Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

dat ligt toch wel aan uw radio ze, hier werkt de FM nog perfect. het is net de DAB die gewoon wegvalt als je in een tunnel rijdt. FM blijft gewoon werken daar.
    dus dat ligt aan elke auto waarmee ik rijd? dat dacht ik dus niet. FM heeft goede ontvangst in gebieden met dichte populatie (genre steden). Vanaf de moment dat het wat heuvelachtig wordt... dan begint de ruis te komen.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

dus dat ligt aan elke auto waarmee ik rijd? dat dacht ik dus niet. FM heeft goede ontvangst in gebieden met dichte populatie (genre steden). Vanaf de moment dat het wat heuvelachtig wordt... dan begint de ruis te komen.
      maar dan toch liever een beetje ruis dat je het nog kan verstaan dan gewoon 1 of 0, radio of geen radio zoals in een tunnel of elders
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• daarmee dat ik dus de vraag stel of het met DAB beter gaat zijn... blijkbaar niet dan
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Al die prutsen die je via de aux kan aansluiten doen wel de kwaliteit serieus naar beneden gaan.
          Denk je da? Maakt toch ni uit of je een iPod of iets dergelijks rechtstreeks aansluit via de aux of dit doet via een bluetooth bakje? Dan zou de kwaliteit als je luistert via de smartphone met bluetooth al even slecht moeten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Denk je da? Maakt toch ni uit of je een iPod of iets dergelijks rechtstreeks aansluit via de aux of dit doet via een bluetooth bakje? Dan zou de kwaliteit als je luistert via de smartphone met bluetooth al even slecht moeten zijn.
            Is gewoon zo, AUX is altijd gedempt qua geluid. Geen idee hoe dat komt maar nog geen enkel auto gehad waar het volwaardig was qua geluid tegenover bluetooth.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              daarmee dat ik dus de vraag stel of het met DAB beter gaat zijn... blijkbaar niet dan
              Ja en nee, geluidskwaliteit is bij DAB gewoon beter dan bij FM, punt. Maar zenders als Q-music en Nostalgie kan ik via FM geen 10 minuten aan een stuk luisteren zonder een keer ruis. Waar het bij DAB wel gewoon storingsvrij blijft gedurende de rit. Keerzijde is dan weer dat DAB bij slechte ontvangst gewoon uitvalt.

Als ik mijn ondergrondse garage inrij, kan ik FM nog redelijk deftig blijven ontvangen, oké een beetje ruis, maar niks ergs. DAB valt uit, of begint in horten en stoten (wat ik nóg hatelijker vind) te spelen van zodra ik 2 meter binnen ben, idem voor tunnels, etc..

Het heeft dus beide zijn voor en nadelen...
              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Is gewoon zo, AUX is altijd gedempt qua geluid. Geen idee hoe dat komt maar nog geen enkel auto gehad waar het volwaardig was qua geluid tegenover bluetooth.

In een auto zelf nooit getest, wel op een gewone radio en ik hoorde geen verschil, maar als tijdelijke oplossing voor radio te luisteren zou het wel kunnen dienen en het is nog goedkoop ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

In een auto zelf nooit getest, wel op een gewone radio en ik hoorde geen verschil, maar als tijdelijke oplossing voor radio te luisteren zou het wel kunnen dienen en het is nog goedkoop ook.
                  Mijn ervaring is enkel met auto's, over gewone radio's kan ik niet oordelen.

Comment

• Voordeel van ouder worden is dat je ieder jaar minder en minder ruis hoort

Comment

• Ook via Bluetooth is het maar zo-zo, als je vergelijkt met via een USB-in.

Pioneer had (verleden tijd, geen idee hoe die nu zijn) echt geen warme, volle, klank.
                      Een warme klank als in een buizenversterker.

Het is een gevoel, moeilijk uit te leggen, maar je moet ze echt back to back horen.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Nooit fan van Pioneer geweest, die klonken destijds nogal metaal-achtig.
                        Ik had het eerder voor Alpine (er steekt nog zo eentje in mijn ma haar A3 ) en JVC, daar heb ik er tientallen van gemonteerd, inclusief cd-wisselaars, versterkers, cross-overs,...
                        Raar, want Pioneer gebruikt(e) in zijn basisreeks dezelfde eindversterker ic (TDA7365 van ST Microelectronics) zoals de meeste andere autoradiofabrikanten, en veel externe componenten zijn daar niet bij nodig en hebben 0,0 invloed op de geluidskwaliteit. Op de (veel) duurdere modellen zijn de verschillen soms veel groter, maar daar worden dan ook andere versterkers gebruikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Normaal is voor 0dB de referentie-ingang spanning 0,775V.
                          Bij sommige radio's is dit 1V of 1,55V.
                          Resultaat: klinkt stiller. Aan de kwaliteit doet dit niets, maar toch merk je verschil, omdat je de volumeknop nu Hoger gaat draaien en dit een invloed heeft op de werking van de 'loudness' functie die bij lagere volumes lage en hoge tonen optrekken: die werkt bij een hogere stand van de volumeknop minder of zelfs niet meer.

Comment

• Interessant
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                              Al die prutsen die je via de aux kan aansluiten doen wel de kwaliteit serieus naar beneden gaan.
                              Dan heb je nog nooit van de Himbox gehoord, werkt foutloos en de kwaliteit van het geluid is heel goed. Gebruik deze al enkele jaren...
                              https://www.amazon.co.uk/Bluetooth-R.../dp/B011I8ITJ6
                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Dan heb je nog nooit van de Himbox gehoord, werkt foutloos en de kwaliteit van het geluid is heel goed. Gebruik deze al enkele jaren...
                                https://www.amazon.co.uk/Bluetooth-R.../dp/B011I8ITJ6
                                Inderdaad nog nooit van gehoord.
                                Heb ook niks nodig want beide wagens hebben Dab+.

den borre

Int3x0r

Comment

• Wat heeft DAB met een elektrische auto te maken? Daar is toch een apart topic voor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Wat heeft DAB met een elektrische auto te maken? Daar is toch een apart topic voor?
                                    Inderdaad, even aangepast.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Ik hoop toch ook wel dat de DAB+ nog een stuk gaat verbeteren voordat de fm volledig gaat stoppen.
                                      Nu pakt de de fm het nog automatisch over wanneer de DAB+ wegvalt in de auto (simulcast), maar als de fm weg is, dan is het gewoon stilte als de DAB wegvalt.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                      X