Kijk eens op je laatste belastingaangifte. Als je boven 30-35% gemiddelde aanslagvoet zit (staat er op), dan moet je echt al een pak geld verdienen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenKijk eens op je laatste belastingaangifte. Als je boven 30-35% gemiddelde aanslagvoet zit (staat er op), dan moet je echt al een pak geld verdienen.
De belastingsschijven al eens bekeken?
En alsof zoveel mensen effectief 30% betalen op de meeste van hun kapitaalinkomsten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Maar dan vind ik het gewoon oneerlijk. Kinderen zijn eerlijk. Vraag eens aan twee kinderen om een werkje te doen. Ze kunnen kiezen, 4 snoepjes overhouden om 1 uur te werken of 5 snoepjes overhouden om 2 uur te werken. Heel simplistisch is dat wat je doet - je geeft die ander snoepjes die wel verdiend zijn, weg.
Dat het dan ‘solidariteit’. Het zal wel weer ‘alle wind langs voor zijn sebiet’, maar ik vind dat allesbehalve correct...
Je zou er versteld van staan hoeveel wél de in totaal 9 verdiende snoepjes netjes in 3 verdelen. En ja, er zullen er ook zijn die dit niet doen of méér willen of pakken dan wat ze verdienden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Stel: een derde kindje wil wel meedoen, maar kan het omwille van welke reden ook (te 'dom', te snel moe, whatever...) maar geen uur of 2 uur volhouden.
Je zou er versteld van staan hoeveel wél de in totaal 9 verdiende snoepjes netjes in 3 verdelen. En ja, er zullen er ook zijn die dit niet doen of méér willen of pakken dan wat ze verdienden.
Vraag eens aan dat kindje of ze hun snoepjes willen delen met een kindje dat aan zee woont en dat ze nog nooit gezien hebben.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwaar ga je het geld halen gp-dude...bij de rijken zeker...de 50% meest verdienenden betalen 94% van alle lasten ...we hebben gewoon een te beperkte tewerkstellingsgraad deels door onze demografie waar we door moeten, de extra werklozen die er nu bijkomen nog niet meegerekend en te veel overheid met een duur ambtenarenapparaat, we hebben bijna dubbel zoveel langdurig zieken als nl met een bevolking x1.7 (toegegeven in nl werken veel meer - vooral vrouwen - deeltijds)
er zullen nu nog meer belastingen gaan geheven worden - kan niet anders - tenzij de meerderheid is voor sociaal belgie (ben net zo benieuwd daarnaar als jij), zal er nog meer weesrtand tegen komen
Ik werk dagelijks met Vlamingen, Brusselaars en Walen, Belgen en Nieuwe Belgen en vind het een verrijkende ervaring. Dat wil ik nooit meer kwijt. België is een mooi en rijk land. Voor mij mag het besturingsapparaat stukken eenvoudiger: ik denk niet dat de weg die we de laatste jaren opwandelen met steeds meer bevoegdheden naar de gewesten te verschuiven, gewoon om federaal uit te kleden, de juiste weg is.
Wat je NIET doet is de spelregels veranderen en cours de route. Zoals Jakkel al zei, (statutaire) ambtenaren hebben toen gekozen voor een een ander type carrière. De verloning voor hetzelfde werk was lager dan in de privé, het opgebouwde pensioen hoger. Daarvoor is er een carrière lang meer afgehouden. Dat neem je niet af halverwege een loopbaan. Dat is pure diefstal. Verhofstadt heeft dat vroeger al eens gedaan door de fondsen in de Pensioenkas van het Spoor af te nemen en ten gelde te maken om zijn begroting op orde te krijgen...
In de privé zijn er dan weer andere voordelen die ambtenaren niet hebben (of hadden). Ik heb binnen mijn beroep -en voor zover dat überhaupt combineerbaar is- een (voor mij) toch wat makkelijker familiaal leven dan mijn collega uit de privé. Maar die heeft op het einde van de maand wel aanzienlijk meer centjesn op de rekening. Dat ze over tijd naar één statuut willen evolueren met dezelfde voorwaarden voor iedereen, daar heb ik niet zoveel problemen mee maar dan moet men de andere statuten laten uitdoven. Als de voorwaarden voor de werknemers wel op niveau blijven natuurlijk. Geen race to the bottom.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Trouwens, ik ga er wel gedeeltelijk mee akkoord met uw frustratie he Thimoty. Ik vind het absoluut niet logisch dat je vrij weinig ziet van extra inkomsten als je een hoger loon krijgt. Zeker in de loonklasse die je juist vermelde (4000-4500) euro. Daarnaast is de discussie die we voerden zelfs volledig fout.
Je zegt, dat je voor 30-35% belastingen al serieus veel moet verdienen? Ik denk dat dat HEEL snel het geval is. Als in: Altijd.
Werkgeversbijdrage is 25%, sociale zekerheid is 13,07%. Nu die werkgeversbijdrage is er "bovenop", dus als je van dit bedrag zou vertrekken is het 20%.
Stel je verdient slechts 1000 bruto. Dan is dit incl. werkgeversbijdrage 1250 euro. Sociale zekerheid is 130,7 euro. Dan is er al 380,7 euro belastigen betaald op 1250 euro. Dit is 30,456%. En dan zit je nog maar op je "netto belastbaar inkomen". Hier mag je dat getal op je belastingsbrief ook nog eens (gedeeltelijk) bij op tellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenKijk eens op je laatste belastingaangifte. Als je boven 30-35% gemiddelde aanslagvoet zit (staat er op), dan moet je echt al een pak geld verdienen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
Ik heb helemaal niets tegen de rijken. Blij dat die er zijn en spijt dat ik er zelf geen ben. Ben wel voorstander van een eerlijke verdeling van de lasten. Het is toch normaal dat rijken meer bijdragen dan armen? Het zou pas bizar zijn als dit niet zo was. Stel dat 50% van de taksen betaald worden door de 50% armsten, dan is er toch iets grondig mis qua solidariteit?
Ik werk dagelijks met Vlamingen, Brusselaars en Walen, Belgen en Nieuwe Belgen en vind het een verrijkende ervaring. Dat wil ik nooit meer kwijt. België is een mooi en rijk land. Voor mij mag het besturingsapparaat stukken eenvoudiger: ik denk niet dat de weg die we de laatste jaren opwandelen met steeds meer bevoegdheden naar de gewesten te verschuiven, gewoon om federaal uit te kleden, de juiste weg is.
Wat je NIET doet is de spelregels veranderen en cours de route. Zoals Jakkel al zei, (statutaire) ambtenaren hebben toen gekozen voor een een ander type carrière. De verloning voor hetzelfde werk was lager dan in de privé, het opgebouwde pensioen hoger. Daarvoor is er een carrière lang meer afgehouden. Dat neem je niet af halverwege een loopbaan. Dat is pure diefstal. Verhofstadt heeft dat vroeger al eens gedaan door de fondsen in de Pensioenkas van het Spoor af te nemen en ten gelde te maken om zijn begroting op orde te krijgen...
In de privé zijn er dan weer andere voordelen die ambtenaren niet hebben (of hadden). Ik heb binnen mijn beroep -en voor zover dat überhaupt combineerbaar is- een (voor mij) toch wat makkelijker familiaal leven dan mijn collega uit de privé. Maar die heeft op het einde van de maand wel aanzienlijk meer centjesn op de rekening. Dat ze over tijd naar één statuut willen evolueren met dezelfde voorwaarden voor iedereen, daar heb ik niet zoveel problemen mee maar dan moet men de andere statuten laten uitdoven. Als de voorwaarden voor de werknemers wel op niveau blijven natuurlijk. Geen race to the bottom.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenTrouwens, ik ga er wel gedeeltelijk mee akkoord met uw frustratie he Thimoty. Ik vind het absoluut niet logisch dat je vrij weinig ziet van extra inkomsten als je een hoger loon krijgt. Zeker in de loonklasse die je juist vermelde (4000-4500) euro. Daarnaast is de discussie die we voerden zelfs volledig fout.
Je zegt, dat je voor 30-35% belastingen al serieus veel moet verdienen? Ik denk dat dat HEEL snel het geval is. Als in: Altijd.
Werkgeversbijdrage is 25%, sociale zekerheid is 13,07%. Nu die werkgeversbijdrage is er "bovenop", dus als je van dit bedrag zou vertrekken is het 20%.
Stel je verdient slechts 1000 bruto. Dan is dit incl. werkgeversbijdrage 1250 euro. Sociale zekerheid is 130,7 euro. Dan is er al 380,7 euro belastigen betaald op 1250 euro. Dit is 30,456%. En dan zit je nog maar op je "netto belastbaar inkomen". Hier mag je dat getal op je belastingsbrief ook nog eens (gedeeltelijk) bij op tellen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
oh en staat de patronale RSZ en de BTW die je betaalt op uw aankopen daar ook op?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Ben het hier helemaal mee eens. Wil je de regels veranderen, dan kan dat voor diegenen die nieuw op de trein stappen. Wie er al op zat aan bepaalde voorwaarden, laat je de rit uitdoen.
Elke beslissing zal altijd wel ergens iemand voor de borst stoten of nadelig beïnvloeden. Dus eigenlijk zeg je dan dat er nergens ooit iets mag aangepast worden. Dan krijg je gewoon een maatschappij van stilstand.
Ik vind het natuurlijk wel belangrijk om hier veel aandacht voor te hebben en inderdaad niet zomaar beloofde dingen aan te passen, dat is iets heel anders. Maar gewoon zeggen dat dit totaal niet door de beugel kan, dan kan je niets meer doen.
En ja, opnieuw, ik snap volledig die reactie. En dat is echt cru gezegd, KUT, voor sommige mensen. Maar het zwart-wit denken van, we doen dit totaal niet, dat is niet echt mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Je hebt gelijk, alleen zie jij dat geld bruto niet. De kost is er wel voor de werkgever natuurlijk.
Comment
-
Van mij mag het, zolang er maar een bovengrens komt. Niemand hoeft honderdduizenden euro’s belastingen te betalen. Die bovengrens mag best hoog liggen.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenVan mij mag het, zolang er maar een bovengrens komt. Niemand hoeft honderdduizenden euro’s belastingen te betalen. Die bovengrens mag best hoog liggen.
Je weet toch dat in de meest welvarende tijden er een marginale belastingsvoet was van zelfs 90%? Dus totaal het omgekeerde van wat jij zegt. Er is helemaal geen nut om er een bovengrens op te zetten, dit werkt enkel averrechts. Kijk bv. ook naar Bill Gates, hij is zelfs vragende partij om meer belastingen te betalen. En zo zijn er nog velen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Dat verslaat juist heel het punt.
Je weet toch dat in de meest welvarende tijden er een marginale belastingsvoet was van zelfs 90%? Dus totaal het omgekeerde van wat jij zegt. Er is helemaal geen nut om er een bovengrens op te zetten, dit werkt enkel averrechts. Kijk bv. ook naar Bill Gates, hij is zelfs vragende partij om meer belastingen te betalen. En zo zijn er nog velen.
Het moet zijn dat er vele altruïstische personen zijn.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
dan moet er geijverd worden voor het weglaten bovengrens pensioenen in de prive he
als je winst gaat belasten, moet je verlies ook compenseren...genre werkeloosheidsuitkeringen
ik zie ook iedereen even graag, walen, nederlanders, marokkanen turken...dat speelt helemaal geen rol, maar ik ga daarom niet even akkoord hoe ze hun lands(deel) besturen...dat staat mijlenver uiteen...dat zie je alle dagen en de coronacrisis in bijzonder...
de autosector is deels ook te danken aan de bonden en de teveel stakingen weggetrokken (uit engeland een decennium daarvoor zijn 0.0 lessen getrokken)
stop met te denken dat ambtenaren lamentabel verloond worden
https://www.jobat.be/nl/art/bediende...ient-het-meest
ze verdienen meer, mag phate nog met studies afkomen gemaakt voor en door de sector, extralegale toestanden kunnen de kloof verkleinen maar zijn er niet voor iedereen
zolang er geld genoeg is, dat heb ik nog nooit geweten, is er geen probleem met ons enorm overheidsbeslag, in tijde van tekorten moet dat flexibeler kunnen
nodig jullie allemaal uit wekelijks het loon van te lezen
Altijd al willen weten hoeveel iemand anders verdient, in dezelfde of in een andere sector dan de jouwe? En wat zijn - naast het loon - zijn/haar extralegale voordelen? Je ontdekt het hier...
elke persoon of firma die andere mensen van brood voorziet, verdient enorm respect, dat zijn allemaal mensen die niet van een uitkering moeten leven...en begin nu maar over daens
de spelregels worden contenu overal aangepast tijdens het spel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals je winst gaat belasten, moet je verlies ook compenseren...genre werkeloosheidsuitkeringen
Al zijn hier ook moeilijkheden mee. Moeten zien dat er hierdoor niet aangemoedigd wordt om teveel risico's te lopen. Lijkt me ook weer iets waarbij de "investeringsfactor" moet bekeken worden tov. de "ik wil snel geld verdienen factor". Als in : Het is een verschil of je belegd in iets, of dat je gaat "gokken" op iets. Korte vs lange termijn. Er moet meer lange tov korte termijn gepromoot worden. Dat zie je in zeer veel bedrijven ook terugkeren nu, dat dit heel weinig gedaan wordt.Last edited by Phate; 01/05/2020, 15:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals je begroting z moet opstellen met iets volatiels als y zitten we nog niet aan de nief pattaten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten.
stop met te denken dat ambtenaren lamentabel verloond worden
https://www.jobat.be/nl/art/bediende...ient-het-meest
Comment
Comment