Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Gedeeltelijk wel, ik kan Nostalgie pakken tot in Dordrecht/Numansdorp zonder storing/wegvallen schakelt in tussentijd soms dan wel eens over naar FM maar komt toch terug op DAB.
    Joe en Q-music gebeurt het soms dat we die nog kunnen ontvangen tot in Rotterdam/Zuidplein.
    Dat gaat nog, maar toch minder dan FM. Thx!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

1,5 Gb, vanaf nu 2 Gb hebben ze mij eergisteren laten weten van Proximus. Dat verbruik valt nog mee, wist ik niet. Thx!

Daar geraakt ge heel ver mee. Ik zelf heb 5 gig en verbruik elke maand max 2,5 gig en luister enorm veel spotify in de auto. En ik zit veel in de auto.

Dus stream er maar op los. Ik vermoed dat ge ook een platform hebt zoals android auto of Carplay en daar zijn digitale radiotuners bij waarbij ge gewoon uw favo station kunt streamen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

dat hebben ze ook al afgepakt,samen met de cd speler.
        t'is genoeg geweest
        ik ga in staking!!!!!!!!
        VANAF NU ALLEEN NOG PLATEN VAN BOBBEJAAN SHOEPEN
        Mij pakken ze sjust niets af! Thuis giga vinyl liefhebber en in de auto sowieso IPod classic 160GB. Ze doen maar.
        Als DAB niet eens over de grens geraakt in de auto is dat wel een klucht. Dan beter investeren in streaming.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

In Nederlands Limburg en Zeeuws-Vlaanderen ontvang je de Vlaamse zenders goed via DAB+

Vanaf 12/2020 mogen nog alleen auto’s met DAB + verkocht worden…

Voor 26 procent van de luistertijd wordt een vorm van digitale radio gebruikt. 9 procent hiervan gebeurt via DAB+, dat is een verdrievoudiging ten opzichte van vorig jaar.

Uitzenden op FM en DAB+ kost de VRT, RTBF extra geld, hier zullen ze dus niet nalaten om te besparen…want de Vlaming stemde voor besparingen... en krijgt ze nog ook !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

toen ik klein was had ik ne maat en die zijn vader had een 45 toeren platenspeler in de auto (af fabriek dacht ik), weet wel het merk van de auto niet meer
            Heb dat vroeger vaker gezien maar of dat 'af fabriek' was durf ik aan te twijfelen

Muhammed Ali had er zelfs eentje

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dat is gewoon zalig
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Niet geweldig voor je platen vrees ik.
                Vandaar dat die Amerikanen zo'n deinende ophanging hadden, dat was om de plaat niet te laten verspringen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

3 x 3 is toch 9 ? :-)

Dreeken, ge moet niet hee, blijft gij maar gewoon uw cassetteken afspelen hoor :-D
                  het moest vanzelfsprekend 3 x 6 zijn, toch bedankt om dit op te merken :-)

Dree draait vynils in zijn auto. Dree is hip!
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                    In Nederlands Limburg en Zeeuws-Vlaanderen ontvang je de Vlaamse zenders goed via DAB+

Voor 26 procent van de luistertijd wordt een vorm van digitale radio gebruikt. 9 procent hiervan gebeurt via DAB+, dat is een verdrievoudiging ten opzichte van vorig jaar.

Uitzenden op FM en DAB+ kost de VRT, RTBF extra geld, hier zullen ze dus niet nalaten om te besparen…want de Vlaming stemde voor besparingen... en krijgt ze nog ook !
                    willen ze besparen,?,awel laat die hele omschakeling dan,nutteloze investeringen in dab waarvan nu al beweerd wordt dat het verouderd is ineens uitgespaard.
                    het is niet het bestaande dat extra geld kost,maar het nieuwe.
                    das tenminste lol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                      Nog even wat olie op het vuur gooien:
                      Eigenlijk is dab+ over een jaar of 10 waarschijnlijk ook al oude meuk: tegen dan is er 5g dekking overal en streamen we in de auto ook erop los!
                      Kan nu eigenlijk ook al.
                      Daarvoor heb je die 5g helemaal niet nodig, kan ook al met 4g (Zoals je zelf ook zegt), maar als je vele uren muziek gaat luisteren op die manier, dan gaat dat je wel wat kosten en dat zie ik in de toekomst niet veranderen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

HAHAHA het komt weer van een onderzoeksbureau
                        wacht maar als de laatste prognozes uitkomen dan wordt het pas lol,black sunday 3 .....

Comment

voor diegenen die toch willen volharden, dit staat er ook... , terwijl er ook heel wat nadelen zijn. "Ten eerste is er binnenshuis vaak een heel slecht tot zelfs geen bereik", zegt Tom Evens. "Ten tweede is het aanbod van zenders niet of nauwelijks verschillend met dat van FM en ten derde is er in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt geen verschil in luisterkwaliteit."

Comment

voor diegenen die toch willen volharden, dit staat er ook... , terwijl er ook heel wat nadelen zijn. "Ten eerste is er binnenshuis vaak een heel slecht tot zelfs geen bereik", zegt Tom Evens. "Ten tweede is het aanbod van zenders niet of nauwelijks verschillend met dat van FM en ten derde is er in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt geen verschil in luisterkwaliteit."
                            Beetje vreemd, als je dat verschil niet hoort schort er toch wat aan je gehoor volgens mij, of aan je installatie. Digitaal is toch zuiverder dan wat er uit die FM-frequenties komen?
                            De keren dat ik België rond rij op FM-kwaliteitsgeluid en vergelijkbaar zou moeten zijn met DAB+ kan ik op één hand tellen dat het langer dan een half uur goed gaat.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

de beweringen komen niet van mij he,maar ze schermen hier toch zo graag met studie's...
                              en het komt zelfs niet van hln
                              als we kwaliteitszender vrt al niet meer ernstig mogen nemen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Beetje vreemd, als je dat verschil niet hoort schort er toch wat aan je gehoor volgens mij, of aan je installatie. Digitaal is toch zuiverder dan wat er uit die FM-frequenties komen?
                                De keren dat ik België rond rij op FM-kwaliteitsgeluid en vergelijkbaar zou moeten zijn met DAB+ kan ik op één hand tellen dat het langer dan een half uur goed gaat.
                                Ervaar hetzelfde.

Comment

de beweringen komen niet van mij he,maar ze schermen hier toch zo graag met studie's...
                                  en het komt zelfs niet van hln
                                  als we kwaliteitszender vrt al niet meer ernstig mogen nemen?
                                  Neen neen, enkel geciteerd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Al een paar keer gedacht dat er een luidspreker kapot was, bleek dat de radio ‘analoog’ aan het spelen was ipv via DAB+.

De thema-kanalen zonder geleuter of reclame zijn ook mooi meegenomen (MNM Hits of Klara Continuo in vergelijking met hun reguliere varianten bv.)

Wel rekening mee houden dat er een kleine lag op zit: er wordt een buffer aangelegd, zodat een wegvallend signaal niet tot stiltes leidt.

In onze woning hebben we nooit een deftig FM-signaal gehad, en de installatie was ook niet voorzien op radio via de kabel.
                                    De radio speelt hier dan ook pas sinds we een receiver die internetradio aan kan hebben. Al is het de laatste tijd meer & meer spotify die opstaat.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Converters voor in de wagen bestaan al een tijdje.

The page you are looking for doesn't exist or has been moved.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Luister nu ondertussen al 5 jaar DAB in de wagen, en het grootste nadeel is dat bv. Kennedytunnel en craeybeckxtunnel is er nog steeds geen ontvangst...

Eigen onbegrijpelijk...

Comment

Nog onbegrijpelijker is dat het niet standaard is in nieuwe wagens. Zelfs in de VW Up van mijn vrouw zit het erop. En bij onze A5 van 2018 niet...
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X