Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In mijn dorp ken ik 1 iemand die overleden is, 1 iemand die nu in zijn vijfde (5de) week in coma ligt. Drie mensen die op intensieve hebben gelegen en nu aan de beterhand. Twee mensen die terug thuis zijn.
    Op mijn werk ken ik zes collega's die besmet zijn (geweest), gelukkig meestal wel met mildere symptomen. Twee collega's zijn elk ook beide ouders kwijt.
    Wat verder weg ken ik minstens 4 mensen die overleden zijn.

Zoiets komt toch heel dichtbij en ik kan/wil dit niet minimaliseren.
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• In mijn omgeving zijn we er tot nu toe (hout vasthouden) van bespaard gebleven, 'dichtsbij' is de vrouw van mijn superviser op het werk die een aantal dagen op ic heeft gelegen maar ondertussen het ergste voorbij is. Mijn moeder hebben ze maandag getest (werkt in een woonzorg wentrum) en krijgt morgen de uitslag, bewoner worden 1 en 2 mei allemaal getest. Fingers crossed!
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        mijn schoonzuster gaat ondertussen week 5 in van de ziekte: niet echt koorts, wel last van de longen, veel ups and downs, spierpijn, enzovoort. Ik zal haar vertellen dat ze maar moet gaan werken en geen congé payé meer moet nemen.
        Geldt voor mij dan ook trouwens. Zal maar op 10 cm van mijn leerling gaan zitten en hopen dat het met een mondmaskertje en wat handschoenen allemaal goed zal komen. En als ik het krijg zal ik bij al die janetten hier zo hard in hun bek komen hoesten dat het virus er langs hun gat uitkomt .

Fijne dag nog!!

die is ziek, dus ziekenkas no problem.

Ben jij ziek? nee, dus gaan werken vind ik.

wil je niet werken geen probleem blijf thuis, maar gene dop of loon he.

vrije wereld iedereen mag doen wat hem wil,

Comment

• wij, bij uistek zitten in het land waar wij slaven op uitkering recht hebben, we betalen ons er blauw voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten

Bart, wat moet ik dan doen als de WG beslist van heel de boel plat te leggen? Ontslag pakken en interim jobkes gaan doen?

Waarom legt uw werkgever de boel plat? Omdat hem bang is dat de meeste werknemers ziekenverlof gaan nemen en hij deze dan de volle pot mag betalen.
            Mocht ik met veel volk werken, ik deed ook toe. ( niet voor corona; wel uit economische redenen)

indien de regering niet zo links zou ingesteld zijn, en men zou zeggen eerste week ziekte nooit betaald je zou hier nogal eens een daling zien in het aantal zieken maar ja , krijg dat es erdoor.

ps ik ben ook een werkgever ( kleine KMO, 5 tal personeelsleden). Van in begin duidelijk gemaakt, thuisblijven en niet echt ziek en uwe C4 heb je voor het einde van het jaar.

Niemand die er spel van maakt, en de meesten werken hier reeds langer dan 15 jaar dus zo slecht zal ik wel niet zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

Jawade, chapeau dat je dat hier durft te schrijven met al de linkse rakkers hier

Die corana gebruikt men vooral om dat men te lui is om te werken, hoeveel zouden er thuis blijven als er GEEN subsidies, stempelgeld of zo te krijgen was?
              Als uw gezondheid zo belangrijk is, gebruik dan uw verlof op of neem verlof zonder wedde. Maar dat zie je ze niet doen hè .
              En niet iedereen heeft misschien de mogelijkheden om thuis te blijven, maar dat zijn keuzes die je zelf moet maken en niet op kosten van de maatschappij.

ik vind het vooral erg dat we voor deze profiteurs weer jarenlang gaan mogen betalen.

ps ik heb nog geen minuut niet gewerkt ondanks ik ook zou kunnen profiteren , en nee ik kan wegens aard van mijn werk ook geen afstand houden.
              Mijn echtgenote is invalide en een hoog-risicopatiënte, mijn inwonende moeder is nog gezond en 88 jaar. Een dochter in het vijfde leerjaar.
              Zelf een job in een essentiële sector, met veel (internationale) contacten en niet de mogelijkheid om aan social distancing te kunnen doen.

Leg een keer uit op wat ik mijn situatie recht heb volgens u.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• der wordt hier nogal de kaart getrokken van de zelfstandigen, de zogenaamde risiconemers en zij die de boel draaiende houden. Wel zij moeten nu de risico's nemen hé met hun grote mond. En wie ziek is blijft thuis om het niet nog erger te maken. Dat den baas nu eens zelf zijn kloten afdraait en de risico's neemt, dat is tenslote wat hij graag doet in goede tijden wel nu mag hij het blijven doen
                Als er doden vallen zullen ze zeggen trekt uw plan

Comment

• 4000€ premie , je denkt toch niet wie verleden jaar bijna niks (officieel) verdiend heeft hiervan gebruik gaat maken. Ze zijn niet zot hoor in brussel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Ik kende er 3, gelukkig geen familie erbij
                    Ik ben een hele tijd terug al gestopt met tellen.
                    Ik ken er minimum 30 die gestorven zijn, waarvan zo'n 10 hier in het dorp
                    Twee vrienden van mij zijn in het ziekenhuis beland, maar hebben het gelukkig overleefd (beide waren kerngezond vooraf, maar hebben nu zware longproblemen).
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Er zijn wel degelijk bedrijven die winst hebben gehaald uit deze historie. Voedingswinkels. Stijging van omzet die ze de laatste decennia nog niet hadden meegemaakt. Helden van de crisis, die pakken geld hebben geschept.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Ik ben een hele tijd terug al gestopt met tellen.
                        Ik ken er minimum 30 die gestorven zijn, waarvan zo'n 10 hier in het dorp
                        Twee vrienden van mij zijn in het ziekenhuis beland, maar hebben het gelukkig overleefd (beide waren kerngezond vooraf, maar hebben nu zware longproblemen).
                        Idd! Jouw streek is wel heel hard getroffen. Erg allemaal! Elk slachtoffer is er 1 teveel
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                          der wordt hier nogal de kaart getrokken van de zelfstandigen, de zogenaamde risiconemers en zij die de boel draaiende houden. Wel zij moeten nu de risico's nemen hé met hun grote mond. En wie ziek is blijft thuis om het niet nog erger te maken. Dat den baas nu eens zelf zijn kloten afdraait en de risico's neemt, dat is tenslote wat hij graag doet in goede tijden wel nu mag hij het blijven doen
                          Als er doden vallen zullen ze zeggen trekt uw plan
                          Tja, geld en status primeren tegenwoordig op een mensenleven. Het is alleen spijtig dat het vaak mensen zijn met de juiste instelling die getroffen worden. Vraag het nu maar eens aan Boris

Nuja, dankzij al die plots zelfverklaarde economen, die blijkbaar zo'n ziekte toch niet kunnen krijgen, gaat het helaas wel wat langer duren.

Paar miljoen doden, who cares? Zolang ik er maar niet bij ben

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• .

[/QUOTE]

goed jocarreke !!!
                            de asiel centras zitten vol , griekenlad loopt over , sicillie ontploft , dat zou een geweldige oplossing zijn toch
                            Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Mijn echtgenote is invalide en een hoog-risicopatiënte, mijn inwonende moeder is nog gezond en 88 jaar. Een dochter in het vijfde leerjaar.
                              Zelf een job in een essentiële sector, met veel (internationale) contacten en niet de mogelijkheid om aan social distancing te kunnen doen.

Leg een keer uit op wat ik mijn situatie recht heb volgens u.
                              Volgens mijn kleine persoonlijke mening , heb jij recht om u vrouw met de beste zorgen te vertroetelen (lees) verzorgen , u inwonende moeder het beste te geven wat dat mensje verdiend , en u dochter , de beste beschermmiddelen die er kunnen zijn ,en voor u zelf wens ik u een heel goede gezondheid , dat je niet ziek word , en dat je veel geld mag verdienen, MAAAAAAAAAAR!!!!

Dat zal niet gaan want - dit kut land met zijn linkse structuur geeft liever miljarden , aan gelukszoekers die zo gezegt voor oorlog gaan lopen zijn , maar in werkelijkheid , laffe honden zijn die hier komen profiteren en de economie naar de kloten doen , ze arriveren allemaal met ne nieuwe i phone 10 en het zijn allemaal jonge mannen , niet een wijf zit in die boot.

dan heb je de liberalen die graag hun zakken vullen , die dikke koe dat miljoenen mondmaskers heeft laten vernietigen om plaats te maken voor asiel aanvragers , en den de croo is nu de kroon aan het spannen als minister die het meeste geld naar het buitenland stuurt .

En dat zal NOOIT veranderen in dit land , maar is het hier dan zo slecht , nee je moet het systeem gebruiken waarvoor het gemaakt is .en indien u dat nietlukt moet je op zoek gaan hoe andere dat wel doen .
                              veel sterkte voor u vrouw , moeder en dochter gewenst .
                              en ook aan u natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

.

goed jocarreke !!!
                                de asiel centras zitten vol , griekenlad loopt over , sicillie ontploft , dat zou een geweldige oplossing zijn toch [/QUOTE]

Je zou corona moeten krijgen,dat je door de ademnood uw kloten in uw keel trekt.
                                Vergeet niet ike ike ike kan ook stike.
                                Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

goed jocarreke !!!
                                  de asiel centras zitten vol , griekenlad loopt over , sicillie ontploft , dat zou een geweldige oplossing zijn toch
                                  Je zou corona moeten krijgen,dat je door de ademnood uw kloten in uw keel trekt.
                                  Vergeet niet ike ike ike kan ook stike.
                                  [/QUOTE]
                                  Dat gaat niet want heb nogal dikke kloten , maar dat jij met een klein lulleke zit heb ik van sommige al vernomen , kusjes xx

Comment

• Kan de discussie hier een beetje op niveau gehouden worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Kan de discussie hier een beetje op niveau gehouden worden?
                                      Dat gaat heel moeilijk worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Kan de discussie hier een beetje op niveau gehouden worden?
                                        Die zit op niveau, weliswaar een uitermate laag.
                                        Best niet reageren op sommigen hun rascistische vuilbekkerij of je krijgt nog het verwijt dat je 'persoonlijk' wordt en dat wordt hier niet geduld op het forum. Ze hebben liever dat ge hier platte Vlaams Blokpraat verkoopt.

Comment

• De discussie op niveau voeren is goed, maar ik heb het gevoel dat je iets zegt waar de meerderheid niet mee akkoord gaat dat er al vaak en snel geroepen zal worden ‘dat het niet op niveau is’.

Laatste weken duidelijk mogen ervaren hier.

Jocar, ga nog eens opzoeken hoeveel doden er zijn... miljoenen... De Spaanse griep afhankelijk van de bron 100 tot 200 miljoen, nu zitten we aan hoeveel? Je bent ook maar een paniekzaaiertje. Limburg is blijkbaar een broedhaard voor Corona als ik de statistieken geloof, maar daarom kent niet iedereen 3 mensen die eraan sterven e.

Ik ken 1 collega die het gehad heeft, 2 weken ziekteverlof. Die zei: zwaar griepje. En ik ken Namaz en zijn vrouw die het gekregen hebben. Verder: niemand.
                                          Ik ken honderden personen (familie, vrienden, collega’s) die het niét gehad hebben.

Ik blijf erbij, boel opengooien, zodat wie WIL opnieuw kan leven. En laat diegenen die niet willen dan maar thuisblijven. Vlam die horeca weer in gang, laat de vliegers al maar warmdraaien en kickstart de economie al maar, het zal al erg genoeg zijn deze zever op te lossen.
                                          Wil je niet deelnemen? Goed, blijf dan thuis.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X