Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik heb het hier al eens gezegd, en ik zal het nog eens herhalen: als Richard Branson 0,2% belastingen moet betalen, dan betaalt hij al een pak meer dan jou en ik samen, tenzij jij natuurlijk een enorm hoog loon hebt (dat kan ik niet weten ).
    Dus volgens jou moet er gewoon een maximum absoluut bedrag zijn dat iemand aan belastingen moet betalen?
    Waarom wil je dat? Denk je dat jij ooit zo rijk gaat worden dat je in die situatie gaat komen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
      Nu gaan er blijkbaar al stemmen op om de oudere generatie te doen dokken voor de Coronacrisis :

ok, maar dan moeten de jongeren ook beginnen werken zoals onze ouders dat deden, zoals bijvoorbeeld de zaterdag gaan werken, veel minder verlof, lagere lonen en minimum 40 uren week, ok ? Bedrijfwagens, maatijdcheques etc bestonden ook nog niet, dus direct afchaffen die handel
      Mss dan ook terug naar de tijd dat de ambtenarenprees laag lagen en de prive hun pensioen onbegrensd

Dat nonsens voorstel is een stok in het hoenderhok natuurlijk en absoluut niet serieus

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Deze evolutie vind ik zorgwekkend:

"Geld maakt geld" en dat gezegde wordt alleen maar meer waar.
        Want iemand die geld maakt door arbeid wordt er veel zwaarder op belast dan iemand die geld maakt uit geld.
        Dan krijg je situaties waarbij rijken met hun geld facebook campagnes kunnen opzetten om armen tegen hun eigen belangen te laten stemmen.
        Of een Bloomberg die wel 1 miljard dollar in zijn gefaalde verkiezingscampagne heeft gestoken omdat Bernie Sanders te populair werd.
        Of de Koch Brothers of Betsy Devos familie die achter de protesten tegen de lockdown zitten.

Als je dan nog denkt dat onevenwichtige rijkdom geen probleem is voor een democratie ...

Comment

• Wij leven natuurlijk niet daar, ons electoraat voorkomt dat wel, be is heel goed in loonsongelojkheid

Nogmaals kun je enkel maar zelf aktie ondernemen en ethisch kopen, niemand verplicht mensen bij de bransons, Gates, of muscen van deze wereld te kopen

Comment

• Langs de andere kant kunnen zij vaak goedkoper leveren door massaproductie, geeft ook mensen in armere werelddelen hun goederen te kopen

Comment

• Dit zijn cijfers van België van 2013. Ik denk niet dat de kloof verkleind is.
              België zit bij de rijkste landen van Europa. Maar onze rijkdom is ongelijk verdeeld. Een kleine groep rijken heeft een enorm deel van het vermogen van de Belgen in handen. Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Bank die Le Soir kon inkijken.

De 20 procent rijkste Belgen hebben samen zo’n 61 procent van het totale vermogen van België in handen, terwijl de 20 procent armste landgenoten samen slechts 0,2 procent van het nationale vermogen bezitten.

Die 20 procent rijksten verdienen samen ook 52 procent van het totale gezinsinkomen van ons land, terwijl de armste 20 procent samen 3,5 procent van dat gezinsinkomen krijgt.
              Last edited by Chris_147; 14/05/2020, 17:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Dus volgens jou moet er gewoon een maximum absoluut bedrag zijn dat iemand aan belastingen moet betalen?
                Waarom wil je dat? Denk je dat jij ooit zo rijk gaat worden dat je in die situatie gaat komen?
                Neen, absoluut niet. Ik ga NOOIT zo rijk worden, daar heb ik de capaciteiten niet voor.
                Maar wie zo rijk is, heeft dat toch niet door een bank te overvallen? Allemaal hebben ze een bedrijf, risico’s genomen,...
                Meestal zijn het ook extreem slimme mensen.
                Ik heb gewoon een enorme sympathie voor rijke mensen, da’s al. Zoals sommigen een linkse overtuiging en sympathie hebben voor mensen die weinig hebben.

Ik ben fan van mensen die ondernemen, dat is al, ik kijk er naar op. Denk je dat ik opkijk naar beroepsdoppers?
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De kloof tussen de hoogste en laagste lonen in België wordt steeds smaller. Daarmee gaat ons land tegen de wereldwijde trend in.

België weteldtop in 2019, zou de regeringswissel er voor iets tss zitten in de toon van berichtgeving

Comment

• Wie betaalt veruit de meeste belastingen in België? Betalen de sterkste schouders wel genoeg?

Comment

• Ik citeer:

Als dat te technisch is, onthoud enkel dit: Het getal in het zwarte vierkantje geeft het totaal weer, van alle belastingen die door de onderste helft van de inkomens wordt betaald. Dat is in totaal slechts 6,5% van alle belastingen. Of alle mensen samen die in de onderste helft van de inkomens zitten betalen samen nog geen 7% van alle belastingen.

Daar krult mijn haar van, en het is nochtans niet zo lang. Ik ben daar dus echt vierkantig tegen.

Comment

Ik citeer:

Als dat te technisch is, onthoud enkel dit: Het getal in het zwarte vierkantje geeft het totaal weer, van alle belastingen die door de onderste helft van de inkomens wordt betaald. Dat is in totaal slechts 6,5% van alle belastingen. Of alle mensen samen die in de onderste helft van de inkomens zitten betalen samen nog geen 7% van alle belastingen.

Daar krult mijn haar van, en het is nochtans niet zo lang. Ik ben daar dus echt vierkantig tegen.
                        Misschien hierom?
                        terwijl de 20 procent armste landgenoten samen slechts 0,2 procent van het nationale vermogen bezitten
                        Ik denk dat je er al vrij zeker van mag uitgaan dat de 20% armsten geen belasting betalen, gewoon omdat ze niets hebben.
                        En dat zijn niet alleen maar werkloze klaplopers. Daar zitten ook heel wat gehandicapten (fysiek en/of mentaal) langdurig zieken, etc in.
                        Last edited by Chris_147; 14/05/2020, 18:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          https://newsmonkey.be/wie-betaalt-bi...gen-in-belgie/

Dit artikel gaat wel enkel over personenbelasting.
                          Het grote probleem van de belastingen zit bij de bedrijfsbelasting.
                          Made in Vlaams-Brabant brengt je dagelijks het ondernemersnieuws uit Vlaams-Brabant. Volg de ontwikkelingen die de economische groei in de regio stimuleren.

Onze studie toont aan dat vijftig grote bedrijven gemiddeld één procent belastingen betalen. Dat is zo goed als niets. Normaal moeten die bedrijven 34 procent belastingen betalen
                          De Leuvense brouwerij komt ook vier keer voor in een andere top vijftig, die van bedrijven met de grootste fiscale kortingen.

Comment

• Toch vind ik het niet goed dat men belastingen in percentage uitdrukt. Dat bedrijf die 1% belastingen moet betalen, betaalt meer dan jij en ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Misschien hierom?

Ik denk dat je er al vrij zeker van mag uitgaan dat de 20% armsten geen belasting betalen, gewoon omdat ze niets hebben.
                              En dat zijn niet alleen maar werkloze klaplopers. Daar zitten ook heel wat gehandicapten (fysiek en/of mentaal) langdurig zieken, etc in.
                              en de laagste lonen, terecht ook allemaal

we hebben het goed in belgie

Comment

Toch vind ik het niet goed dat men belastingen in percentage uitdrukt. Dat bedrijf die 1% belastingen moet betalen, betaalt meer dan jij en ik.
                                Kun je evengoed jupiler in de winkel maar 1% btw op heffen. En op een klein abdijbier 34% btw. Dat is jouw vorm van rechtvaardigheid?

Hoe in godsnaam kun je het goed vinden dat een bedrijf minder belastingen moet betalen enkel en alleen omdat het groter is?

Comment

Toch vind ik het niet goed dat men belastingen in percentage uitdrukt. Dat bedrijf die 1% belastingen moet betalen, betaalt meer dan jij en ik.
                                  Snap je dan niet dat de ongelijkheid dan alleen maar groter wordt?
                                  Niet alleen voor personen, maar ook voor bedrijven. Een KMO krijgt het dan heel moeilijk om op te boxen tegen een gevestigde gigant.
                                  Een deftige belastingdruk zal er net voor zorgen dat men (personen of bedrijven) geld niet gaat oppotten, maar gaat uitgeven omdat men anders toch belasting betaald. De rijkste personen hebben zoveel geld dat ze toch nooit kunnen opdoen. Maar ze onttrekken het zo wel aan de economie.

Comment

• zij verliezen nochthans het meest aan inflatie

Comment

• Welke inflatie? Ondanks het qe beleid van de ecb is dit er amper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        zij verliezen nochthans het meest aan inflatie
                                        Denk jij nu echt dat die bedrijven dat op een spaarrekening laten staan?
                                        Die beleggen dat of ik weet niet wat en als je enkele miljoenen, honderden miljoenen of miljarden te besteden hebt, dan krijg je nog steeds wel mooie intresten of dividenden

Comment

• besluit...drink geen jup maar iets van de lokale brouwer, zo steun je meer dan te blijven vasthouden te zeggen dat het ontrechtvaardig is als je daar toch niet van kunt winnen
                                          beter 1% van veel dan niets...andere landen ontvangen met open armen

tenzij je het allemaal samen doet, met alle landen....wij zijn zelf bij de 10% ers de armste belg is 100 keer rijker dan een congolees,, ik weet niet of je dat goed beseft, als de rest van de verdeling om een deftig inkomen vragen, zijn we gesjost, zo simpel is het

Comment

Working...
                                          X