Oorspronkelijk geplaatst door konrad2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Corona en de gevolgen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Ge hebt 1000% gelijk.
Er zijn ruwweg 2 belangrijke redenen om 'digitaal' geld zoveel mogelijk te willen vermijden:
1) uw centen zien zo zwart als een zwart gat in het heelal
2) uw centen komen uit criminele activiteiten
In beide gevallen is het voor de meeste mensen die geen van bovenstaande financiële middelen hebben, een goede zaak, want het kan enkel maar leiden naar een eerlijker inning van belastingen en minder criminaliteit.
Als pseudo reden zou je de zogezegde schending van de privacy kunnen aanhalen.
Comment
-
Ge hebt 1000% gelijk.
Er zijn ruwweg 2 belangrijke redenen om 'digitaal' geld zoveel mogelijk te willen vermijden:
In beide gevallen is het voor de meeste mensen die geen van bovenstaande financiële middelen hebben, een goede zaak, want het kan enkel maar leiden naar een eerlijker inning van belastingen en minder criminaliteit.
als alles en iedereen eerlijk is, ja inderdaad,vooral blijven hopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenKan er mij iemand eens uitleggen wat het probleem is als je ALLEEN met de fiets een tocht van 50km doet waar je met NIEMAND contact hebt? Want dit wil De Crem blijkbaar gaan verbieden? Bij uitbreiding, Alleen met de moto, in je auto: wat is het probleem??'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
- Likes 1
Comment
-
Gebruikt dat ding geen dataverbinding via mobiel netwerk?
Als er geen 4G of minstens 3G dekking is zal dat niet werken... met hsdpa lukt het meestal niet.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ge hebt 1000% gelijk.
Als pseudo reden zou je de zogezegde schending van de privacy kunnen aanhalen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichtencashloze maatschappij is gewoon financiële repressie
de staat heeft op cash veel minder vat maar uw digits kunnen ze eenvoudig volgen
Ze geven er dan een reden aan (praktisch, hygiëne) en de schapen slikken het als zoete koek en denken dat het goed is voor hun
Ik kan moeilijk geloven dat bewoners uit landen die zo goed als geen cash betalingen uitvoeren een onderdrukkingsgevoel hebben.
Nu, zijn we al een tijdje zwaar aan het afwijken. Waar het dus feitelijk om gaat in deze coronatijden, cash betalingen in winkels moest nu algemeen aan banden gelegd worden.uit.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
- Likes 1
Comment
-
Ge hebt 1000% gelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Lol, financiële repressie...doet me direct denken aan de man die hier eens zijn beklag kwam doen dat ze aan zee camera's gingen plaatsen en daar zo tegen was dat die hier steun kwam zoeken. Voor wat of waarom is me altijd een raadsel gebleven. Persoonlijk heb ik niets te verbergen heb geen enkel bezwaar dat ze me overal kunnen volgen of dat ze weten wat er van mijn rekening gaat. Ze weten trouwens van één ieder van ons wat er maandelijks op je rekening komt. Als ze al persé zouden willen om jou te viseren zal daar allicht een goede reden voor zijn. Als je dat dan echt niet wil ga je je pas echt in een quarantaine mogen plaatsen want ze weten nu al zowat alles over jou.
Ik kan moeilijk geloven dat bewoners uit landen die zo goed als geen cash betalingen uitvoeren een onderdrukkingsgevoel hebben.
Nu, zijn we al een tijdje zwaar aan het afwijken. Waar het dus feitelijk om gaat in deze coronatijden, cash betalingen in winkels moest nu algemeen aan banden gelegd worden.uit.
ik heb niets te verbergen?mss niet maar daar zijn er al meer in de petoet gevlogen die niets verkeerd gedaan hadden......
als jij toch zo vies bent van cash(tot ze een som in uw pollen steken waarschijnlijk) kan je het gewoon niet gebruiken he,probleem voor u toch opgelost,
als je cash gaat verbieden ontneem je aan andere mensen wel iets wat ze liever blijven gebruiken ,dat ruikt naar.....
tot ze eens iets verbieden waar jij wel graag mee omgaat zeker,eens zien of je dan ook zo meegaand gaat zijn?
ik ben wel eens benieuwd hoeveel winkels cash gaan weigeren als ik zeg dat ik elders ga,
jongens toch,laat de mensen nu eens zelf beslissen of ze iets willen gebruiken of niet! regeltjes wetten verboden en verplichtingen hebben we al meer dan genoeg.
en ja we wijken af dus PUNT.Last edited by krautli; 27/03/2020, 11:11.
Comment
-
Het is me niet duidelijk of Atenza vaste of mobile terminals bedoeld. Hij spreekt over locatie dan lijkt me de provider hier een helpende hand te zijn of overstappen naar een andere. Als het over vaste betalingsterminals gaat lijkt me dat toch bizar en zou er door de leverancier toch een bepaalde support moeten voorzien zijn.
Draadloos is dus mobiel.
Daar zit dus een simkaart van proximus in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Draadloos is dus mobiel.
Daar zit dus een simkaart van proximus in.
Of ander toestel proberen met dezelfde provider. Niet alle toestellen zullen dezelfde technische eigenschappen hebben veronderstel ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Overstappen dus naar een andere provider, veel kans dat het is opgelost. Hebben wij hier ook gedaan.
Of ander toestel proberen met dezelfde provider. Niet alle toestellen zullen dezelfde technische eigenschappen hebben veronderstel ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Andere toestel: daarom hebben we er eentje bewust defect gemaakt ( stuk gesmeten), zodat we een ander kregen en dat gaf hetzelfde resultaat.
Alleen in Hannuit geeft dat problemen, andere locaties werken onze beide toestellen, buiten af en toe eens een foutje, zonder veel problemen.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
dat raakt eigelijk mijn koude kleren niet,dat is hun zaak,
wel het feit dat er stilaan gedwongen wordt,
als ik graag gedwongen wordt verhuis ik wel naar een communistisch land- vroeger moest je met een zak zout in uw kar, iets gaan kopen.
- daarvoor moest je, uw levend vee en een zak graan meenemen en daar was nog een groter geurtje aan en slecht voor uw rug….
Criminelen gebruiken trouwens geen digitaal geld, maar Crypto geld.
Last edited by quovadis; 27/03/2020, 11:13.
Comment
-
Ge hebt 1000% gelijk.
Turken heb bijvoorbeeld het gebruik om hun loon helemaal af te halen, en vervolgens alles cash te betalen.
Of leeftijdsgebonden zijn.
Oude mensen hebben ook liever cash omdat ze dan een overzicht hebben wat er allemaal uitgaat op een maand en hoeveel ze nog over hebben.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Een andere bedenking:
Het is niet omdat ik niets te verbergen heb, ze alles mogen zien van mij.
Ik ken verschillende mensen die maandelijks een bepaald bedrag cash afhalen, dat opsparen, en er vervolgens goud mee aankopen om dat thuis te hebben.
Waarom? Omdat goud nu eenmaal beter zijn waarde houdt dan cash geld, en al helemaal in onzekere tijden zoals deze.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Ik bepleit absoluut niet het onmiddelijke afschaffen van cash, voor sommige ouderen zou dat inderdaad een probleem zijn, hoewel ook dit stilaan een groep is waar plastic geld doorbreekt.
Het probleem zal zich dus vanzelf wel oplossen.
By the way, ik heb nog nooit een klomp goud gekocht, maar kunt ge dat ook niet digitaal betalen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenIs die achterlijke 1 km regel waar ze het gisteren al stilletjes over hadden er ondertussen door ???
Comment
Comment