Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNG slechtste voor het milieu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten

    Bewust voor max 2 gekozen .
    Wat iemand anders voor keuzes maakt kan ik niet veel aan doen of hoef ik niets van te vinden . Ik hoef de wereld of iemand anders zijn kinderen niet te redden . Als dat voor mijn 2 lukt ben ik al heel content .
    Ik denk dat je dan wel nog andere oplossingen nodig zal hebben. Het ganse verhaal van electrische zonnepanelen en mensen die denken zelfvoorzienend te zijn op deze manier is één grote hoax, de grootste vorm van misleiding die er ooit geweest is tenzij je een thuisbatterij of andere opslag hebt ?
    Er zijn mensen die durven beweren dat ze met een aantal zonnenpanelen kunnen 'zelfvoorzienend' zijn maar dat verhaal klopt helemaal niet.
    Het ogenblik dat u thuis komt na het werk, en begint te koken en uiteraard de auto begint op te laden, is de piek van zonnecelen al een uur achter de rug (en dan nog op een zonnige dag). Dus als jij dan thuis komt wordt die piek gewoon geleverd door gas, nucleair of nog slechter.
    Zolang er geen oplossing is om die Renewable Energie op te slaan is ze totaal zinloos !! Ze kost de mensen gewoon geld da's alles.

    Hier is een mooie vereenvoudigde weergave van de situatie. En dan nog voor een sunshine state. Hoe gaan wij het hier dan oplossen ?
    Be one of the first 500 people to sign up with this link and get 20% off your subscription with Brilliant.org! https://brilliant.org/realengineering/ New vlo...

    Comment


    • #42
      Tenzij ik het over het hoofd zag, is de uitstoot die komt kijken bij ontginnen en vervoer van bv olie.
      Ik meen me te herinneren dat de uitstoot van de 16 grootste schepen even groot is als de uitstoot van alle auto's wereldwijd.
      Ook bij elektriciteit kan je die vaag stellen, al kan je bij sommige leveranciers wél zeker zijn van 100% groene stroom. Maar hier komt de productie van de batterijen dan in het zicht.
      Idem bij waterstof. Ik ben geen kenner maar heb altijd gehoord dat dat die productie verschrikkelijk veel energie vergt?

      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

        Ik denk dat je dan wel nog andere oplossingen nodig zal hebben. Het ganse verhaal van electrische zonnepanelen en mensen die denken zelfvoorzienend te zijn op deze manier is één grote hoax, de grootste vorm van misleiding die er ooit geweest is tenzij je een thuisbatterij of andere opslag hebt ?
        Er zijn mensen die durven beweren dat ze met een aantal zonnenpanelen kunnen 'zelfvoorzienend' zijn maar dat verhaal klopt helemaal niet.
        Het ogenblik dat u thuis komt na het werk, en begint te koken en uiteraard de auto begint op te laden, is de piek van zonnecelen al een uur achter de rug (en dan nog op een zonnige dag). Dus als jij dan thuis komt wordt die piek gewoon geleverd door gas, nucleair of nog slechter.
        Zolang er geen oplossing is om die Renewable Energie op te slaan is ze totaal zinloos !! Ze kost de mensen gewoon geld da's alles.

        Hier is een mooie vereenvoudigde weergave van de situatie. En dan nog voor een sunshine state. Hoe gaan wij het hier dan oplossen ?
        Be one of the first 500 people to sign up with this link and get 20% off your subscription with Brilliant.org! https://brilliant.org/realengineering/ New vlo...
        Zonnepanelen en windmolens hebben overdag er wel voor gezorgd dat er minder gascentrales moeten draaien of steenkoolstroom moet ingevoerd worden natuurlijk...
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • #44
          en windmolens draaien ook 's nachts

          batterijen worden eigenlijk halvelings geblokkeerd door de overheden. Als iedereen zijn stroom gaat oppotten, dan gaat men geen stroom meer trekken van het net en verliezen de overheden heel wat inkomsten. Zonnepanelen stimuleert men eerst om daarna te belasten om net dezelfde reden. Ja mijn stroom passeert via het net via mijn meter, maar wordt net zo goed iets verderop door mijn buren opgebruikt en passeert daar nog eens de meter. 2 keer kassa voor de overheid en de verdeler. Zet ge daar een batterij tussen dan is dat spelleke gedaan en dat wil men liever niet.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            en windmolens draaien ook 's nachts

            .
            maar dat is nog steeds peanuts. Zolang er geen deftige opslag van overbodige energie is, is het waardeloos.
            Als binnen 10 jaar iedereen met een +2000kg ev rondrijdt en 's avonds moet opladen dan gaan we nog meer co2 verbruiken dan we nu doen
            Een dieseltje dat dan 3 liter verbruikt zal beter zijn voor de CO2 uitstoot dan een EV van meer dan 2000kg die snacht gaat opladen. Want dat opladen zal niet al te groen zijn als je de energie van zonnepanelen niet kan opslaan, zelfs al leg je het hele land vol panelen, het heeft niks te betekenen.
            Tenzij je die energie kan opslaan.

            Comment


            • #46
              elektrische auto's moeten de batterij van thuis worden. Gedurende de dag als je niet rijdt, moet die continu aan de stekker hangen en de batterij opladen wanneer er overschot is. Kom je thuis, dan voorziet de auto je huis tijdens het piekmoment van stroom. Da's de definitie van een smart grid... en dat had er al lang kunnen zijn. Maar opnieuw: politieke onwil en gelobby van de energiemaatschappijen.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                elektrische auto's moeten de batterij van thuis worden. Gedurende de dag als je niet rijdt, moet die continu aan de stekker hangen en de batterij opladen wanneer er overschot is. Kom je thuis, dan voorziet de auto je huis tijdens het piekmoment van stroom. Da's de definitie van een smart grid... en dat had er al lang kunnen zijn. Maar opnieuw: politieke onwil en gelobby van de energiemaatschappijen.
                denk ook dat dat één van de mogelijheden is. Of een nieuw type batterij, misschien minder compact maar zonder nevenverschijnselen, vroeger had je Aquion zoutwaterbatterijen maar die zijn op de fles,
                Ik geloof eerder in zoiets als oplossing https://www.essinc.com/
                Learn more at: http://www.essinc.com►Support us on Patreon: https://www.patreon.com/thegoodstuff►Subscribe: http://youtube.com/thegoodstuff►Follow us on Twit...

                Comment


                • #48
                  had ik al van gehoord en ja dit zou een schitterende oplossing zijn. En dan vraag ik me af waarom energiemaatschappijen hier niet meer in investeren. Kost toch een pak minder dan een nieuwe centrale te zetten die toch enkel maar dient om het piekverbruik op te vangen.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #49

                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    En dan vraag ik me af waarom energiemaatschappijen hier niet meer in investeren. .
                    misschien omdat investeringsmaatschappijen die daarin betrokken zijn meer met winstgevendheid bezig zijn dan met een langetermijnvisie ?

                    Comment


                    • #50
                      We leven wel in 2020 en niet meer in 2010….

                      Men is in zowat landen in de EU op grote schaal energieopslag, aan het toepassen en onderzoeken (pomp Hydro centrales, batterij, waterstof)

                      Sinds 2015 focust de EU zich vooral op waterstof….(idem Japan)

                      In België is alleen Colruyt (met EU subsidie) met een waterstof opslag projectje gestart…en is er weinig ruchtbaarheid…in de rest van de wereld is dit de sector met de sterkste groei…
                      https://www.eca.europa.eu/lists/ecad..._energy_nl.pdf

                      In Nederland investeerde de regering en de EU in een 6 tal waterstof fabrieken /projecten, met alle grote wereld energie bedrijven
                      (idem Duitsland, Scandinavië, Oostenrijk, Portugal, Italië, Spanje, USA….)

                      https://www.energie-nederland.nl/de-...van-waterstof/

                      https://www.topsectorenergie.nl/site...dec%202017.pdf


                      De eerste (groene) waterstof hoogoven ter wereld, om ijzer erts te smelten, ging vorige maand open in Oostenrijk...(Hamburg en Nederland volgt in 2020)

                      In België zijn er nog geen plannen, voor de volgende 20 jaar.... maar dromen velen van een Tesla, zonder groene elektriciteit, want een windmolen of zonnepark is niet mooi...

                      https://www.meinbezirk.at/linz/c-wir...trieb_a3746913
                      Last edited by quovadis; 15/01/2020, 15:27.

                      Comment


                      • #51
                        buitenland wist ik al, daar is men al veel verder

                        maar hier blijven we maar achterop hinken...
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #52
                          ga ik zeker eens lezen
                          Vind het raar dat je daar in de traditionele media zou weinig over hoort. Zou minstens even belangrijk moeten zijn als produktie, toch ?

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            elektrische auto's moeten de batterij van thuis worden. Gedurende de dag als je niet rijdt, moet die continu aan de stekker hangen en de batterij opladen wanneer er overschot is. Kom je thuis, dan voorziet de auto je huis tijdens het piekmoment van stroom. Da's de definitie van een smart grid... en dat had er al lang kunnen zijn. Maar opnieuw: politieke onwil en gelobby van de energiemaatschappijen.
                            Dit ware perfect voor onzen Dré .Achter een pak boter naar de aldi en zijn wagen gratis volladen en de volgende dag een fles melk.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

                              Dit ware perfect voor onzen Dré .Achter een pak boter naar de aldi en zijn wagen gratis volladen en de volgende dag een fles melk.
                              Bij de Aldi kunt ge niet laden, 't is bij Lidl.
                              Nogmaals, men hoeft het niet (volledig) eens te zijn met 'onze' André, af en toe zit er toch wel wat waarheid in zijn bijdragen, ook al staan ze vol met taal- en dt-fouten.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                elektrische auto's moeten de batterij van thuis worden. Gedurende de dag als je niet rijdt, moet die continu aan de stekker hangen en de batterij opladen wanneer er overschot is. Kom je thuis, dan voorziet de auto je huis tijdens het piekmoment van stroom. Da's de definitie van een smart grid... en dat had er al lang kunnen zijn. Maar opnieuw: politieke onwil en gelobby van de energiemaatschappijen.
                                persoonlijk heb ik het niet voor dat smart gedoe,allemaal goed en wel overdag in de stekker en opladen met zonne energie,maar hoeveel mensen kunnen dat,en dan s'avonds thuiskomen met een volle batterij en de stroom gebruiken om te koken enzoverder,de dag nadien vertrekken met een zo goed als platte batterij?,en dan schijnt de zon niet,s'avonds opladen aan nachttarief?hoelang nog?
                                en dan het belangrijkste,je geeft de politiek en de energiemaatschappijen de tool in handen om alles te controleren,delegeren,en aanrekenen met hun digitale speeltje?

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                  Bij de Aldi kunt ge niet laden, 't is bij Lidl.
                                  Nogmaals, men hoeft het niet (volledig) eens te zijn met 'onze' André, af en toe zit er toch wel wat waarheid in zijn bijdragen, ook al staan ze vol met taal- en dt-fouten.
                                  tenminste ene die doorheeft dat hij het niet altijd eens moet zijn,
                                  t'is hier niet voor niets een forum.
                                  en de taal en dt fouten?awel daar ben ik fier op,taalspecialisten mogen in een ander kot gaan ka.....

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik sta er juist bij stil maar dit is eigenlijk 1 grote


                                    CNG slechtste voor het milieu?
                                    => Start met artikel over klimaat.

                                    milieu => https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...ype-auto-s-di/

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      elektrische auto's moeten de batterij van thuis worden. Gedurende de dag als je niet rijdt, moet die continu aan de stekker hangen en de batterij opladen wanneer er overschot is. Kom je thuis, dan voorziet de auto je huis tijdens het piekmoment van stroom. Da's de definitie van een smart grid... en dat had er al lang kunnen zijn. Maar opnieuw: politieke onwil en gelobby van de energiemaatschappijen.
                                      Heel mooi in theorie, maar in de praktijk word de auto 's nachts opgeladen om er overdag mee rond te kunnen rijden en al je verplaatsingen te doen.
                                      Je kan dan beter gewoon een thuisbatterij hangen, die dingen zijn daar immers voor gemaakt. En nee, niet die van tesla, die zijn te duur.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #59
                                        heel veel auto's staan overdag gewoon stil. 's morgens naar het werk, 's avonds terug. Dus die kunnen perfect aan een laadstation hangen om het teveel aan geproduceerde groene stroom op te vangen. Als men dan terug thuiskomt, hang je de auto aan het 'laadstation' dat gedurende het piekverbruik de stroom van de auto gebruikt.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #60
                                          Zoals ik dus al zei, heel mooi in theorie.
                                          Trouwens de elektrische auto's moeten daar ook aan aangepast zijn en voor zover ik weet is dat momenteel enkel bij Nissan en Mitsubishi het geval.
                                          De oude Tesla Roadster had die technologie ook aan boord, maar in de latere modellen hebben ze dat niet meer gebruikt.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X