Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autosalon 2020

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Zo kort? Ik heb dat al meer gehoord. Hoe doen jullie dat?
    Toen ik vroeger naar het salon ging was het steeds zaak om er te zijn tegen opening en pas buiten als ze ons 's avonds buiten joegen...
    De vader van een kameraad was verkoper bij Iveco en stond op het vrachtwagensalon. Dat was übercool want dan waren we al 2 uur vòòr opening binnen.
    Ik kijk enkel wat mij boeit en dat is beperkt
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Als ik alleen zou gaan kijken naar merken die me interesseren was ik binnen een uur rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Als ik alleen zou gaan kijken naar merken die me interesseren was ik binnen een uur rond.
        Alle merken gedaan, maar ik ga niet staan geilen op een AMG ofvzo
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Daarom ook dat ik al jaren die drukte niet meer ga opzoeken. Dan spring ik liever eens binnen bij een dealer om rustig te kijken wat mij interesseert en ondertussen een proefritje te maken
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik heb gewoon gene tijd om te gaan zien, maar in den tijd als ik ging zien, ging ik ook bij alle standen kijken. Zowel auto's als moto's. Vind het jammer dat ik deze keer niet kan gaan, maar om daar staan aan te schuiven om eens in een auto te zitten, is het mij ook niet meer waard.

Kunt ge beter, als ge op zoek zijt, naar de garage zelf gaan.

Comment

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

De productieversie zou maar 350 pk hebben ipv de 400 pk van deze hier boven, hoorde ik in filmpje van op het autosalon?
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Hé jij bent ook geweest. Ik heb deze ook zien staan.
                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Het 2020 salon zou wel eens het laatste kunnen geweest zijn.

Twee grootste spelers dreigen af te haken voor grootste beurs van België: valt het doek definitief over het Autosalon?

Dit jaar ging het niet door omwille van de coronacrisis en ook volgend jaar dreigt het Autosalon te worden geannuleerd. Deze keer omdat D’Ieteren en Stellantis, de twee grootste autogroepen, mogelijk allebei afhaken, zo melden De Tijd en La Libre Belgique woensdag. Een nieuwe annulatie zou volgens kenners het definitieve einde betekenen van de grootste beurs van België.

Het volgende Autosalon moet normaal gezien tussen 14 en 23 januari 2022 plaatsvinden in de Heizelpaleizen in Brussel. Maar de kans bestaat echter dat de grootste beurs van ons land (met jaarlijks ongeveer 500.000 bezoekers is het Autosalon dubbel zo groot als bouwbeurs Batibouw) ook volgend jaar niet zal doorgaan.

D’Ieteren, de beursgenoteerde invoerder van de Volkswagen-merken (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bentley en Bugatti), heeft volgens De Tijd dinsdag al besloten om niet deel te nemen aan het volgende Autosalon en ook de fusiegroep Stellantis (Peugeot, Fiat, Opel en Citroën) zou ernstig overwegen om af te haken. Verwacht wordt dat Stellantis woensdag een definitieve beslissing zou nemen, al weigerde de woordvoerder van de fusiegroep dinsdag nog alle commentaar.

Als ook Stellantis wegblijft, zullen er allicht niet veel auto’s te bewonderen zijn op het Autosalon. Veel andere merken hebben namelijk als voorwaarde voor hun deelname gesteld dat “minstens twee derde van de markt aanwezig moet zijn”. En zonder D’Ieteren en Stellantis is dat niet mogelijk, want zij zijn samen goed voor bijna de helft van alle nieuw verkochte wagens in ons land.

Volgens Febiac, de autosectorfederatie van ons land, zou een nieuwe annulering “een mokerslag” betekenen. Het Autosalon betekent nog altijd een grote bron van inkomsten voor de sector. “Voor het einde van de week beslissen we of het Autosalon kan plaatsvinden of niet”, zegt CEO Andreas Cremer in De Tijd. “Maar als het doorgaat, zal het op de traditionele manier zijn.”

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210915_92277169
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Een trend die je overal begint te zien hé?

Vorige week heb ik professioneel nog een beurs bezocht in NL, en ook daar waren veel mensen afgehaakt in vergelijking met pre-Covid.

Toch wel jammer, want was voor mij persoonlijk toch altijd zo eens een dagje me-time .

Comment

Dit is toch iets dat ik niet zo goed begrijp, zo een autosalon is net een bron van inkomsten voor de merken en dan beslissen ze van er niet meer aan mee te doen?

We zien tegenwoordig wel steeds meer autoshows in bepaalde steden waar dan alle merken uit de buurt aan meedoen. Afgelopen weekend was dat nog in Sint-Truiden en het weekend ervoor in Tienen dacht ik.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Dit is toch iets dat ik niet zo goed begrijp, zo een autosalon is net een bron van inkomsten voor de merken en dan beslissen ze van er niet meer aan mee te doen?

We zien tegenwoordig wel steeds meer autoshows in bepaalde steden waar dan alle merken uit de buurt aan meedoen. Afgelopen weekend was dat nog in Sint-Truiden en het weekend ervoor in Tienen dacht ik.
                            Ik denk dat vele merken nu een kosten/baten gemaakt hebben tijdens de Covid periode.

Het salon in Brussel wordt altijd aangehaald als verkoop salon, maar als je dezelfde voorwaarden bij de dealer geeft, gedurende een bepaalde periode, denk ik dat dat ongeveer dezelfde verkoop zal genereren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Een trend die je overal begint te zien hé?

Vorige week heb ik professioneel nog een beurs bezocht in NL, en ook daar waren veel mensen afgehaakt in vergelijking met pre-Covid.

Toch wel jammer, want was voor mij persoonlijk toch altijd zo eens een dagje me-time .
                              me-time? over de koppen lopen en staan drummen om 1 minuut in een auto te zitten? 5 euro betalen voor een hotdog?

Comment

Ik denk dat vele merken nu een kosten/baten gemaakt hebben tijdens de Covid periode.

Het salon in Brussel wordt altijd aangehaald als verkoop salon, maar als je dezelfde voorwaarden bij de dealer geeft, gedurende een bepaalde periode, denk ik dat dat ongeveer dezelfde verkoop zal genereren.
                                Ja zo'n stand op het salon zal wel een kostelijke affaire zijn. Marketing gebeurt meer en meer online, korting kan je ook bij de dealers aanbieden, en in feite is die dealer al een achterhaald concept stilaan..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

me-time? over de koppen lopen en staan drummen om 1 minuut in een auto te zitten? 5 euro betalen voor een hotdog?
                                  Inderdaad.. LOVE IT.. , raar maar waar.

Vooral ook waaltjes kijken die geilen op een BMW die ze NOOIT van hun leven kunnen betalen.
                                  Of mensen kijken in't algemeen.

Comment

Vooral ook waaltjes kijken die geilen op een BMW die ze NOOIT van hun leven kunnen betalen.
                                    Zo ken ik ook wel wat Vlamingetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Waarom zou een autosalon een bron van extra inkomsten zijn?

Kijk naar D'Ieteren: ik ben er van overtuigd dat deelname makkelijk gaat over 2-3 mio €.
                                      Standbouw en standhuur is duur, je moet vip events hosten voor journalisten en wat dikke leaseklanten, een hoop tijdelijk personeel inhuren etc etc.

Laat ons nu eens rekenen met 2 mio en een winst per auto van 2000€.
                                      Dan moeten ze dus 1000 extra auto's verkopen om dat salon alleen maar terug te betalen...

Ik ga er al lang niet meer naartoe.
                                      Mijn leaseauto kiezen gaat als volgt:
                                      Ik kijk naar de auto's van mijn collega's en als er eentje me aan staat, dan vraag ik of ik tijdens de middag eens een proefrit mag maken.
                                      Bevalt dat, dan mail ik naar de leasemaatschappij een config, en een dag later weet ik of die in het budget gaat, of er nog ruimte is.
                                      Nog een paar mails heen en terug met aanpassingen, en de laatste offerte gaat naar de vlootverantwoordelijke voor de bestelling.
                                      En een paar maanden later komen ze die auto brengen.
                                      Onderhoud gaat meestal ook met pick-up service (toch voor Corona). Ik haat het gewoon om naar die garage te gaan en daar slechte koffie te drinken.

Laatste privé auto kwam van bij Cardoen. Koop gesloten op 15 min na een proefritje.

Ik kan dat gezever van die verkopers echt niet meer aan horen. En dan hun trucs met, ik kan deze korting enkel vandaag geven (nadat ze voor de show even met hun baas zijn gaan overleggen om met een echt speciaal uniek aanbod te komen....).
                                      Als ze de truc uit halen, dan zeg ik altijd dat mijn bomma de auto sponsort, en dat die op Tenerife zit, en ze de offerte wil zien. Dus ik kan pas volgende week terug komen, maar als die prijs dan niet meer geldig is, dan kunnen we ons die moeite al besparen. En zonder sponsoring van de bomma moet ik een goedkoper merk kiezen.
                                      Altijd leuk om te zien hoe ze zich dan in bochten wringen....
                                      Die hele show om je te laten denken dan je een echt uniek speciaal aanbod krijgt, beter dan gelijk wie.... my ass.

Salons zijn zo 1900, en dat hele spel met kortingen en gezever is echt niet meer van deze tijd.

Comment

Een salon is echt makkelijk om alle modellen die je interesseren meerdere keren te vergelijken.

Op de Franse tv hebben ze nochtans gezegd dat Brussel het tweede belangrijkste salon is en nu door het wegvallen zelfs op 1 staat.

Als ik me niet vergis is dat op fleet tv ook gezegd.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Een salon is echt makkelijk om alle modellen die je interesseren meerdere keren te vergelijken.

Op de Franse tv hebben ze nochtans gezegd dat Brussel het tweede belangrijkste salon is en nu door het wegvallen zelfs op 1 staat.

Als ik me niet vergis is dat op fleet tv ook gezegd.
                                          Tja, die journalisten hebben wel graag een salon. 20km rijden, paar fotootjes maken, en weer 10 artikels die ze kunnen verkopen.
                                          Het brussels autosalon was voor de europese automarkt nooit heel belangrijk. Het belangrijkste is en was de IAA in Duitsland, en zelfs dat is aan het afslanken.
                                          Tesla bv gaat gewoon niet naar salons, maar ook andere merken skippen ze.

Deelname aan de IAA voor een groot merk kost hen tientallen miljoenen... Die steken ze nu liever in de ontwikkeling van EVs.

Comment

Working...
                                          X