Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

@on-slow zoals elke burger probeer ik idd zo weinig mogelijk te betalen , maar wie doet dat niet ,iedereen toch .

ik veronderstel dat je hier geen belasting betaalt, maar je vindt wel dat de verplegers meer moeten verdienen (terecht). Met welk geld ?
    Je zit nogal op de kap van de leraren, maar mocht iedereen zoals jij handelen er was geen geld voor de leraren of verplegers te betalen
    Dus eerst voor de eigen deur vegen vind ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten

zalig toch
      Inderdaad, en dat allemaal op de kosten van de belastingbetaler, pampers inclusief!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ik veronderstel dat je hier geen belasting betaalt, maar je vindt wel dat de verplegers meer moeten verdienen (terecht). Met welk geld ?
        Je zit nogal op de kap van de leraren, maar mocht iedereen zoals jij handelen er was geen geld voor de leraren of verplegers te betalen
        Dus eerst voor de eigen deur vegen vind ik
        Je hebt een punt , alleen heb ik 25 jaar hier wel belastingen betaald zoveel als ik u bedragen zou laten zien dat je mottig werd ,
        Dan vind ik dat ik een klein beetje recht heb van spreken .
        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Inderdaad, en dat allemaal op de kosten van de belastingbetaler, pampers inclusief!
          En binnen kort gaan wij samen trainen :-)) ik herrinner mij zelfs dat je daar betaalde uren verlof voor mag pakken toch .
          Het leven is toch mooi voor "sommige" :-))
          Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

En binnen kort gaan wij samen trainen :-)) ik herrinner mij zelfs dat je daar betaalde uren verlof voor mag pakken toch .
            Inderdaad. Ik kan wel niet sporten tijdens m'n werk, maar mag wel maandelijks max. 8 uren ingeven wat telt als effectief gepresteerde uren. In de praktijk sport ik wel meer dan die 8u/maand.

Tja, ik durf gerust de voordelen benoemen hoor, anderen hebben het daar soms wat moeilijker mee.

Comment

ik heb een paar vragen bij u bericht
              was jij daar bij ?
              veiligheids voorwaarden , heb jij dat gezien ? of van horen zeggen ?
              Als je een beetje verstandig goegelt, maar dat moet je dan wel willen doen, kan je gemakkelijk vinden waarover het gaat!
              Het is dus absoluut niet van horen zeggen.

Comment

Je hebt een punt , alleen heb ik 25 jaar hier wel belastingen betaald zoveel als ik u bedragen zou laten zien dat je mottig werd ,
                En toch was het niet genoeg, dat geld is op en weg, dus als je nu niks betaalt heb je geen recht van spreken meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  4019 vs 4018
                  294 vs 293...
                  72 vs 71...

Man man man, leuke hobby heb jij precies.
                  Het gaat niet over dat 1tje verschil he, dat is afronding van de cijfers na de comma.

Het ging in de eerste plaats over die 263 die 294 (of 293) moest zijn. Maar toen ik die correctie maakte bij mij eerste reactie bleef je volharden dat het 263 was. Na de correctie van George_a was het dan blijkbaar toch een typfout.

En dan het feit dat je vanaf 1 februari begint te tellen wat de doden betreft, dat is gewoon fout aangezien er in februari geen corona doden gevallen zijn (eerste geregistreerde coronadode was namelijk 11 maart).
                  Dus die berekening heb ik dan maar even opnieuw gedaan, wat maakt dat het aantal doden per dag al een stuk hoger ligt dat jou 72.

En ja ik weet het, ik heb tijd teveel.
                  Ik zit nu al meer dan 1 jaar in ziekenverlof (ondertussen dus invaliditeit).
                  Er had eind maart of begin april een operatie moeten gebeuren, maar die is door dit fucking corona gedoe uitgesteld tot God weet wanneer.
                  Het laatste wat ik van de dienst neurochirurgie heb gehoord was dat dat wel een oktober of november zou kunnen worden.
                  Ik ben stilaan de moed aan het verliezen, ik zou gewoon terug willen gaan werken, maar dat zit er nu helemaal nog niet in. Met de kans dat ik tegen ik terug zou kunnen gaan werken misschien wel geen werk meer heb.
                  Ik probeer van alles te doen om mijn gedachten wat te verzetten, maar dat lukt steeds minder goed.

Die fucking coronacrisis hangt mij zwaar mijn kloten uit!
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

Misschien,maar wat is democratie dan waard? Waarom houden we dan verkiezingen.....Het succes van die extremen is het gevolg van het gedrag van de anderen....als er morgen eervolle gematigde en eerlijke politici komen zijn de extremen dood....
                    Ben ik voor Trump? Nee,maar begrijp ik zijn kiezers? zeker weten,streken als de rust belt werden jaren lang doodgezwegen en aan hun lot over gelaten
                    Ben ik voor Johnson? Nee,maar de EU is zo corrupt dat ik het Brexit verhaal wel snap.
                    Onze huidige Politici zijn een groepje die zich zelf steeds blijven in stand houden.... LUISTER naar de KIEZER
                    Dank zij de EU hebben we hier al bijna 80 jaar geen oorlog. Dat mag wat mij betreft iets kosten.
                    De EU moet sterker worden niet zwakker. Zonder EU en gemeenschappelijke markt zouden we gewoon economisch overrompeld worden door de grootmachten.
                    Maar de EU heeft nu wel een probleem, en dat is zijn eigen geloofwaardigheid. Als een groter en groter deel van de bevolking de soep niet meer lust, dan moet er een andere soep gemaakt worden, geen soep is geen optie.

en nee, ik begrijp de kiezers van Trump niet, en die van Boris Johnson ook niet. Beide heren zijn er enkel en alleen om de rijken nog rijker te maken. Al die arbeiders en rust belters die dachten dat ze iets zouden terug krijgen, die krijgen niks terug. Een rampzalig gezondheidssysteem in beide landen waarin de afbouw nog verder gaat.
                    Obamacare afschaffen in de VS is gewoon een misdaad tegen de mensheid. De kok, deurwachter, poetsvrouw, winkeljuffrouw etc die nu zijn job verliest en ziek wordt ligt binnenkort op straat te creperen want geen ziekteverzekering, en als hij pech heeft wordt hij nog uit zijn huis gezet zonder iets.
                    En in het VK denken ze allemaal dat ze nu rijk worden omdat ze niet meer aan de EU moeten betalen. Dat geld gaat niet naar de arbeiders!
                    Trouwens, als er nog meer hardwerkende buitenlanders verhuizen uit het VK, dan wordt er binnenkort geen pizza meer gebakken, laat staan dat ze nog een auto in elkaar geschroefd krijgen.
                    Ben ooit bij een trailerbouwer in Noord Ierland geweest als leverancier. 90% van de arbeiders daar (die overigens goed werk leverden) waren Polen. Als daarvan nog maar 20% vertrekt, dan ligt dat fabriek op zijn gat.

Luisteren naar de kiezer... als een partij dermate extreme standpunten in neemt, en geen meerderheid haalt, en niemand vindt die er mee een coalitie wil vormen, dan heeft die partij een probleem. Dan moeten ze eens met realistische stellingen af komen die de mensenrecht niet schenden en een echt alternatief vormen dat uitvoerbaar is.

De "klassieke" partijen hebben uiteraard ook een probleem. Want met hun af kalvende cijfers wordt het binnenkort nog moeilijker om een regering te vormen.

Comment

Idd, het leven kan mooi zijn,dat geluk heb ik ook, als ik een dag verlof neem ben ik ook die dag betaald.
                      Heb jaarlijks 14 dagen te nemen naar keuze.
                      Daarbij altijd 1 week paasverlof.
                      Altijd 4 weken groot verlof.
                      En naar gelang kerstdag en nieuwjaar valt kan dat ook 2 weken zijn.
                      Nu werk ik ook 4/5, de maandag werk ik niet meer, mijn geluk kan niet op.

Z4 M40i

Comment

Helemaal juist! Wie belastingen betaald heeft inspraak....

Maar even terugkomen op de verschillen tussen rechts en links....eigenlijk bestaan die niet in Belgie
                        VB is bvb erg rechts ethisch gezien maar socioeconomisch erg links
                        VLD is heel links op ethisch gebied (klein de guchtje is dé man die binnenkort mensen met psychisch leiden legaal zal laten vermoorden) maar heel rechts socio economisch....

Het wordt tijd op nuchtere werkbaarheid. Persoonlijk zie ik dat nog wel lukken met CDNV. Rechts genoeg om abortus niet als normaal te gaan zien maar links genoeg om mensen niet te beoordelen op hun ras. En socio economisch een goed midden....
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dank zij de EU hebben we hier al bijna 80 jaar geen oorlog. Dat mag wat mij betreft iets kosten.
                          De EU moet sterker worden niet zwakker. Zonder EU en gemeenschappelijke markt zouden we gewoon economisch overrompeld worden door de grootmachten.
                          Maar de EU heeft nu wel een probleem, en dat is zijn eigen geloofwaardigheid. Als een groter en groter deel van de bevolking de soep niet meer lust, dan moet er een andere soep gemaakt worden, geen soep is geen optie.

en nee, ik begrijp de kiezers van Trump niet, en die van Boris Johnson ook niet. Beide heren zijn er enkel en alleen om de rijken nog rijker te maken. Al die arbeiders en rust belters die dachten dat ze iets zouden terug krijgen, die krijgen niks terug. Een rampzalig gezondheidssysteem in beide landen waarin de afbouw nog verder gaat.
                          Obamacare afschaffen in de VS is gewoon een misdaad tegen de mensheid. De kok, deurwachter, poetsvrouw, winkeljuffrouw etc die nu zijn job verliest en ziek wordt ligt binnenkort op straat te creperen want geen ziekteverzekering, en als hij pech heeft wordt hij nog uit zijn huis gezet zonder iets.
                          En in het VK denken ze allemaal dat ze nu rijk worden omdat ze niet meer aan de EU moeten betalen. Dat geld gaat niet naar de arbeiders!
                          Trouwens, als er nog meer hardwerkende buitenlanders verhuizen uit het VK, dan wordt er binnenkort geen pizza meer gebakken, laat staan dat ze nog een auto in elkaar geschroefd krijgen.
                          Ben ooit bij een trailerbouwer in Noord Ierland geweest als leverancier. 90% van de arbeiders daar (die overigens goed werk leverden) waren Polen. Als daarvan nog maar 20% vertrekt, dan ligt dat fabriek op zijn gat.

Luisteren naar de kiezer... als een partij dermate extreme standpunten in neemt, en geen meerderheid haalt, en niemand vindt die er mee een coalitie wil vormen, dan heeft die partij een probleem. Dan moeten ze eens met realistische stellingen af komen die de mensenrecht niet schenden en een echt alternatief vormen dat uitvoerbaar is.

De "klassieke" partijen hebben uiteraard ook een probleem. Want met hun af kalvende cijfers wordt het binnenkort nog moeilijker om een regering te vormen.
                          Je hebt helemaal gelijk....in the picture perfect world.... spijtig genoeg verbrast al die politieke elite zoveel geld dat niemand hen nog geloofd....en terecht.
                          Nogmaals,ik ben zeker niet voor populisten hé,maar populisten is zoals schimmel....dat ontstaat ook enkel waar andere vuil hebben achtergelaten en maakt dan een samenleving ziek...
                          Maar mijn punt is dat je niet de schimmel moet aanpakken maar het vuil en de sluikstorters
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik vind dat allemaal nogal kort door de bocht. Feit is dat de gemiddelde Amerikaan op een heel andere manier naar de wereld kijkt dan wij. De vrienden die ik er heb en regelmatig bezoek zijn middle-class en hebben allerhande jobs zowel in de geneeskunde, retail als in andere sectoren. Die mensen zijn helemaal niet te spreken over Obamacare... Ik vroeg hen onlangs nog of er een kans bestaat dat je niet wordt geholpen bij een ongeval of ziekte indien je niet of afdoende verzekerd bent. Zij vertelden me dat je nooit geweigerd wordt en dat je indien nodig een afbetalingsplan krijgt van een paar dollar dat haalbaar voor je is. Wat ik wel al met mijn eigen ogen heb gezien is dat de onderlinge solidariteit daar van een heel andere orde is dan wat wij daaronder verstaan.

En voor de rest... als democratie enkel geldt wanneer het in je kraam past... dan is het geen democratie meer. Er gebeuren veel dingen waar ik het niet mee eens ben maar als een meerderheid van de inwoners van dit land vindt dat het zo hoort, dan is het maar zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Ik vind dat allemaal nogal kort door de bocht. Feit is dat de gemiddelde Amerikaan op een heel andere manier naar de wereld kijkt dan wij. De vrienden die ik er heb en regelmatig bezoek zijn middle-class en hebben allerhande jobs zowel in de geneeskunde, retail als in andere sectoren. Die mensen zijn helemaal niet te spreken over Obamacare... Ik vroeg hen onlangs nog of er een kans bestaat dat je niet wordt geholpen bij een ongeval of ziekte indien je niet of afdoende verzekerd bent. Zij vertelden me dat je nooit geweigerd wordt en dat je indien nodig een afbetalingsplan krijgt van een paar dollar dat haalbaar voor je is. Wat ik wel al met mijn eigen ogen heb gezien is dat de onderlinge solidariteit daar van een heel andere orde is dan wat wij daaronder verstaan.

En voor de rest... als democratie enkel geldt wanneer het in je kraam past... dan is het geen democratie meer. Er gebeuren veel dingen waar ik het niet mee eens ben maar als een meerderheid van de inwoners van dit land vindt dat het zo hoort, dan is het maar zo.
                              Hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis hoor. Over het algemeen is de gezondheidszorg er pokkeduur en voor velen gewoonweg onbetaalbaar.

Edit: Interessant artikel van Björn Soenens over de Amerikaanse gezondheidszorg

Onze Amerikaman Björn Soenens licht de Amerikaanse gezondheidszorg door, samen met een kritische insider.
                              Last edited by Jakkel; 20/04/2020, 19:29.

Comment

Hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis hoor. Over het algemeen is de gezondheidszorg er pokkeduur en voor velen gewoonweg onbetaalbaar.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...g-is-doodziek/
                                Ja maar het is, zoals ik het begrepen heb, niet zo dat ze zeggen : “Hier is een factuur van 100k en als je volgende week niet betaalt verkopen we je huis.” Ze zitten dan met je aan tafel en kijken naar je financiële mogelijkheden. Ze zijn daar, zoals je weet, nogal handig met schulden op lange termijn.
                                Last edited by Elwood; 20/04/2020, 21:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Ja maar het is, zoals ik het begrepen heb, niet zo dat ze zeggen : “Hier is een factuur van 100k en als je volgende week niet betaald verkopen we je huis.” Ze zitten dan met je aan tafel en kijken naar je financiële mogelijkheden. Ze zijn daar, zoals je weet, nogal handig met schulden op lange termijn.
                                  Maar iets "simpels" als een geboorte :

The average cost to have a baby in the US, without complications during delivery, is $10,808 — which can increase to $30,000 when factoring in care provided before and after pregnancy.
                                  The average cost for a baby delivery is $10,808, but that varies depending on what state you live in, your insurance, and the type of birth you have.

Comment

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...g-is-doodziek/
                                    Ook in Europa zijn er landen die qua gezondheidszorg niet echt ok zijn. Oa Frankrijk tot een paar jaar geleden. Ook in Europa zijn er al veel verschillen -> https://www.griffinbenefits.com/blog...in-europe-work

En daar zie je dan weer: Europa als eenheid werkt niet. Die slappe jojo die daar president van is, was zelfs de laatste weken volledig van de wereld verdwenen.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik denk dat iedereen hier mottig veel belasting betaald, gelukkig maar. Kijk naar Amerika, daar staan ze nu half gewapend op straat te roepen dat ze willen werken omdat ze verdomme honger krijgen ! Dat syteem zoveel beter ?
                                      Het geld verdwijnt heus niet in de zakken van de politiekers. Hoeveel geld was er vorig jaar door belgische bedrijven legaal weer naar belastingparadijzen versluisd ? Ga het niet opzoeken, dacht iets van een 180 miljard.
                                      Denk dat we toch eens blij mogen zijn met alles wat we hier hebben. Maar sommige partijen willen het laten uitschijnen dat het hier vol profiteurs loopt.
                                      We weten allemaal hoe de nazi's destijds aan de macht gekomen zijn

Comment

• zoiets simpels als een geboorter kost hier uiteindelijk evenveel, maar hier is dat de economie die dat betaald

mensen zouden beter eens wat meer met hun neus op de feiten gedrukt worden wat alles kost...en dat dat niet als manna uit de hemel valt

Comment

• Systeem is te toegankelijk en daarmee heel veel misbruikt. In de spoed binnen wandelen is column use vandaag. Vroeger kon dat niet zo maar...
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X