Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Ook in Europa zijn er landen die qua gezondheidszorg niet echt ok zijn. Oa Frankrijk tot een paar jaar geleden. Ook in Europa zijn er al veel verschillen -> https://www.griffinbenefits.com/blog...in-europe-work

En daar zie je dan weer: Europa als eenheid werkt niet. Die slappe jojo die daar president van is, was zelfs de laatste weken volledig van de wereld verdwenen.
    Europa is niet bevoegd voor gezondheidszorg. Misschien moet men u ook persoonlijk verantwoordelijk houden omdat uwe buur werkloos is bv? Even logisch.

En euh, een geboorte kost hier echt niet evenveel. De kostprijs van het systeem in de verenigde staten is een veelvoud van wat het hier kost.

Comment

• kost in us 4500, bij ons 3500

Comment

• Waar heb ik gezegd dat ze bevoegd zijn? En wat heeft die buur daar mee te maken?

Ze kunnen de verschillende EU landen trachten op één lijn te zetten door richtlijnen te ontwikkelen. Dat is hun reden van bestaan.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

We weten allemaal hoe de nazi's destijds aan de macht gekomen zijn
          Hoe dan precies ?

Comment

Waar heb ik gezegd dat ze bevoegd zijn? En wat heeft die buur daar mee te maken?

Ze kunnen de verschillende EU landen trachten op één lijn te zetten door richtlijnen te ontwikkelen. Dat is hun reden van bestaan.
            Wat verwacht je dan precies? Als ze niet bevoegd zijn? Dan moet je niet op de EU schieten. Dan moet je op de landen schieten, als dat je mening is. Al zijn er ook wel hele goede redenen dat de gezondheidszorg een nationale bevoegdheid is.

Een Europese richtlijn, zijn bindende maatregelen die landen zelf moeten omzetten in wetgeving. Verplicht. Maar men is hiertoe niet bevoegd in de gezondheidszorg.

En eigenlijk klinkt dat wat dom dan wat je zegt he. Aangezien "de EU" niet bevoegd is, blijft enkel nog "de verzameling van landen die de EU uitmaken" over, als je "ze" bedoelt. En je zegt dus dat die landen zichzelf op één lijn moeten zetten. Dus de landen moeten zichzelf op één lijn zetten.

Edit: EU heeft geen bevoegdheid over gezondheidszorg. Gij niet over uw buur. Zo simpel ist.
            Last edited by Phate; 20/04/2020, 21:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              kost in us 4500, bij ons 3500

Amerikaan is ook meestal iets dikker he...

Comment

kost in us 4500, bij ons 3500
                https://www.businessinsider.com/how-...#connecticut-7

10808 =/= 4500, maar in feite zo'n 3 maal zo'n duur als uw cijfer van wat het bij ons zou zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Wat verwacht je dan precies? Als ze niet bevoegd zijn? Dan moet je niet op de EU schieten. Dan moet je op de landen schieten, als dat je mening is. Al zijn er ook wel hele goede redenen dat de gezondheidszorg een nationale bevoegdheid is.

Een Europese richtlijn, zijn bindende maatregelen die landen zelf moeten omzetten in wetgeving. Verplicht. Maar men is hiertoe niet bevoegd in de gezondheidszorg.

En eigenlijk klinkt dat wat dom dan wat je zegt he. Aangezien "de EU" niet bevoegd is, blijft enkel nog "de verzameling van landen die de EU uitmaken" over, als je "ze" bedoelt. En je zegt dus dat die landen zichzelf op één lijn moeten zetten. Dus de landen moeten zichzelf op één lijn zetten.

Edit: EU heeft geen bevoegdheid over gezondheidszorg. Gij niet over uw buur. Zo simpel ist.
                  Richtlijn als in adviserend?
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• €4142

Comment

Richtlijn als in adviserend?
                      Dat doet men?

Comment

"Average cost for those covered by insurance"

Comment

• ga je aan kinderen beginnen zonder werk in us?

Comment

ga je aan kinderen beginnen zonder werk in us?
                            Ik niet. Maar zeer veel mensen wel. En vergeet ook niet de enorme cost van deze insurance. En dat heel veel mensen deze niet via hun werkgever krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Ik denk dat iedereen hier mottig veel belasting betaald, gelukkig maar. Kijk naar Amerika, daar staan ze nu half gewapend op straat te roepen dat ze willen werken omdat ze verdomme honger krijgen !
                              Honger krijgen?
                              Ik dacht dat ze protesteerden omdat ze:
                              - wilden gaan vissen, patio verve, Lego kopen, ...
                              - haar kleuren: https://youtu.be/b25KeOzkpPA?t=11

En ondertussen hebben ze een week na de protesten in Kentucky de grootste verhoging in Corona gevallen.

Darwin awards, enkel vallen er spijtig genoeg ook veel onschuldige slachtoffers.

Maar maak je geen illusies, al die protesten: daar zit ook weer groot geld achter:

Comment

• hoewel het voor mij de bekwaamste (edit mss niet) en intelligenste politicus is, geeneen is perfect en ik kan in de weerstand ook komen...

moest ik daarstraks keihard lachen met 1 van de comments op HLN over de tellingen in ons land

*moet de politieke carriere van bart de wever eigenlijk bij de slachtoffers van de coronacrisis worden geteld?*

hoop dat ik niemand die betrokken is schoffeer, maar humor verzacht de zeden
                                Last edited by bobo; 20/04/2020, 22:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  zelfs bij mensen die behoorlijk goed verdienen in de VS zijn er heel veel die leven van paycheck tot paycheck, en die worden dikwijls nog 2 keer per maand betaald.
                                  Als er in zo’n periode 3 weekends zitten, dan zijn er al die het amper redden. Nog veel meer dan elders moet je laten zien dat je geld hebt, tot het niet meer binnenkomt, en dan is het paniek.
                                  Van de mensen die daar staan te protesteren kan je met grote zekerheid zeggen dat er een pak zijn die kramp in de creditcard krijgen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

zelfs bij mensen die behoorlijk goed verdienen in de VS zijn er heel veel die leven van paycheck tot paycheck, en die worden dikwijls nog 2 keer per maand betaald.
                                    Als er in zo’n periode 3 weekends zitten, dan zijn er al die het amper redden. Nog veel meer dan elders moet je laten zien dat je geld hebt, tot het niet meer binnenkomt, en dan is het paniek.
                                    Van de mensen die daar staan te protesteren kan je met grote zekerheid zeggen dat er een pak zijn die kramp in de creditcard krijgen....
                                    Ik lees heel veel over (het financiële systeem in/van de) USA, vooral uit pure interesse (ik ben weg van het land én speel graag met cijfertjes).

Ik heb het geluk gehad te spreken met verschillende Amerikanen, van over heel het land. Ze zijn ook heel open over geld.

De mindset is er compleet anders.

Al van zodra ze van de schoolbanken komen, is de kans groot dat ze een lening achter zich aanslepen. Er is een enorme drang om te consumeren. Heel vaak doen mensen dat met een creditcard. Niet alleen omdat ze het geld niet hebben, maar om een credit score op te bouwen.

Als die goed is, kan je heel makkelijk en goedkoop lenen en leasen.

De maand tot maand mentaliteit heerst er, en dat is allemaal goed als je geen tegenslag hebt. Een tegenslag vangen ze op met de creditcard. En dan kunnen ze het kapitaal niet meer afbetalen, en betalen ze enkel de interest en een habbekrats aan kapitaal.
                                    En dan krijgen ze een kind of breken ze een been. Ziekenhuisrekening van 10k. Die ze niet kunnen betalen. Dus ze betalen $100 intrest erop in de maand en pakweg $25 kapitaal. Die schuld raakt dus realistisch gezien nooit meer afbetaald. Dan gaan ze op een gegeven punt naar accepteren dat ze tot hun dood schulden zullen hebben, en leven ze zo verder.

Ook elke paar jaar een nieuwe auto (private lease is er enorm populair). En vakanties en grote elektroaankopen op krediet(kaart).

Enorm fascinerend was de reactie van een Amerikaan die me vroeg hoeveel spaargeld ik had. Hij verklaarde me quasi zot en zei “think of all the possibilities”.

Ik vind dat enorm zalig om te bekijken vanuit hun standpunt. We sparen in BE heel veel, en de meeste mensen hebben nooit iets gehad aan dat geld. Waarom
                                    sparen we eigenlijk? Een buffer, ja... en daarachter? Heel wat mensen potten op.

Most people would be in a bind if they missed even one paycheck. Just 40 percent of Americans could pay an unexpected $1,000 expense, such as an emergency room visit or car repair, with their savings, according to a survey from Bankrate.

40% van de huishoudens kan zich geen idee ongeplande uitgave van $1.000 veroorloven.

Laatste keer dat ik het opzocht, had meer dan 17% van de Amerikanen meer dan $10k in kredietkaartschuld. Ik kan het artikel helaas niet meer weervinden.

Tuurlijk willen die mannen dus opnieuw gaan werken...

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Systeem is te toegankelijk en daarmee heel veel misbruikt. In de spoed binnen wandelen is column use vandaag. Vroeger kon dat niet zo maar...
                                      Klopt wel deels. Maar omdat het zo toegankelijk is wordt het dikwijls niet alleen door patiënten maar ook door artsen misbruikt. Je wilt niet weten hoeveel nodeloze onderzoeken er gebeuren. In de medische beeldvorming bijvoorbeeld doen we 't veel slechter als Nederland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Klopt wel deels. Maar omdat het zo toegankelijk is wordt het dikwijls niet alleen door patiënten maar ook door artsen misbruikt. Je wilt niet weten hoeveel nodeloze onderzoeken er gebeuren. In de medische beeldvorming bijvoorbeeld doen we 't veel slechter als Nederland.
                                        Toegankelijkheid voor prutsen is veel te makkelijk. Er zijn tegenwoordig mensen die hun pijntjes opsparen tot in het weekend, en dan naar de spoed gaan omdat ze in de week te veel andere dingen te doen hebben of een dag moeten wachten op een afspraak bij de huisarts.

Vergelijken met Nederland is moeilijk. In Nederland werken er véél meer dokters 9-5, en ze zijn er een pak rationeler. Er worden veel makkelijker patiënten afgeschreven. Je zal daar op je 85e veel moeilijker nog een nieuwe heup krijgen of een hartoperatie.
                                        Als ik mag kiezen ga ik toch liever naar een belgisch ziekenhuis dan een nederlands.

Comment

• ...ik moest...toen ik nog rookte...regelmatig voor voorschriften voor puffers (kuch-kuch) naar de huisarts en ben geen ongeduldigaard
                                          ging dus altijd rustig aanschuiven in de wachtkamer en daar zit (dus bijna) altijd een man of 10

...behalve op vrijdagmiddag dus, binnen en buiten easypeasy , 0 wachtenden voor u

Comment

Working...
                                          X