Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De toekomst van onze liefhebberij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

sex stoot geen co of roet uit
    als ge op droog zaad zit kan het nogal stuiven, of het fijn stof is geen idee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten
      Generatie Y (mezelf inbegrepen) zijn de laatste grote groep liefhebber van de verbrandingsmotor. Generatie Z zag een wagen al bijna niet meer staan en nu met de milieu-factor erbij gaat men zeker wegblijven van een verbrandingsmotor als ze al willen gaan voor een rijbewijs.

Ik haat Tesla enorm omwille van de schokgolf dat die teweeg heeft gebracht in de auto sector. Dieselgate van Volkswagen heeft ook écht geen deugd gedaan en duwt de electrische wagens nog meer naar voor. Veel constructeurs springen op de kar van elektriciteit gewoon om de boot niet te hebben gemist. We zitten denk ik nog goed voor de komende 20 jaar, maar daarna zullen verbrandingsmotoren het toch wel moeilijk krijgen.
      IK HAAT..... dat zegt al genoeg
      ik ben ook geen tesla liefhebber maar om dan over haten te beginnen dat gaat er toch wat over,en zegt veel over de verdraagzaamheid in onze moderne tijd.!
      ik ben geen diesel fan,ik ben geen bedrijfswagenfan,ik ben geen fan van lawaai,ik ben geen fan wielertoeristen,ik ben geen fan van foutparkeerder,ik ben geen fan van hardrijders,ik ben
      geen fan van linksrijders...................als iedereen dan over haten zou beginnen.................wie weet hoeveel er mclarenboys haten?

Comment

ik ben ook geen tesla liefhebber maar om dan over haten te beginnen dat gaat er toch wat over,en zegt veel over de verdraagzaamheid in onze moderne tijd.!
        ik ben geen diesel fan,ik ben geen bedrijfswagenfan,ik ben geen fan van lawaai,ik ben geen fan wielertoeristen,ik ben geen fan van foutparkeerder,ik ben geen fan van hardrijders,ik ben
        geen fan van linksrijders...................als iedereen dan over haten zou beginnen.................wie weet hoeveel er mclarenboys haten?
        Als smurfenland echt zou bestaan, wisten we al welke smurf gij waart

Comment

sex stoot geen co of roet uit
          Wat zegt gij nu. Als gij ademt, wat komt er dan uit uwe mond? Als gij dan hijgt tijdens de sex komt daar nog een paar ppm meer uit.

Zelfs nuchtere Herman Finkers noemde klimaatdreigingen bij zijn oudejaars-conference als reden om te somberen. Dat komt doordat Finkers en miljoenen Nederlanders dagelijks worden gedompeld in ...

Om de aarde te redden gaat gewoon vanaf morgen iedereen moeten stoppen met ademen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Wat zegt gij nu. Als gij ademt, wat komt er dan uit uwe mond? Als gij dan hijgt tijdens de sex komt daar nog een paar ppm meer uit.

Zelfs nuchtere Herman Finkers noemde klimaatdreigingen bij zijn oudejaars-conference als reden om te somberen. Dat komt doordat Finkers en miljoenen Nederlanders dagelijks worden gedompeld in ...

Om de aarde te redden gaat gewoon vanaf morgen iedereen moeten stoppen met ademen
            ja maar geen CO of roet. zoals andre zegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

ja maar geen CO of roet. zoals andre zegt.
              Stoot een auto dan koolstof uit? Dacht alleen koolstofdioxide.
              Roet in ieder geval wel.

Comment

het is koolstofmonoxyde en het antwoord is ja
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  Nu ben ik weer mee

Comment

enkel koolstof ook, dat is nl. roet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      Niet helemaal juist.

Koolstofmonoxyde is CO, en daarvan stoot een auto zo weinig mogelijk uit, want het geeft aan dat de verbranding niet goed zit. Dat was alleen een echte issue bij motoren met carburator.

Het grootste gedeelte van de uitstoot is CO2, dat is het normale product van verbranding van alle mogelijke brandstoffen, hout, kolen, gas, benzine, diesel,....
                      En daarnaast is er een belangrijk gedeelte waterdamp.
                      Brandstoffen bestaan in hoofdzaak uit koolwaterstoffen CxHx, en als je die verbrandt is het vooral CO2 en H2O wat er geproduceerd wordt.

Als de verbrandingstemperatuur wat hoger is, dan komt er nog een bijproduct en dat is dat de stikstof gaat reageren met zuurstof, en dan krijg je NOx. Dat is giftig, en de katalysator moet dat tegen houden.

Als je de uitlaat van een goede auto meet, dan meet je ca 10% CO2, <1% CO en NOx is in ppms.
                      Roet is gewoon onverbrande koolstof, dat is een probleem omdat het fijn stof is dat diep de longen in gaat. Met een roetfilter is dat grotendeels weg.

Comment

da's juist, maar er zit CO bij. Roet is per definitie niet enkel koolstof. Het zijn ook partikels onverbrande brandstof die daarbij zitten.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Dit is heel snel een 'neemt er popcorn bij' topic aan het worden
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Ik rook de sigaren liever zelf op als hobby
                            Ik rook alleen autobanden... regenbanden, slicks, semi-slicks, winterbanden, zomerbanden,... en liefst van de merken Michelin, Yokohama en Avon.

Comment

Het is wel geen haat waarbij mijn bloed gaat koken hé Er zitten tesla eigenaars in mijn familie, mensen hun keuze staat vrij. Het is gewoon jammer om te zien dat mede dankzij tesla de liefhebberij het de komende jaren harder te verduren gaat krijgen.

Comment

denk dat als je de planeet echt graag ziet je nooit een Tesla koopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McLarenboy Bekijk Berichten

Het is wel geen haat waarbij mijn bloed gaat koken hé Er zitten tesla eigenaars in mijn familie, mensen hun keuze staat vrij. Het is gewoon jammer om te zien dat mede dankzij tesla de liefhebberij het de komende jaren harder te verduren gaat krijgen.
                                  daar kunt ge toch moeilijk Tesla de schuld van geven? Precies of het is zijn fout dat er een hetze is ontstaan tegen de verbrandingsmotor. Hij biedt een product aan, niet meer of minder. Het is de politiek die momenteel op laaghangend fruit aan het schieten is om vooral hun eigen geweten te sussen. Richt uw 'haat' beter naar hen toe, want zij hebben de beslissingen genomen en niemand anders.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                    als je de planeet graag ziet, dan koop je beter niets meer. bijna alles wat we kopen is vervallen tot een wegwerpproduct dat vroeg of laat ergens opduikt op een plek waar het dan helaas niet thuis hoort.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Dat denk ik ook.

Comment

Ah, ik snap het (denk ik)
                                        Dus als je de planeet maar een beetje graag ziet, koop je een Tesla.
                                        Maar als je de planeet echt graag ziet (maar ECHT graag he), dan koop je nooit een Tesla.
                                        Want dan ben je slimmer of zo?
                                        Mag een Audi E-Tron, een Porsche Taycan of een Lotus Evija dan wel? Is de haat enkel voor Tesla gereserveerd, of voor alle EV's?

Ik snap eigenlijk nog altijd niet hoe Tesla jou beperkt om de auto te kopen die je wil.
                                        Voor bedrijfswagens moedigt men EV of Hybride aan, en belast met vervuilende wagens dat is waar.
                                        Maar privé is er toch maar amper iets veranderd?
                                        Ik bereken even voor een Mercedes A 45 AMG: 381pk met 162g CO2: 1.245 euro BIV, 424 euro jaarlijkse belasting.
                                        Dat is meer vermogen dan een M3 van 20 jaren geleden en veel minder belasting. Dus wat heeft Tesla gedaan om jouw liefhebberij onmogelijk te maken?

Ah, je wil misschien een zware (oude) diesel kopen?
                                        Dat die niet meer binnen mogen ligt niet aan Tesla, maar aan VW. Als VW de boel niet zo belazerd had, had de politiek niet zo aan het verbieden geslagen.

Comment

Er zijn er die denken dat ze de wereld redden door een Tesla te kopen, en dat luid en duidelijk rondstrooien dat ze met een Tettesla rijden.
                                          Maar als je 2 keer nadenkt dan weet je dat je daar het milieu niet mee red. Heeft niks met haat te maken, enkel met nuchter redeneren.
                                          Sommigen durven zelfs beweren dat zo'n lomp monster zo goed als niks van energie verbruikt omdat hij toch energie terugwint bij het afremmen en het dus niet uitmaakt. Klopt dus helemaal niet.
                                          Net zoals je het klimaat niet red door een Taycan te kopen.
                                          Of moet ik het ganse lijstje opnoemen misschien voor het duidelijk wordt dat het geen haat is die één specifieke richting uitgaat ?

Begint hier echt het milieu EV forum te worden en veel blabla maar weinig technisch onderbouwd

Comment

Working...
                                          X