Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb hier nog niets gelezen van Andre123?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
      Ik heb hier nog niets gelezen van Andre123?
      Hij zit in quarantaine en kan het internet van de buren niet meer gebruiken
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
        Ik heb hier nog niets gelezen van Andre123?
        Hopelijk alles ok met André. Ik heb hier ook een paar kennissen en verre familieleden die ik niet kan bereiken, dat geeft mij in deze tijden toch altijd een ongerust gevoel
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Alle maatregelen hebben enkel tot doel om het voor de zorg enigszins beheersbaar te houden. Lockdown light gaat alles veel meer in de tijd spreiden. Of dit een juiste keuze is of niet hangt af van je standpunt.
          VS en UK (en nog andere landen als Brazilië bvb.) gaan in verhouding veel meer chaos kennen in hun ziekenhuizen en ook meer doden. Maar hun economie zal ook een stuk sneller hernemen. Het is maar waar je beleidsmakers hun prioriteiten liggen (Trump/Johnson/Bolsonaro) vs. China en grootste deel van Europa.
          Ik denk dat op 3 mei (zal dan 7 weken lockdown light zijn) het draagvlak bij de bevolking opgebruikt zal zijn. Laat het wat warmer en lente-achtig worden en de meesten worden zot in hun kot. We zijn niet allemaal lopers/wandelaars en wielertoeristen. Maar net door die spreiding blijft het virus wel veel langer sluimeren. Toekomst zal uitwijzen wat de beste optie was. Ik pleit nergens voor maar soms moet je als maatschappij ook bepaalde offers overwegen.
          Last edited by konrad2; 29/03/2020, 16:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Kan ik niet aan doen hé, dat er tot hiertoe weinig tegenslag geweest is. Moet ik anders express mijn auto in brand steken, mijn eigen benen breken, ...?

En ik ben ALLESbehalve beschaamd om dat te zeggen, geloof me!
            ga eens ergens een tijdje als vrijwilliger werken waar je veel miserie ziet, je zal je direct beter gevoelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ga eens ergens een tijdje als vrijwilliger werken waar je veel miserie ziet, je zal je direct beter gevoelen
              Juist wat ik zeg waar iedereen over zevert: het is toch niet omdat die mensen het slecht hebben, dat ik me niet slecht mag voelen over iets dat intrinsiek veel minder erg is?

Hypothetisch:

Jij mag met een zesdubbele beenbreuk in het ziekenhuis liggen net nadat je uw vrouw verloren bent en uw werk kwijtgeraakt bent, en dat is heel erg.

Maar het betekent geenszins dat ik niet teleurgesteld mag zijn omdat het regent terwijl ik op vakantie ben.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                Toekomst zal uitwijzen wat de beste optie was.Ik pleit nergens voor maar soms moet je als maatschappij ook bepaalde offers overwegen.
                in nl ligt het debat volop open, armoede - meer werklozen en lonen komen onder druk door veel werkzoekenden, ook een deel meer working poor binnenkort is een no-brainer - kost een mens 7 jaar en 15 jaar in betere gezondheid

op een leven staat geen prijs maar we zijn miljarden en miljarden aan het uitgeven, of missen aan inkomsten voor een relatief (je zal er maar bijzijn of je naaste) beperkt aantal extra overlevers

Comment

• De scheepvaart is ook serieus aan het besparen, veel schepen worden gecancelled of de lijndiensten varen maar om de 14 dagen ipv elke week.
                  De auto transporters liggen stil want alle auto fabrieken liggen stil dus verloren kosten om te varen.
                  Eten invoeren zoals rijst en granen en bepaalde soorten fruit moeilijk want de locale economie ligt ook plat en hier en daar embargo's om voedsel te exporteren. Boten met graan enzo worden nu al aan dubbele prijzen verhandeld buiten een paar maand geleden bij wijze van spreken.

Hoe dan ook komt dit op ons dak terecht de komende jaren.

Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    In principe is daar niks mis mee, maar ik woon in het bedevaartsoord dat daarnet in het nieuws was en bij de bakker hier staat er steevast een rij in lycra. Dat is wel een probleem. Verplicht ze hun eten en drinken van thuis te nuttigen en er is geen probleem voor mij.
                    Zolang die lycra's anderhalve meter afstand houden zie ik nog altijd geen probleem.

Comment

Alle maatregelen hebben enkel tot doel om het voor de zorg enigszins beheersbaar te houden. Lockdown light gaat alles veel meer in de tijd spreiden. Of dit een juiste keuze is of niet hangt af van je standpunt.
                      VS en UK (en nog andere landen als Brazilië bvb.) gaan in verhouding veel meer chaos kennen in hun ziekenhuizen en ook meer doden. Maar hun economie zal ook een stuk sneller hernemen. Het is maar waar je beleidsmakers hun prioriteiten liggen (Trump/Johnson/Bolsonaro) vs. China en grootste deel van Europa.
                      Ik denk dat op 3 mei (zal dan 7 weken lockdown light zijn) het draagvlak bij de bevolking opgebruikt zal zijn. Laat het wat warmer en lente-achtig worden en de meesten worden zot in hun kot. We zijn niet allemaal lopers/wandelaars en wielertoeristen. Maar net door die spreiding blijft het virus wel veel langer sluimeren. Toekomst zal uitwijzen wat de beste optie was. Ik pleit nergens voor maar soms moet je als maatschappij ook bepaalde offers overwegen.
                      Heel terechte opmerking.
                      Wat mij vooral frappeert is het gemak en de snelheid waarmee toch wel serieus ingrijpende maatregelen konden doorgevoerd worden. Dit roept bij mij toch wel bedenkingen op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

Heel terechte opmerking.
                        Wat mij vooral frappeert is het gemak en de snelheid waarmee toch wel serieus ingrijpende maatregelen konden doorgevoerd worden. Dit roept bij mij toch wel bedenkingen op.
                        Op welke manier dan? Welke bedenkingen?

Comment

Als het mag, ga ik ja. Je kan altijd heel pessimistisch gaan denken, maar daar wil ik echt niet aan beginnen...
                          In uw geval zou ik zeker vertrekken want de komende jaren zullen de vakanties beetje bij beetje onbetaalbaar worden . Budget om depressies te bestrijden zal ook schrikwekkend stijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

In uw geval zou ik zeker vertrekken want de komende jaren zullen de vakanties beetje bij beetje onbetaalbaar worden . Budget om depressies te bestrijden zal ook schrikwekkend stijgen.
                            Denk eerder het omgekeerde. Dure vakantie = kinder toeristen. Ze gaan niet in hun eigen vel snijden. Denk dat we een ware prijzenslag gaan zien.
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Alle maatregelen hebben enkel tot doel om het voor de zorg enigszins beheersbaar te houden. Lockdown light gaat alles veel meer in de tijd spreiden. Of dit een juiste keuze is of niet hangt af van je standpunt.
                              Jammer genoeg is dit zo , ga er maar vanuit dat 70% van onze bevolking in belgie zal besmet worden . Alles zijn gang laten gaan gaat idd op een bepaald moment enorme chaos veroorzaken , nu zal het ,, beter’’ in de hand te houden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                Denk eerder het omgekeerde. Dure vakantie = kinder toeristen. Ze gaan niet in hun eigen vel snijden. Denk dat we een ware prijzenslag gaan zien.

Tomski ga er maar vanuit dat prijzenslagen stilaan onbestaande gaan worden. Denk je dat we voor 15€ gaan blijven met vliegtuig naar spanje vliegen?

Comment

Tomski ga er maar vanuit dat prijzenslagen stilaan onbestaande gaan worden. Denk je dat we voor 15€ gaan blijven met vliegtuig naar spanje vliegen?
                                  Dan is het maar 100 of 150 of 200. Maakt me niet zoveel uit.

Vliegtickets zijn altijd al maar een zeer klein deel van m’n reisbudget geweest. En hotels zie ik echt wel een prijzenslag leveren in veel bestemmingen.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Dan is het maar 100 of 150 of 200. Maakt me niet zoveel uit.

Vliegtickets zijn altijd al maar een zeer klein deel van m’n reisbudget geweest. En hotels zie ik echt wel een prijzenslag leveren in veel bestemmingen.
                                    En 1500a1600€ want daar gaan we zeker naar toe moeten gaan.

Comment

En 1500a1600€ want daar gaan we zeker naar toe moeten gaan.
                                      Inderdaad
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

Zolang die lycra's anderhalve meter afstand houden zie ik nog altijd geen probleem.
                                        Dat is mengen van mensen uit verschillende regio's en dat is momenteel geen goed idee. Want ook al houd je anderhalve meter, indirect contact is er altijd in een winkel.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Budget om depressies te bestrijden zal ook schrikwekkend stijgen.
                                          er zullen op veel posten hogere budgetten nodig zijn terwijl er net minder zal binnenkomen, er zullen moeilijke keuzes gemaakt moeten worden, dat was vandaag al zo en zal in apres-corona nog meer zo zijn

Comment

Working...
                                          X