Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    In België vlakt de curve nog niet af
    non

Comment

• Op PeakProsperity al op 27 januari bericht dat het een 'asymptomatic disease' was...
      Probleem is dat WHO een heel logge organisatie is die achter de feiten aanloopt én vooral dat de nationale overheden zich door hen laten leiden...
      Maar men wist het dus wel degelijk...

Dit gezegd zijnde…een lockdown als nu, pakweg de week voor de Krokus (wat virologisch met wat met toen al wist een uitstekende maatregel ging zijn), was toen politiek en maatschappelijk totaal niet haalbaar. Er moeten eerst doden vallen en een bepaalde graad van paniek zijn onder uw bevolking. Anders gebeurt er niets.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Heb het hier een paar dagen geleden al eens geschreven, mij is het een raadsel dat ze Europees nooit enige samenhoorden maatregelen hebben laten uitvaardigen. In Polen komen er al 3 weken geen mensen meer binnen aan de grenzen zonder in quarantaine gezet te worden. Blijkt nog maar eens dat niet alleen het WHO een logge club is maar ook dat "het Europa" niet werkt, of toch...na alweer miserie en er hun lessen (misschien) hebben uit getrokken.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• sinds wanneer werkt europa wel?
          www.peugeotforum.be

Comment

• Ik snap niet goed waarom er nu zo hard naar Europa gekeken wordt, terwijl Europa nooit enige bevoegdheden heeft gekregen op dat vlak. Hoe wordt er nu verwacht dat Europa snel zou kunnen reageren?

Europa werkt best goed, voor de dingen waar het bevoegd voor is. Maar dat zullen lokale politici natuurlijk nooit verder vertellen, die steken de pluimen liever op hun eigen hoed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              sinds wanneer werkt europa wel?
              Goeie vraag! Kan misschien een vraag zijn in het Blokken van Ben Crabbé...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Los van directieven uit Europa zou je toch mogen verwachten dat nationale leiders op zijn minst met de buurlanden overleggen. Maar blijkbaar is zelfs dat al te moeilijk. Nu kreeg je die gekke toestanden zoals in Sluis en Baarle-Hertog en bij Auchan in Roncq....
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ze mogen uit hun pijp komen om nog te redden wat er te redden valt.
                  Er zullen er ongetwijfeld zijn die dit gaan aangrijpen om 'meer Europa' erdoor te duwen (Verhofstadt op kop allicht), maar met de huidige gang van zaken vrees ik toch dat de Salvini's en Wilders' (die nu opvallend stil zijn trouwens) meer handjes op elkaar gaan krijgen en dan valt heel de zooi uit elkaar. En ze stonden erbij en keken ernaar.
                  Of laatstgenoemden houden nu wijselijk hunne mond om straks eerst de Europese steunfondsen mee te helpen legen, om dàn de stekker eruit te trekken, dat kan ook :-)

En heel eerlijk, als ze het nog niet eens eensgeraken over een 'onnozeliteit' als het winter of zomeruur, dan is het misschien wel hoog tijd alles eens grondig te herzien.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Ik snap niet goed waarom er nu zo hard naar Europa gekeken wordt, terwijl Europa nooit enige bevoegdheden heeft gekregen op dat vlak. Hoe wordt er nu verwacht dat Europa snel zou kunnen reageren?
                    Dat denk ik niet, die is er wel degelijk:
                    https://www.ecdc.europa.eu/en

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Dat denk ik niet, die is er wel degelijk:
                      https://www.ecdc.europa.eu/en
                      "providing risk assessments, public health guidance, and advice on response activities"

Advies, geen beslissingsmacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                        De volledige Belgische bevolking mag dankbaar zijn dat er hier op autoforum een heleboel Marcen Van Ranst zitten die samen deze crisis veel efficiënter aan kunnen pakken dan momenteel het geval is en was.
                        Al veel wijsheid gelezen!
                        +1

Comment

• het europees parlement zou op zijn minst de landen van de unie met aandrang kunnen duidelijk maken om de crisis op dezelfde manier aan te pakken. Daar moet ge nog geen eens voor bevoegd zijn, maar ge kunt wel de boodschap geven. In sommige landen is men gewoon laks en dat gaat zich wreken. Ook op de buurlanden die wel drastische maatregelen treffen. Als er één ding duidelijk is qua beleid, is dat er geen is.
                          Sorry dat ik het zo cru zeg, maar Darwin zijn theorie moet zich nu maar bewijzen. De idioten die vinden dat ze erboven staan, zullen de eerste zijn om te vallen. Zal de mensheid misschien wel bij varen.
                          www.peugeotforum.be

Comment

• en hier is men ook niet altijd even consequent. In ziekenhuizen neemt men verregaande maatregelen voor het personeel te beschermen. Maar in woonzorgcentra, waar men juist met de meest kwetsbare groep zit, zit men met serieus materiaal tekort waardoor 1/4 personeelsleden besmet is geraakt. Willen ze op die manier terug plaats maken?
                            www.peugeotforum.be

Comment

het europees parlement zou op zijn minst de landen van de unie met aandrang kunnen duidelijk maken om de crisis op dezelfde manier aan te pakken. Daar moet ge nog geen eens voor bevoegd zijn, maar ge kunt wel de boodschap geven. In sommige landen is men gewoon laks en dat gaat zich wreken. Ook op de buurlanden die wel drastische maatregelen treffen. Als er één ding duidelijk is qua beleid, is dat er geen is.
                              Sorry dat ik het zo cru zeg, maar Darwin zijn theorie moet zich nu maar bewijzen. De idioten die vinden dat ze erboven staan, zullen de eerste zijn om te vallen. Zal de mensheid misschien wel bij varen.
                              Dat zou dan niet bij het parlement vallen, dit zou vallen onder de Europese Commissie.
                              En in de raad van ministers of de Europese raad (ja nog eens twee verschillende onderdelen) zou men de samen richtlijnen kunnen uitzetten en de voorstellen van de commissie verder kunnen bespreken en uitwerken.

Ik ga er absoluut mee akkoord dat er mee Europees overleg moet zijn om samen deze crisis aan te pakken. Maar de EU is nu eenmaal, heel bewust, een heel logge instantie omdat landen niet graag bevoegdheden afgeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Dat zou dan niet bij het parlement vallen, dit zou vallen onder de Europese Commissie.
                                En in de raad van ministers of de Europese raad (ja nog eens twee verschillende onderdelen) zou men de samen richtlijnen kunnen uitzetten en de voorstellen van de commissie verder kunnen bespreken en uitwerken.

Ik ga er absoluut mee akkoord dat er mee Europees overleg moet zijn om samen deze crisis aan te pakken. Maar de EU is nu eenmaal, heel bewust, een heel logge instantie omdat landen niet graag bevoegdheden afgeven.
                                Wat dus bewijst dat "het Europa" niet werkt. Case closed.

Comment

• de commissie is een uitvoerend apparaat, die moeten doen wat het parlement heeft gestemd. Die hebben maw niets te zeggen. Als het parlement een éénduidige boodschap (al is het via de president) naar de lidstaten kan uitsturen, dan wijst dat op een breed gedragen consensus. Raad van ministers zijn uiteindelijk maar een paar pipo's bijeen, net zoals de raad.
                                  Ik heb 10 jaar gewerkt als externe bij de commissie in de montoyerstraat op de dienst administratie. Ik weet door eigen ervaring hoe log ze zijn en dat de helft die er zit geen klop uitsteekt.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

de commissie is een uitvoerend apparaat, die moeten doen wat het parlement heeft gestemd. Die hebben maw niets te zeggen. Als het parlement een éénduidige boodschap (al is het via de president) naar de lidstaten kan uitsturen, dan wijst dat op een breed gedragen consensus. Raad van ministers zijn uiteindelijk maar een paar pipo's bijeen, net zoals de raad.
                                    Ik heb 10 jaar gewerkt als externe bij de commissie in de montoyerstraat op de dienst administratie. Ik weet door eigen ervaring hoe log ze zijn en dat de helft die er zit geen klop uitsteekt.
                                    De commissie is thans toch degene die wetsvoorstellen uitwerken en naar het parlement moeten sturen. Vanuit het parlement zelf komen er zelf geen voorstellen. Zo is het volgens de "regeltjes" toch. Er gebeurt natuurlijk ook wel heel wat in de "wandelgangen".

Comment

• Geen promo, toch rode prijs

Sjanse bij malsjanse

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Toch veel verkeer op baan vandaag... Meer als maandag en dinsdag.
                                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                          Toch veel verkeer op baan vandaag... Meer als maandag en dinsdag.
                                          Dat is omdat het woensdag is.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X