Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• grote bedrijven betalen verhoudingsgewijs een pak minder belastingen dan een gemiddelde kmo. En laat het nu net zijn dat de kmo's hier in belgië de motor zijn van de economie. Toch kunnen zij de volle pot betalen terwijl de grote firma's daar netjes mee weggeraken omdat ze via de belastingen een deal hebben kunnen bedingen. En kom vooral niet af: zij betalen toch ook al sociale lasten via de lonen, want dat doen de kmo's even goed.
    Stel u maar eens de vraag waarom een bedrijf zoals amazon zo groot is kunnen worden. Die betaalt bijna geen belastingen, kan de lokale markt onderuit halen door lange tijd goed onder de prijs te gaan en daarmee de concurrentie weg te vagen, daarna terug de volle pot vragen (of meer) om daar dan bijna weeral geen belastingen op te moeten betalen. Idem starbucks, idem interbrew, idem gelijk welke international. En dan schrikken we ervan dat de winkelstraten leeg lopen (omdat er minder en minder winkels nog overleven). Nogmaals dat zijn juist de drijvende krachten van onze economie en die worden gewoon kapot genepen.
    Als de groten de belastingen zouden betalen welke moest, dan zou voor iedereen de last op loon naar beneden kunnen. 30 miljard lopen we hierdoor elk jaar mis. Int dat 4 jaar op een rij en de staatsschuld is weg en kan er volop ingezet worden op een algemene lastenverlaging. Meer geld voor de burger die daardoor ook meer kan spenderen wat weer de economie ten goede komt.
    www.peugeotforum.be

Comment

• flappy daar kan iedereen zelf iets aan doen, nu vooral, door de kmo's en de detailhandel te shoppen ipv grote ketens

die groten hebben natuurlijk wel veel werknemers, jaag ze weg en...

Comment

• zo makkelijk om alles op de vakbonden te steken. In grote bedrijven (waar ik voor gewerkt heb) doen die vaak heel goed werk. Ik ken er nog anderen die werken voor vergelijkbare grote bedrijven en het je-m'en-foutisme van de top is met momenten niet te vatten. Dan zijt ge als werknemer blij dat er zoiets bestaat als een vakbond.
        Ik praat ze zeker niet heilig, maar ge moet er ook niet de duivel van maken.
        www.peugeotforum.be

Comment

• bij ons doen ze ook uitstekend werk, laat dat duidelijk zijn

maar de houding in't algemeen, nee

Comment

• Ik ga er mee akkoord dat er soms ook "over" gegaan wordt door de vakbonden. Ik jaag me er vaak genoeg ook in op in mijn functie. Maar tegelijkertijd is dat omdat er bij ons het bedrijf ook zoveel ge "mismanaged" wordt. Vanuit het middenkader komen voorstellen naar aanleiding van corona bv. Van bovenuit cru gewoon "neen, kost teveel geld". Ff later staat er wat vakbond voor de poort, komt in het nieuws en dan kan het plots wel.

Management zelf moet ook wel zijn verantwoordelijkheid opnemen.

En in dat aspect is het goed dat er zoiets als vakbonden bestaat. Maar ik ga er wel volledig mee akkoord dat deze teveel macht hebben in België. Vooral omdat deze inderdaad niet in staat zijn om zelf mee vooruit te denken wat voor iedereen goed is.

Comment

• dankje phate het gaat er iets te veel en vaak 'over' in be

ik wou dat bloemetje showen maar tis inlove geworden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                die groten hebben natuurlijk wel veel werknemers, jaag ze weg en...
                dan kunnen de KMO's deze leegte opvullen...

Comment

• ...aan lager lonen welliswaar, die dan idd mss meer belastingen betalen

Comment

dankje phate het gaat er iets te veel en vaak 'over' in be

ik wou dat bloemetje showen maar tis inlove geworden
                    Dat is inderdaad heel zichtbaar ook natuurlijk als een vakbond iets doet.
                    Ik vraag me af, hoe vaak gaan bedrijven er "over"? Dat is vaak veel minder zichtbaar. En dat is ook een probleem natuurlijk.

Aan lagere lonen is veel gezegd. In sommige vastgeroeste organisaties liggen de lonen inderdaad soms vrij hoog. Dat is waar. Maar dit zal wel niet altijd het geval zijn. Ik denk dat er bij vele dergelijke bedrijven ook veel met interimmers gewerkt wordt. En dat is dan ook aan "minimum" loon.

Comment

• in mijn vorige firma ging men er continu over: 40 uur werkweek, maar heel normaal dat ge tussen de 50 en 55 uur per week zat... zonder extra loon of verlofdagen (ok ik had er heel veel en heel goed loon). Ongelooflijke prestatiedruk, jaarlijkse evaluaties die bij iedereen steevast eindigden met: goed uw best gedaan, maar volgend jaar beter. Dat houdt ge een bepaalde tijd vol, maar eens de citroen leeg is, kunnen ze persen wat ze willen... eruit komt er niets meer. En dan zet men de uitgeperste citroen bij het vuilnis... maw buiten. Daar is door vanuit de vakbond dikwijls over geklaagd om dat te temperen. Als die er niet zouden zijn geweest, was het nog veel erger geweest.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• een interimmer mag niet minder verdienen als de persoon hij vervangt of bijstaat, daar kijkt de bond op toe, en das weer iets goed van diezelfde ambetanterikken

maar bij een goei bedrijf is dat allemaal niet nodig, we trekken uiteindelijk allemaal aan zelfde kar, als mijn baas het goed heeft, hen ik het ook goed...als ik hem ga kloten met staken verdient hij minder en das nooooooooit goed

we zijn ook flexibel, als uw baas u niet aanstaat, ga de sfeer niet verzieken, hou de eer aan uzelf en solliciteer...wie weet vind je beter broodheer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          in mijn vorige firma ging men er continu over: 40 uur werkweek, maar heel normaal dat ge tussen de 50 en 55 uur per week zat... zonder extra loon of verlofdagen (ok ik had er heel veel en heel goed loon). Ongelooflijke prestatiedruk, jaarlijkse evaluaties die bij iedereen steevast eindigden met: goed uw best gedaan, maar volgend jaar beter. Dat houdt ge een bepaalde tijd vol, maar eens de citroen leeg is, kunnen ze persen wat ze willen... eruit komt er niets meer. En dan zet men de uitgeperste citroen bij het vuilnis... maw buiten. Daar is door vanuit de vakbond dikwijls over geklaagd om dat te temperen. Als die er niet zouden zijn geweest, was het nog veel erger geweest.
                          kan me voorstellen dat die tijd weer een beetje terugkomt
                          maar je had een goed loon !

Comment

• loon, maar geen leven

verdien nu minder en heb wel een leven. Mijn dochter heb ik de eerste 2 jaar van haar leven enkel in de weekends gezien. Heel wat belangrijke momenten moeten missen.
                            Nu kies ik mijn uren zelf en hoe ik het aanpak ook. Daar kan geen loon tegenop.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Uit nieuw Duits onderzoek blijkt dat kinderen mogelijk toch even besmettelijk zijn als volwassenen als ze het coronavirus hebben. Professor Erika Vlieghe twijfelt.

natuurlijk verspreiden kinderen het virus. Die lopen niet met hun hoofd in een condoom hé
                              Die hebben dat virus ook in de luchtwegen. En die lopen rond en joelen en tetteren en kuchen. 1 grote virusbom volgens mij.
                              Maar ja, de scholen en crechen moeten open zodat de ouders kunnen gaan werken hé !
                              En die ene die dit durft te verkondigen wordt natuurlijk tegengesproken.
                              Just need 2 weeks time....

Comment

• Persoonlijk vindt ik, dat ik als werknemer, genoeg doe aan betalen van belastingen. Ongeveer 60% van onze inkomsten worden afgehouden van onze totale inkomsten. Ik betaal taksen op alle voertuigen die hier staan en betaal netjes KI en consorten. Bij mij moeten ze niets extra komen halen...
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                  https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04...s-volwassenen/

natuurlijk verspreiden kinderen het virus. Die lopen niet met hun hoofd in een condoom hé
                                  Die hebben dat virus ook in de luchtwegen. En die lopen rond en joelen en tetteren en kuchen. 1 grote virusbom volgens mij.
                                  Maar ja, de scholen en crechen moeten open zodat de ouders kunnen gaan werken hé !
                                  En die ene die dit durft te verkondigen wordt natuurlijk tegengesproken.
                                  Just need 2 weeks time....
                                  60% moet het hebben gehad, regeling kan worden teruggedraaid, wat wil je anders?
                                  andere landen zijn ons voorgegaan, de DURVERS, wij aanschouwen

Comment

• geef mij €1500 en een gratis kot en ik blijf ook de rest van mijn leven thuis, tenminste als er geen inflatie is...

als het zou moeten, tonutoe ga ik nog graag werken

Comment

60% moet het hebben gehad, regeling kan worden teruggedraaid, wat wil je anders?
                                      andere landen zijn ons voorgegaan, de DURVERS, wij aanschouwen
                                      men moet niet durven maar slim zijn. In Korea, Taiwan zijn ze slim.
                                      Thuiswerken, sociale afstand en mondmaskers VERPLICHTEN. voor iedereen en overal . En als dat niet kan, dan niet laten doorgaan.
                                      Den Amerikaan die durft ....doodgaan

Comment

geef mij €1500 en een gratis kot en ik blijf ook de rest van mijn leven thuis, tenminste als er geen inflatie is...

als het zou moeten, tonutoe ga ik nog graag werken
                                        you're very greedy

Comment

• mondmaskers alleen als de andere regels niet kunnen worden voldaan, ik wil dat niet op ik heb 20 jaar met een masker (ffp3 nog lastiger) moeten werken, blij dat ik ervan af ben

das geen leven

Comment

Working...
                                          X