Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by order66; 24/03/2020, 18:36.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenphate, de doden zijn ten dode opgeschreven...sorry voor mijn direct taalgebruik...hier in belgie moeten de thuisblijvers met handschoenen en mondmasker het ook ondergaan, zij het later...die gaan ervoor zorgen dat het langer duurt...mottig gesproken
ik snap de paniek in nl en italie en overal, maar je stopt het niet in de kast...tenzij je voor echt lange tijd gaat isoleren en ons land kan dat niet, ttz minder als china
en als ik ongelijk heb, zoveel te beter
in Codogno, waar in italie de uitbraak begon, is de situatie onder controle - ik las dat daar geen nieuwe besmettingen meer zijn, wel pas een maand nadat de lockdown werd ingevoerd.
in China, Zuid-korea, Japan, Taiwan... hebben ze het onder controle.
Met de juiste maatregelen moet het hier ook lukken.
Maar we hebben maar één kans en dat is nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik moest op de gemeentelijke diensten zijn, natuurlijk niet open...geen minimumbezetting en social distance, maar 0, had ik van mijn eigen blauwe gemeente niet verwachtEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
in nederland lijkt men de vijand te onderschatten - en zichzelf te overschatten. komen er serieuze waarschuwingen van de burgermeester van bergamo richting nederland - jullie moeten een complete lockdown doen om onze toestanden te vermijden - reactie van een nederlander: "die gast zou zich beter met zijn stad bezig houden dan met het nederlands beleid". gelukkig worden ze nu snel ingehaald door de realiteit - helaas zullen er binnen 1 a 2 weken honderden nederlanders in belgische ziekenhuizen liggen...
Daar deed enkele dagen geleden een mijnheer zijn beklag dat Nederlanders de hebbelijkheid hebben om steeds iedereen met het vingertje te wijzen maar dat ze zelf hoogdringend eens de hand in eigen boezem moeten steken. (Eén van de weinige nederlanders dus met een klare kijk). Ik heb daar op geantwoord dat dit inderdaad een onaangenaam trekje is van hen maar dat we ze toch graag zien.
Ik ben blij met onze regelgevingen maar de overheid is in veel zaken nog veel te laks en niet doordacht genoeg geweest. Gisteren reportage gezien over de eerste dagen van de crisis. In Oostende zaten leden zij aan zij aan een ronde tafel, minder dan een meter van elkaar...allen interpreteerden ze de richtlijnen anders, inclusief burgemeester Bart Tommelein.
Medisch gezien kunnen we weinig beter doen denk ik. Je wil nu niet in een Grieks hospitaal geraken, zeker nu niet maar ook voor deze toestanden kon je daar al beter wegblijven. Ginder staan ze dan ook nog mijlen ver achter in de verzorgingssector t.o.v hier, Italië, Spanje, enz...is nochtans ook Europa.
Om nog te zwijgen over onze "knul" Boris J. Die is al zeker de laatste van de klas.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
ik ben geen viroloog maar laborant, mits social distance maar toch mensen (of te tanken zo u wil) zien krijg je minieme dossisen in je systeem die belangrijk zijn en die kleine hoeveelheden kan je lichaam doordertijd wel te baas
maar ik ben ook maar forummer met een imo
Comment
-
ik hoop/denk dat je ongelijk hebt.
in Codogno, waar in italie de uitbraak begon, is de situatie onder controle - ik las dat daar geen nieuwe besmettingen meer zijn, wel pas een maand nadat de lockdown werd ingevoerd.
Comment
-
ik hoop/denk dat je ongelijk hebt.
Trouwens : https://www.hln.be/wetenschap-planee...ermd~ae4b0d18/Last edited by order66; 24/03/2020, 22:41.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Klopt. Groepsimmuniteit is kiezen voor een hoge moraliteit, aangezien er nog geen vaccin is.
Trouwens : https://www.hln.be/wetenschap-planee...ermd~ae4b0d18/
De huidige maatregelen zijn vooralsnog de enige optie, het reproductiegetal zo snel mogelijk onder 1 krijgen, dan sterft de epidemie uit.
Vanaf belgie corona vrij is, ook temperatuurscanners in luchthavens plaatsen, mensen uit corona-landen meteen in quarantaine, veel testen... op die manier kunnen we een tweede uitbraak vermijden.
Binnen een jaar - anderhalf jaar zal er hopelijk een vaccin zijn, zodat ook dat ons beschermt tegen een tweede uitbraak.
En dan nog de economische gevolgen... ik had normaal momenteel een tesla model 3 onder mijn kont gehad maar dat moet minstens wachten tot na deze crisis (garage is dicht), maar mss annuleer ik hem nog want als freelancer ga ik mss zonder project zitten binnenkort.
Comment
-
Eerste berichten uit China komen al van rond de jaarwisseling. Ik ben me in combinatie met de beelden van toen uit Wuhan echt zorgen beginnen maken toen het begin februari ook in Noord-Italië zat met ook al doden in die regio. Dan komt het er op aan om zelf wat due diligence te gaan doen. Want VTM nieuws en de VRT gaan pas op de proppen komen als het al te laat is. Ik ben zo bij het PeakProsperity Youtube-channel terecht gekomen die hier al sinds eind januari bovenop zit en dagelijkse updates geeft. (https://www.youtube.com/channel/UCD2...48RRQTD4Jhxu8w) Daardoor wist ik vanaf half februari dat er serieus stront aan de knikker was.
Nu, dat ligt in mijn aard om zo'n dingen uit te zoeken, je kan niet van iedereen verwachten dat die zo zijn. Ik heb wel actief iedereen afgeraden om te gaan skieën naar die regio en zelfs naar Oostenrijk. Sommigen hebben geluisterd maar de meesten niet. Pas op ik versta dat ook wel ergens, sommige dingen zijn al lang geboekt, verlof aangevraagd, de vrouwen kinderen zijn dat 'beloofd', ze moeten 'er eens uit zijn' (hoewel 4 vakanties per jaar...). Minstens 3 ervan hebben nu 'prijs'. Het grote gevaar is nu dat wanneer de cijfers wat beginnen dalen iedereen weer laks zal beginnen zijn. We zijn nog altijd niet aan de nieuwe patatten imho.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk ben er redelijk zeker van dat het getal minder zal zijn dan het jaarlijkse aantal griepdoden (ik las ergens 10.000 in BE elk jaar).
Toevallig ook al ergens procenten gelezen ? En ik kan mij niet herinneren dat we voor een griep in lockdown moesten. Ge kunt het evengoed vergelijken met het aantal doden door verkeer of kanker.
Comment
-
Groepsimmuniteit is niet echt een optie, dat had ik al langer door dan de hollanders en de engelsen, je offert 10% van de bevolking op want je kan de jonge zieke mensen ook niet meer redden dan.
De huidige maatregelen zijn vooralsnog de enige optie, het reproductiegetal zo snel mogelijk onder 1 krijgen, dan sterft de epidemie uit.
Vanaf belgie corona vrij is, ook temperatuurscanners in luchthavens plaatsen, mensen uit corona-landen meteen in quarantaine, veel testen... op die manier kunnen we een tweede uitbraak vermijden.
Binnen een jaar - anderhalf jaar zal er hopelijk een vaccin zijn, zodat ook dat ons beschermt tegen een tweede uitbraak.
En dan nog de economische gevolgen... ik had normaal momenteel een tesla model 3 onder mijn kont gehad maar dat moet minstens wachten tot na deze crisis (garage is dicht), maar mss annuleer ik hem nog want als freelancer ga ik mss zonder project zitten binnenkort.
Wanneer we nu na pakweg tien weken met zijn allen terug ons gewone leventje oppakken, en dus ook weer gaan reizen, is de kans groot dat we aan het einde van de zomer terug prijs hebben. Wanneer we dat niet terug gewoon oppakken maken we de economische crisis misschien alleen maar groter?
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
-
Itali¨e tikt vandaag bijna af op 7000 doden
UK stijgt het dodental heel snel
Spanje krijgt ook meer en meer klappen
1.3 miljard indiërs in lock down
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende metro in london ondanks de lock down
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDie opstoten zullen er waarschijnlijk nog zijn tot we een vaccin hebben of groepsimmuniteit, wat in feite hetzelfde is.
Wanneer we nu na pakweg tien weken met zijn allen terug ons gewone leventje oppakken, en dus ook weer gaan reizen, is de kans groot dat we aan het einde van de zomer terug prijs hebben. Wanneer we dat niet terug gewoon oppakken maken we de economische crisis misschien alleen maar groter?
wat men had moeten doen bij de eerste besmetting in italie, was meteen de grenzen en het luchtruim sluiten. ook in italie zelf: meteen lockdown van de stad waar de eerste besmettingen zich voor deden. stricte quarantaine, geen mensen meer in of uit de stad. dat is nog steeds 100x beter dan de situatie waar we nu in zitten. dus in de toekomst zal men zo handelen. en met de testen die makkelijker beschikbaar zijn, zijn hopelijk zulke drastische maatregelen nooit meer nodig.
de griep kunnen we gerust laten passeren hier omdat de dodelijkheid veel lager is, en 99% van de griep gevallen niet eens naar het ziekenhuis moet, het is ook minder besmettelijk, je hebt niet elke 3 dagen een verdubbeling van het aantal gevallen.
bij covid-19 heb je zware complicaties bij 20% geval van de besmettingen, zelfs die 15% die niet overlijdt maar wel in t ziekenhuis komt, gaat door de hel.
niemand wil dit.
covid-19 is een zeeeeeer lastige klant, er moet nultolerantie zijn t.o.v. dit virus, elke besmetting is er één te veel.
het is die 20% zware complicaties gecombineerd met de vrij hoge reproductie, je bent weken lang besmettelijk, dat maakt dat dit eigenlijk toch niet echt te vergelijken is met de griep. zelfs al eist de griep jaarlijks veel doden, als men covid-19 laat doen, wordt dat een veelvoud van de griep.Last edited by sunking; 24/03/2020, 22:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVirologen spreken uit de wetenschap, die hebben niet het hele plaatje. Ik vraag mij echt af wat jullie zouden doen, jullie doen het allemaal zo gemakkelijk lijken!
Uiteraard zijn er interpretaties door lokale overheden, gaan we nu ook al de uitzonderlijke aard van deze noodtoestand wegdenken?
De CEO van mijn bedrijf had kunnen zeggen iedereen thuis en we betalen iedereen door tot het geld op is. Iedereen blij? Lege apotheken, winkels, ... . Een paar duizend werklozen er bij na deze crisis ... Is dat ballen hebben?
Wat maakte Maggie de Block daarvan? "Het is maar een griepje, niet zwaarder dan een seizoensgriep of een zware valling"
Het is door die houding van Maggie in het begin van deze crisis, dat veel mensen dachten dat het allemaal wel niet zo erg zou zijn.
Als er advies gegeven word, dan kunnen lokale besturen daar hun eigen interpretatie aan geven, als er regels opgemaakt worden, dan is het de bedoeling dat iedereen zich daar aan houd en probeert deze te handhaven. Het is niet de bedoeling dat plaatselijke besturen dan deze regels gaan aanpassen naar eigen goesting.
Ofwel is het doorwerken, ofwel terug vallen op technische werkloosheid. De ceo mag ervoor kiezen om door te betalen, maar dat is niet echt de bedoeling.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Misschien is voor sommigen economie belangrijker dan de dodelijke casualties. Tot wanneer het binnen hun eigen kring voorkomt, dan is het kot te klein. Mensenlevens gaan boven alles, daar wil ik gerust voor inleveren. Niemand heeft iets aan centen in zijn put. De regering treft momenteel trouwens goede maatregelen om de economie zo goed mogelijk op te vangen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Idd order66 ik deel die mening.
Ze wilden gewoon geen paniek zaaien , daarom dat ze zeiden dat het maar griepke was of zware verkoudheid .
Usa ziet er ook niet goed uit , al die zware drug gebruikers zullen wel het loodje leggen (Aangetaste longen van crack en crystal meth)
Comment
Comment