Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belemmerende overtuiging ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Belemmerende overtuiging ...

Ik zit met een belemmerende overtuiging. Namelijk dat VAG wagens > dan Ford.

Concreet: ik zoek een 2dehands gezinswagen. Zowel Passat als Mondeo vallen in de smaak.
    Maar om een of andere reden trekken Passats me meer aan dan Mondeo's. Terwijl vaak Mondeo's beter uitgerust zijn voor minder geld en minder KM.

Ik besef dat dit allicht subjectief is. Een motor is een motor, een schroef is een schroef. Zit een Passat dan echt zoveel beter in elkaar dan een Mondeo? Dat kan ik niet geloven. Maar toch heb ik het moeilijk om bvb Ford te overwegen. Vanwaar deze overtuiging? 25j geleden hoorde ik vaak zeggen dat Ford sneller roest, of minderwaardig is. Maar tegenwoordig zijn toch alle auto's min of meer roestvrij?

Is dit herkenbaar? Zijn mijn overtuigingen terecht? Wie reed vroeger VAG en nu Ford? Tevreden?

Mijn vorige wagen was een Mondeo clipper, toch 8 leuke jaren mee gereden en das voor mezelf heel lang. 1 probleem gehad met de grote navi die uitviel of soms vast ging hangen en das onder garantie vervangen door een nieuwe unit na een drietal pogingen met updates.
    Voor de rest gewoon onderhoud gedaan. Heb toen ook getwijfeld tussen Passat variant of deze. Prijs gaf bij ons toen toch de doorslag.
    Geluk gehad ermee? Kan zijn. In kennissenkring zijn er heus ook wel mensen die een vw verwensen hoor.

Comment

Een schroef is een schroef, en echt slecht is geen enkele auto.

Ik heb zowel met Ford als met VW gereden. Het zit ook in de materiaalkeuze, en het voelde toen wat robuuster aan bij VW.

Wat ik wel geleerd heb, als je met een auto geen klik hebt bij de eerste rit, niet kopen, je gaat daar later nooit meer tevreden over worden.

Comment

Die klik is herkenbaar. Ik koop toch ook nog altijd voor een stuk emotioneel dan echt rationeel. De navi unit van VW's uit 2015 zien er inderdaad een stuk tijdlozer uit dan Mondeo's nu. Wel jammer... Natuurlijk is wel apple CarPlay mogelijk op beiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan85 Bekijk Berichten
          een schroef is een schroef.
          hmmmm

Comment

Mijn Ford is 32 jaar en rijdt nog steeds als een zonnetje, m'n twee VW's heb ik telkens rond de leeftijd van 10 jaar van de hand gedaan... dus wie denk je dat ik de beste vind?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan85 Bekijk Berichten
              Ik zit met een belemmerende overtuiging. Namelijk dat VAG wagens > dan Ford.

Concreet: ik zoek een 2dehands gezinswagen. Zowel Passat als Mondeo vallen in de smaak.
              Maar om een of andere reden trekken Passats me meer aan dan Mondeo's. Terwijl vaak Mondeo's beter uitgerust zijn voor minder geld en minder KM.

Ik besef dat dit allicht subjectief is. Een motor is een motor, een schroef is een schroef. Zit een Passat dan echt zoveel beter in elkaar dan een Mondeo? Dat kan ik niet geloven. Maar toch heb ik het moeilijk om bvb Ford te overwegen. Vanwaar deze overtuiging? 25j geleden hoorde ik vaak zeggen dat Ford sneller roest, of minderwaardig is. Maar tegenwoordig zijn toch alle auto's min of meer roestvrij?

Is dit herkenbaar? Zijn mijn overtuigingen terecht? Wie reed vroeger VAG en nu Ford? Tevreden?
              Herkenbaar, schrik voor het onbekende noem ik het. Stond zelf voor de keus nieuw ford of recente occasie volvo. Uiteindelijk gebleven bij volvo.

Comment

beide zijn geen topmerken. Waar VW vooral goed in is, is in “perceived quality”. Voelt super degelijk aan maar onderhuids kan het toch kapot gaan. Zeker bepaalde types motoren en versnellingsbakken zijn te mijden.
                Ik heb zelf niks met ford, prijs/kwaliteit niet slecht maar dat komt vooral door de vrij lage prijs. De interieurs vind in veel te druk en chaotisch en blingbling, absoluut niks voor mij.
                De techniek van VW met “ford afwerking” vind je ook bij skoda/seat.

Vorige week triest verhaal van collega: had een ford (c-max geloof ik) van 8 jaar oud en 150000 km ongeveer, ging die inruilen op een nieuwe ford, niet zo heel duur in aanschaf deftige inruilwaarde op de oude, 6000€.
                Een week voor hij de nieuwe ging halen nog op skiverlof met de oude, koppeling begeeft het, versnellingsbak ook kapot, 5000€ kosten, toch maar laten herstellen...
                goedkoop = duurkoop zeker?

Da’s waarom ik geen europese wagen van ouder dan 5 jaar moet hebben.

Comment

Ik zelf heb een haat/liefdeverhouding met Ford gehad. Zag ze graag, reed er graag mee, maar van de 5 stuks zat ik met 4 miseriebakken. Telkens wel occasies. Laatste Mondeo was de beste, maar was ne 2004. Maar ken mensen die ne mondeo diesel vlot over de 400k km rijden zonder al te veel problemen. Enkel bij mij niet.

Comment

Dat ken ik ook.
                    Maar zowel bij Ford als bij VW kunnen ze rekenen, en zullen ze wel de juiste schroef op de juiste plaats zetten.
                    Soms zet het ene merk er een paar extra.
                    De percieved quality hangt veel meer samen met de keuze van de interieurmaterialen en het aantal m2 isolatiematerialen. Dat op zich heeft nog weinig te maken met pure betrouwbaarheid.
                    Als het op betrouwbaarheid aan komt, dan weet ik dat VW net iets meer testen doet voor ze een model vrij geven. Maar of dat gaat betekenen dat een Ford meer of minder kans heeft om 500k te halen dan een VW is niet zeker.

Koop waar je je goed bij voelt.

Comment

ik ben altijd een BMW man geweest (nog altijd, maar dan meer de oude modellen, alles met een F of G code is brol ) maar rij nu met Renault en ben daar supertevreden van. Soms moet je es durven de stap zetten.
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Interessante inzichten. Het water van de Franse merken is me zeker veel te koud. Die overstap durf ik helemaal niet zetten. Nog meer belemmerende overtuigen. Het enige automerk dat ik om een of andere reden nog een oprechte kans zou geven is Mazda. Die lijken me het goed voor mekaar te hebben. Ook qua filosofie. (Geen opgeblazen kleine turbomotoren). Maar helaas is ook Passat toch ook wel de ruimste achterin. Zowel de Ford als Mazda lijken me qua beenruimte niet ruim bedeeld. Zeker als er een kinderstoel tegen de rijrichting in moet ...

Comment

Dan zou ik zeker voor een occasie Mazda 6 gaan. Gaat ge heel tevreden mee zijn. Veel wagen voor niet al te veel geld zoals bij de Passat en raar, maar waar, heeft Mazda als 1 van de weinige jappen een mooie restwaarde.

Comment

Als er nu iets is waar ik wel in geloof, dan is het in kleine turbomotoren.
                            Als die juist gebouwd zijn, dan zijn ze zuinig, en de levensduur is prima in orde. Ze zijn gebouwd op koppel, en dus robuust.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Als er nu iets is waar ik wel in geloof, dan is het in kleine turbomotoren.
                              Als die juist gebouwd zijn, dan zijn ze zuinig, en de levensduur is prima in orde. Ze zijn gebouwd op koppel, en dus robuust.
                              Ik ben benieuwd. In de jaren 80 is er ook zo een kleine turbo motoren moment geweest, dat ging niet zo goed
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ik ben benieuwd. In de jaren 80 is er ook zo een kleine turbo motoren moment geweest, dat ging niet zo goed
                                Ja maar, we zijn ondertussen 40 jaar verder en bijna alle merken beginnen ermee hé

Ik was er ook sceptisch tegenover maar ben sinds mijn A200 echt overtuigd. Heerlijke motortjes, zuinig, soepel en snel
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

En fiscaal vriendelijk was ik nog vergeten
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Waaat? Zijn we al 40 jaar verder?

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Die nieuwe kleine turbo hiere zuipt als een tierelier begot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Waaat? Zijn we al 40 jaar verder?

Hahaha, de tijd vliegt en we worden oud jong Net of het gisteren was

Comment

Working...
                                        X