Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Nog onbegrijpelijker is dat het niet standaard is in nieuwe wagens. Zelfs in de VW Up van mijn vrouw zit het erop. En bij onze A5 van 2018 niet...
    Inderdaad, bij de "premiums" vragen ze er achterlijk veel geld voor... Bij mijn Skoda ook standaard...

Comment

Zelfs binnen de VAG stal, zijn er zeer grote verschillen, dat vind ik nog veel vreemder.

Op mijn vrouw haar Arona bv, zat het ook gewoon standaard op een navi pack van amper 500€

Bij de Audi Q3 die ik onlangs liet configureren, betaal je steevast bovenop een sowieso al veel te duur navi pack, nog's een dikke 300€ extra voor DAB.

Ik heb er dus ook nog's vriendelijk voor bedankt toen ik onlangs mijn X1 bestelde.
      Als het zo ver komt binnen de volgende 4j, zal ik nog wel wat meer Spotify draaien, maar ik denk dat we nog wel een aantal jaar vrolijk FM-en.

Comment

neefje heeft bij zijn eerste werk een nieuwe a1, maar kreeg als aanloopwagen een nieuwe fabia, ook de bluethoot van de skoda is veel beter kwa geluid, en das nu iets wat je niet optioneel kunt verbetern

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Nog onbegrijpelijker is dat het niet standaard is in nieuwe wagens. Zelfs in de VW Up van mijn vrouw zit het erop. En bij onze A5 van 2018 niet...
          inderdaad,als men toch al jaren weet dat fm op termijn verdwiijnt waarom blijft men dan produceren en verdelen.
          de politiek,en vooral europa bemoeit zich met alles,maar speelt in situatie's als deze doveman...
          zoals al aangehaald,kassa kassa kassa.
          verbieden,verplichten,sanctioneren,en incasseren.
          zolang er toestellen verkocht mogen worden moet de overheid zijn verantwoordelijkheid maar opnemen en verplichten nog minstens 25 jaar na datum
          uitzendingen te verzorgen op fm.
          Last edited by ; 16/12/2019, 10:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Zelfs binnen de VAG stal, zijn er zeer grote verschillen, dat vind ik nog veel vreemder.

Op mijn vrouw haar Arona bv, zat het ook gewoon standaard op een navi pack van amper 500€

Bij de Audi Q3 die ik onlangs liet configureren, betaal je steevast bovenop een sowieso al veel te duur navi pack, nog's een dikke 300€ extra voor DAB.

Ik heb er dus ook nog's vriendelijk voor bedankt toen ik onlangs mijn X1 bestelde.
            Als het zo ver komt binnen de volgende 4j, zal ik nog wel wat meer Spotify draaien, maar ik denk dat we nog wel een aantal jaar vrolijk FM-en.
            voila,wat ik al heb aangehaald,pure commerce.
            nog ff profiteren van het feit dat de keuze nog bestaat,nadien laten we de prijs wel op hetzelfde niveau

Comment

Audi is dan ook kampioen in het extra aansmeren van opties waar het bij de VW/Skoda/Seat broertjes meestal zelfs al gratis is of toch de helft van de prijs.

Comment

Als we dan kijken naar een merk als BMW, die hebben echt een belachelijke optie-politiek. Omdat je zgn premium bent kan je voor alles geld vragen? Belachelijk.
                Neerklapbare achterbank : optie
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

inderdaad,als men toch al jaren weet dat fm op termijn verdwiijnt waarom blijft men dan produceren en verdelen.
                  de politiek,en vooral europa bemoeit zich met alles,maar speelt in situatie's als deze doveman...
                  zoals al aangehaald,kassa kassa kassa.
                  verbieden,verplichten,sanctioneren,en incasseren.
                  zolang er toestellen verkocht mogen worden moet de overheid zijn verantwoordelijkheid maar opnemen en verplichten nog minstens 25 jaar na datum
                  uitzendingen te verzorgen op fm.
                  Schiet uw pijlen op de fabrikanten ipv altijd op de overheid.
                  Iedereen weet al jaren dat DAB+ er aan komt, en toch blijven ze FM radio's op de markt zetten omdat er een boel klanten niet slimmer is.
                  Audi heeft bij mij alvast een auto minder verkocht omdat ze voor DAB geld vroegen, VOLVO niet, en ik wou daarvoor geen andere optie laten vallen.

En 25 jaar.... wat een onzin. De FM zenders uitschakelen is een besparing vooral voor de radiostations.
                  Die in de lucht houden voor een paar opa's die te gierig zijn een nieuwe radio te kopen...
                  Ik heb nog een ISDN modem liggen, die heb ik hoop en al 3 jaar kunnen gebruiken. Moet ik nu ook eisen dat Proximus dat nog ondersteunt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Audi heeft bij mij alvast een auto minder verkocht omdat ze voor DAB geld vroegen, VOLVO niet, en ik wou daarvoor geen andere optie laten vallen.
                    Is dat gratis bij Volvo?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Is dat gratis bij Volvo?
                      Het was in elk geval standaard op mijn V90....

Comment

Het was in elk geval standaard op mijn V90....
                        Nice! En activatie ook gratis? Bij MB nog eens 250€ extra.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Net gekeken , DAB+ 310 pleuries in optie voor de XC40 (dat dit niet standaard is bij een recent model snap ik niet) en 400 pleuries voor de v90. Onder welke bureau ben jij gekropen om dat gratis te krijgen.
                          De v40 facelift was er zelf enkel de voorbereiding voor DAB+ als optie te verkrijgen...

Comment

Iedereen weet al jaren dat DAB+ er aan komt, en toch blijven ze FM radio's op de markt zetten omdat er een boel klanten niet slimmer is.

En 25 jaar.... wat een onzin. De FM zenders uitschakelen is een besparing vooral voor de radiostations.
                            Die in de lucht houden voor een paar opa's die te gierig zijn een nieuwe radio te kopen...
                            Ik heb nog een ISDN modem liggen, die heb ik hoop en al 3 jaar kunnen gebruiken. Moet ik nu ook eisen dat Proximus dat nog ondersteunt?
                            IK schiet mijn peilen op allebei,omdat ze allebei het spel meespelen,
                            vooral de overheid die met hun onnozele regeltjes telkens weer de mensen in hun zakken zitten.
                            de fabrikant kan je nog kiezen,en links laten liggen ,de overheid niet.
                            dat een boel klanten niet slimmer zijn,daar kunnen die mensen niet aan doen,
                            we zouden mogen veronderstellen dat de overheid wel slimmer is......
                            hoeveel isdn modem liggen er nog,en hoeveel fm toestellen zijn er nog in omloop en te koop?rare vergelijking denk ik
                            een dab systeem niet opzetten is ook een besparing voor alle zenders die het nog niet gebruiken
                            een dab systeem opzetten voor enkele technologie nerts en al diegenen die er niet om vragen laten meebetalen vind jij dus wel ok...
                            wel ga je dan ook meebetalen om alle ice wagens aan de kant te zetten en te vervangen door ev? AJA,want vanaf een bepaalde datum mag er geen brandstof meer verkocht worden.
                            dus laat de mensen vrij te kiezen,verplichten is nooit ok.
                            niet voor gierige opa's ,nog voor verspilzieke yuppie's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                              Net gekeken , DAB+ 310 pleuries in optie voor de XC40 (dat dit niet standaard is bij een recent model snap ik niet) en 400 pleuries voor de v90. Onder welke bureau ben jij gekropen om dat gratis te krijgen.
                              De v40 facelift was er zelf enkel de voorbereiding voor DAB+ als optie te verkrijgen...
                              Standaard op de inscription....

Ik kruip niet onder bureaus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

IK schiet mijn peilen (pijlen) op allebei,omdat ze allebei het spel meespelen,
                                vooral de overheid die met hun onnozele regeltjes telkens weer de mensen in hun zakken zitten.
                                de fabrikant kan je nog kiezen,en links laten liggen ,de overheid niet.
                                dat een boel klanten niet slimmer zijn,daar kunnen die mensen niet aan doen,
                                we zouden mogen veronderstellen dat de overheid wel slimmer is......
                                hoeveel isdn modem liggen er nog,en hoeveel fm toestellen zijn er nog in omloop en te koop?rare vergelijking denk ik
                                een dab systeem niet opzetten is ook een besparing voor alle zenders die het nog niet gebruiken
                                een dab systeem opzetten voor enkele technologie nerts (nerds) en al diegenen die er niet om vragen laten meebetalen vind jij dus wel ok...
                                wel ga je dan ook meebetalen om alle ice wagens aan de kant te zetten en te vervangen door ev? AJA,want vanaf een bepaalde datum mag er geen brandstof meer verkocht worden.
                                dus laat de mensen vrij te kiezen,verplichten is nooit ok.
                                niet voor gierige opa's ,nog (noch) voor verspilzieke yuppie's
                                FTFY

FM is gewoon oude technologie. De zenders daarvoor verbruiken gigantische hoeveelheden stroom en zijn beperkt in bandbreedte.
                                DAB+ is the way to go.
                                In Italië is het al verplicht vanaf 1/1/2020 in nieuwe auto's. De andere landen zullen wel volgen zeker, en dan is die optieprijs van de baan.
                                En je hebt zeker een alternatief. Installeer de gratis app RadioBE op je telefoon, en speel daarmee radio af in je auto via BT. Dat werkte bij mij zelfs op vakantie in Slovenië, wij konden perfect naar StuBru of Radio1 luisteren. Dataverbruik valt enorm mee, zeker als je maar een paar uur per maand in de auto zit.

En dat kan je thuis ook doen. Gewoon streamen naar een BT speaker, of afspelen via de speakers van je PC of laptop.
                                Er zijn zo veel mogelijkheden, maar je moet ze willen zien.

Ik vind vooral dat de autofabrikanten een ridicuul spel spelen door een paar honderd euro voor DAB extra te vragen. Dom en schandalig.
                                We zouden daarvoor geen overheid nodig moeten hebben.

Comment

Standaard op de inscription....

Ik kruip niet onder bureaus.
                                  Sorry maar zoals ik zeg ik heb net gekeken en noch in prijslijst (2020) nog in configurator staat deze als standaard.

Comment

DAB interesseert mij eerlijk gezegd al niet meer in de auto. Binnenkort is het toch allemaal streaming, denk dat ik daarop ga overschakelen als het zover komt, en het reeds voorbijgestreefde DAB links ga laten liggen. Op onze REVO toestellen gebruiken wij DAB niet, wel internetradio. Daar heb je pas keuze! En ook alle zenders die op DAB beschikbaar zijn natuurlijk.

Uw vergelijkingen slaan wel nergens op. Een inbelmodem of een huidige modem, dat geeft een wereld van verschil in snelheid, kwaliteit en gebruiksgemak. Het aantal toestellen dat moet vervangen worden, samen met de prijs is ook al niet vergelijkbaar.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Sorry maar zoals ik zeg ik heb net gekeken en noch in prijslijst (2020) nog in configurator staat deze als standaard.
                                      Even de offerte nagekeken... het zat in het premium audio pack - Harmann Kardon.

Comment

Onder welke bureau ben jij gekropen om dat gratis te krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

FTFY

FM is gewoon oude technologie. De zenders daarvoor verbruiken gigantische hoeveelheden stroom en zijn beperkt in bandbreedte.
                                          DAB+ is the way to go.
                                          In Italië is het al verplicht vanaf 1/1/2020 in nieuwe auto's. De andere landen zullen wel volgen zeker, en dan is die optieprijs van de baan.
                                          En je hebt zeker een alternatief. Installeer de gratis app RadioBE op je telefoon, en speel daarmee radio af in je auto via BT. Dat werkte bij mij zelfs op vakantie in Slovenië, wij konden perfect naar StuBru of Radio1 luisteren. Dataverbruik valt enorm mee, zeker als je maar een paar uur per maand in de auto zit.

En dat kan je thuis ook doen. Gewoon streamen naar een BT speaker, of afspelen via de speakers van je PC of laptop.
                                          Er zijn zo veel mogelijkheden, maar je moet ze willen zien.

Ik vind vooral dat de autofabrikanten een ridicuul spel spelen door een paar honderd euro voor DAB extra te vragen. Dom en schandalig.
                                          We zouden daarvoor geen overheid nodig moeten hebben.

in eerste instantie heb ik het zelfs niet over de autofabrikanten,maar over alle fabrikanten die wetens en willens 'oude' technolgie blijven verpatsen goed wetende dat het waardeloos wordt.
                                          nieuwe radio's met enkel fm en am zijn nog steeds in de meerderheid
                                          ten tweede ,de massale verspilling gepaard gaande met de vervanging van alle toestellen die nutteloos wanneer de OVERHEID beslist dat er een nieuwe standaard MOET komen .
                                          en over verspilling van stroom zullen we het maar wijselijk niet hebben zeker?of gaan we de hele industrie die met oudere gigantische verbruikers zit ook verbieden?
                                          alle fabrieken dicht die niet aan een norm voldoen?
                                          alle huizen slopen die niet aan een score voldoen?
                                          oldtimer die teveel verbruiken en vervuilen herleiden tot schroot....want dat is ook oude technologie
                                          enz enz enz
                                          inderdaad dom en schandalig,zoals de meeste dingen waarmee de overheid zich bemoeid

Comment

Working...
                                          X