Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belemmerende overtuiging ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Jocar, sta toch altijd verbaasd te kijken naar uw verbruik. Op spritmonitor is het gemiddeld verbruik voor de A200 7,06L/100km, en degene met het laagste verbruik zit op 5,89L/100km.
    Dat is met een ei onder zijn pedaal en hij let erop altijd wind mee te hebben onderweg naar/van Polen
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

En 100 per uur bollen
      Nu geloof ik best dat die vrij zuinig is die A200 maar 4,9 liter is een uitschieter naar beneden, reden genoeg om even een fototje te nemen op zon moment. Dat haalde ik ook met de golf 1.0 tsi als de wind mee zat. Anders was het 5.7 gemiddeld.

Comment

edit.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          En 100 per uur bollen
          Nu geloof ik best dat die vrij zuinig is die A200 maar 4,9 liter is een uitschieter naar beneden, reden genoeg om even een fototje te nemen op zon moment. Dat haalde ik ook met de golf 1.0 tsi als de wind mee zat. Anders was het 5.7 gemiddeld.
          Dat is niet op zo'n moment maar het gemiddelde na 477 km bij een normale rijstijl. Je mag het altijd eens proberen

Gemiddelde na 22000 km is 5,7 liter. Bijna zo goed als bij mijn 200d.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Als het gemiddelde 5,7 is, is 4,9 een uitschieter naar beneden. dus ook gunstig traject, wind mee. of heb je al zuinigere ritten gehad dan 4.9?
            ben onlangs nog op skiverlof gegaan met golfke van mijn moeder, 1.2 tsi, op de heenrit was dat ding maar aan het zuipen, 6,7 liter terwijl die gemiddeld rond 6 zit, 130 rijden met wind tegen verstookt dus veel. bij de terugrit, kijk ik na 100 km op de boordcomputer, stond die ook op 4,9... rustige banen waar ge ni rapper dan 100 kon, geen tegenwind. uiteindelijk thuisgekomen met gemiddelde van 5.7 ofzo, niet sneller gereden dan 120 want daarboven stijgt het snel.
            Hoewel 6.7 liter natuurlijk nog redelijk deftig is, er zijn er die daar al niet onder geraken...
            Last edited by sunking; 22/02/2020, 16:39.

Comment

Oostelijk heenreis is naar boven, terug bol je naar beneden, zelfs naar dardennen merk je dat al

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Als het gemiddelde 5,7 is, is 4,9 een uitschieter naar beneden. dus ook gunstig traject, wind mee. of heb je al zuinigere ritten gehad dan 4.9?

Het ging er eigenlijk over dat zoals Tommie schreef moderne kleine benzine turbomotoren zuinig zijn. Ik denk niet dat ik hier nog een tekeningske moet bijmaken

En nee, dat is niet met een ei onder mijn gaspedaal maar misschien zal ik een 'Dennis' in mijn rug gehad hebben

Prachtig toch, had ik nooit verwacht bij aankoop. Zelfs dat gemiddelde van 5,7 liter over 22000 km, zou al prachtig zijn voor een diesel

Comment

5,7 is idd een mooi gemiddelde en bevestigt wat ik al lang zeg, dat een goeie downsize turbo dicht bij het verbruik van een diesel komt en dan is er nog het feit dat ge per liter verbruik minder co2 uitstoot dan per liter diesel. (10% ofzo). Dus qua co2 te vergelijken met 5.2 liter diesel.

Ma die 3 liter rit.. tja bergaf zeker? Da zou mn 1.0 tsi golfje dan wellicht ook gedaan hebben als ik achter u gereden had.

Comment

3 liter... daar kom ik nog niet aan als ik 4 cylinders zou uitschakelen
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      3 liter... daar kom ik nog niet aan als ik 4 cylinders zou uitschakelen
                      Hahaha, jij hebt er dan ook genoeg hé Van mijn 4 schakelen er zich dan nog regelmatig 2 zelf uit, de snoodaards

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hahaha, jij hebt er dan ook genoeg hé Van mijn 4 schakelen er zich dan nog regelmatig 2 zelf uit, de snoodaards
                        Wat een deugnieten! Dan heb ik de mijne beter onder controle, die durven dat niet

Comment

Working...
                        X