Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNG slechtste voor het milieu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • CNG slechtste voor het milieu?

    Nu we uitgebreid hebben getest wat de properste auto is wat luchtkwaliteit betreft, zoeken we ook de klimaatvriendelijkste.
    Nu we uitgebreid hebben getest wat de properste auto is wat luchtkwaliteit betreft, zoeken we ook de klimaatvriendelijkste.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

  • #2
    Reclame van Seat waar ze CNG aanprijzen op hun site is al weg?
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #3
      Is weer een triestig artikel zonder diepgang. Dus de grootte van de batterij, 35kw of 100kw maakt niet uit? Of specifiek over aardgas, de bron van aardgas maakt ook niet uit? Is makkelijk als men gewoon de meest vervuilende er uit gaat halen. Dit is geweten, daarmee dat men ook hard aan het inzetten is op biogas, die dit probleem helemaal niet heeft. Zou verwachten dat men dergelijke nuances in zo'n specifiek en uitgebreid artikel toch zou aanhalen...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Is weer een triestig artikel zonder diepgang. Dus de grootte van de batterij, 35kw of 100kw maakt niet uit? Of specifiek over aardgas, de bron van aardgas maakt ook niet uit? Is makkelijk als men gewoon de meest vervuilende er uit gaat halen. Dit is geweten, daarmee dat men ook hard aan het inzetten is op biogas, die dit probleem helemaal niet heeft. Zou verwachten dat men dergelijke nuances in zo'n specifiek en uitgebreid artikel toch zou aanhalen...
        Mensen hebben aan die doorgedreven onderzoeken dan ook geen enkel interesse laat staan belang. Als ze al de klimaatvriendelijkste willen aanschaffen is het voor hen toch voldoende dat er het label A/A+/A++ of A+++ opstaat zeker?
        Die laatste is toch maar voor aan buren, familie of vrienden te kunnen pronken dat ze de properste hebben...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          De reclame boys zullen nu wel wat spijt hebben van sommige statements. Oa Seat pakte groots uit met het CNG milieu verhaal. En dat dit nu net met het recente autosalon naar boven komt, is dit toeval?
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            De reclame boys zullen nu wel wat spijt hebben van sommige statements. Oa Seat pakte groots uit met het CNG milieu verhaal. En dat dit nu net met het recente autosalon naar boven komt, is dit toeval?
            Neen neen, ze weten dit al veel langer natuurlijk, diesel idem. Kwam ook in die reportage naar boven. Waarom zolang wachten?
            Diesel is verre van dood dus, als je tenminste een Euro6 hebt. Het zal dan wel de bedoeling zijn dat we zo snel mogelijk van die Euro5 en lagere exemplaren vanaf komen en daar zijn ze dan ook héél snel werk van aan't maken, in Europa althans.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #7
              de bron van aardgas maakt op zich niet zoveel uit. Het gaat over het methaan gehalte wat vrijkomt. Methaan als broeikasgas is vele malen erger dan CO².
              Brandt ge aardgas op, komt er CO² vrij. Maar laat het vrij in de lucht (wat frequent gebeurd bij aardgaswinning), dan hebt ge problemen. Opdat aardgas geen probleem zou mogen zijn, moet men onder de grens van 2 à 3 procent zitten. In werkelijkheid zit men in de States bijvoorbeeld tussen de 6 tot 8% verlies.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                Dus de ontwinning is zeer schadelijk. Maar blijkbaar ook de wagens op CNG?
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  de bron van aardgas maakt op zich niet zoveel uit. Het gaat over het methaan gehalte wat vrijkomt. Methaan als broeikasgas is vele malen erger dan CO².
                  Brandt ge aardgas op, komt er CO² vrij. Maar laat het vrij in de lucht (wat frequent gebeurd bij aardgaswinning), dan hebt ge problemen. Opdat aardgas geen probleem zou mogen zijn, moet men onder de grens van 2 à 3 procent zitten. In werkelijkheid zit men in de States bijvoorbeeld tussen de 6 tot 8% verlies.
                  Het gaat hier toch duidelijk wel om de bron, dat daarbij die methaan vrijkomt?

                  Comment


                  • #10
                    boeren van een koe zijn ook pure methaan en da's in wezen ook 'aardgas'.
                    Ook als men kunstmatig aardgas zou maken door de winning van CO² en waterstof, dan nog blijft dat een probleem als men een deel van dat gas zou laten ontsnappen. Dus biogas kan evengoed een bijdrage leveren aan de broeikasgassen. Alles valt en staat met het procentuele verlies.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      boeren van een koe zijn ook pure methaan en da's in wezen ook 'aardgas'.
                      Ook als men kunstmatig aardgas zou maken door de winning van CO² en waterstof, dan nog blijft dat een probleem als men een deel van dat gas zou laten ontsnappen. Dus biogas kan evengoed een bijdrage leveren aan de broeikasgassen. Alles valt en staat met het procentuele verlies.
                      Ja, natuurlijk zal dit probleem zich ook stellen bij de productie van biogas, maar aangezien dit een heel ander proces is kan dit niet zomaar één op één vergeleken worden. Al is het natuurlijk wel heel belangrijk dat men hier aandacht voor heeft inderdaad.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                        Ja, natuurlijk zal dit probleem zich ook stellen bij de productie van biogas, maar aangezien dit een heel ander proces is kan dit niet zomaar één op één vergeleken worden. Al is het natuurlijk wel heel belangrijk dat men hier aandacht voor heeft inderdaad.
                        Binnenkort worden we nog belast op scheten laten

                        Comment


                        • #13
                          burps ..oei, sorry medeplaneetbewoners

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            De reclame boys zullen nu wel wat spijt hebben van sommige statements. Oa Seat pakte groots uit met het CNG milieu verhaal. En dat dit nu net met het recente autosalon naar boven komt, is dit toeval?
                            Mooi toch dat er eens een neutraal onderzoek de puntjes op i zet. Als nu ons achterlijke overheid ook eens op die trein springt en de taksen voor euro 6 diesels laat droppen. Dan komt het nog slim...



                            ... En kan ik eindelijk terug een diesel kopen.

                            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Ik moet zeggen... het was op zijn minst verassend te noemen. Ik was in de overtuiging dat ik met een groene en ecologisch verantwoorde wagen rond reed. Diesel verketterd en nu zien dat ze veruit de properste van de klas zijn ivm fossiele brandstoffen. Hoe het kan verkeren.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                Ik moet zeggen... het was op zijn minst verassend te noemen. Ik was in de overtuiging dat ik met een groene en ecologisch verantwoorde wagen rond reed. Diesel verketterd en nu zien dat ze veruit de properste van de klas zijn ivm fossiele brandstoffen. Hoe het kan verkeren.
                                Als men nu de 3.0 Euro 6 van 1150 jaarlijkse taks laat zakken naar 500.. dan ist in de handtas

                                Op zich was het geen verrassing, met al die filters nu en Bosch die tijdens dieselgate alles op alles zette voor de nieuwste technologie klaar te hebben. Het is ze gelukt, mooi zo

                                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Als men nu de 3.0 Euro 6 van 1150 jaarlijkse taks laat zakken naar 500.. dan ist in de handtas

                                  Op zich was het geen verrassing, met al die filters nu en Bosch die tijdens dieselgate alles op alles zette voor de nieuwste technologie klaar te hebben. Het is ze gelukt, mooi zo
                                  Wil geen roet in uw eten gooien, maar dan moet de klant wel nog volgen en de malafide garagebedrijven…

                                  In Europa reden al +1.800.000 diesels auto’s rond waar de roetfilters, Ad-Blue, EGR klep, elk met een eigen verwarming-systeem, uitgeschakeld was bij het minste probleem, zeker na korte ritten…

                                  Deze onderdelen kosten bij een Euro 6 vlug +€ 6000 na 200000 km….die niemand wil betalen…en de problemen beginnen meestal pas na 100000 km op de 2e hands markt…


                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb toch een zeer grote bemerking bij deze studie ze gaan ervan uit dat elektrische wagens bij verbruik 0 co2 uitstoten omdat ze uitgaan van 100 procent groene stroom. Dat is natuurlijk bullshit in pakskes. Onze groene stroom is maar 10,5 procent van de totale productie terwijl daarvan nog eens 48% biomassa centrale is wat helemaal niet co2 neutraal is. Je kan natuurlijk voor je wagen groene stroom gebruiken maar dat betekend dat een andere stroom nood met co2 stroom moet worden gemaakt dus das gewoon zever. Studie trekt met andere woorden op niks. Ze moet uitgaan van de totale co2 productie per kw in belgie


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voor de meeste particuliere gebruikers is een diesel economisch niet meer interessant. Dat concludeert mobiliteitsvereniging VAB op basis van een nieuwe budgettest. Wie voor benzine kiest, raadt VAB aan goed op de CO2-uitstoot te letten.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                        Wil geen roet in uw eten gooien, maar dan moet de klant wel nog volgen en de malafide garagebedrijven…

                                        In Europa reden al +1.800.000 diesels auto’s rond waar de roetfilters, Ad-Blue, EGR klep, elk met een eigen verwarming-systeem, uitgeschakeld was bij het minste probleem, zeker na korte ritten…

                                        Deze onderdelen kosten bij een Euro 6 vlug +€ 6000 na 200000 km….die niemand wil betalen…en de problemen beginnen meestal pas na 100000 km op de 2e hands markt…

                                        In België zijn er maar weinig particulieren die zo lang met hun auto rijden, dat die onderdelen veel geld kosten kan ik goed geloven. Tijd zal het uitmaken, maar zolang de mist niet optrekt rond de taksen en wat de toekomst gaat brengen blijf ik nog even rijden met de euro6 benzine.



                                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X