Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De toekomst van onze liefhebberij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

of een testbank in je garage zetten en daar op tekeer gaan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Klopt, ik ben daar 2 jaar geleden geweest. De hele stad is daarop ingericht, en het is vrij simpel, er een tax om de stad in te rijden, en parking is ontiegelijk duur. Je leert het daar wel af om met je eigen auto de stad in te rijden.

Maar het OV is er wel een pak beter, en fietsen is er de norm.
      Iedereen maar klagen over het wegpesten van de auto uit de steden, de 30 zones, de drempels, enz... . Het ligt deels aan onszelf. Altijd maar met meer en altijd maar die auto nemen voor eender welke verplaatsing, dat resulteert in zulke dingen. Moesten er hier meer de fiets pakken wanneer het mogelijk is, het zou prettiger zijn voor de mensen die de auto nog echt nodig hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Iedereen maar klagen over het wegpesten van de auto uit de steden, de 30 zones, de drempels, enz... . Het ligt deels aan onszelf. Altijd maar met meer en altijd maar die auto nemen voor eender welke verplaatsing, dat resulteert in zulke dingen. Moesten er hier meer de fiets pakken wanneer het mogelijk is, het zou prettiger zijn voor de mensen die de auto nog echt nodig hebben.
        Hoewel ik er met mijn auto niet graag over rijdt moet ik zeggen dat die drempels niet overal een pestmaatregel zijn.

Hier in de omgeving kunnen er eigenlijk niet genoeg liggen, onze rustige wijk is ondertussen een sluikroute geworden waar wij tijdens de spitsuren vaak moeten springen voor ons leven wanneer een zootje ongeregeld met de telefoon aan het oor denkt dat ze aan de 24u van Le Mans bezig zijn

Voor wie er geen last van heeft zijn dit uiteraard pestmaatregelen maar het is zoals je zelf al het antwoord geeft, het ligt niet deels maar eigenlijk helemaal aan onszelf. Alleen spijtig voor degene die zich wel nog kunnen gedragen in het verkeer, die mensen gaan helaas de kelk mee tot op de bodem moeten ledigen
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Om ff een stok in het hoenderhok te gooien. Ik vermoed dat de toekomst van oldtimers is dat ge in een VR stoel met VR Bril gaat zitten met ventilator en dolby sound system, pedalen en stuur en dat ge dan met eender welke oldtimer kunt rijden. Goedkoper, meer keuze en milieuvriendelijk

BTW in december eens in zo een toestel gezeten en da’s de moeite. Daar was het wel een filmpje van een achtbaan door een spookhuis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Om ff een stok in het hoenderhok te gooien. Ik vermoed dat de toekomst van oldtimers is dat ge in een VR stoel met VR Bril gaat zitten met ventilator en dolby sound system, pedalen en stuur en dat ge dan met eender welke oldtimer kunt rijden. Goedkoper, meer keuze en milieuvriendelijk

BTW in december eens in zo een toestel gezeten en da’s de moeite. Daar was het wel een filmpje van een achtbaan door een spookhuis
            Ik denk dat het eerder zal zijn zoals oldtimers met rupsbanden nu. Alleen voor evenementen en proefritten in beperkte straal rond stallingsplaats

Comment

In denk dat de toekomst van oldtimers in gevaar is, maar eerder door autonoom rijden, dan door uitstoot normen
              Hangt natuurlijk af van de bevoegde minister, maar ik zie wel een toekomst voor oldtimers vooropgesteld dat je bvb max. 3.000km per jaar rijdt, niet voor werk, etc.
              Ik denk eerder dat als de autonome auto er is, je verzekering zal zeggen: "ah, u wil zelf rijden? Dat is dan premie x500%"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Ik denk dat het eerder zal zijn zoals oldtimers met rupsbanden nu. Alleen voor evenementen en proefritten in beperkte straal rond stallingsplaats
                Dat gaat inderdaad zoiets worden.
                Nu, er is een verschil tussen oldtimers verzamelen of met oldtimers rijden. Sommigen doen beide, maar er zijn ook mensen die ze enkel en alleen maar verzamelen en die groep blijft. Die houden dat bij in een mooi ingerichte mancave of museumpje zoals iemand anders een schilderij aan de muur hangt.

Mss dat sommigen nog eens ff buiten komen op de moment dat alle electronica plat ligt (huge EMP) en de 150 jaar oude machines zonder electronica nog de enige zijn die kunnen rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  In denk dat de toekomst van oldtimers in gevaar is, maar eerder door autonoom rijden, dan door uitstoot normen
                  Hangt natuurlijk af van de bevoegde minister, maar ik zie wel een toekomst voor oldtimers vooropgesteld dat je bvb max. 3.000km per jaar rijdt, niet voor werk, etc.
                  Ik denk eerder dat als de autonome auto er is, je verzekering zal zeggen: "ah, u wil zelf rijden? Dat is dan premie x500%"
                  Het autonoom rijden zal er volgens mij voor zorgen dat de vaak genoemde "profiteurs" hun "oldtimer" gaan laten vallen. De mensen die echt met oldtimers willen bezig zijn zullen het recht houden en ja dat zullen beperkt in gebruik zijn zoals vroeger (is uiteindelijk niet veel anders als de vooroorlogse oldtimers, daar rijden ze ook geen 30.000km's per jaar mee).

Comment

Jammer dat het aantal rokers en brievenschrijvers de laatste jaren fel is gedaald, anders konden we overschakelen naar postzegels of sigarenbandjes verzamelen als hobby.

Comment

Ik rook de sigaren liever zelf op als hobby
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                        Jammer dat het aantal rokers en brievenschrijvers de laatste jaren fel is gedaald, anders konden we overschakelen naar postzegels of sigarenbandjes verzamelen als hobby.
                        als corona je niet voortijdig onderuit haalt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Ik rook de sigaren liever zelf op als hobby
                          Beter nog ik maak ze voor m'n werk en smoor ze op in mijne vrije tijd

Terwijl ik met een oude auto rijd uiteraard !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

als corona je niet voortijdig onderuit haalt
                            Dat bier is zo slecht dat het onmogelijk is daar voldoende hoeveelheden van te drinken om onderuit te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Beter nog ik maak ze voor m'n werk en smoor ze op in mijne vrije tijd

Terwijl ik met een oude auto rijd uiteraard !
                              een sigaar van de baas smaakt nog zo goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                Dat bier is zo slecht dat het onmogelijk is daar voldoende hoeveelheden van te drinken om onderuit te gaan.
                                duidelijk een kenner met ervaring

Comment

we zullen uiteindelijk allemaal aan de Tesla moeten. In 4 seconden naar 100. En dan zeggen dat dat goed is voor het milieu :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                                    Die gasten begrijpen het niet he. Een autoliefhebber rijdt niet om zich te verplaatsen. Die rijdt voor het plezier van het rijden de verplaatsing is bijzaak en vaak wordt gewoon een rondje gereden. Als je dat niet wil begrijpen dan is autorijden inderdaad zinloos. Maar dat is sex ook. wat is de zin daarvan als je niet zwanger wil worden??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    sex stoot geen co of roet uit

Comment

Da zegt gij; soms kan het serieus stuiven in de slaapkamer!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Generatie Y (mezelf inbegrepen) zijn de laatste grote groep liefhebber van de verbrandingsmotor. Generatie Z zag een wagen al bijna niet meer staan en nu met de milieu-factor erbij gaat men zeker wegblijven van een verbrandingsmotor als ze al willen gaan voor een rijbewijs.

Ik haat Tesla enorm omwille van de schokgolf dat die teweeg heeft gebracht in de auto sector. Dieselgate van Volkswagen heeft ook écht geen deugd gedaan en duwt de electrische wagens nog meer naar voor. Veel constructeurs springen op de kar van elektriciteit gewoon om de boot niet te hebben gemist. We zitten denk ik nog goed voor de komende 20 jaar, maar daarna zullen verbrandingsmotoren het toch wel moeilijk krijgen.

Comment

En wat die LEZ zones betreft; dit is een regelrechte ramp voor de inwoners van die zone's. Ik ben echt stomverbaasd dat hier geen meer weerstand op komt. Zij die niet wonen in een groot stad die liggen daar niet wakker van; "dat ze maar doen - wij blijven er dan gewoon weg". De kleinere steden gaan erop vooruit gaan, zonder twijfel.
                                          In Nederland was er al een stad die begrepen had dat een milieuzone geen al te aangename gevolgen had en bijgevolg milieuzone geschrapt.

Comment

Working...
                                          X