Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke van deze auto's aankopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke van deze auto's aankopen?

Hallo,

Wij hebben momenteel een Jaguar Fpace en Mercedes C break (8 jaar oud), ook ter info: we hebben 2 kleine kindjes.

Het kriebelt al lang bij mij om een Porsche te kopen, maar de nieuwe Mercedes GLE kan me ook wel bekoren.

Wat zouden jullie, rekening houdende met het fiscale, vrijheid/levensgenot en de jonge kindjes adviseren?

Als derde wagen erbij voor eigen plezier/vrije tijdsgebruik zonder kinderen:
    Cayman 718 T
    Cayman 718 GTS 4.0

Of de Fpace (of de c break?) vervangen door:
    Panamera 4
    Panamera 4 Hybrid
    Panamera 4 Hybrid sport turismo
    Taycan
    Mercedes GLE 350 de

OF is het nu echt een dramatisch moment om een nieuwe auto te kopen fiscaal gezien en de nieuwe elektrische modellen die op de markt zullen komen de volgende jaren?

Levensdilemma's!
    Mercedes E Coupe 250 CGI Zwart
    http://www.aanbod.be

Is moeilijk te vergelijken. Puur qua emotie direct de 718 4.0.

Ik hoop het voor u dat iemand je hierbij kan helpen. Maar mij lijkt het een beslissing die je vooral zelf moet maken. Als het vooral een kwestie is van excuses te vinden om de GTS uitgelegd te krijgen aan de vrouw, dan zullen we hier collectief wel wat dingen kunnen verzinnen. :p

Comment

De GTS is door z'n hoge co2 uitstoot aardig aan de prijs qua belastingen.
      Als liefhebber van potente berlines/breaks zou ik eerder kiezen voor de AR Guila Quadrifoglio, Audi RS4, BMW M3 of Mercedes C63.

En als het een Porsche moet zijn zou ik uitkijken naar een jonge 991 GTS.

Zoiets bijv.

Comment

Zo'n Cayman is toch iets heel anders dan een "potente berline/break", niet?

Comment

Cayman 718 GTS 4.0

Dat is een no brainer…

Comment

Elwood +1
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Zo'n Cayman is toch iets heel anders dan een "potente berline/break", niet?
              Tuurlijk, maar die berlines/breaks zijn qua concept toch te vergelijken met een Panamera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                De GTS is door z'n hoge co2 uitstoot aardig aan de prijs qua belastingen.
                Als liefhebber van potente berlines/breaks zou ik eerder kiezen voor de AR Guila Quadrifoglio, Audi RS4, BMW M3 of Mercedes C63.

En als het een Porsche moet zijn zou ik uitkijken naar een jonge 991 GTS.

Zoiets bijv.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...m&id=288812710
                Misschien is de GTS inderdaad fiscaal te belastend en is de Cayman S een interessantere optie?

Comment

waarom geen Renault Alpine ? Nauwelijks trager

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Tuurlijk, maar die berlines/breaks zijn qua concept toch te vergelijken met een Panamera.
                    Ah op die manier. Ja das waar. Tis dat je eerst over de GTS bezig was dat me in de war bracht.
                    En ja, de Renault Alpine is sowieso een schitterende wagen voor erbij.

Comment

Alpine A110 zou mijn keuze zijn. En heel misschien kan ik u binnenkort uit eerste hand vertellen hoe zoiets rijdt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana Bekijk Berichten

Misschien is de GTS inderdaad fiscaal te belastend en is de Cayman S een interessantere optie?
                        BIV € 10.018,55
                        VB € 2.605,9

Heb ik er niet voor over. Dan is een Cayman S/GTS 2.5 de betere optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                          waarom geen Renault Alpine ? Nauwelijks trager
                          Lotus Elise

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Lotus Elise
                            Voor dagelijks gebruik wel minder. Dat overstapje
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Voor dagelijks gebruik wel minder. Dat overstapje
                              Beetje sportief zijn he...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elwood Bekijk Berichten

beetje sportief zijn he...
                                VVT
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Bedankt voor de suggesties allemaal nog, maar Mercedes en Porsche zijn echt de enige 2 merken die mij kunnen bekoren ;-)

Comment

Dat geloof ik. Indien ik mij een Porsche kon permitteren, zouden ze niet moeten zeggen koop u ne Renault :-)
                                    Los van het feit dat die Alpine ook wel fantastisch zal zijn natuurlijk.

Als het al lang kriebelt, gewoon doen ;-)
                                    Ne maat van mij sprak ook al 20 jaar van ooit koop ik mij een Porsche, heeft onlangs eentje gekocht 'voor zijn vrouw hare verjaardag' :-D

Comment

Working...
                                    X