Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lek koelvloeistof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lek koelvloeistof

    Hallo
    Sinds een kleine week heb ik problemen met peil koelvloeistof (Hyundai I10). Heb er wat water bijgedaan om het peil even terug ok te krijgen.
    Ik legde er een karton onder nadat ik de verwarming liet blazen gedurende 10min vanmorgen en het peil was erna terug gezakt onder het onderste streepje, er waren 3 vlekjes op het karton zie foto, en ook beetje vocht id motorruimte vooraan.

    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
    Een garagist denkt dat dit misschien is door beschadiging door onlangs over hoge berm te rijden.
    In dat geval geen garantie.
    Maar kan het ook iets zijn waar jullie spontaan aan denken bij deze beschrijving dat onder garantie valt? (Gekocht in april bij garagist en 12mnd garantie)
    Alvast bedankt voor de info!

    Ps krijg uiteindelijk geen attachment geplaatst!! Vervelend. Kan ik het mailen nr een moderator die het dan even plaatst hier aub?

  • #2
    Kan die garagist de wagen niet snel even op de brug zetten? Dan is er geen twijfel meer. Vanop afstand en zonder de wagen te kunnen bekijken kan niemand hier een diagnose stellen. Als het contact was met een berm kan de radiator lek zijn, of een rubberen slang.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

    Comment


    • #3
      hey
      ja dat is ook zo, maar stel dat je dat laat doen bij de ene garagist waar je onder garantie bent, en het probleem zelf is niet onder garantie, en je laat het dan toch liever doen bij de andere (iets goedkopere garagist), kan je dat zomaar zeggen dan en vertrekken?
      of heeft dit gevolgen voor de komende garantiemaanden?

      Comment


      • #4
        tenzij die garagist er destijds gewoon water op gedaan had en de boel kapot gevroren is bij de eerste vorst.
        Heeft de vloeistof die er nu in is een kleurtje ? Of is het puur water ?

        Comment


        • #5
          Hey, nee kleurtje. Maar raadde me de laatste dagen wel aan de 400ml dat het peil dagelijks zakt aan te vullen met water....
          dus de insteek van "wat water erbij kan geen kwaad" is er idd....
          maar zolang de verhouding met antivries goed is, gaat dat toch niet bevriezen dacht ik?

          Intss besloten hem binnen te doen bij verkoper.

          Comment


          • #6
            Dat is de veiligste optie. Kan die achteraf niet zagen bij een eventueel garantiegeval.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Sarah1973 Bekijk Berichten
              de 400ml dat het peil dagelijks zakt aan te vullen met water....
              ..
              als het zoveel zakt lijkt het me makkelijk te vinden waar het euvel (lek) zit

              Comment


              • #8
                het kan ook zijn dat die door een defecte thermostaat koelwater naar buiten gooit. er ontstaat dan namelijk te hoge druk in het expansievat en dat wordt opgelost door water te lozen.

                Comment


                • #9
                  Tja, ik vermoed dat gelijk welke garage met ietwat geschoold personeel wel een waterlek kan vinden.

                  Comment

                  Working...
                  X