Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• edit.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Die zit op niveau, weliswaar een uitermate laag.
      Best niet reageren op sommigen hun rascistische vuilbekkerij of je krijgt nog het verwijt dat je 'persoonlijk' wordt en dat wordt hier niet geduld op het forum. Ze hebben liever dat ge hier platte Vlaams Blokpraat verkoopt.
      Idd! Best niet op reageren of dit topic wordt ook weer gesloten binnenkort. Het is voor sommigen gewoon onmogelijk om het een beetje beschaafd te houden.

Dat niet iedereen dezelfde mening heeft kan ik begrijpen maar dat die dan met zo'n soort schabouwelijke taal duidelijk moet gemaakt worden is mij een raadsel
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        De discussie op niveau voeren is goed, maar ik heb het gevoel dat je iets zegt waar de meerderheid niet mee akkoord gaat dat er al vaak en snel geroepen zal worden ‘dat het niet op niveau is’.
        Daarin geef ik je gelijk. Ik ben het totaal niet eens met uw mening over de coronamaatregelen, maar ik denk dat met het lage niveau niet uw bijdragen worden bedoeld. Je weet zelf wel dewelke wel denk ik.
        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 30/04/2020, 11:26.

Comment

Ik blijf erbij, boel opengooien, zodat wie WIL opnieuw kan leven. En laat diegenen die niet willen dan maar thuisblijven. Vlam die horeca weer in gang, laat de vliegers al maar warmdraaien en kickstart de economie al maar, het zal al erg genoeg zijn deze zever op te lossen.
          Wil je niet deelnemen? Goed, blijf dan thuis.
          Waar wacht je dan nog op om eindelijk te vertrekken? Die 'stomme' regels zouden mij niet tegenhouden hoor en terwijl zijn wij van jouw 'bescheiden' mening af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Waar wacht je dan nog op om eindelijk te vertrekken? Die 'stomme' regels zouden mij niet tegenhouden hoor en terwijl zijn wij van jouw 'bescheiden' mening af
            Ik heb geen énkele ‘goesting’ om de wet te overtreden. En nog veel minder om zo’n schandelijke boete van €250 te betalen. Ik koop me daar liever iets mee.

Het is niet omdat je radicaal tégen een regel bent dat je hem niet kan naleven. Ik ben tegen al die snelheidsverlagingen op allerhande plaatsen, maar rij toch niet te snel, om maar een voorbeeld te geven.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Daarin geef ik je gelijk. Ik ben het totaal niet eens met uw mening over de coronamaatregelen, maar ik denk dat met het lage niveau niet uw bijdragen worden bedoeld. Je weet zelf wel dewelke wel denk ik.
              Bedankt, da’s klasse.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik blijf erbij, boel opengooien, zodat wie WIL opnieuw kan leven. En laat diegenen die niet willen dan maar thuisblijven. Vlam die horeca weer in gang, laat de vliegers al maar warmdraaien en kickstart de economie al maar, het zal al erg genoeg zijn deze zever op te lossen.
                Blijf dan thuis. Ok, betaald of onbetaald?
                Volgens een paar hier moet je maar werken tot je erbij neervalt (letterlijk)
                Wat ze denken te besparen door geen uitkering te moeten geven, valt in het niets tegen de kosten van de gezondheidszorg. Maar als je simpel redeneert, zijn zulke dingen natuurlijk geen probleem.

Probleem is dat we nog maar amper over de piek heen zijn, als we alles terug opengooien, gaat het aantal patiënten direct terug in de hoogte.
                Mensen in de gezondheidszorg moeten dat maar blijven slikken? Dat zijn geen robotten die maar kunnen blijven gaan.

Pas op: ik ben zeker niet ongevoelig voor het economische aspect.
                En als ik de cijfers zie (link) met:
                362 doden onder de 65 jaar tov 4932 boven de 65 jaar, en 2207 ongekend (hoe kan dat nu zoveel zijn?)
                dan denk ik ook wel dat we de 65+ in hun kot moeten steken en verder gaan met werken.
                Wat velen echter lijken te vergeten is dat we deze cijfers DANKZIJ de maatregelen.
                Als we alles laten vieren, zal het er vrij snel heel Italiaans uitzien!
                Het grote probleem is dat je pas na 2 weken weet hoe de versoepeling van maatregelen uitdraait, zo simpel is het.
                2 weken lijken enorm lang als je thuis zit te niks, maar daar is nu eenmaal niets aan te doen, zo is het virus.

Qua werken in fabrieken en kantoren versoepelen zou nog wel lukken denk ik, maar horeca, vliegers, hotels?
                Afgaande op mijn ervaringen zijn de 65+ de grootste consumenten van die sectoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

Jawade, chapeau dat je dat hier durft te schrijven met al de linkse rakkers hier

Die corana gebruikt men vooral om dat men te lui is om te werken, hoeveel zouden er thuis blijven als er GEEN subsidies, stempelgeld of zo te krijgen was?
                  Als uw gezondheid zo belangrijk is, gebruik dan uw verlof op of neem verlof zonder wedde. Maar dat zie je ze niet doen hè .
                  En niet iedereen heeft misschien de mogelijkheden om thuis te blijven, maar dat zijn keuzes die je zelf moet maken en niet op kosten van de maatschappij.

ik vind het vooral erg dat we voor deze profiteurs weer jarenlang gaan mogen betalen.

ps ik heb nog geen minuut niet gewerkt ondanks ik ook zou kunnen profiteren , en nee ik kan wegens aard van mijn werk ook geen afstand houden.
                  Dus iedereen die thuis is en een vergoeding krijgt is profiteur volgens u.
                  Ik ben al thuis van 18 maart, ja met stempelgeld.
                  Ik werk al 39 jaar en ben verleden jaar voor de eerste keer 1 maand thuis geweest voor herstel liesbreuk, ben anders nog nooit ziek geweest, gelukkig.
                  En nu zou je denken dat iedereen een profiteur is.
                  Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Idd! Best niet op reageren of dit topic wordt ook weer gesloten binnenkort. Het is voor sommigen gewoon onmogelijk om het een beetje beschaafd te houden.

Dat niet iedereen dezelfde mening heeft kan ik begrijpen maar dat die dan met zo'n soort schabouwelijke taal duidelijk moet gemaakt worden is mij een raadsel
                    Als iemand niet de moeite kan doen om deftige zinnen te maken, moet ik niet de moeite doen om ze te ontcijferen. Zo simpel is dat.
                    Als ik op café zat (ach herinneringen ...) en er komt een zatlap te wauwelen tegen mij, dan negeer ik hem ook. Online juist hetzelfde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Blijf dan thuis. Ok, betaald of onbetaald?
                      Volgens een paar hier moet je maar werken tot je erbij neervalt (letterlijk)
                      Wat ze denken te besparen door geen uitkering te moeten geven, valt in het niets tegen de kosten van de gezondheidszorg. Maar als je simpel redeneert, zijn zulke dingen natuurlijk geen probleem.

Probleem is dat we nog maar amper over de piek heen zijn, als we alles terug opengooien, gaat het aantal patiënten direct terug in de hoogte.
                      Mensen in de gezondheidszorg moeten dat maar blijven slikken? Dat zijn geen robotten die maar kunnen blijven gaan.

Pas op: ik ben zeker niet ongevoelig voor het economische aspect.
                      En als ik de cijfers zie (link) met:
                      362 doden onder de 65 jaar tov 4932 boven de 65 jaar, en 2207 ongekend (hoe kan dat nu zoveel zijn?)
                      dan denk ik ook wel dat we de 65+ in hun kot moeten steken en verder gaan met werken.
                      Wat velen echter lijken te vergeten is dat we deze cijfers DANKZIJ de maatregelen.
                      Als we alles laten vieren, zal het er vrij snel heel Italiaans uitzien!
                      Het grote probleem is dat je pas na 2 weken weet hoe de versoepeling van maatregelen uitdraait, zo simpel is het.
                      2 weken lijken enorm lang als je thuis zit te niks, maar daar is nu eenmaal niets aan te doen, zo is het virus.

Qua werken in fabrieken en kantoren versoepelen zou nog wel lukken denk ik, maar horeca, vliegers, hotels?
                      Afgaande op mijn ervaringen zijn de 65+ de grootste consumenten van die sectoren.

Ik ben benieuwd hoe die hevige voorstanders van het opengooien hier zouden reageren moest enkele weken na de versoepeling het aantal besmettingen terug stijgen.(hopelijk niet)
                      En dat ze nog maanden langer moeten wachten alvorens de vlieger kan warmdraaien.
                      Het zijn idd de 65+ die het geld uitgeeft, dat zie je beste wie de geldbeugel uithaalt als de ganse familie op restaurant zit.
                      Z4 M40i

Comment

Ik respecteer je mening hierin, maar de vraag is of je gedacht hebt aan de gevolgen.
                        Als je dit vandaag doet, dan krijgen we zeker en vast italiaanse toestanden.
                        Dat betekent dat ziekenhuizen zo zwaar overbelast worden dat iemand die binnenkomt met een blindedarmontsteking met wat complicaties niet de gewone zorg zal krijgen en mogelijk overlijdt. Hartaanval... sorry, geen plaats op de medium care, en we hebben alle operatiezalen vol gelegd met coronapatienten.

Dat is wat er dan gebeurt! Bovendien krijg je totale paniek onder de bevolking. Een belangrijk deel zal niet meer durven gaan werken, mensen sturen hun kinderen niet meer naar school en misschien zijn er dan wel minder mensen aan het werk dan in de huidige situatie.

We zullen binnenkort waarschijnlijk in Brazilië of de VS zien wat er gebeurt als de maatregelen te snel opgeheven worden. Ik hoop heel erg dat ik ongelijk krijg, maar ik vrees er voor, en als er terug gereisd mag worden zal ik niet naar die landen gaan.

Comment

• Deze kaart er eens bijnemen: https://coronavirus.jhu.edu/map.html
                          Brazilië zit nog maar aan het begin van de crisis, daar is de besmetting nog aan het accelereren.
                          VS is nog niet aan het afvlakken. En als je per staat gaat kijken (klik US en dan onderaan Admin1, dan kan je de staten kiezen), dan zie je toch wel zeer grote verschillen.
                          Bvb Louisiana is al goed aan het afvlakken, maar bvb Iowa en Minnesota zijn nog exponentieel aan het stijgen.
                          De meeste staten zitten daar nog tussenin met een curve die nog vrolijk aan het stijgen is en geen afvlakken vertoond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

.dd! Best niet op reageren of dit topic wordt ook weer gesloten binnenkort. Het is voor sommigen gewoon onmogelijk om het een beetje beschaafd te houden.

Paar miljoen doden, who cares? Zolang ik er maar niet bij ben
                            goed jocarreke !!!
                            de asiel centras zitten vol , griekenlad loopt over , sicillie ontploft , dat zou een geweldige oplossing zijn toch [/QUOTE]

@mijnheren jocar , daniakluchter , camaro rs

Leg mij in het beleeft nederlands dan is uit wat het verschil , als mijnheer JOCAR schrijft , een paar miljoen doden , zolang ik er niet bij ben
                            En het geen ik schrijf en het kind bij naam noem.

Net zoals CAMARO RS mij het corona wenst , wenst ik die mensen dat ook , dus ik en jij doen het zelfde toch ??waar zit het verschil in beleeftheid ?

Dat ik vlaams gezind ben rara hou zou dat komen ? een partij met een miljoen kiezers word doodgezwegen ,
                            Sommige hun moemoe ligt op sterven maar der is geen plaats om hun te helpen terwijl , mevrouw de block de mooie kamertjes voor ziet , voor abdel mohamed koeskkoes en choco met hun nieuwe gsm (i phone 10)die ze mee brachten uit oorlogs gebied ,maar hun vrouwen ,oei zijn die allemaal gay want der zit nooit 1 in den boot , wat vertel ik dan verkeerd

jocar,? VERTEL HET MIJ BEN BENIEUWD

Zo elke zin begonnen met een hoofdletter , iedereen aangesproken met mijnheer , nu ben ik benieuwd welk antwoord ik ga krijgen xxx kusjes
                            Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

De discussie op niveau voeren is goed, maar ik heb het gevoel dat je iets zegt waar de meerderheid niet mee akkoord gaat dat er al vaak en snel geroepen zal worden ‘dat het niet op niveau is’.

Laatste weken duidelijk mogen ervaren hier.

Jocar, ga nog eens opzoeken hoeveel doden er zijn... miljoenen... De Spaanse griep afhankelijk van de bron 100 tot 200 miljoen, nu zitten we aan hoeveel? Je bent ook maar een paniekzaaiertje. Limburg is blijkbaar een broedhaard voor Corona als ik de statistieken geloof, maar daarom kent niet iedereen 3 mensen die eraan sterven e.

Ik ken 1 collega die het gehad heeft, 2 weken ziekteverlof. Die zei: zwaar griepje. En ik ken Namaz en zijn vrouw die het gekregen hebben. Verder: niemand.
                              Ik ken honderden personen (familie, vrienden, collega’s) die het niét gehad hebben.

ok smijt de boel maar open. Maar dan moet je ook het risico willen lopen dat je het ziekenhuis niet binnenmag omdat ze overstelpt zijn en dan mag je thuis creperen in ademnood. Goed ? Op dat moment zal je heel anders piepen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten

Leg mij in het beleeft nederlands dan is uit wat het verschil , als mijnheer JOCAR schrijft , een paar miljoen doden , zolang ik er niet bij ben
                                En het geen ik schrijf en het kind bij naam noem.
                                Omdat die quote cynisch bedoeld was, maar dat was blijkbaar te hoog gegrepen in jouw geval. Ik bedoelde dus wel degelijk het tegenovergestelde van jou.

Comment

• Er wordt hier nogal eens over profiteurs gesproken (linkse, groene etc.... kleur zullen we in het midden laten).

Nu mag je me eens vertellen waar de grootste profiteurs zitten :

Vorig jaar gaven Belgische bedrijven voor 172 miljard aan betalingen aan richting de Verenigde Arabische Emiraten en andere belastingparadijzen. Dat schrijft De Tijd. De betalingen worden gescreend, zegt de fiscus.

Comment

• Dit is wel slim op nieuwe pieken te zien aankomen:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                      Er wordt hier nogal eens over profiteurs gesproken (linkse, groene etc.... kleur zullen we in het midden laten).

Nu mag je me eens vertellen waar de grootste profiteurs zitten :

Vorig jaar gaven Belgische bedrijven voor 172 miljard aan betalingen aan richting de Verenigde Arabische Emiraten en andere belastingparadijzen. Dat schrijft De Tijd. De betalingen worden gescreend, zegt de fiscus.
                                      Ach, met die argumenten moet je niet afkomen.
                                      Veel te moeilijk. Het is véél gemakkelijker om te staan roepen dat 'de gewone werkmens' zijn belastingen worden verkwanseld aan die 'vreemde luizen' die hier allemaal komen profiteren.
                                      De uitgaven van Fedasil bedroegen in 2018 ongeveer 373 miljoen. Het begrotingstekort in België beloopt een dikke 30 MILJARD.
                                      Maar ons Vlaams Blokkertjes hier gaan dus wél de crisis oplossen door de asielzoekers d.m.v. het Corona-virus in hun kampen los te laten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Dit is wel slim op nieuwe pieken te zien aankomen:
                                        het warenhuispersoneel had ook extra monetoring verdiend

Comment

• die 373 miljoen is fedasil alleen tijdens de asielprocedure, kosten gezinshereniging excl en die 172 miljard is geen winst die netto uit ons land wordt gezogen zoals dat graag door diezelfde pers wordt voorgesteld

Comment

Working...
                                          X