Oorspronkelijk geplaatst door David67
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belemmerende overtuiging ...
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
En 100 per uur bollen
Nu geloof ik best dat die vrij zuinig is die A200 maar 4,9 liter is een uitschieter naar beneden, reden genoeg om even een fototje te nemen op zon moment. Dat haalde ik ook met de golf 1.0 tsi als de wind mee zat. Anders was het 5.7 gemiddeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEn 100 per uur bollen
Nu geloof ik best dat die vrij zuinig is die A200 maar 4,9 liter is een uitschieter naar beneden, reden genoeg om even een fototje te nemen op zon moment. Dat haalde ik ook met de golf 1.0 tsi als de wind mee zat. Anders was het 5.7 gemiddeld.
Gemiddelde na 22000 km is 5,7 liter. Bijna zo goed als bij mijn 200d.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Als het gemiddelde 5,7 is, is 4,9 een uitschieter naar beneden. dus ook gunstig traject, wind mee. of heb je al zuinigere ritten gehad dan 4.9?
ben onlangs nog op skiverlof gegaan met golfke van mijn moeder, 1.2 tsi, op de heenrit was dat ding maar aan het zuipen, 6,7 liter terwijl die gemiddeld rond 6 zit, 130 rijden met wind tegen verstookt dus veel. bij de terugrit, kijk ik na 100 km op de boordcomputer, stond die ook op 4,9... rustige banen waar ge ni rapper dan 100 kon, geen tegenwind. uiteindelijk thuisgekomen met gemiddelde van 5.7 ofzo, niet sneller gereden dan 120 want daarboven stijgt het snel.
Hoewel 6.7 liter natuurlijk nog redelijk deftig is, er zijn er die daar al niet onder geraken...Last edited by sunking; 22/02/2020, 16:39.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAls het gemiddelde 5,7 is, is 4,9 een uitschieter naar beneden. dus ook gunstig traject, wind mee. of heb je al zuinigere ritten gehad dan 4.9?
Het ging er eigenlijk over dat zoals Tommie schreef moderne kleine benzine turbomotoren zuinig zijn. Ik denk niet dat ik hier nog een tekeningske moet bijmaken
En nee, dat is niet met een ei onder mijn gaspedaal maar misschien zal ik een 'Dennis' in mijn rug gehad hebben
Prachtig toch, had ik nooit verwacht bij aankoop. Zelfs dat gemiddelde van 5,7 liter over 22000 km, zou al prachtig zijn voor een diesel
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
5,7 is idd een mooi gemiddelde en bevestigt wat ik al lang zeg, dat een goeie downsize turbo dicht bij het verbruik van een diesel komt en dan is er nog het feit dat ge per liter verbruik minder co2 uitstoot dan per liter diesel. (10% ofzo). Dus qua co2 te vergelijken met 5.2 liter diesel.
Ma die 3 liter rit.. tja bergaf zeker? Da zou mn 1.0 tsi golfje dan wellicht ook gedaan hebben als ik achter u gereden had.
Comment
-
3 liter... daar kom ik nog niet aan als ik 4 cylinders zou uitschakelen“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten3 liter... daar kom ik nog niet aan als ik 4 cylinders zou uitschakelenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hahaha, jij hebt er dan ook genoeg hé Van mijn 4 schakelen er zich dan nog regelmatig 2 zelf uit, de snoodaards“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
- Likes 1
Comment
Comment