment


                                  • Er is een verschil tussen respect hebben en direct krom gaan staan en je laten commanderen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Er is een verschil tussen respect hebben en direct krom gaan staan en je laten commanderen.
                                      ????

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                        en de duitsers gaan ook nog eens minder CO2 kunnen verwerken, want Tesla heeft weer een bos moeten rooien om een factory neer te planten :-)
                                        tja in duitsland 90ha bos kappen om een groene tesla te produceren,terwijl er in antwerpen, braakliggend terrein genoeg was,.............................................. ...........
                                        enz enz enz enz
                                        Last edited by ; 23/02/2020, 14:19.

                                        Comment


                                        • musk had wrs al genoeg van ons belgen toen de eerste lading model 3 in zeebrugge toekwam en de nationale rode staking voor vertraging zorgde

                                          Comment

                                          Working...
                                          X