Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat is ook de reden dat er zo "laat" gereageerd is. En ook niet geheel onlogisch, maar men kijkt altijd eerst naar "de economie". Soms wat te hard doorgedreven naar mijn mening, maar ik snap het wel. Als je te vroeg ingrijpt en het blijkt niet nodig geweest te zijn, daar worden de betrokken partijen zo hard op afgerekend dat niemand dat aandurft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
      Dat is ook de reden dat er zo "laat" gereageerd is. En ook niet geheel onlogisch, maar men kijkt altijd eerst naar "de economie". Soms wat te hard doorgedreven naar mijn mening, maar ik snap het wel. Als je te vroeg ingrijpt en het blijkt niet nodig geweest te zijn, daar worden de betrokken partijen zo hard op afgerekend dat niemand dat aandurft.
      Voila. En het zou niet het eerste virus zijn dat in Azië blijft.

Al bij al vind ik niet dat België het slecht gedaan heeft. Al had men sneller de rem moeten lossen (nu nog). Ik vind onze houding té voorzichtig.

Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat ik al terug massaevenementen zou organiseren, maar de terrasjes zouden bijvoorbeeld wel al gebruikt mogen worden in de horeca met dit weer, zeker nu uit meer en meer onderzoeken blijkt dat je buiten amper risico loopt.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        —> de cijfers van BE haal ik erbij omdat sommigen 100.000 Covid doden veel vinden in de US, maar eigenlijk hebben wij er in ons dwergenlandje veel meer. Maar 9.300 doden, dat valt wel mee hè?
        Maar als we de cijfers van de oversterfte bekijken, dan weten we dat we in België met vrij juiste cijfers zitten wat de covid 19 doden betreft, terwijl in de VS (en zowat alle andere landen) de opgegeven aantallen covid 19 doden veel te laag zijn.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Maar als we de cijfers van de oversterfte bekijken, dan weten we dat we in België met vrij juiste cijfers zitten wat de covid 19 doden betreft, terwijl in de VS (en zowat alle andere landen) de opgegeven aantallen covid 19 doden veel te laag zijn.
          Ja, maar je mag het nog x 2 doen daar, dan zijn ze nog minder hard getroffen dan hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

The availability of guns at Walmart has become a hotly debated issue in the wake of two deadly shootings at its stores that killed 24 people.

Dat er in de US veel makkelijker gedaan wordt over wapens dan hier is een feit maar als zwakzinnige even binnenlopen om een oorlogswapen te kopen zou ik toch willen relativeren...

Bovendien, in welke Walmart kan je munitie en een wapen gelijk kopen! In al die jaren nog nooit tegengekomen...
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Bovendien, in welke Walmart kan je munitie en een wapen gelijk kopen! In al die jaren nog nooit tegengekomen...
              Ik heb de indruk dat het tegenwoordig een beetje bon ton is om met alles wat amerikaans is te lachen...

Persoonlijk kan ik enkel vaststellen dat de beurzen daar van hoogtepunt naar hoogtepunt gaan ondanks de catastrofe van de laatste weken en dat er de laatste jaren weinig sprake is van militaire agressie...

Comment

Ik heb de indruk dat het tegenwoordig een beetje bon ton is om met alles wat amerikaans is te lachen...

Persoonlijk kan ik enkel vaststellen dat de beurzen daar van hoogtepunt naar hoogtepunt gaan ondanks de catastrofe van de laatste weken en dat er de laatste jaren weinig sprake is van militaire agressie...
                Maar in het land zelf des te meer agressie. Kijk toevallig net naar het nieuws en ze zijn daar gans Minneapolis aan het afbreken, elke dag wel iets. De beurzen hier stijgen ook opnieuw trouwens.

Ik ben zeker niet anti Amerikaans, integendeel zelfs, maar ik vind wel dat Trump daar zeker niet de oplossing is. Ik hoop alleen dat ze hem niet opnieuw verkiezen maar zoals hier al vaker geschreven is, moeten we ervoor vrezen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Het stigmatiseren komt veelal van mensen die er nog niet geweest zijn. Ik heb bijv een paar jaar geleden bij een collega zijn familie in Marokko geweest op vakantie. Ik heb me meer dan welkom gevoeld en het veiligste ooit in een vakantieland.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Maar in het land zelf des te meer agressie. Kijk toevallig net naar het nieuws en ze zijn daar gans Minneapolis aan het afbreken, elke dag wel iets. De beurzen hier stijgen ook opnieuw trouwens.

Ik ben zeker niet anti Amerikaans, integendeel zelfs, maar ik vind wel dat Trump daar zeker niet de oplossing is. Ik hoop alleen dat ze hem niet opnieuw verkiezen maar zoals hier al vaker geschreven is, moeten we ervoor vrezen
                    Meer agressie dan 10 jaar geleden ? Durf dat te betwijfelen. En wat de beurs betreft zou ik bv de 5-jaars grafiek van Nasdaq of Dow Jones eens naast de Aex, Dax, Bel20 of Cac40 leggen...

Om de zaken in perspectief te plaatsen :

He’s the war-ending President who, as of Tuesday, has ordered airstrikes in seven different countries (that we know of).

Comment

Ja, maar je mag het nog x 2 doen daar, dan zijn ze nog minder hard getroffen dan hier.
                      Het is daar ook nog lang niet klaar he.
                      New York zat in de tijd iets achter ons, maar op het platteland lopen ze gewoon werken of maanden achter, daar is het nog fiks aan het stijgen.

Comment

Meer agressie dan 10 jaar geleden ? Durf dat te betwijfelen. En wat de beurs betreft zou ik bv de 5-jaars grafiek van Nasdaq of Dow Jones eens naast de Aex, Dax, Bel20 of Cac40 leggen...

Om de zaken in perspectief te plaatsen :

He’s the war-ending President who, as of Tuesday, has ordered airstrikes in seven different countries (that we know of).
                        Tja, we zullen zien wat de toekomst brengt, ik zou er toch in geen geval willen wonen. Ik ben er eenmaal geweest en dat volstaat voor mij, mooi land wel.

Gelukkig lopen er nog een paar genieën zoals Elon Musk rond
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Tja, we zullen zien wat de toekomst brengt, ik zou er toch in geen geval willen wonen. Ik ben er eenmaal geweest en dat volstaat voor mij, mooi land wel.

Gelukkig lopen er nog een paar genieën zoals Elon Musk rond

Jij gaat me niet uit mijn tent lokken...

Comment

Jij gaat me niet uit mijn tent lokken...

Comment

• Hertz vraagt faillissement aan in noord Amerika. https://www.nu.nl/economie/6053176/a...d-amerika.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                Hertz vraagt faillissement aan in noord Amerika. https://www.nu.nl/economie/6053176/a...d-amerika.html
                                Management heeft zichzelf eerst wel bediend natuurlijk

In particular, Hertz president and CEO Paul Stone got $700,000 ,while chief financial officer Jamere Jackson was paid $600,000. Chief marketing officer Jodi Allen received a bonus of $190.000.

Comment

• Heb een (niet-voorafbetaalde) reservatie bij hen staan voor september 2020 in Las Vegas. Vraag me af wat dit betekent. Gaan ze overgenomen worden en reserveringen honoreren of maak ik best een back-upreservatie?

Comment

• Vanaf vandaag weer over de grenzen heen winkelen. Morgenvroeg naar Auchan, grote inkopen doen
                                    en een astronomische hoeveelheid water inslaan want dat zal het volgende worden dat mensen hamsteren als het effectief droog blijft en ons land krijgt z’n waterbeleid niet op orde.

Comment

Vanaf vandaag weer over de grenzen heen winkelen. Morgenvroeg naar Auchan, grote inkopen doen
                                      en een astronomische hoeveelheid water inslaan want dat zal het volgende worden dat mensen hamsteren als het effectief droog blijft en ons land krijgt z’n waterbeleid niet op orde.
                                      Ow, ik had je bijna "gecorrigeerd", maar blijkbaar is dat nu plots ook weer toegestaan.

Toch ook weer exemplarisch voor hoe slecht de communicatie wel niet is.

Comment

Vanaf vandaag weer over de grenzen heen winkelen. Morgenvroeg naar Auchan, grote inkopen doen
                                        Ow, ik had je bijna "gecorrigeerd", maar blijkbaar is dat nu plots ook weer toegestaan.

Toch ook weer exemplarisch voor hoe slecht de communicatie wel niet is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Is niet ongewoon dat bepaalde kaderleden extra vergoed worden op moeilijke momenten al was het bv maar om ze aan boord te houden.
                                          Het is natuurlijk makkelijk om dan te staan roepen : “Ze hebben zichzelf bediend”.

Geloof me als je in het topkader zit van een dergelijk bedrijf dan heb je waarschijnlijk genoeg relaties om ergens anders aan de slag te gaan als de boot lek slaat.

Comment

Working...
                                          X