Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De toekomst van onze liefhebberij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De toekomst van onze liefhebberij

    Hallo iedereen,

    Ik had graag jullie mening/gedacht eens gehoord voor wat betreft de toekomst van onze liefhebberij. Dit o.a. naar aanleiding van de LEZ zones en meer en meer verstrengde wetgeving.
    Waar zien jullie het naartoe gaan al of niet positief ? Gaan we nog met onze "oudere" auto's ( oldtimers ook ?) mogen blijven rijden of niet , of heel beperkt?, of ons blauw betalen aan allerlei extra vergunningen,....... Eén van de dingen die ik denk (vrees) is dat binnen een bepaalde tijd een prive auto zo goed als niet meer bestaat. Enkel nog renting, shared use, leasing,..... Dus gedaan met een wagen kopen, wat opmaken of aanpassen, verkopen en een betere/mooiere kopen enz,.....

  • #2
    Ik hoor vooral de tegenkanting van de LEZ.. ook in hogere kringen. Dat er idioten aan het roer staan in Gent is een jammerlijk feit, de rode broeders zien het eigenlijk ook niet geheel zitten.

    Ik geef het nog een jaar of 3 en ze schaffen die zever af.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      We zijn met teveel en gebruiken te dikwijls de auto verkeerd (korte afstanden), dat in combinatie met gans de milieuproblematiek maakt het dat LEZ's niet meer te stoppen zijn.

      De Belg is nog altijd verknocht aan zijn wagen, zelfs voor afstanden korter dan 2,5 kilometer. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van Vias institute, dat meteen een oproep lanceert in De Zondag: "Doe je korte verplaatsingen zo veel mogelijk te voet of met de fiets. Dat is een kleine inspanning die een grote impact zal hebben, ook op je eigen gezondheid."

      Comment


      • #4
        Die gasten begrijpen het niet he. Een autoliefhebber rijdt niet om zich te verplaatsen. Die rijdt voor het plezier van het rijden de verplaatsing is bijzaak en vaak wordt gewoon een rondje gereden. Als je dat niet wil begrijpen dan is autorijden inderdaad zinloos. Maar dat is sex ook. wat is de zin daarvan als je niet zwanger wil worden??


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          We zijn met teveel en gebruiken te dikwijls de auto verkeerd (korte afstanden), dat in combinatie met gans de milieuproblematiek maakt het dat LEZ's niet meer te stoppen zijn.

          https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aan~aeb575913/
          zo is dat helaas...of toch althans voor ons in vlaanderen en al de rest van dichtbevolkte gebieden
          was vanmiddag aan het zappen en zag huizenjagers op de bbc, das daar allemaal nog aardig open en km's waar je 0 tegenkomt en eigenlijk is dat op de meeste plaatsen ter wereld zo

          maar ja, meer als de helft van de wereldbevolking leeft in steden en dat stijgt alleen maar en die mensen moeten kunnen ademen (of niet)

          imo wil een oldtimerliefhebber mss te graag in de stad flaneren, overal ter wereld, beetje matuvu syndroom en daar is nix mis mee op zich, ik vrees toch ook dat behalve echt exclusieve auto's de liefhebberij er deels gaat uitgaan omdat mensen met centen veelal in de stad wonen mss

          Comment


          • #6
            Vorige week Op Eén met Kobe Ilsen, de ochtendspits in Stockholm. Geen files, alleen met de fiets is het wat drummen. Kunnen ze hier nog wat van leren.



            Comment


            • #7
              Ik ben nog maar eind de 20 maar in Belgie verbieden ze eerst alles of schaffen alles af om dan na te denken oei er is geen alternatief....dat gaat hier niet veranderen hoor. Er zullen meer foert stemmen gegeven worden tot het hier eens volledig rechts is maar het is wel NVA die het ingevoerd heeft dusja.
              Ik hoop dat Red de oldtimer iets kan bereiken waardoor ze de leeftijd op 30 leggen ipv 40.
              Maar alle diesels EURO 3 4 5 ga je enkel nog in een museum zien niemand gaat een bmw x3 euro 5 bijhouden tot oldtimer want je mag er nergens meer met rijden.
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #8
                Alle vervuilende en stinkende koekdozen moeten hier weg. Zodat het milieu er baat bij heeft. In Senegal zullen ze waarschijnlijk minder vervuilen.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                Comment


                • #9
                  De toekomst ziet er in ieder geval niet rooskleurig uit.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    We zijn met teveel en gebruiken te dikwijls de auto verkeerd (korte afstanden), dat in combinatie met gans de milieuproblematiek maakt het dat LEZ's niet meer te stoppen zijn.

                    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aan~aeb575913/
                    En we betalen al taksen, BIV en VB, gaan ze die dan terugschroeven voor de mensen die nergens meer binnen mogen? Eerlijk is eerlijk.

                    Hier in België willen ze zich altijd heiliger als de paus voordoen. "kijk wereld, kijk!! Zijn wij niet goed bezig??" Die profileringsdrang gaat ons nog veel geld kosten... voor niks

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                      "kijk wereld, kijk!! Zijn wij niet goed bezig??"
                      Denk het niet, want in het hele buitenland lachen ze ons nog maar eens uit. Alweer proberen het wereldrecord 'periode zonder regering' te breken

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Alle vervuilende en stinkende koekdozen moeten hier weg. Zodat het milieu er baat bij heeft. In Senegal zullen ze waarschijnlijk minder vervuilen.
                        Ben in 2007 in Senegal geweest en de jongste auto die ik daar gezien had wad een RR Van een 10-tal jaar oud en dat was nen Belg die in Toubacouta woonde
                        Vooral veel Peugeots van 30 a 40 jaar oud gezien. Zelfs ons Mercedes busje daar was minstens 20 jaar oud
                        En het is niet dat daar minder voertuigen rijden hoor. Van al mijn steden die ik ooit gezien heb, zal Dakar zowat de vuilste stad geweest zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Denk het niet, want in het hele buitenland lachen ze ons nog maar eens uit. Alweer proberen het wereldrecord 'periode zonder regering' te breken
                          Ja tuurlijk, het is dan ook die bende ongeregeld dat zo denkt.. de bevolking weet beter.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                            En we betalen al taksen, BIV en VB, gaan ze die dan terugschroeven voor de mensen die nergens meer binnen mogen? Eerlijk is eerlijk.

                            Hier in België willen ze zich altijd heiliger als de paus voordoen. "kijk wereld, kijk!! Zijn wij niet goed bezig??" Die profileringsdrang gaat ons nog veel geld kosten... voor niks
                            Tja, het moet allemaal opbrengen hé. En 't is de gewone mens die altijd de dupe is.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Ik hoor vooral de tegenkanting van de LEZ.. ook in hogere kringen. Dat er idioten aan het roer staan in Gent is een jammerlijk feit, de rode broeders zien het eigenlijk ook niet geheel zitten.

                              Ik geef het nog een jaar of 3 en ze schaffen die zever af.

                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                              Kan zijn, in Rotterdam schaffen ze het af omdat alle oude diesels toch weg zijn. Sowieso reden er in NL veel minder kleine diesels rond, dus hun probleem was kleiner.
                              Nu zijn die weg (Afrika of zo), en als er dan 2 per dag in uw straat passeren is dat geen probleem meer.

                              Een ander feit is dat het draagvlak/interesse voor oldtimers gewoon af neemt. Als je als politieker minder volk raakt, dan trek je je daar veel minder van aan.

                              Dat het alleen een centenkwestie is, daar ben ik het niet mee eens. Er is wel degelijk al een verbetering in luchtkwaliteit te meten in steden met LEZ, en er zijn internationale normen te respecteren.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                Kan zijn, in Rotterdam schaffen ze het af omdat alle oude diesels toch weg zijn. Sowieso reden er in NL veel minder kleine diesels rond, dus hun probleem was kleiner.
                                Nu zijn die weg (Afrika of zo), en als er dan 2 per dag in uw straat passeren is dat geen probleem meer.

                                Een ander feit is dat het draagvlak/interesse voor oldtimers gewoon af neemt. Als je als politieker minder volk raakt, dan trek je je daar veel minder van aan.

                                Dat het alleen een centenkwestie is, daar ben ik het niet mee eens. Er is wel degelijk al een verbetering in luchtkwaliteit te meten in steden met LEZ, en er zijn internationale normen te respecteren.
                                Nog geen cijfers gezien van luchtverbetering, link?

                                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Vorige week Op Eén met Kobe Ilsen, de ochtendspits in Stockholm. Geen files, alleen met de fiets is het wat drummen. Kunnen ze hier nog wat van leren.


                                  Klopt, ik ben daar 2 jaar geleden geweest. De hele stad is daarop ingericht, en het is vrij simpel, er een tax om de stad in te rijden, en parking is ontiegelijk duur. Je leert het daar wel af om met je eigen auto de stad in te rijden.

                                  Maar het OV is er wel een pak beter, en fietsen is er de norm.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ferm eigenlijk voor zo'n noordelijk, en toch wat kouder land

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ferm eigenlijk voor zo'n noordelijk, en toch wat kouder land
                                      In Oslo is het nog sterker te zien. De stad is daar absoluut niet volgepakt met auto's.

                                      Comment


                                      • #20
                                        als ze blijven zeveren met hun LEZ en hun euro x kan je maar beter een sportvliegtuigje kopen, verbruikt lekker veel en geen haan die ernaar kraait.
                                        Of een dikke speedboot met een V8, hemels !

                                        Comment

                                        Working...
                                        X