Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CNG slechtste voor het milieu?
Collapse
X
-
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
-
-
Ik vraag me ook sterk af wat er gebeurt als diesels hun roetfilter “spoelen”. Immers ze verzamelen roetdeeltjes in een filter en dan om de 1000 km stoken ze die warmer om de deeltjes te verbranden. Wat komt er dan plots vrij?? Is eigenlijk een beetje sjoemelfilter. Als je tussein meet proper maar wat tijdens de verbrandingsfase?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenIk heb toch een zeer grote bemerking bij deze studie ze gaan ervan uit dat elektrische wagens bij verbruik 0 co2 uitstoten omdat ze uitgaan van 100 procent groene stroom. Dat is natuurlijk bullshit in pakskes. Onze groene stroom is maar 10,5 procent van de totale productie terwijl daarvan nog eens 48% biomassa centrale is wat helemaal niet co2 neutraal is. Je kan natuurlijk voor je wagen groene stroom gebruiken maar dat betekend dat een andere stroom nood met co2 stroom moet worden gemaakt dus das gewoon zever. Studie trekt met andere woorden op niks. Ze moet uitgaan van de totale co2 productie per kw in belgie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIs weer een triestig artikel zonder diepgang. Dus de grootte van de batterij, 35kw of 100kw maakt niet uit? Of specifiek over aardgas, de bron van aardgas maakt ook niet uit? Is makkelijk als men gewoon de meest vervuilende er uit gaat halen. Dit is geweten, daarmee dat men ook hard aan het inzetten is op biogas, die dit probleem helemaal niet heeft. Zou verwachten dat men dergelijke nuances in zo'n specifiek en uitgebreid artikel toch zou aanhalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenIk vraag me ook sterk af wat er gebeurt als diesels hun roetfilter “spoelen”. Immers ze verzamelen roetdeeltjes in een filter en dan om de 1000 km stoken ze die warmer om de deeltjes te verbranden. Wat komt er dan plots vrij?? Is eigenlijk een beetje sjoemelfilter. Als je tussein meet proper maar wat tijdens de verbrandingsfase?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
De Amerikanen waarschuwen ook: Europa zou best eens in kaart brengen hoeveel methaan er lekt van het Russische, het Qatarese en het Algerijnse aardgas dat het zo rijkelijk importeert.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
en wat lezen we daar ?
Daar wringt het schoentje volgens mij.mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
- Likes 1
Comment
-
en daar lekt het even goed. Plus de amerikanen gebruiken fracking wat voor vervuiling van het grondwater zorgt. In Rusland lekt het tegenwoordig gewoon uit de grond.
Comment
-
Het zijn fossielen die dat moeten beslissen. Wat had je verwacht?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
- Likes 2
Comment
-
Waarom ?
Is dat niet het echte probleem , wachten tot iemand anders het voor ons beslist . En dan heel verontwaardigd zijn dat die fossielen ons leven willen controleren . Dan gaat het pijn doen .
Wij zijn ook maar een doorsnee gezin met 2 werkende ouders en 2 kinderen .
Alleen hebben wij er zelf voor gekozen om ons huis volledig op electriciteit te laten draaien , alletwee electrisch naar het werk te rijden . Minder plastic te kopen en minder vlees te eten .
Er is geen fossiel die mij dat opgelegd heeft , enkel het besef dat het mss ook wel anders moet . Vooral voor de 2 kleinste dan .
Achteraf bekeken is het de beste beslissing geweest die ik ooit gemaakt heb . Ik hoop voor het milieu maar zeker voor onze portemonnee.2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
-
Volgens DATS valt het allemaal wel mee: https://customer.dats24.be/wps/porta...rzoek-CNG-auto
Wij van WC eend ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk BerichtenWaarom ?
Is dat niet het echte probleem , wachten tot iemand anders het voor ons beslist . En dan heel verontwaardigd zijn dat die fossielen ons leven willen controleren . Dan gaat het pijn doen .
Wij zijn ook maar een doorsnee gezin met 2 werkende ouders en 2 kinderen .
Alleen hebben wij er zelf voor gekozen om ons huis volledig op electriciteit te laten draaien , alletwee electrisch naar het werk te rijden . Minder plastic te kopen en minder vlees te eten .
Er is geen fossiel die mij dat opgelegd heeft , enkel het besef dat het mss ook wel anders moet . Vooral voor de 2 kleinste dan .
Achteraf bekeken is het de beste beslissing geweest die ik ooit gemaakt heb . Ik hoop voor het milieu maar zeker voor onze portemonnee.
Wat vind je van iemand die beslist van geen kinderen te nemen en met een dikke V8 rondrijdt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenVolgens DATS valt het allemaal wel mee: https://customer.dats24.be/wps/porta...rzoek-CNG-auto
Wij van WC eend ...Last edited by Utah; 20/01/2020, 17:45.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
misschien doe je dit helemaal niet voor de natuur en het klimaat maar gewoon voor de toekomst van de kinderen. Waarom dan niet slechts ééntje op de wereld gezet, dat helpt toch ook ?
Wat vind je van iemand die beslist van geen kinderen te nemen en met een dikke V8 rondrijdt ?
Wat iemand anders voor keuzes maakt kan ik niet veel aan doen of hoef ik niets van te vinden . Ik hoef de wereld of iemand anders zijn kinderen niet te redden . Als dat voor mijn 2 lukt ben ik al heel content .2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
Comment