Dag,
Diesel / Benzine / Elektrisch. Het is weer all over the news de laatste dagen. VAB bericht in de Standaard de aankoop van diesel af. (https://www.standaard.be/cnt/dmf20200112_04801960).
Nieuw kopen is voor mij niet van toepassing. Ik rijd momenteel benzine, ik kom van diesel;
Ik koos voor benzine omdat ik:
4x per maand 4km rijd
1x per maand 70km rijd
1x per trimester 350km rijd
In totaal tussen 5000 en 10.000 km per jaar.
Ik kocht de benzine ook omdat mijn roetfilter van de diesel problematisch werd.
Maar op de 2dehands markt zijn jonge diesels tegenwoordig echt niet meer zo duur.
1: het aanbod is veel groter
2: gelijkaardige benzines zijn duurder
Ik overweeg nu een grotere wagen omdat ik 3kinderzitjes moet kunnen plaatsen. Dus ik denk richting Passat, A6, Touran, ...
Waarom zou ik niet terug een diesel aanschaffen met weinig km (50.000 - 100.000K?), voor mij gaan de argumenten over "terugverdientijd" toch niet echt op? Of zie ik dat verkeerd?
Bedankt!
Diesel / Benzine / Elektrisch. Het is weer all over the news de laatste dagen. VAB bericht in de Standaard de aankoop van diesel af. (https://www.standaard.be/cnt/dmf20200112_04801960).
Nieuw kopen is voor mij niet van toepassing. Ik rijd momenteel benzine, ik kom van diesel;
Ik koos voor benzine omdat ik:
4x per maand 4km rijd
1x per maand 70km rijd
1x per trimester 350km rijd
In totaal tussen 5000 en 10.000 km per jaar.
Ik kocht de benzine ook omdat mijn roetfilter van de diesel problematisch werd.
Maar op de 2dehands markt zijn jonge diesels tegenwoordig echt niet meer zo duur.
1: het aanbod is veel groter
2: gelijkaardige benzines zijn duurder
Ik overweeg nu een grotere wagen omdat ik 3kinderzitjes moet kunnen plaatsen. Dus ik denk richting Passat, A6, Touran, ...
Waarom zou ik niet terug een diesel aanschaffen met weinig km (50.000 - 100.000K?), voor mij gaan de argumenten over "terugverdientijd" toch niet echt op? Of zie ik dat verkeerd?
Bedankt!
Comment