Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dab

Vraagje binneneen korte tijd verdwijn de fm en gaat alles via dab gaan. Maar hoe zit het met alle autoradio’s die geen dab hebben? Je kan wel een dab tranmitter gebruiken maar wordt dan alles ook op uw scherm weergegeven of niet? Kan mij niet inbeelden dat we allemaal een nieuwe radio in onze wagen moeten steken.

met die geintegreerde systemen van tegenwoordig is het ook niet zomaar ff een nieuwe radio inbouwen he....
    ik denk dat we best gewoon afwachten tot het zover is,de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze word opgedient,
    nu al investeren in oplossingen die achteraf blijken overbodig te zijn,of niet te werken?nee bedankt.
    trouwens,waarom laten ze de verkoop van fm toestellen nog toe,als ze weten dat ze kortelings waardeloos zijn?2x 21% btw zeker?
    ze hebben gewoon weer een nieuw speeltje gevonden om geld uit onze zakken te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
      met die geintegreerde systemen van tegenwoordig is het ook niet zomaar ff een nieuwe radio inbouwen he....
      ik denk dat we best gewoon afwachten tot het zover is,de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze word opgedient,
      nu al investeren in oplossingen die achteraf blijken overbodig te zijn,of niet te werken?nee bedankt.
      trouwens,waarom laten ze de verkoop van fm toestellen nog toe,als ze weten dat ze kortelings waardeloos zijn?2x 21% btw zeker?
      ze hebben gewoon weer een nieuw speeltje gevonden om geld uit onze zakken te halen.
      FM loopt toch wel effectief op zijn laatste beentjes hoor.
      't Zal nu dus DAB+ worden, wat daarna gaat komen, who knows?
      Af en toe wat vooruitgang mag toch wel, de FM band zit trouwens op het einde van z'n capaciteit.
      Vroeger luisterden we via AM, dat wordt ook niet meer gebruikt en een antenne om tv te kijken werkt ook niet meer, net als analoge kabel tv.
      En zelfs digitale tv zie je nu stilletjes aan opschuiven naar streamingdiensten.
      Beschouw jij al deze vooruitgang als geldklopperij? Neen toch?
      Ja, als je een bepaalde film wil zien moet je betalen, maar een cinematicket of -abonnement is ook niet gratis he.
      ​​​​

Comment

Inderdaad. Ik heb redelijk wat Fm radio’s of wekkers in huis, zelfs nog een perfect werkende van de jaren 80. Dwz dat al die toestellen buiten moeten. 3x autoradio aanpassen. Dat heeft een zuiverdere klank, maar mag je als gebruiker niet kiezen? Waar zijn de milieujongens in dit verhaal? Als al deze toestellen moeten vervangen worden, wordt het een erg grote afvalberg. Nieuwe grondstoffen die aangesproken worden voor al die nieuwe toestellen. Geen haan die er naar kraait. Maar owee als je met een oudere wagen zou rijden.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Mogelijkheden genoeg om voor 50 a 100 euro dab op n'importe welke radio te installeren.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
            Mogelijkheden genoeg om voor 50 a 100 euro dab op n'importe welke radio te installeren.
            Inderdaad, 't internet krioelt er van.
            Al een geluk dat er vooruitgang bestaat of we leefden nog als in Bokrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Dat heeft een zuiverdere klank, maar mag je als gebruiker niet kiezen? Waar zijn de milieujongens in dit verhaal?
              Ge vindt dus ook dat ge nog voor een antenne op uw dak moet kunnen kiezen om tv te kijken en dat men terug AM middengolf moet uitzenden?
              Toen dat verdween moesten de mensen ook een nieuwe radio kopen.
              Bovendien is de omschakeling niet van vandaag op morgen, tijd genoeg om je te voorzien: het werd 4 jaar geleden aangekondigd en je hebt nog ruim 2 jaar de tijd: in de loop van 2022 is het zo ver, en bovendien zal uw klokradio u nog wel wakker kunnen maken met één of ander lokaal radiostationnetje dat op fm uitzendt.
              Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 14/12/2019, 12:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Af en toe wat vooruitgang mag toch wel, de FM band zit trouwens op het einde van z'n capaciteit.
                Vroeger luisterden we via AM, dat wordt ook niet meer gebruikt en een antenne om tv te kijken werkt ook niet meer, net als analoge kabel tv.
                En zelfs digitale tv zie je nu stilletjes aan opschuiven naar streamingdiensten.
                Ja, als je een bepaalde film wil zien moet je betalen, maar een cinematicket of -abonnement is ook niet gratis he.
                ​​​​
                ik beschouw dit als geldklopperij zolang ze toestaan dat de fm toestellen verkocht worden terwijl men heel goed weet dat het einde verhaal is.
                maar zoals gezegd,vadertje staat speelt het spel lustig mee,nu 21%btw en over xx tijd nog eens.....moet ik het diefstal noemen mss?
                dat is pure commerce en bedriegerij,net zoals alle gedwongen maatregelen.
                laat de mensen nu toch eens vrij te kiezen wat ze nodig hebben ipv al dat gedwing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                  daar gaat het niet om,laat de mensen zelf kiezen wat ze willen,opdringen en verplaichten is nooit goed.

Comment

Inderdaad. Ik heb redelijk wat Fm radio’s of wekkers in huis, zelfs nog een perfect werkende van de jaren 80. Dwz dat al die toestellen buiten moeten. 3x autoradio aanpassen. Dat heeft een zuiverdere klank, maar mag je als gebruiker niet kiezen? Waar zijn de milieujongens in dit verhaal? Als al deze toestellen moeten vervangen worden, wordt het een erg grote afvalberg. Nieuwe grondstoffen die aangesproken worden voor al die nieuwe toestellen. Geen haan die er naar kraait. Maar owee als je met een oudere wagen zou rijden.
                    over de afvalberg grondstoffen en milieu wou ik het niet eens hebben...... maar inderdaad
                    wat de klank betreft,ik ben best tevreden met het fm signaal en honderden zenders hoef ik ook niet,radio staat toch meestal op 1 zender.

Comment

Inderdaad, 't internet krioelt er van.
                      Al een geluk dat er vooruitgang bestaat of we leefden nog als in Bokrijk.
                      aja,dwingen is vooruitgang??????????????????????????????????????? ?????
                      eens zien of je ook zo reageert als ze je dwingen ice wagen aan de kant te zetten?

Comment

Ik ben alleszins in de wolken dat ik over DAB beschik in twee wagens. Wat een hoop extra (thema)zenders!

Afhankelijk van de dag en het moment boenkmuziek, foute muziek, kerstmuziek, live voetbal,... en weg ellendig geruis.

Ik moet zeggen dat het iets geworden is dat me écht stoort als ik in de Punto stap, zo’n antieke stomme FM-radio...

Heb je dan een zender, 9 km verder kan je weer prutsen. Meestal hangt de iPhone er snel aan dan.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

dus iemand een link met mogelijke oplossingen?
                          www.peugeotforum.be

Comment

ik beschouw dit als geldklopperij zolang ze toestaan dat de fm toestellen verkocht worden terwijl men heel goed weet dat het einde verhaal is.
                            maar zoals gezegd,vadertje staat speelt het spel lustig mee,nu 21%btw en over xx tijd nog eens.....moet ik het diefstal noemen mss?
                            dat is pure commerce en bedriegerij,net zoals alle gedwongen maatregelen.
                            laat de mensen nu toch eens vrij te kiezen wat ze nodig hebben ipv al dat gedwing.
                            De mensen konden al vrij kiezen sinds +/- 2012, voor een DAB+ radio, toen beschikbaar in nieuwe auto’s, maar je moet wel zelf in de optielijst kijken, (wat velen vergaten, want de buren zien dat toch niet....) tijd genoeg lijkt me…

We leven in een vrijemarkteconomie hé, geen dictatuur, die klanten of fabrikanten, verplicht iets te kopen of te maken… succes of niet, is een keuze van de klant en de overheid stuurt bij, indien nodig…(bv taks /accijns /LEZ op hyper vuile diesels)

Comment

Keuze van de klant is wel weg als je fm afschaft. De vraag is : is dat nodig?
                              Impact op het milieu is plots niet belangrijk?
                              Ik wil niet weten over hoeveel radio’s het gaat in België alleen al, die zullen moeten weggegooid worden.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

En ondertussen vragen ze bij Mercedes nog vlug 250€ om het online te activeren in het systeem terwijl je al dik betaald hebt voor de optie ervan
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Keuze van de klant is wel weg als je fm afschaft. De vraag is : is dat nodig?
                                  Impact op het milieu is plots niet belangrijk?
                                  Ik wil niet weten over hoeveel radio’s het gaat in België alleen al, die zullen moeten weggegooid worden.
                                  Je kan geen oude rotzooi blijven ondersteunen. Of gebruik jij nog een inbelmodem? Vooruitgang mag, neen moet, gepusht worden. Voor een keer ben ik blij dat de wereld is zoals hij is. Stel je voor dat je enkel cash kan afhalen op weekdagen, in een bankkantoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    En ondertussen vragen ze bij Mercedes nog vlug 250€ om het online te activeren in het systeem terwijl je al dik betaald hebt voor de optie ervan
                                    Is het mogelijk om DAB achteraf te activeren voor dat bedrag? Ik dacht dat er daarvoor een module moest inzitten... Bij mijn pa zijn E is dat een soort vergeten optie, zou dat enorm graag hebben, al was het €500...

Overweegt om naar Stevebenz.nl te gaan ermee maar als Benz het zelf kan/wil...?

Comment

​​​​
                                      Om te beginnen, mij maakt het allemaal niet uit, in de auto heb ik al DAB+, in huis is alles nog analoog. De wekkerradio gaat bij niet weg voordat die stuk is, de wekker blijft immers nog altijd werken.

Maar euh, staan toch ook wel enkele fouten in je bericht.
                                      Antenne tv werkt nog altijd, maar dan met een bakje tussen de antenne en de tv, want dat signaal is nu digitaal.
                                      Ook analoge kabel tv bestaat nog altijd, al gaat dat ook niet meer zo lang blijven duren, maar voorlopig dus wel nog.
                                      Ook analoge radio over de kabel bestaat nog steeds, maar daarmee gaan ze in de loop van volgend jaar stoppen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Is het mogelijk om DAB achteraf te activeren voor dat bedrag? Ik dacht dat er daarvoor een module moest inzitten... Bij mijn pa zijn E is dat een soort vergeten optie, zou dat enorm graag hebben, al was het €500...

Overweegt om naar Stevebenz.nl te gaan ermee maar als Benz het zelf kan/wil...?
                                        Als hij Mbux heeft wel. Ik kan enkel van de nieuwe A spreken, hoe het vroeger was of bij de modellen zonder Mbux weet ik niet.

Mij hadden ze trouwens wijsgemaakt dat het erop zat in combinatie met de dure Mbux versie (2de scherm).

Zo ziet het er in de app uit. Ik ga nog een tijdje wachten om het te bestellen omdat ik toch meestal in Duitsland en Polen zit. Weet niet hoe en of het daar werkt.

Dat wordt dan gewoon online geactiveerd, maar eerst (nog eens) dokken

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
                                        X