Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Kameraden, corona of geen corona. Het is Feest van de Atbeid, geniet van deze dag!

Vandaag verboden iemand op de zenuwen te werken.

Comment

• laat ons feesten, legt den hamer ende sikkel neer en voorzie u van voldoende alcohol

Comment

• Mooie dag om naar Tsjernobyl te kijken, prachtige serie!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Toont nog maar eens aan hoe heerlijk communisme wel niet is.

Comment

• De bijhorende docu van Jan Balliauw was ook zeer goed. Spreekt die man talen zeg
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Toont nog maar eens aan hoe heerlijk communisme wel niet is.
              Ja, want hier gebeurt alles proper en niet corrupt.

Comment

Ja, want hier gebeurt alles proper en niet corrupt.
                Komaan, zo erg als in de Sovjet is het hier toch niet...
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Komaan, zo erg als in de Sovjet is het hier toch niet...
                  Het is hier erger, jij mag de vlieger niet op, en daar vlogen ze met de heli boven de ontplofte reactor.
                  Z4 M40i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Het enige dat ik hoop is dat ons lang nu vanaf dag 1 een plan heeft en hieruit heeft geleerd mocht dit nog eens voorvallen. Zoals Zuid-Korea: extreem agressief testen, gewoon in drive-ins en op eenvoudig verzoek, minder dan 10 minuten wachten op resultaat, 24-7 beschikbaar en gratis. Besmet is VERPLICHT isoleren, verplichte app op telefoon en als je zo’n groene hippie zonder smartphone bent gewoon ergens opsluiten.

Je kan heel even in lockdown gaan maar niet te lang. Je moet die tijd gebruiken om vanaf dag 1 te testen (en niet 500 tests per dag zoals hier het begin was).
                    Kijk even naar de huidige saga rond onze woonzorgcentra, mondmaskers, testing... Naar het openbaar vervoer. Sociaal beleid... Al jarenlang moet alles wat niet instant financial return geeft op de schop. Vooruitziendheid nul.

Wat jij vraagt zie ik dan toch niet gebeuren met de partijen die hier in Vlaanderen de meeste stemmen hebben gehaald. Eén voor één een libertair programma met minimale staatsstructuren en maximale vrije markt en ongelimiteerde groei. Alles moet wijken voor de commerce en het grote geld. Een sociale zekerheid die ze het liefst helemaal uitkleden en vervangen door dure privé verzekeringen en sterke aandeelhoudersstructuren. Met waarschijnlijk de gederegulariseerde US of A als grote voorbeeld. The Winner takes it all.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• waar ga je het geld halen gp-dude...bij de rijken zeker...de 50% meest verdienenden betalen 94% van alle lasten ...we hebben gewoon een te beperkte tewerkstellingsgraad deels door onze demografie waar we door moeten, de extra werklozen die er nu bijkomen nog niet meegerekend en te veel overheid met een duur ambtenarenapparaat, we hebben bijna dubbel zoveel langdurig zieken als nl met een bevolking x1.7 (toegegeven in nl werken veel meer - vooral vrouwen - deeltijds)

er zullen nu nog meer belastingen gaan geheven worden - kan niet anders - tenzij de meerderheid is voor sociaal belgie (ben net zo benieuwd daarnaar als jij), zal er nog meer weesrtand tegen komen
                      Last edited by bobo; 01/05/2020, 12:23.

Comment

• Bobo, je valt in herhaling. Als 50% van de meest verdienenden 94% van alle lasten betalen en er nog eens 172 miljard naar 't buitenland versast wordt, dat is een teken dat er veel superrijken zijn. En teveel overheid is passé, je moet over het heden praten. Ambtenarij is helemaal niet meer zo aantrekkelijk als vroeger, is al meermaals aangehaald geweest waarom. De voordelen worden al jaren stilaan beetje bij beetje afgebouwd

De coronacrisis gaat ons allen geld gaan kosten. Alleen de lage inkomens gaan het maandelijks gaan voelen, de rest heeft er weinig tot geen last van. En de rijken al helemaal niet. En die rijken, dan heb ik het niet over de mensen met een tweede verblijf en een schoon vrijstaand huis.

Comment

• ja jakkel die 172 miljard is werkingskapitaal dat ronddraait, verder lezen dan die linkse titel...dat wordt niet uit ons land gezogen

ambtenarij mag dan wel worden afgebouwd, het blijft gigantisch duur ook door die ongedekte cheque richting pensioenen (vandaag is nog steeds 70% statutair), dat gaat ook zakken maar niet in uw of mijn beroepsleven, zelfs niet in een groot deel van uw kinderen

de rijken mogen dat mss niet voelen, puur in geld verliezen zij het meest...en zoals je zelf zegt, zolang je je job houdt hebben wij daar ook geen last van
                          Last edited by bobo; 01/05/2020, 12:37.

Comment

• Rijscholen mogen vanaf 11 mei (misschien) weer opstarten. Dus ik mag nog steeds niet met de auto naar het bos rijden om met de hond te gaan wandelen, maar rijbegeleiders mogen wel terug dagelijk naast wildvreemde zitten en een toertje doen. Ik snap er niets meer van..
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• en als je tegen de rijken bent, koop dan bvb eens een verlieslatende alfa ipv een bmw wou ik zeggen nog daarbij
                              maar al onze traditionele constructeurs staan voor zwaar weer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ja jakkel die 172 miljard is werkingskapitaal dat ronddraait, verder lezen dan die linkse titel...dat wordt niet uit ons land gezogen

ambtenarij mag dan wel worden afgebouwd, het blijft gigantisch duur ook door die ongedekte cheque richting pensioenen (vandaag is nog steeds 70% statutair), dat gaat ook zakken maar niet in uw of mijn beroepsleven, zelfs niet in een groot deel van uw kinderen

de rijken mogen dat mss niet voelen, puur in geld verliezen zij het meest...en zoals je zelf zegt, zolang je je job houdt hebben wij daar ook geen last van
                                Die 172 miljard mag dan grotendeels wel legitiem zijn, er wordt nog volop gefraudeerd, voor miljarden.

Je kan moeilijk ambtenaren die al gans hun carrière vooruitzicht hebben op dat mooie pensioen, dat voor hun neus gaan afnemen. Dat was(!) één van de voordelen om voor de overheid te werken. Ik ken al veel contractuelen bij de overheid hoor (vb. postbode met 20j dienst (1.800 euro), nog steeds contractueel). Vastbenoemden zijn er volop aan het uitgaan. Zelfs bij 't leger waar ze hopeloos op zoek zijn naar volk krijgen de meesten nog geen vast contract.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  en als je tegen de rijken bent, koop dan bvb eens een verlieslatende alfa ipv een bmw wou ik zeggen nog daarbij
                                  maar al onze traditionele constructeurs staan voor zwaar weer
                                  Ik ben helemaal niet tegen de rijken. Waar haal je dat vandaan?

Comment

• ...als je een probleem hebt met die 172 miljard werkingskapitaal dan van die bedrijven dat niet op belgische rekeningen blijft
                                    hoewel de fiatgroep ook gebruik maakt van die internationale regels natuurlijk

Comment

• Eerlijke fiscaliteit, is dat tegen de rijken zijn?

Comment

Die 172 miljard mag dan grotendeels wel legitiem zijn, er wordt nog volop gefraudeerd, voor miljarden.

Je kan moeilijk ambtenaren die al gans hun carrière vooruitzicht hebben op dat mooie pensioen, dat voor hun neus gaan afnemen.
                                        er wordt gefraudeerd (niet alleen door de rijken trouwens), er worden wc-rollen gestolen op het bedrijf...das van alle tijden en de mensen zijn niet allemaal engelachtig

ik spreek niet over afnemen (maar als het echt bergaf gaat met de economie mag dat geen heilig huis zijn, het gemiddeld loon in belgie ligt onder het gemiddeld staatspensioen), ik bleef maar herhalen waarom ons land zo duur is en niet zo efficient als zou kunnen zijn

pleiten voor meer geld voor zorg, onderwijs, openbaar vervoer, wzc etc etc, das allemaal mooi en niemand kan daar tegen zijn
                                        maar de boekhouder vindt geen geld en weinigen gaan altruistisch zeggen: kom het maar bij mij halen want ik heb in feite genoeg, ik heb meer over voor mijn land

Last edited by bobo; 01/05/2020, 13:18.

Comment

Eerlijke fiscaliteit, is dat tegen de rijken zijn?
                                          het gaat vandaag op die manier, maar eerlijk? is het fair dat 50% van de mensen 94% van de lasten draagt...en dan nog komen klagen

op een bepaald moment is daar toch een grens aan, dat mag toch een evidentie zijn...
                                          we zijn het meest sociale land ter wereld, de kleinste inkomensongelijkheid

de discussies zullen na corona niet anders zijn als daarvoor, er zal alleen - zeker tijdelijk, hopelijk niet structureel - minder geld in de pot komen om te verdelen

Comment

Working...
                                          X