Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand al aangehaald dat je gewoon radio kan luisteren via een app? Aangezien de meeste smartphones toch via Bluetooth verbonden zijn... Gebruikt wel data, maar valt nog wel mee denk ik.
    Edit: Ja dus!

Ik luister eigenlijk nooit radio in de auto, meestal gewoon muziek die op men smartphone staat.

Als je een premium abonnement hebt op Spotify kan je zelf offline muziek luisteren, natuurlijk moet je de muziek dan eerst thuis downloaden.

Thuis gebruik ik al jaren geen fm meer, in de Sonos app staan alle zenders en zelf zoveel meer, idem in de Telenet digicorder.
    Via de Sonos kan ik ook op de nas server, waar al men muziek opstaat.

Eigenlijk luister ik over het algemeen weinig naar de radio, zelf voor het werk heb ik men usb'tje altijd bij me, als het even kan natuurlijk, niet iedereen hoort graag metal. Eigenlijk net de reden dat ik weinig radio luister, er zijn metal bands die bijna elke 2 of zelf 1 jaar met een nieuw album komen, ik vind het dan zonde om naar die dagelijkse shit op de radio te gaan luisteren...
    Last edited by ; 19/12/2019, 07:17.

Comment

• Naar de radio luisteren wij wel vrij veel. Interessant en leuk om nieuwe muziek te leren kennen. Thuis nooit fm, altijd internetradio. Ook veel Franse zenders, beiden liefhebbers van het genre. Spotify is ook soms leuk om nieuwe muziek te ontdekken, of gewoon in de ochtend een rustige jazz playlist op te zetten.

In de auto ook wel nog fm, naast een IPod classic 160GB waar zowat alles op staat.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Naar de radio luisteren wij wel vrij veel. Interessant en leuk om nieuwe muziek te leren kennen. Thuis nooit fm, altijd internetradio. Ook veel Franse zenders, beiden liefhebbers van het genre.
        ja voila, ik wil ook nieuwe muziek leren kennen, of tenminste verrast zijn door een muziekkeuze die niet de mijne is

...en geweldig om in frankrijk op vakantie te gaan en 'verplicht' naar hun stations/chansons te moeten luisteren...vakantiegevoel ten top...veel wat oudere muziek ook, het lijkt er vaak alsof ze geen centen hebben om nieuw materiaal te kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ...en geweldig om in frankrijk op vakantie te gaan en 'verplicht' naar hun stations/chansons te moeten luisteren...vakantiegevoel ten top...veel wat oudere muziek ook, het lijkt er vaak alsof ze geen centen hebben om nieuw materiaal te kopen
          Dan luister je toch enkel naar bepaalde goedgekozen zenders (Bleu Provence? ), want op het merendeel is het 100 keer per dag het gezaag van Maître Gims en de ontelbare copycats ervan.

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Op de radio nieuwe muziek leren kennen? Wtf nog nooit meegemaakt. :-D

Comment

• allemaal leuk via de gsm muziek te kunnen beluisteren... maar in een auto van 13 jaar oud is dat geen optie
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                allemaal leuk via de gsm muziek te kunnen beluisteren... maar in een auto van 13 jaar oud is dat geen optie
                Er bestaan zo van die aux bluetooth dinges. Klein bakje dat je in de aux steekt en dat kan verbinden via bluetooth met de smartphone. Je kan het zelf gebruiken om draadloos te bellen.

Tegenwoordig bestaat er voor alles wel een oplossing.

Jammer dat je de autoradio niet meer zo gemakkelijk kunt vervangen of ik kocht mij meteen weer een Pioneer radio! Kost niets en je kan er veel mee + meestal betere kwaliteit dan wat in auto’s geleverd wordt en al zeker voor die prijs!
                Last edited by ; 19/12/2019, 14:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Er bestaan zo van die aux bluetooth dinges. Klein bakje dat je in de aux steekt en dat kan verbinden via bluetooth met de smartphone. Je kan het zelf gebruiken om draadloos te bellen.

Tegenwoordig bestaat er voor alles wel een oplossing.

Jammer dat je de autoradio niet meer zo gemakkelijk kunt vervangen of ik kocht mij meteen weer een Pioneer radio! Kost niets en je kan er veel mee + meestal betere kwaliteit dan wat in auto’s geleverd wordt en al zeker voor die prijs!
                  Nooit fan van Pioneer geweest, die klonken destijds nogal metaal-achtig.
                  Ik had het eerder voor Alpine (er steekt nog zo eentje in mijn ma haar A3 ) en JVC, daar heb ik er tientallen van gemonteerd, inclusief cd-wisselaars, versterkers, cross-overs,...
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Dan luister je toch enkel naar bepaalde goedgekozen zenders (Bleu Provence? ), want op het merendeel is het 100 keer per dag het gezaag van Maître Gims en de ontelbare copycats ervan.
                    Deze zomer hebben we zeer veel naar Ciudad FM geluisterd in Portugal. Het leek precies of die maar 10 liedjes kenden. Deze middag zetten de meiden de (internet)radio hier in huis eens op die zender: de playlist is nog niet veranderd
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

allemaal leuk via de gsm muziek te kunnen beluisteren... maar in een auto van 13 jaar oud is dat geen optie
                      Binnen 5 jaar is die 18 jaar oud, en dan pas stopt FM. Weinig mensen houden hun auto zo lang.

Of je spaart op die 5 jaar 100€ bij elkaar, en dan verwissel je de radio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Deze zomer hebben we zeer veel naar Ciudad FM geluisterd in Portugal. Het leek precies of die maar 10 liedjes kenden. Deze middag zetten de meiden de (internet)radio hier in huis eens op die zender: de playlist is nog niet veranderd
                        ...zelfs de volgorde verandert niet, je kan het volgende nr voorspellen
                        maar dat heeft nostalgie hier 's nachts ook

(overlaatst kwam nogal een grote naam uit de dj scene van rond de 90ties een setje draaien vrijdagavond op stubru in switch, maar die zette gewoon ook een ibiza-cd op van rond het jaar 90, ik kon het vlg nr ook voorspellen)
                        Last edited by bobo; 19/12/2019, 15:22.

Comment

Metaal-achtig wtf, wat moet ik mij daar onder verstaan, altijd Pioneer gehad in mijn vorige wagens en die klonken super! Samen met een speaker setje vooraan en achteraan zelf mooie bassen zonder enige versterker of woofer tussen, meer moest ik niet hebben. Geen enkele wagen van deze tijd komt nog maar in de buurt, tenzij je enkele 100'en €'s en bij duurdere merken zelf 1000'en €'s uitgeeft aan een upgrade van de geluidsinstallatie en zelf dan is het soms nog niet wat ik vroeger had...
                          Last edited by ; 19/12/2019, 15:53.

Comment

Geert is dan ook een metal fan hee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Geert is dan ook een metal fan hee
                              Haha, idd en weet dat je voor zulke muziek net goe gerief moet hebben of het klinkt voor geen meter! Komt wat meer bij kijken dan enkel boenkeboenke.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Metaal-achtig wtf, wat moet ik mij daar onder verstaan, altijd Pioneer gehad in mijn vorige wagens en die klonken super! Samen met een speaker setje vooraan en achteraan zelf mooie bassen zonder enige versterker of woofer tussen, meer moest ik niet hebben. Geen enkele wagen van deze tijd komt nog maar in de buurt, tenzij je enkele 100'en €'s en bij duurdere merken zelf 1000'en €'s uitgeeft aan een upgrade van de geluidsinstallatie en zelf dan is het soms nog niet wat ik vroeger had...
                                Was er toch ook zo geen fan van, ik stak ofwel Alpine of Focal in mijn auto. Mijn pa had een Rockford Fosgate installatie in zijn auto en dat speelde toch wel bangelijk goed.
                                Op de T-roc twijfel ik toch ook om wat anders te steken, heel flets geluid.

Comment

• ik merk wel dat fm toch zijn beste tijd aan het hebben is. In zowat elke auto toch regelmatig serieuze storing qua geluid. Nostalgie om een voorbeeld te geven zit hier bij ons in de geburen stelselmatig uit te vallen of te switchen tussen 2 verschillende zenders. Dat zou met DAB toch opgelost moet geraken.

alleen zou men dus wel voor een deftige oplossing moeten zorgen zodat niet iedereen nodeloos een nieuw toestel moet kopen. Da's inderdaad gewoon gesmos.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Maakt nu ni zoveel uit Alpine, Focal of Pioneer, weet dat je voor 100-200€ al een radio hebt met usb bluetooth en dus dab+ en dit is wat ik dan zou doen bij een oudere wagen waar je de radio wel nog kunt vervangen en het geluid zal alleszins beter zijn dan de standaard radio die bij de wagen zat.

Comment

ik merk wel dat fm toch zijn beste tijd aan het hebben is. In zowat elke auto toch regelmatig serieuze storing qua geluid. Nostalgie om een voorbeeld te geven zit hier bij ons in de geburen stelselmatig uit te vallen of te switchen tussen 2 verschillende zenders. Dat zou met DAB toch opgelost moet geraken.

alleen zou men dus wel voor een deftige oplossing moeten zorgen zodat niet iedereen nodeloos een nieuw toestel moet kopen. Da's inderdaad gewoon gesmos.
                                      dat ligt toch wel aan uw radio ze, hier werkt de FM nog perfect. het is net de DAB die gewoon wegvalt als je in een tunnel rijdt. FM blijft gewoon werken daar.
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Al die prutsen die je via de aux kan aansluiten doen wel de kwaliteit serieus naar beneden gaan.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Al die prutsen die je via de aux kan aansluiten doen wel de kwaliteit serieus naar beneden gaan.
                                          Is ook zo, geen fluit waard.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X