Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Corona is racistisch: hij pakte eerst de oudjes aan. Waar zit FDW als hem nodig hebt?“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenjust, en in brazilie eerst de indianen“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenCorona is racistisch: hij pakte eerst de oudjes aan. Waar zit FDW als hem nodig hebt?
Toch heb je ook wel gelijk want het virus slaat harder toe bij bepaalde bevolkingsgroepen had ik ergens gelezen, de reden daarvoor was echter nog niet duidelijk dacht ik.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Wat is racisme?
Afgaande op het woordenboek is racisme op de eerste plaats het onderscheid maken tussen verschillende groepen en daarbij de ene groep superieur achten aan de andere. En daarbij dat iemands karakter wordt bepaald door biologische bijzonderheden. Daarnaast is het discriminatie of vooroordeel op grond van ras. Lange tijd werd serieus gedacht dat sommige rassen beter waren dan andere. Racisme kan zowel direct als indirect zijn en kan mensen individueel treffen maar ook als groep“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
ra·cis·me (het; o)
1theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2discriminatie op grond van iemands ras
Bron: VanDale.nlOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwe zagen hier over te lage belastingen of te dure producten
wij zijn allemaal vrij en we kopen bij wie we willen, das een luxe...besef dat aan alles een prijskaart hangt
koop niet bij bezos en steun uw buren of dorpsgenoten die wel taxen moeten betalen, waarvan je zeker bent dat ze betalen en daarmee duurder zijn als bezos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Uiteraard zijn er mensen die voor Trump gestemd hebben die daar nu spijt van hebben. Wedden dat er ook zijn die spijt hebben dat ze er niet voor gestemd hebben?
Er zitten zeker 'rare kronkels' in het systeem. Maar Trump is verkozen, ook al had hij niet de 'popular vote', volgens een eerlijk (want vooraf bepaald) systeem.
Waarom moeten wij onze (Europese) wil daar doordrukken?
Heel veel. En ik hoop dat men dat nooit zal verbieden. Want omdat een paar zotten dat gebruiken, moet je niet iedereen straffen die die wapens gebruikt om op een range te schieten of in eigen tuin dingen kapot te knallen. Dat is letterlijk hetzelfde als sportwagens verbieden omdat er enkele ongevallen gebeuren met onverlaten die geen verantwoordelijkheid kunnen nemen, want 'waarom zou iemand dat nodig hebben'?
Er is weinig dat zo machtig voelde als een patroon van een AK47 in één keer leegblazen op een target, terwijl de hete kogelhulzen in het rond vliegen en je de geur van buskruit hebt.
Ik krijg als autoliefhebber hetzelfde gevoel van oerkracht als ik een AMG V8 helemaal los liet. Dat is echt kicken, en ik ga het opnieuw doen
Ik bekijk dat anders. Jeff Bezos mag van mij nog 10 keer meer verdienen elke dag. Hij is de pioneer van Amazon, de grondlegger, en geeft ook enorm veel mensen werk, wereldwijd. Zonder zo'n mensen blijft de wereld stilstaan. Daar mag oneindige rijkdom tegenover staan.
Mocht het echt zoveel slechter zijn om bij hem te werken, dan liepen alle werknemers massaal over. Hij zal dus minstens in lijn liggen met andere werkgevers in die sector in de V.S.
Het is al meermaals bewezen dat meer gewoon leidt tot meer moorden binnen de familie, en veel meer ongevallen met mensen die per ongeluk hun kind, vader, broer ... dood schieten. Maar ja, alles kan onder het mom van die zelfverdediging. Je snapt toch dat er maar één grote groep belang bij heeft, en dat is de NRA (National Rifle Association). En die maken de domsten perfect wijs dat ze in gevaar zijn als ze geen 16 wapens in huis hebben.
Kijk, als ik jou absoluut wil neerleggen, dan mag je wapens hebben zo veel je wil, ik neem mijn tijd, kom gewapend als pakjesbezorger of meteropnemer, en je hebt een gat tussen je ogen voor je het weet.
En wat Jeb Bezos betreft, geen probleem met zijn vermogen, maar wel dat het ten koste gaat van mensen die hard moeten werken en een loon verdienen dat niet toelaat om een menswaardig bestaan te leiden, en bovendien gedwongen worden om ziek te komen werken. Is Amazon de enige die dit toepast, zeker niet, die mensen hebben geen keuze. Tel daarbij dat de elite het de laatste jaren nog duurder heeft gemaakt om te studeren, en de sociale mobiliteit (The American Dream) wordt gewoon begraven.
De VS draait helemaal op cheap labour, en het afnemen van kansen om daar uit te geraken.
De slimme die dan de amerikaanse lonen gaat vergelijken met pensioenen hier..... in de Vs is er geen staatspensioen, je betaalt (als je een goede werkgever hebt stort die mee) voor een 401k. Maar velen kunnen daar niks in storten als je 9$ per uur verdient. Dus er zijn een heel groot aantal ouderen die gewoon in de armoede en welfare vallen. Ik heb in NY een liftlady gezien in de Empire State met totaal uitgezaaide kanker. De dame was zeker 70 jaar en moest werken om haar ziekenhuisschulden af te betalen. Wel, in zo’n maatschappij wil ik niet leven, zelf niet als ik het daar goed zou hebben.
ik denk niet dat dat communistisch is, dat is respect voor mensen, en het geven van kansen.
Laatst nog een artikel gelezen (om de link naar corona te leggen). Boer legde uit dat hij slachtrijpe varkens moest doodschieten en opstoken omdat de slachthuizen dicht waren. Bleek dat er in het slachthuis (natuurlijk tussen die 9$ arbeiders) een paar arbeiders niet thuis bleven ondanks koorts en hoesten (tja... geen inkomen als ze thuis bleven of zelfs ontslag).
Na een week vielen ze bij bosjes, en waren er 300 besmet, en toen moest de zaak dicht.
Als je respect hebt voor je personeel dan doe je dat niet.
Comment
-
mooi betoog
das allemaal knap als er geld genoeg is en alles goed draait (welliswaar met een jaarlijks deficit)...zoals hier...tot de bodem eruit valt - zoals mss nog wel staat te gebeuren - en dan sta je daar met je respect en kansen geven
wij zijn allemaal de 10% rijkste mensen ter wereld, die hopen voor ons 62 te kunnen gaan...das boven uw stand leven
(ge vergeet dat er in belgie ook 0 wordt gestort in pensioenkassen, belgie schrijft gewoon een ongedekte cheque op naam van de nazaten, of je dat nu zelf doet of de overheid voor u speelt geen rol, maar onze maatschappij doet niets)Last edited by bobo; 26/05/2020, 23:09.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmooi betoog
das allemaal knap als er geld genoeg is en alles goed draait (welliswaar met een jaarlijks deficit)...zoals hier...tot de bodem eruit valt - zoals mss nog wel staat te gebeuren - en dan sta je daar met je respect en kansen geven
Het is een wat ouder overzicht, maar als je ziet dat 54% naar militaire macht gaat, tja...
In fiscal year 2014, the federal government will spend around $3.8 trillion. These trillions of dollars make up a considerable chunk - around 22 percent - of the US. economy, as measured by Gross Domestic Product (GDP). That means that federal government spending makes up a sizable share of all money spent in the United States each year. So, where does all that money go?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenLaatst nog een artikel gelezen (om de link naar corona te leggen). Boer legde uit dat hij slachtrijpe varkens moest doodschieten en opstoken omdat de slachthuizen dicht waren. Bleek dat er in het slachthuis (natuurlijk tussen die 9$ arbeiders) een paar arbeiders niet thuis bleven ondanks koorts en hoesten (tja... geen inkomen als ze thuis bleven of zelfs ontslag).
Na een week vielen ze bij bosjes, en waren er 300 besmet, en toen moest de zaak dicht.
Als je respect hebt voor je personeel dan doe je dat niet.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...raak~af52c558/
Denk niet dat al die buitenlandse krachten tegen €14 bruto (waar ze dan in het beste geval €8,00 net van overhouden) werken ook al als dit zou moeten. Erger nog, ze vinden ze (die buitenlandse werknemers dus) nu niet meer terug...
Last edited by Metaxa; 27/05/2020, 12:42.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
In de US is er geld genoeg om iedereen een menswaardig bestaan te geven, mits de juiste prioriteiten.
Het is een wat ouder overzicht, maar als je ziet dat 54% naar militaire macht gaat, tja...
https://www.nationalpriorities.org/b...0cQ9QF6BAgFEAI
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
En on-topic: de laatste cijfers zijn er nu toch echt goed uit. Geen impact van de versoepeling rond Moederdag (10 mei). Die zou je intussen toch moeten zien.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oud nieuws misschien, maar ik ga er straks toch eens naar kijken. Ik blijf vinden dat daar toen echt wel fouten gemaakt zijn, vooral omdat iedereen wist dat het virus daar zat en al die toeristen bij terugkomst iedereen gingen besmetten. De laatste dag van de krokusvakantie hebben we er onder vrienden nog over gediscussieerd dat zoiets ging gebeuren.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/25/hotel-corona/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenOud nieuws misschien, maar ik ga er straks toch eens naar kijken. Ik blijf vinden dat daar toen echt wel fouten gemaakt zijn, vooral omdat iedereen wist dat het virus daar zat en al die toeristen bij terugkomst iedereen gingen besmetten. De laatste dag van de krokusvakantie hebben we er onder vrienden nog over gediscussieerd dat zoiets ging gebeuren.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/25/hotel-corona/Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/gespot-in-gentbrugge-mercedes-met-nummerplaat-covid-19~a4b9dc58/Wie de eigenaar is van deze zwarte Mercedes, is voorlopig onduidelijk. Wel staat vast dat zijn of haar nummerplaat momenteel over de tongen gaat op Twitter. ‘COVID-19', het is dan ook een zeer interessante keuze voor een gepersonaliseerd kenteken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zelfs Van Ranst is vergeten dat hij meldde dat het geen kwaad kon om op skivakantie te gaan naar Italië. En zo zijn er nog die acuut geheugenverlies hebben als het op verantwoordelijkheid aankomt.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
Comment