Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzijn dat diezelfde kinderen die we bedolven hebben onder de schulden? door altijd op diezelfde partijen te blijven stemmen
...en ok vorige legislatuur was niet veel beter, maar iets wat decennia-lang is scheefgeklopt, recht je niet op 1-2-3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Misschien wel, als ze meer dan gemiddeld erven!
't ziet er niet goed uit voor de reislustigen, binnenkort geen buffet meer in het hotel, zelf boterhammeke smeren.
Viroloog Marc Van Ranst heeft op Twitter een fascinerend filmpje gedeeld dat aantoont hoe belangrijk het is om je handen te wassen in coronatijden. De Japanse openbare omroep deed in samenwerking met enkele wetenschappers een experiment om te zien hoe snel het virus zich kan verspreiden aan een buffet. De resultaten waren ontluisterend.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
wat heb je aan geld als het geen leven meer is door overbevolking, overconsumptie, ....
't ziet er niet goed uit voor de reislustigen, binnenkort geen buffet meer in het hotel, zelf boterhammeke smeren.
https://www.demorgen.be/nieuws/zo-sn...smet~b6d07808/
Het hotel waar ik deze zomer zou gaan heeft naast een buffet een Griekse à la carte, een Steakhouse, een Italiaans en dan een standje met Griekse lekkernijen zoals Souvlaki. Ze zullen dat buffet ongetwijfeld omvormen naar iets anders.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
is makkelijk op te lossen, stem eens op de PVDA :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Hou die komedie maar voor jezelf, of moet ik hier even een copy/paste doen van het privé-schatje dat je mij stuurde?
Daaruit zal snel blijken wie hier een lompe boer is.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenSocial distancing? Gisteren een pak fietsers gezien in de streek van Geraardsbergen. Niks distance. Tegen elkaar staan te tetteren. Met 4, 6 of zelfs 10. Niet te geloven dat die zelfs al durven denken dat heel deze onzichtbare vijand als verdwenen is... niets wijst er op dat die hier nog is, maar evenveel wijst erop dat het nog niet weg is. Zullen we binnen paar weken weten. Stil hoop ik dat het niet klopt. En dat het voorbij waait.
Weet je nog met het paasweekend is er ook een pak gezondigd, was iedereen daarover in paniek. De curve is daardoor misschien een beetje minder snel gedaald maar in elk geval niet terug gestegen en we zitten nu op het niveau waar we een paar weken geleden op hoopten.
Op basis van wat ik nu weet denk ik dat het risico op besmettingen in de buitenlucht laag is, zelfs al sta je in elkaars buurt.
De grote 'motor' van het virus zijn de super spreads events, die binnenkamers plaatsvinden.
- op een vergadering in italie: alle aanwezigen besmet
- koorrepetitie in amerika: de helft besmet
- apres ski bars in oostenrijk: zo goed als iedereen besmet
- een besmette man gaat naar discotheken in zuid korea, 35 man besmet
Het zijn dat soort dingen waarbij 1 persoon er 10 besmet, die zorgen voor de exponentiele stijging van der curve. Al dat soort dingen gaan verboden blijven tot het virus volledig weg is of tot er een vaccin is.
En zolang die dingen verboden zijn, kan de R0 amper boven de 1 geraken en is een significante stijging dus onwaarschijnlijk. Dat zie je bv. in zweden, waar niet veel maatregelen zijn, behalve het verbieden van groepen vanaf 50 personen en het sluiten van het hoger middelbaar en hogescholen.
Trouwens in supermarkten zie ik al weken toestanden die je als onverantwoord kan beschouwen, toch is de curve blijven dalen en iedereen gaat om de paar dagen naar de supermarkt.
Het risico bestaat trouwens wel, maar vooral voor personeelsleden die heel de dag binnen staan, als er dan iemand niest en dat hangt een tijdje in de lucht, dan heeft het personeel het meeste kans om het in te ademen (andere bezoekers van de winkel zijn er te kort om een aanzienlijk risico te lopen). Je hoort er wel van (bv in kuurne), maar het is toch een zeldzaamheid.
Buiten waait alles meteen weg, dus de kans dat je dan een 'virus wolk' inademt is sowieso klein.
Lockdown feestjes (die nog steeds geregeld plaatsvinden), dat is wel een pest, daar moet echt streng tegen opgetreden worden. (al is een BBQ in buitenlucht nog te verantwoorden).
Het testen en tracen, wat we nu veel beter kunnen dan in maart, zal hopelijk ook effect hebben.
Enfin we zullen het zien binnen een paar weken...
Last edited by sunking; 11/05/2020, 23:50.
Comment
-
Neen; boterhammetje laten smeren door iemand van het hotel. En nadien een drankje of 7, en wat bakken in de zon en afkoelen in het zwembad.
Het hotel waar ik deze zomer zou gaan heeft naast een buffet een Griekse à la carte, een Steakhouse, een Italiaans en dan een standje met Griekse lekkernijen zoals Souvlaki. Ze zullen dat buffet ongetwijfeld omvormen naar iets anders.
Comment
-
Comment
-
da's geen vakantie da's een vetmesterij jong ! lijkt wel Verkest
Ofwel spaart hij het uit zijn mond om aan de kleinkinderen te geven.
Z4 M40i
- Likes 1
Comment
-
Neen, ken je de slogan minder is meer?
Ik vind dat de slechtste slogan ooit. Meer is meer. Ik wil meer geld, meer dingen kopen, meer meer meer.
Ik snap dat dat persoonlijk is én ook dat dat kan keren in een mensenleven, maar als je graag veel werkt en veel opdoet is het precies of die spirituele mensen die dingen uitvinden als ‘consuminderen’ op je neerkijken.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
later dan ze initieel dachten
half juni groeps immuniteit stockholm
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...juni~ae2a2281/
wij aan 6%, maar mss wel dorpen als alken ook bijna daar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Als hij zo verlangt naar dat eten en drinken moet die nogal te kort komen thuis.
Ofwel spaart hij het uit zijn mond om aan de kleinkinderen te geven.
Helaas ben ik aan de zwaarlijvige kant en is mijn leven een gevecht tegen kilo’s. Thuis, in het dagdagelijkse leven, probeer ik zoveel mogelijk op alles te letten. Dat is uiteraard niet uit financiële overwegingen - gezond eten is helaas vaak een stukje duurder dan fastfood. Ik drink gedurende het jaar ook zeer weinig alcohol - laat ons zeggen 20 glazen per jaar.
De twee-drie keer per jaar dat ik op reis ga, is het alle riemen los... Kijk ik naar niks. En is het alle dagen feest, eten en drinken zonder nadenken.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
er bestaat ook dan zoals slim consumeren hé. Verbouw je huis,doe je tuin,koop een nieuwe auto....maar laat ons dit jaar toch niet in massa in vliegtuigen zitten zeker...naar massa stranden...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Geen van beide!
Helaas ben ik aan de zwaarlijvige kant en is mijn leven een gevecht tegen kilo’s. Thuis, in het dagdagelijkse leven, probeer ik zoveel mogelijk op alles te letten. Dat is uiteraard niet uit financiële overwegingen - gezond eten is helaas vaak een stukje duurder dan fastfood. Ik drink gedurende het jaar ook zeer weinig alcohol - laat ons zeggen 20 glazen per jaar.
De twee-drie keer per jaar dat ik op reis ga, is het alle riemen los... Kijk ik naar niks. En is het alle dagen feest, eten en drinken zonder nadenken.
Bestaan nochtans makkelijke manieren om af te vallen. Geen boterhammen of aardappelen, enkel groenten fruit vlees en vis eieren allemaal in massale hoeveelheden, zoveel als je wil Probleem is dat er in veel dingen suiker zit zonder dat je het weet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenlater dan ze initieel dachten
half juni groeps immuniteit stockholm
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...juni~ae2a2281/
wij aan 6%, maar mss wel dorpen als alken ook bijna daar
Comment
-
we gaan het zien he
of de stockies allemaal antistoffen hebben...of dat andere landen eenvoudigweg niet aan genoeg geinfecteerden gaan geraken, op relatief korte termijn
dat onze pers die beweringen neerschrijft is deels alleen maar om onze belgische zuidelijke georienteerde dure keuze te verantwoorden
want stel - best case scenario, en dat hoop ik maar voor hen - dat zweden aan 1, niet economisch verlammende golf genoeg heeft (met ook genoeg slachtoffers, spijtig genoeg) als wij in 3 à 4 met telkens onze belgische, incl vermoedelijke doden...dan hebben er wetenschappers en politici die geen verantwoordelijkheid durven nemen, een verkeerde keuze gemaakt
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwe gaan het zien he
of de stockies allemaal antistoffen hebben...of dat andere landen eenvoudigweg niet aan genoeg geinfecteerden gaan geraken, op relatief korte termijn
dat onze pers die beweringen neerschrijft is deels alleen maar om onze belgische zuidelijke georienteerde dure keuze te verantwoorden
want stel - best case scenario, en dat hoop ik maar voor hen - dat zweden aan 1, niet economisch verlammende golf genoeg heeft (met ook genoeg slachtoffers, spijtig genoeg) als wij in 3 à 4 met telkens onze belgische, incl vermoedelijke doden...dan hebben er wetenschappers en politici die geen verantwoordelijkheid durven nemen, een verkeerde keuze gemaakt
met het versoepelen van de maatregelen komen we nu uit op 90% dezelfde situatie, en als dit de goede aanpak is, dan zal het vanaf nu wel vrij gelijk lopen tussen alle landen die de maatregelen versoepeld hebben. met alles wat we nu in handen hebben (testcapaciteit vooral), zal het wellicht niet zo zijn dat nu plots weer een lockdown gaat nodig zijn - wellicht blijven we vanaf nu min of meer op een gelijkaardige piste dan zweden en nederland (waar de winkels ook nooit verplicht moesten sluiten!), en zal een lockdown ook in de toekomst niet meer nodig zijn.
De situatie in zweden verschilt niet zo enorm van die van ons: of mensen nu thuisblijven omdat het aanbevolen is, of omdat het verplicht is: voor het virus komt het op hetzelfde neer.
ze staan daar even goed buiten aan te schuiven op anderhalve meter afstand voor de winkels.
in nederland zijn de regels ook soepel, bezoek thuis is gewoon toegelaten (max 3 personen en het moeten niet altijd dezelfde zijn). maar gisteren belde ik nog met een kennis in nederland en die zei: ja wij blijven gewoon thuis en ontvangen geen bezoek want we willen onze ouders (oudere mensen dus) niet besmetten. in the end, it's all the same: niemand wil sterven van dit virus of zijn ouders/grootouders er door verliezen, en de jongeren trekken zich er niks van aan, regels of niet.
Comment
-
imo drastische ingreep onder druk bonden + het feit dat het zuiden van het land nooit naar't het noorden kijkt omdat ze de taal niet kennen en gebrek aan interesse (dat mag) en er wat te weinig ruggegraat was bij de restregering + gebrek aan durf zoals rutte
hier kun je de dagelijkkse gedachten van de zweden volgen op hun forum...google translate werkt perfect
Comment
Comment