Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer vertrouw je een garage (niet)?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wanneer vertrouw je een garage (niet)?

Hoi allemaal,

Ik ben wantrouwig, misschien onterecht, maar op vlak van auto reparaties & onderhoud vind ik dat echt een heel lastige. Misschien omdat er al eens verhalen de ronde doen over garages die klanten in't zak zetten.

Maar concreet is mijn vraag dus hoe ik hier best mee om ga, ik probeer zo gedetailleerd mogelijk vragen te stellen maar mijn kennis is uiteraard beperkt.

Ik betaalde zonet €179 voor een klein onderhoud, in principe niet echt veel, maar hoe kan ik nu weten of ze alles gedaan hebben wat op de factuur staat. Mijn auto is net gekeurd dus in principe was alles qua remmen/banden/ophanging/lichten enz in orde. Ik vond het vooral belangrijk dat ze mijn olie & oliefilter zouden vervangen, dat hebben ze wellicht gedaan, maar hoe kan ik zéker weten dat ze de filter vervangen hebben?

Tips?

Bedankt!
    David

Door in het vervolg de oude aan te stippen met een dotje verf. Je kan ook zien dat je filter is vervangen. Hij zou er namelijk nieuw moeten uitzien.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Door in het vervolg de oude aan te stippen met een dotje verf. Je kan ook zien dat je filter is vervangen. Hij zou er namelijk nieuw moeten uitzien.
      Veel auto's hebben geen uitwendig filter meer maar een inwendig filterelement, moeilijk of niet te zien dan of die nieuw is of niet
      Z4 M40i

Comment

Beste ervaring qua garage, Jaspers te Bree. Slechtste ervaring qua garage, Modern te Bree.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Beste ervaring qua garage, Jaspers te Bree. Slechtste ervaring qua garage, Modern te Bree.
          waaraan merkte je dat dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidof90 Bekijk Berichten

waaraan merkte je dat dan?
            Reparatie van de airco waar ze me de volle pot aanrekenen voor een onderdeel dat alleen al 380€ kostte. Twee weken later werkte de airco weer niet. Bleek dat ze het gewoon getracht hadden te repareren en mij de volle pot lieten betalen. Effe van mijn kloten gemaakt en toen de hoofdmechanieker erbij kwam stonden ze allebei met de mond vol tanden.

Of de auto binnen brengen voor een gewone onderhoudsbeurt (waar ik dan alle gegevens in de boordcomputer reset) en die dan terug krijgen waarbij ze 70km gereden hebben (lijkt me nogal lang voor een testrit) en een gem. verbruik van 18,5L/100km. Met een diesel ! ! !.

Garage Jaspers altijd correct qua prijzen, service en zelfs de katalysator vervangen buiten garantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Slechtste ervaring qua garage, Modern te Bree.
              Hahaha, een Mercedes stealer, da kan nie! Dat is nu toch ook groep Jam dacht ik? Dan kan ik jouw ervaring enkel maar beamen. Even slecht als de groep Claes in Zuid-Limburg.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik vertrouw garage niet, vertrouw nazicht-ketelman niet...erg lastig uiteindelijk

Ik blijf liever overal af tot het breekt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Een gezond portietje 'wantrouwen' moet, te naïef zijn is dom, maar zo ongeveer niets of niemand vertrouwen..
                  Dat zijn dikwijls mensen die zelf niet te vertrouwen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                    Een gezond portietje 'wantrouwen' moet, te naïef zijn is dom, maar zo ongeveer niets of niemand vertrouwen..
                    Voor de duidelijkheid: bedoel het op vlak van zo'n dingen: garages, fietsemakers, .. dingen waarbij ze u makkelijk van alles kunnen wijsmaken

Over het algemeen geloof ik wel in het goede in ieder van ons hoor ;-)

Comment

het beste is van een cursus automechanica (en best ook wat electronica) te volgen en alles zelf te doen dan ben je zeker. Of een beetje vertrouwen in de garagist hé.
                      Bij een bakker weet je toch ook niet wat die allemaal in z'n bloem draait ? Heb je dan iedere morgen wantrouwen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                        Bij een bakker weet je toch ook niet wat die allemaal in z'n bloem draait ? Heb je dan iedere morgen wantrouwen ?
                        Ja, misschien pist die wel in z'n meel iedere nacht, en jij maar smikkelen en smullen.

Comment

Inderdaad. Wat een achterlijk topic

Comment

Iedereen is vrij een vraag te stellen die hem of haar bezig houd. Het is aan de andere om te besluiten hoe hij of zij ermee omgaat. Het antwoord zegt soms meer over iemand dan over de inhoud die er in vermeld wordt.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Ik vertrouw garage niet, vertrouw nazicht-ketelman niet...erg lastig uiteindelijk

Ik blijf liever overal af tot het breekt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              10 jaar geleden is mijn dikke nazicht-ketelman door de keldertrap gezakt, met zijn zware gereedschapskist. Sindsdien betrouw ik hem niet meer.
                              We waren beiden boos
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                Je kan ook het vertrouwen kwijt geraken door hetgeen je in uw leven meegemaakt hebt hé , ervaring noemen ze dat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

Je kan ook het vertrouwen kwijt geraken door hetgeen je in uw leven meegemaakt hebt hé , ervaring noemen ze dat
                                  Neen, nee... Iemand met ervaring heeft een GEZONDE portie wantrouwen.
                                  Iemand die niks of niemand vertrouwt, die heeft toch geen leven meer. Dat is geen ervaring, da's paranoia.

Comment

We zijn vertrokken.

http://
                                    Last edited by camaro 68 rs; 22/12/2019, 11:50.
                                    Z4 M40i

Comment

Pickels en een Cornet aub
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

ik sta er bij en heb genoeg technische kennis om te weten wanneer ze me blazen wijsmaken... wat nog niet gebeurd is.
                                        als ik naar de garage ga is het iets dat ik zelf niet kan maken maar wel weet wat er kapot is. En dat stuk wordt vervangen en niets anders.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X