Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAB raadt diesel af. Maar 2dehands?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

    3 tal jaar geleden koop een meisje van vooraan in de 20 een wagen bij een grote dealer
    4 j oud dacht iets van een 85000 km
    1 jaar garantie
    tot daar alles prima
    na een jaar of twee ,aan de kant,distributieriem gebroken
    reactie van de garagist ,eigen fout je had hem maar moeten vervangen
    het merk schrijft voor vervangen op 90000km
    dus wagen verkocht aan een veel te dure prijs,zonder fatsoenlijk onderhoud(verkoop je een wagen waarvan je weet dat er vrij grote kosten zijn na 5000km?)
    dus ja kat in een zak,een van de velen.....
    en ja haar volgende was een dacia,lol
    met verlengde waarborg van 5 jaar!
    Inderdaad de fout van dat meisje want dan was die auto al 6 jaar en meestal schrijft men voor 90.000 a 120.000 of 4 a 5 jaar om de riem te vervangen.
    Heeft ze voor de rest ook geen onderhoud laten doen in die 2 jaar, "want ze reed toch maar weinig"?
    Jij zegt, slechts 5.000km, ik zeg 2 volle jaren. Ineens een heel ander verhaal hé.

    Als je 2dehands koopt heb je zelf ook de verantwoordelijkheid om een beetje onderzoek te doen. Voor een auto van 4j of meer , ongeacht de kilometers, moet je er van uitgaan dat de riem vervangen moet worden. En dan bel je even naar een merkgarage en vraag je hoeveel dat moet kosten en ga je onderhandelen met de verkoper.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

      Inderdaad de fout van dat meisje want dan was die auto al 6 jaar en meestal schrijft men voor 90.000 a 120.000 of 4 a 5 jaar om de riem te vervangen.
      Heeft ze voor de rest ook geen onderhoud laten doen in die 2 jaar, "want ze reed toch maar weinig"?
      Jij zegt, slechts 5.000km, ik zeg 2 volle jaren. Ineens een heel ander verhaal hé.

      Als je 2dehands koopt heb je zelf ook de verantwoordelijkheid om een beetje onderzoek te doen. Voor een auto van 4j of meer , ongeacht de kilometers, moet je er van uitgaan dat de riem vervangen moet worden. En dan bel je even naar een merkgarage en vraag je hoeveel dat moet kosten en ga je onderhandelen met de verkoper.
      IEMAND DIE TECHNISCH NIET OP DE HOOGTE IS MOET JE MINSTENS VERWITTIGEN.
      een garagist die een wagen verkoopt en weet dat er zulk onderhoud moet gebeuren binnen 5000 km en niet verwittigd is een bedrieger.punt.
      je kan van een jonge vrouw niet verwachten dat ze op de hoogte is van onderhoud op een wagen(en dat weten die verkopers maar al te goed)
      volgens u redenatie moet ze zelf vragen of te riem vervangen is?
      een eerlijke verkoper zegt dat zelf.
      hoeveel km zij doet weet ik niet ,en heeft er ook niets me te maken,voor hetzelfde geld kocht iemand de wagen die 2000km /maand doet.
      een verkoper moet de klant informeren,niet verzwijgen.
      moest ik zulke wagen verkopen,ik vervang eerst de riem.
      trouwens wat betreft termijn en km is een inschatting,ik heb nog de vrouw ,noch de wagen ,nog de gevens bij de hand om te veriferen,het verhaal was gewoon bedoelt om iets te verduidelijken niets meer niets minder
      Last edited by ; 13/01/2020, 10:26.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        uw bijdragen bulken van de contradicties.
        Als ik die wagen had gekocht, dan had ik gevraagd of die een nieuwe riem had of niet.
        In elk geval had dat meisje dan haar onderhoud niet tijdig gedaan.

        Een auto van 4 jaar is 9/10 een ex leasing. Die gaan nooit die riem voortijdig vervangen.

        verder schrijf je dat iedereen koopt waar hij zin in heeft, maar als het 40k kost is het een idiote snob, of een gesponsorde auto.
        Wtf man. De druiven zijn te zuur zeker.

        ik werk hard, betaal veel belasting, en krijg daar een mooie auto bij. Dat is een stuk van mijn loon waarop ook belasting betaald wordt. Is daar iets mis mee?
        Van die belastingen worden straks uw ziektekosten en pensioen betaald.
        ex lease of niet,verwittig de klant dat er na xxxx km xxxx kosten verwacht worden.

        jaja dan krijgen we dat he ik werk hard betaal veel belasting ,awel ik ook en ik betaal alles zelf,
        als je denkt dat je geen goeie zaak doet met een lease/salariswagen weiger dan he.....
        lees nu eens niet alleen waar je je op pikeert en leer relativeren.je zegt zelf dat ik vermeld ieder koopt wat hij wil,
        wat is dan het probleem?
        dat er iemand een mening durft te geven die indruist tegen de uwe?
        pech,maar dan ga je nog dikwijls op u achterste poten staan,want ik hou mijn mening niet in,VOOR NIEMAND.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

          Ik kan niet akkoord gaan Andre. Zelf rijd ik gemiddeld 7 a 10 jaar met een wagen. Is dat verspilziekte? Ik koop dan nog 2de hands, dat is pas groen/herbruiken verantwoord, ipv nieuwe grondstoffen aanspreken, foei, verspiller!
          Het is duidelijk dat jij nog nooit een jonge 2dehands gekocht hebt. Na 3 jaar kan je soms wagens kopen die 50% goedkoper zijn dan de dealerprijs, met 2 tot 4 jaar garantie. Als je een beetje uitkijkt, bij de premium selection bvb in mijn ervaring, kan je wagens kopen die in nieuwstaat zijn. En ik ben ook particulier, en een gewone doorsnee werknemer. Ik heb mijn wagen nu bijna 5 jaar, nog geen enkele kost aan gehad. Meer bewijzen kan ik dus niet geven.
          Waar zeg ik ergens dat Dacia minderwaardig is? Een ANDER DOELPUBLIEK (hoofdletters, want anders lees je het blijkbaar niet).
          Zelf zou ik het ook zeker kopen, had ik andere parameters om een wagen te kiezen. Mag dat, of is dat verboden van u?
          Jocar ik weet zeker dat Dacia een goede wagen is, maar de rijkwaliteiten zijn sowieso niet hetzelfde als bij wagens die meer op handling en rijplezier gericht zijn.
          je hoeft hiermee niet akkoord te gaan,
          tuurlijk zal je ook wel eens een zaak kunnen doen,dat ontken ik ook niet.
          maar de risico's zijn wel een pak hoger.
          een voorbeeld heb ik al gegeven,maar dan vinden ze weer dat de fout bij de koper ligt.
          die moet maar weten wat hij koopt.
          tot ze zelf..... dan hebben ze de mond vol in een ander topic over garagisten......
          blijkbaar zitten hier ook nogal wat bedriegers tussen,en nee ik ga geen namen noemen,maar blijkbaar wel wat beunhazen waar je best geen zaken mee doet.
          Last edited by ; 13/01/2020, 10:27.

          Comment


          • #25
            Ik geef je gelijk dat de garagist dat had moeten vermelden, maar dat ontslaat de koper niet van zijn of haar plicht om hun huiswerk te doen.
            Met de kilometers kan je bijna niet meer foefelen, die zie je direct op het dashboard. Dan kan je op de website van de fabrikant de onderhoudsintervallen opzoeken of daarvoor telefoneren. Je kan ook eens het onderhoudsboekje nakijken. En ken je daar allemaal niets van, dan moet je iemand meenemen die er wel iets vanaf weet.
            Ik zou ook graag in een wereld leven waar ik iedere verkoper kan vertrouwen, maar dat is niet zo.

            Om daarvoor gerust te zijn, ongeveer dubbel zoveel te betalen voor een nieuwe wagen, dat heb ik (en de TS) er niet voor over.
            Andre, voor ieder voorbeeld wat jij kan geven voor een 2dehandse waar grote kosten aan kwamen, kan ik een voorbeeld geven van een nieuwe waar grote kosten aan kwamen binnen de 2 jaar en waar garantie niets voorstelde.
            Versnellingsbak kapot net na 2 jaar, geen coulance van de merkgarage. Met een 2dehandse kan je dan besluiten om er een 2dehandse versnellingsbak in te steken, maar voor een wagen van nog geen 3j oud, ga je toch liever voor die dubbel zo dure nieuwe versnellingsbak.
            En dat was een Renault, met exact dezelfde versnellingsbak als in een Dacia. En ja, Dacia geeft 5 jaar garantie, maar ik wil je je gelijk nog zien te behalen in dat geval.
            Zoveel stelt garantie helemaal niet voor hoor.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

              je hoeft hiermee niet akkoord te gaan,
              tuurlijk zal je ook wel eens een zaak kunnen doen,dat ontken ik ook niet.
              maar de risico's zijn wel een pak hoger.
              een voorbeeld heb ik al gegeven,maar dan vinden ze weer dat de fout bij de koper ligt.
              die moet maar weten wat hij koopt.
              tot ze zelf..... dan hebben ze de mond vol in een ander topic over garagisten......
              blijkbaar zitten hier ook nogal wat bedriegers tussen,en nee ik ga geen namen noemen,maar blijkbaar wel wat beunhazen waar je best geen zaken mee doet.
              Tja, de Dacia dealers zullen dat allemaal beter doen...

              Wie zegt er trouwens dat die garagist dat meisje niks gezegd heeft....
              Kan best zijn dat ze dat gewoon niet gehoord heeft of willen horen, en dat kan bij elk merk en elke auto gebeuren.

              Trouwens, voor hetzelfde model vind je soms tegenstrijdige informatie. Volgens de ene bron is het vervangen op 90k, en een andere op 140k.
              Moet die simpele verkoper van 2dehands dat allemaal weten...

              Comment


              • #27
                dat is dan uw ervaring/mening
                ik heb nog nooit problemen gehad met garantiegevallen,
                wel 1 keer met de termijn waarbinnen een oplossing kwam,maar dat is dan weer een heel ander verhaal..
                dat versnellingsbakverhaal kan ik ook aanhalen,in een trafic,wel netjes vervangen in garantie....maar die gast liet zich dan ook niet doen door de dealer en haalde de klantendienst van renault erbij....
                wanneer het tweedehands betreft heb je die mogelijk natuurlijk niet..
                wat de plicht van een koper betreft,je kan moeilijk verwachten dat een leek zich in technische zaken gaat verdiepen.
                de meeste slaan al in paniek bij een platte band(en niet alleen vrouwen)
                wij zitten op een autoforum,dus iedereen zal er wel iets meer van weten,
                de meeste mensen weten nog niet eens af van zulk forum
                in deze is een meisje van in de 20 gewoon een makkelijke prooi,geen duur onderhoud voor de verkoop,en nadien draait ze er wel zelf voor op
                2x kassa!
                iemand meenemen die er iets van kent?lol,praters genoeg.
                ik ga zelfs liever niet mee,wanneer er nadien iets foutloopt wil ik niet scheef bekeken worden zoals tegenwoordig maar al te vaak gebeurd.
                zo zie je maar dat iedereen wel zijn ervaringen heeft,en iedereen gaat toch in eerste instantie uit van de ervaringen die hij/zij zelf heeft.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Tja, de Dacia dealers zullen dat allemaal beter doen...

                  Wie zegt er trouwens dat die garagist dat meisje niks gezegd heeft....
                  Kan best zijn dat ze dat gewoon niet gehoord heeft of willen horen, en dat kan bij elk merk en elke auto gebeuren.

                  Trouwens, voor hetzelfde model vind je soms tegenstrijdige informatie. Volgens de ene bron is het vervangen op 90k, en een andere op 140k.
                  Moet die simpele verkoper van 2dehands dat allemaal weten...
                  die 'simpele' verkoper van tweedehandswagens kan de gegevens opvragen bij een dealer.
                  wanneer je een wagen wil onderhouden heb je die gegevens nodig,simpele of niet.

                  Comment


                  • #29


                    allemaal zo goed als niet relevant voor de vraag waar TS een antwoord op zoekt:

                    Ik overweeg nu een grotere wagen omdat ik 3kinderzitjes moet kunnen plaatsen. Dus ik denk richting Passat, A6, Touran, ...

                    Waarom zou ik niet terug een diesel aanschaffen met weinig km (50.000 - 100.000K?), voor mij gaan de argumenten over "terugverdientijd" toch niet echt op? Of zie ik dat verkeerd?
                    Jullie persoonlijke discussies kunnen jullie beter op een andere manier beslechten. Kwestie van een minimum aan respect voor anderen.

                    Comment


                    • #30
                      Inderdaad ID-dsi!!

                      ik wou gewoon weten of het tegenwoordig ondanks de bangmakerij rond diesel rijden het niet toch een goed idee is terug te gaan naar diesel. Maar ik nam niet de inruilwaarde in rekening. Die zal nihil zijn na x jaar! Dus ik weet wel genoeg. Bedankt!!

                      Comment


                      • #31
                        hangt er vanaf hoe lang je met de wagen gaat rondrijden. Is dat lang genoeg, dan moet je je over afschrijfwaarde geen zorgen maken.
                        Een 6D temp mag over 10 jaar nog binnen in de LEZ's, maar is binnen die periode geen hol meer waard omwille van de leeftijd. Elektrische wagen idem trouwens.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten


                          allemaal zo goed als niet relevant voor de vraag waar TS een antwoord op zoekt:



                          Jullie persoonlijke discussies kunnen jullie beter op een andere manier beslechten. Kwestie van een minimum aan respect voor anderen.
                          met alle respect,
                          relevant of niet ,
                          iedereen heeft een mening en heeft de vrijheid die te verkondigen.
                          iedereen heeft de vrijheid deze te lezen of te negeren
                          zolang het niet uitdraaid op scheldpartijen en persoonlijke aanvallen(wat helaas wel eens gebeurd) heeft dat niets met respect of een gebrek eraan te maken.
                          meningen die mij niet interesseren lees ik niet en negeer ik.
                          het antwoord op de vraag van stefan is wel degelijk gegeven,maar zoals zo vaak is er geen eensgezind antwoord.
                          waarom is dit anders een forum,iets waar 1 persoon een mening geeft en waar niemand op kan reageren noemen we een gazet.
                          wanneer stefan wel iets wijzer geworden is al dan niet door de reactie's is dat alleen maar positief voor hem,en is dat uiteindelijk niet het belangrijkste?
                          zaak gesloten dus

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                            meningen die mij niet interesseren lees ik niet en negeer ik.
                            Hoe weet je dat het je niet interesseert als je 't niet leest ?

                            Comment


                            • #34
                              Filtergate, de doodsteek van diesel?

                              De onderzoekers kwamen erachter dat de regeneratie, bijna twee keer zo vaak plaatsvindt als de fabrikanten beweren, elke 420 kilometer ongeveer

                              De roetfilter die op nieuwe dieselmotoren aanwezig is, belooft tot 99% van de tijdens de verbranding uitgestoten fijne deeltjes vast te houden. Alleen zou nu blijken dat de regeneratie van zo’n filter veel vaker plaatsvindt dan aangekondigd door de autofabrikanten, en dat de efficiëntie ervan in twijfel moet worden getrokken. Gedaan met dieselwagens in het straatbeeld?


                              Comment


                              • #35
                                Ik vind 420km nog best veel, iedere diesel die ik heb gehad deed en doet dat vaker, meestal rond de 300km.

                                Comment

                                Working...
                                X